Jump to content
Mazda41

2. Nesil Dizel Mazda 3 Triger seti

Tavsiye Edilen Mesajlar

Mazda41

Öncelikle merhaba. Aracım 91000 km devirmesi itibari ile aklıma triger seti degisimi geldi ve kullanim kilavuzunda bakim periyotlarina baktigimda 200k ya da 10 yil diyor siz degisimi ne zaman yaptiniz servis neden 100k olarak belirtti ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
İlhan

105 bin km de değiştirdim. Değiştirdiğimde de deformasyonlar başlamış gözümle gördüm değişen parçaları. İyi ki zamanında yaptırmışım dedim..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mazda41

Dizelde kayis bulunuyor

3 saat önce, İlhan :

105 bin km de değiştirdim. Değiştirdiğimde de deformasyonlar başlamış gözümle gördüm değişen parçaları. İyi ki zamanında yaptırmışım dedim..

Ilhan abi 105k da deforme oluyorsa neden 200k ya da 10 yil yazmislar ben onu anlamadim bende degisimi 100k olarak biliyordum kitapciga bakinca cok sasirdim

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
İlhan
6 dakika önce, Mazda41 :

Dizelde kayis bulunuyor

Ilhan abi 105k da deforme oluyorsa neden 200k ya da 10 yil yazmislar ben onu anlamadim bende degisimi 100k olarak biliyordum kitapciga bakinca cok sasirdim

Kullanılan ülkeye göre değişiklik gösteriyor olsa gerek kardeşim. Aynı bakım periyot aralıklarında olduğu gibi. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
MjR

Ben devirdaim bozulunca mecburen değiştirdim, Ford için de fiyat alabilirsiniz, set + devirdaim + filtreler (polen hariç) uyumlu.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
İlhan
26.08.2017 at 20:00, Mazda41 :

Ilhan abi agir bakimda neler değiştirdin acaba ?

Komple Triger seti değişti.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Çağlar Bayur

ford daki psa grubu motor mevcut. 90 bin km veya 5 yıl

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mazda41
25.08.2017 at 08:14, İlhan :

105 bin km de değiştirdim. Değiştirdiğimde de deformasyonlar başlamış gözümle gördüm değişen parçaları. İyi ki zamanında yaptırmışım dedim..

Ilhan abi degismeden once ses ya da farkli bir sebeple hissettirdi mi motor eskisi gibi gelmiyor bana performans kaybi yok 99k da suan aracim

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Zealot

Triger in eskidigini, çekişten, yakıt tan, teyp en,  anlayamazsınız. Gözle kontrol edilir. Genelde de açmışken değiştirilir. Aracın kullanım Kondisyonuna göre 50 bin de gidebileceği gibi, 300bin de gidebilir. 

Takarken 1 diş atlatırsaniz, araç aşırı vuruntulu çalışabilir. 

Uluslararası  ismi, timing chain veya Belt. 

Krank, egsantrik yani piston subap açma kapama senkronizasyonunu sağlayan bağlayıcı ünitedir

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
ibrasoft
8 saat önce, Mazda41 :

Ilhan abi degismeden once ses ya da farkli bir sebeple hissettirdi mi motor eskisi gibi gelmiyor bana performans kaybi yok 99k da suan aracim

Hatırladığım kadarıyla yazılım vardı aracınızda. 
Çoğunlukla gazlıyorum fln demiştiniz.  O tempoya alışmaktan dolayı zamanla araç gitmiyor gibi gelebilir veya aşınma artışıyla birlikte güç kaybı hissedilir düzeylere gelmiş olabilir.


Trigerin performansa bariz bir etkisi olmaz, gergi bilyalarından dolayı ses yapma durumu olabilir, koparsa ağır hasara neden olabilir, bir de sünme durumu ihtimali olur ama genelde pek üstünde durulmaz. Yıl/km değişim periyodu verilmesi bu yüzdendir. Kayışın sünme, yıldan dolayı çürüme durumlarına karşı.


Ford serviste 135K da değişiyoruz demişlerdi, ben 5. yıl 93K km olduğum da hazır sonbahar kampanyası varken serviste değiştirdim. Gergi bilyasının sesindeki azalma dışında hiç bir şey fark etmedim. Hakikaten gergi ses yapmaya başlamış, kayış tarafından gelen hissedilir ses kesildi. (Tüm kayış grubu değişti, sesin bir kısmı klima kayışı gergisinden de geliyor olabilir ama çıkan triger gergisini çevirdiğimde prüzsüz bir dönme hissi yoktu.)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mersinden_Ersin

Benim araç 65000 6 yıla geldi, triger değişimi yakındır diye kitapçığı açtım ama 200 000km / 10 yıl gibi uçuk bi süre, zincir de değil. Ford forumlarını karıştırdım, kitapçıktakine uymuyormuş Ford servisleri de, servisten 4 yıl diyeni de var 6 yıl diyeni de varmış falan.  Mazda serviste ne diyorlar?

Bir de devridaimden sızdırma sıkıntısı çok yaşanmış, yanılmıyorsam ford-volvo'larda var bu sıkıntı ama psa da yok. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
ibrasoft
35 dakika önce, Mersinden_Ersin :

Benim araç 65000 6 yıla geldi, triger değişimi yakındır diye kitapçığı açtım ama 200 000km / 10 yıl gibi uçuk bi süre, zincir de değil. Ford forumlarını karıştırdım, kitapçıktakine uymuyormuş Ford servisleri de, servisten 4 yıl diyeni de var 6 yıl diyeni de varmış falan.  Mazda serviste ne diyorlar?

Bir de devridaimden sızdırma sıkıntısı çok yaşanmış, yanılmıyorsam ford-volvo'larda var bu sıkıntı ama psa da yok. 

Şirket araçlarını götürdüğüm Ford yetkili servisi 135K da değişiyoruz Focusta dedi. 

Mazda da öneri 100K km/5yıl... 93K da değiştim ben.  İstersen devirdaimi değişmeyelim kaçak, terleme yok dendi.. Bir sonraki trigere kadar gider mi dediğimde gülümseyip yok 40-50k gider en fazla dediler. 

Hani belki o kadar binmeden satarım masraf etmeyim dersem diye önerilmiş...

Yok dedim hepsi değişsin. Yeni takılanların hepsinin kutusu Ford, üzerindeki etiket Mazda idi. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mersinden_Ersin

Ebc yellow stuff balata, triger seti, mazot filtresi, engine flush... Bu bakım acıklı olacak biraz :DDevirdaim durabilir gibi aslında, 65k km deyim henüz. Araştırayım bi onu da.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
ibrasoft
6 saat önce, Mersinden_Ersin :

Ebc yellow stuff balata, triger seti, mazot filtresi, engine flush... Bu bakım acıklı olacak biraz :DDevirdaim durabilir gibi aslında, 65k km deyim henüz. Araştırayım bi onu da.

Bir sonraki fren değişiminde ben de düşünüyorum EBCleri.
Gerçi Ate' leri takalı 30K km oldu daha yarılanmadı, ne zaman değişirim belli değil. 
Green mi yellow mu, ses yönünden ve disk ömrü yönünden hangisi daha iyi çok da incelemedim.
Fiyat ve memnuniyetini yazarsan en azından fikir olur. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mazda41
05.03.2018 at 20:11, Mersinden_Ersin :

Benim araç 65000 6 yıla geldi, triger değişimi yakındır diye kitapçığı açtım ama 200 000km / 10 yıl gibi uçuk bi süre, zincir de değil. Ford forumlarını karıştırdım, kitapçıktakine uymuyormuş Ford servisleri de, servisten 4 yıl diyeni de var 6 yıl diyeni de varmış falan.  Mazda serviste ne diyorlar?

Bir de devridaimden sızdırma sıkıntısı çok yaşanmış, yanılmıyorsam ford-volvo'larda var bu sıkıntı ama psa da yok. 

abi ben yeni yaptırdım yağ bakımı mazot filtresi polen filtresi de dahil 2250 tl verdim devirdaim değiştirdim 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mersinden_Ersin
3/13/2018 at 13:57, Mazda41 :

abi ben yeni yaptırdım yağ bakımı mazot filtresi polen filtresi de dahil 2250 tl verdim devirdaim değiştirdim 

Yetkili servis fiyatı mı?

3/13/2018 at 09:32, ibrasoft :

Bir sonraki fren değişiminde ben de düşünüyorum EBCleri.
Gerçi Ate' leri takalı 30K km oldu daha yarılanmadı, ne zaman değişirim belli değil. 
Green mi yellow mu, ses yönünden ve disk ömrü yönünden hangisi daha iyi çok da incelemedim.
Fiyat ve memnuniyetini yazarsan en azından fikir olur. 

Ben 40k da önlere trw taktım, yarısı duruyor hala ama arkalar orjinal, komple ebc yapıp geçeceğim. Rem oto sağolsun hava yaptırmış frenlere, 2-3 kere gittim hava aldı vs. en sonunda abi mükemmel oldu balatayı beğenmedin sen falan yaptı, ustayı bıraktım :) Sonra başka yerde hidroliği makinayla değiştirttim falan baya iyileşti de hala bi içime sinmiş değil, 3-4 bin km havalı fren kullanınca olması gerekeni nasıldı onu unuttum, psikolojik olabilir. Detaylı inceletip gaza gelirsem de çelik hortuma falan geçebilirim. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Çağlar Bayur
13.03.2018 at 09:32, ibrasoft :

Bir sonraki fren değişiminde ben de düşünüyorum EBCleri.
Gerçi Ate' leri takalı 30K km oldu daha yarılanmadı, ne zaman değişirim belli değil. 
Green mi yellow mu, ses yönünden ve disk ömrü yönünden hangisi daha iyi çok da incelemedim.
Fiyat ve memnuniyetini yazarsan en azından fikir olur. 

ebc takaılırsa, takan usta freni yaksın işe yarasın ebc lere verilen rakam. rengini bilmem de en düşük sıcaklık değeri olan balata şehir içi kullanım için daha uygun

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mersinden_Ersin
3 saat önce, Çağlar Bayur :

ebc takaılırsa, takan usta freni yaksın işe yarasın ebc lere verilen rakam. rengini bilmem de en düşük sıcaklık değeri olan balata şehir içi kullanım için daha uygun

Pist dışı gündelik performanslı kullanım için genelde sarıyı övmüşler forumlarda, bir iki de lafına güveneceğim arkadaş önerdi, daha sipariş vermedim de sipariş zamanı detayını araştırırım. Rodajını kendim yaparım. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×