Jump to content
ahmtbysl03

2009 Otomatik Mazda 2 FUN ile GO Arasindaki Farklar

Tavsiye Edilen Mesajlar

ahmtbysl03

Herkese merhaba 2009 model otomatik mazda 2 almayı düşünüyorum ancak 1,5 fun ve go paketleri var bunun arasındaki farklar nedir hangisini tercih etmeliyim. birde araç ile ilgili genel olarak sizlerin yorumu nedir otomatik şanzuman, motor ve mekanik olarak ne söylersiniz, yedek parça durumunun biraz pahalı olduğunu duymuştum ama tedarik te bir sorun yaşanmam diye düşünüyorum. görüşlerinizi paylaşır ve yardımcı olursanız sevinirim. şimdiden teşekkürler.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Katil Balina

duble etiketlenmişim:) her türlü yardımcı olurum ama bu fun olayi hakkaten karışık. benim de bildiğim bir paket değil. 

mazda 2 go mazda 2'de en düşük donanımdır. en dolu paket olan play'de go'ya ek olarak far sensörü, yağmur sensörü, yol bilgisayarı ve alüminyum jant var.  

bir de sport paket var onun ön tampon farklı zaten. donanım olarak play ile benzer

mazda 2 hakkında soracağınız bir şey varsa cevaplamaya çalışırım. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
ahmtbysl03

@Katil Balina abi genel olarak araç ile ilgili yorumlarin nedir. Otomatik sanzuman dan memnun kalirmiyim yakit durumu nedir arac lpg li... kronik bir problem varmidir. Dikkat etmem gereken noktalar vs. Olumlu olumsuz yonleriyle kisa bir bilgi verebilirmisiniz. Teşekkürler

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Katil Balina
2 saat önce, ahmtbysl03 :

@Katil Balina abi genel olarak araç ile ilgili yorumlarin nedir. Otomatik sanzuman dan memnun kalirmiyim yakit durumu nedir arac lpg li... kronik bir problem varmidir. Dikkat etmem gereken noktalar vs. Olumlu olumsuz yonleriyle kisa bir bilgi verebilirmisiniz. Teşekkürler

benim 3 yıl boyunca yaklaşık olarak 60 bin km kullandığım araç manuel 1.3. (1349cc). bu arada alacağınız araç 1.3  ise 1.6 vergisi verirsiniz. otomatikler hakkinda bir bilgim ve tecrübem yok.  şahsen 1.6 dizel focus'tan sonra kendisine alışmakta çok zorlanmıştım çünkü araç cekmiyordu ya da bana çekmiyor gibi geliyordu.  tabi alışınca aracın normal olduğunu kabullenebiliyorsunuz.

bi kere kaç motor olduğundan bağımsız olarak benzinde araç güzel yakiyor. hiç şakası yok. otomatikte muhtemelen daha fazla yakar, bilmiyorum. ben hemen lpg taktırmıştım. o zaman kabul edilebilir rakamlara düşüyor. hatta basmazsanız ciddi düşüyor. ben başlarda dizel performansı yakalayayım derken 12-13 litrelere çıkıyordum. sonrasında performansı kabullenince 60 tl gaz ile 300 km civarı yapıyordum (bu türden hesaba haklı olarak gıcık olanlar var. lpg 2.10 civarları iken. hesabı kendiniz yaparsınız)

yol tutuşu nefis. araç hafif olduğu için aslında iyi kaçıyor ama süspansiyonlar berbat.  ağaç gölgesinden geçseniz hissettirir. ben bu yüzden 185-55-r15 lastikleri 185-60-r15 ile degiştirmiştim. o zaman biraz düzeliyor ama fazlasını beklemeyin. sert bir çukurda nereyi bıraktik acaba diye düşünebilirsiniz, düşünmeyin...

motor vs hiç sıkıntı yaratmıyor. taş gibi. lpg'ye nefis uyumlu. iyi bir ustada çekinmeden taktırabilirsiniz ihtiyaç halinde. yağını suyunu zamanında verdiniz mi motor da bakımlıysa hiç sorun cıkarmaz. bir kere bile sorun yaşamadım.

parçalarının çoğunun fiesta ile uyumlu olduğu söylenir.  platform olarak fiesta ile ayni imiş. imiş diyorum çünkü daha  kendi ile ortak bir parça uyumluluğu göremedim. doğrusu gerek de olmadı. olsa olsa şasesini paylaşıyordur. motorlar mazda'dan çünkü. araç da fiesta ile aynıymış diyebilirler. inanmayın. mantalitesi ile her şeyi ile orijinal mazda.

mp3 çalar, aux girişi, fonksiyonel deri direksiyon, elektrikli camlar, ısıtmalı elektrikli katlanır aynalar, ön arka sis farları vs yaşı ve sınıfı için oldukça iyi donanımlar ki bunlar giriş seviyesinde olan şeyler. üst donanımda size küçük sürprizler yapabilir, bilemiyorum.  bu arada aux girişini bluetooth'a ceviren 20 dolar civarı aparatlar da var. tel vs bağlayabilirsiniz. denedim sorunsuz çalışıyor. isterseniz gerekli linkleri bulabilirim. 

parça pahalılığı tamamen uydurma. sadece çıkmacıların uydurduğu işlerine de gelen çakallıklar. şöyle bir örnek vereyim; şimdi bilmiyorum ama zamanında  vites topuzu yetkili serviste 135 tl civarı iken başka bir şey için bir arkadaş için gittiğimiz çıkmacıda denk gelirken sorduğumda 250 tl istemişti!  amma pahalıymış dediğimde de mazda parçaları pahalı abi demişti:) he he dedim ne diyim? yani parçacı çakallardan uzak durun. ihtiyaç halinde orjinalini de sorun. şaşırabilirsiniz.

yan sanayi parça sıkıntısı ankara'da yok diyebilirim. istanbul'da da öyledir. ama küçük şehirler için sıkıntı olabilir. bir ara ankara dışında iken ihtiyaç duyduğum fren balataları iki kere yanlış geldi. eski balatalarla idare edip ankara'da halletmiştim. bir iki oto aksesuarcının "aa mazda 2 mi varmış" dediğini bu kulaklar duydu. parçacıları hor görmeyin.

trimlerden oradan buradan çatır çutur sesler gelebilir. sert plastikten yapılma olduğu için normal. kışın büzüşür yazın esner.  bu sınıftaki tüm araçların ortak sorunu.  biraz mücadele ettim ama baş edemedim, bıraktım. bu hususta bu sınıfta ne eksiği ne fazlası var. ama şunu itiraf edeyim ki silecek far vs kollarının plastigi güncel kasa 3'ten cok daha kaliteli plastikten. mazda 2'deki kollar orijinal lego gibi iken güncel kasa 3'te çakma lego plastiği gibi. öyle anlatayım. (bu arada zaman zaman güncel 3 ile karşılaştırmamın nedeni hem 3'e sahip olmam hem de ne yazık ki güncel 2'nin türkiye'ye gelmemesi. bu yüzden kimi konularda referansımız çok isabetli olmasa da güncel 3)

bagaj vs şu bu verileri ortada. netten kendiniz de bulabilirsiniz. lpg taktırsaniz artan stepneden dolayı bagajı unutun. spora falan giderken nayk çantanızı atabilirsiniz ama.

ses yalıtımı vs zaten mazda'nın genel sorunu. hafiflik adına yapılan can sıkıcı sorunlar. bu hususta fazla bir şey beklemeyin. güncel mazda 3'ümde de aynı sorunlar devam ediyor, yapacak bir şey yok. dediklerine gore makyajda halletmişler. inşallah öyledir.

beni gıcık eden bir diğer husus ince ayarı olmayan  silecekler. sensör varsa sorun olmayabilir belki ama benim go'da henüz kendisi ile senkronize olan bir yağmur tecrübe edemedim. ya silecekler çok hızlı ya da yağmurlar!. (aynı şekilde tersi) hele arka sileceklere kuvvetle muhtemel masa başında karar verilmiş. pratikte nizami bir yağmurda arka camı bu kadar hızlı kullanamazsınız. gerçekten kullanacağınızı düşündüğünüzde ise aracinız çoktan selde pert olmuş demektir. 

görsel olarak hala oldukça şık. bence pek çok modele göre modern bir çizgisi var. üstelik yeni kasası türkiye'ye gelmediğinden aracınız hep aktüel:))

güvenlik sınıfı için top noktada. her donanımında en az 6 airbag var. insan kendini güvende hissediyor. sürücü yolcu airbaglere ek olarak koltuk ve perde hava yastıkları mevcut. eşimin güncel, makyajlı kasa fiesta'sında bile sadece sürücü yolcu airbagi var. onu da zaten zorunlu olduğu için koymuş olmalılar!

pedallar-direksiyon oldukça yumuşak ve hisli. bu dengeyi oldukça iyi tutturmuşlar diyebilirm. 

aklınıza takılan bir şey olursa sormaktan çekinmeyiniz. ben ekseriyet olumsuz yönleri yazdım. olumluyu herkes yazar:)

sonuç olarak bu sınıfta bu yaşta bir araç alsam çekinmeden bakacağım tek araç mazda 2'dir. başkasına bakmam bile... bir gün bile pişman olmadım.

saygılar

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
zoptrik

Süper inceleme olmuş. Heryerde bulunmayacak cinsten. @Burak abi bu iletiye bir ayar vermek lazım ama ne? 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
ahmtbysl03

@Katil Balina abi ellerine sağlık gerçekten cok keyifle okudum aklına gelen ne varsa yazmışsın. Tekrar teşekkür ederim zaman ayırdığın için, ben kararımı vermistim zaten bu paralara bu modelde alınabilecek en iyi arabalardan biri herşeyi bir kenara bırakıyorum ve mazda alacağımı düşünmek bile keyif veriyor insana:)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Burak
8 saat önce, zoptrik :

Süper inceleme olmuş. Heryerde bulunmayacak cinsten. @Burak abi bu iletiye bir ayar vermek lazım ama ne? 

Haklısın Fatih, @Katil Balinanın  bu güzel incelemesini sosyal medyada paylaşıp Seçtiklerimiz sayfasına çıkartalım bugün ;) . Yeni sisteme boşuna geçmedik, özelliklerini kullanmak lazım :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
İlhan

GO ve PLAY farklılıkları var, Lakin Fun'da biraz durum karışık. @Burak abi şu mesajda bir bağlantı paylaşmış. 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
ASencer

herkese merhabalar,

@Katil Balina herşeyi yazmış zaten :)  ellerine sağlık..

bende aracımı 33000 km de iken almıştım.. 65000 kmye kadar sorunsuz şekilde kullandım. (mazda fun + 1.5 motor 2010)

aracım fun+ olarak geçen araçtı.

play>fun>go diye sıralayabiliriz.

küçük gövde büyük motor ile çok atak.

kliması çok hızlı şekilde ısıtma soğutma yapıyordu.

mp3 çalar mevcut ama aux kablosu şart. bluetooth yoktu.

ses sistemi gayet keyf veriyordu. (dış sesi alıyor muydu? ya da trim sesi var mıydı? hiç bilmiyorum... ben hep müzik sesini açar öyle seyahat ederim :) )

lastik olarak kumho marka almıştım.. (ebatlardan dolayı lastik bulmak biraz yorucu oluyor.. )

yakıt konusunda ben de epey düşündüm lpg taktırsam mı diye ama taktırmadım..

kısa mesafede (maltepe/kozyatagı arasında 9 lt lerde yaktığımı sanıyordum. kartal a taşındıktan sonra 7,5 lt relere düşmüştü yakıtım.)

60000 km ye geldiğimde fren diskini değiştirmem gerekti.. bana standart bakımlarının dışında başka da bir masraf çıkartmadı.

herkese mutlu günler.

 

 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Attiwolf

Ben de güncel Mazda 2 kullanıcısıyım(1..3 Mid manuel). Yaklaşık 14bin km oldu alalı. Yedek parça sıkıntısı var diyorlar ama yok şöyle anlatayım, sanayide parçacılara gidip Mazda2 dediğinizde parçanın ne olduğunu bile sormadan yok diyebiliyorlar. Ben internetten alıyorum, eğer reklama girmezse aloparca sitesinde model bilgilerini girdiğinzide uyumlu tüm parçalar çıkıyor. Ya da oem numarası ile aratırsanız bulabiliyorsunuz. Aracın fren aksamı fiesta ile ortak. Hatta Fomoco marka tüm parçalarınız fiesta ile ortak o yüzden daha rahat parça bulabiliyorsunuz.

Nasıl olduysa önceki sahibi cam motorunun kömürünü bitirdiği için cam motorunu aliexpressten almak zorunda kalmıştım. Orjinal parçayı Servis ve çıkmacı fiyatlarından daha uyguna aldım. Çıkmacılar servis fiyatlarının 2 katı fiyat veriyorlar nedenini anlayabilmiş değilim.
Eğer lastikleriniz kötüyse ABS'nin sürekli devreye girmesi gibi sıkıcı sorunlarla karşılaşabilirsiniz. Fakat düzgün bir lastik taktıktan sonra böyle bir sorun kalmıyor. Ben Pirelli P1 Verde kullanıyorum gayet memnunum. Otomatik versiyonda durum nasıl bilmiyorum ama fren pedalına alışmak biraz zaman alabilir. Düşük hızlarda pedal biraz alttan tutmaya başlıyor. Şehiriçinde sıkıntı yok ama uzun yolda aracın içine oldukça yol gürültüsü giriyor. Yol tutuşuna hayranım. Ses sitemi orta seviyede, ama sesi sonuna kadar açsanız bile bozulma cızırdama olmuyor o yüzden hiç değiştirmeyi düşünmedim. Ben LPG taktırmadım, araca alıştıktan sonra şehiriçi 6,5Lt ortalamalarda kullanıyorum. Kışın 8lt'lere çıkıyor, -10 gibi sıcaklıklarda kısa mesafede 10Lt gördüm en fazla. Eğer 3000-3500 devir arası kullanırsanız, ve iki kişi seyahat ediyorsanız uzun yolda sizi üzmüyor. Yokuş geldi hemen 3.vitese düşeyim dedirtmiyor. Aracın süspansiyonları sert. Alışana kadar rahatsız edebilir. Özellikle plastik tümseklerde arkada oturanların zıplamaması gibi bir durum söz konusu olmuyor.

Aracımdan memnunum, -14derecede tüm kaporta buz tutmuşken dahi tek marşta çalışarak beni üzmeden gideceğim yere götürüp getirdi. Arka diz mesafesi de bence iyi. Aracın koltuk kumaşları da gayet iyi. Belki forumdaki arkadaşlar karşı çıkacaktır fakat benim forumlarda gördüğüm kadarıyla çeşitli mazda modellerinde cam motorlarının kömürü bitebiliyor. O yüzden aracı almadan önce camları özellikle kontrol edin, diğerlerinden yavaş inip kalkan cam var mı diye bir kontrol edin. Katlanan aynaları kontrol edin. Arka rezistans düğmesine bastığınızda yan aynalar ısınıyor mu onu kontrol edin. Ön arka sis lambalarını bir kontrol edin. CD oynatıcıyı bir kontrol edin. Benim şu an aklıma gelenler bunlar.Aklınızda soru varsa elimden geldiğince cevaplayabilirim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×