Jump to content
Burak

Fiat EGEA'nın Sudan Ucuz 20.000 Km Bakımı

Tavsiye Edilen Mesajlar

Burak    4.196
Burak

Geçtiğimiz gün şirketten bir arkadaşın Egea'sı için yola çıkmadan önce bakım yaptırdığını öğrenince merak ettim ve ne kadara yaptırdığını sordum. O da bana 1000 TL tuttuğunu söyleyince şaka yaptığını sandım ama oldukça ciddiymiş. İlk bakım, 20.000 km de KDV dahil 1.017 TL :) Şaka gibi....

En çok dikkatimi çeken ise OPAR OLIO DS1 0W-30 yağ oldu. Litresi KDV dahil 89 TL ye yağ koyuyorlar EGEA'ya.. Ferrari'de bile böyle lüks yoktur muhtemelen :) 

Fiat_EGEA_Ilk_Bakim.JPG

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Revivo73    1.168
Revivo73
52 dakika önce, Burak :

Yağın bire bir aynısı Shell de var ve fiyatı 140 TL civarında . Fark neredeyse 300 TL

http://www.shell.com.tr/motorists/oils-lubricants/helix-for-cars/helix-fully-synthetic/shell-helix-ultra-ect-c2-c3-0w-30.html

1 kutu yağ KDV dahil 428TL. Suistimal ve çarpıklıktan ötede bir durum. egea'nın çarpışma ve kazalarda cok dayanıksız olması konusuna girmiyorum daha.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Katil Balina    844
Katil Balina

fiat çok çok ucuzmuş.  bu marka ve modelleri insanlar neden tercih ediyor şimdi daha iyi anlayabiliyorum...

mazda'da bakım yedek parça vs çok pahalı. neredeyse lamborghini fiyatları falan.  en son 40 bin bakımda toplamda 2702.62 lira ödedim.

değişenler de bi polen filtresi, hava filtresi, yağ ve yağ filtresi. başka bişey yok.

fiat'a bakınca neredeyse mazda'ya göre üçte bir avantajı var. o yüzden herkesi  egea ve piyasadaki benzerleri megane, golf,  civic,  corolla falan almaları konusunda daha fazla ikna etmek lazım. yani beş golpf varsa yediye on megane varsa on üçe çıkmalı.

bi de konuya dönecek olursak rutin bakımda bin lira falan biz mazda kullanıcıları için hayali rakamlar tabi. umarım biz de bu rakamları görürüz. ben altı ayda bir üç bin tl'nin altinda bakım yaptırınca resmen mutlu oluyorum.

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Tical    6
Tical

Az yakıt tüketsin ve 2.elide iyi olsun,başka bir kritere gerek yok.

Fiyat hakikaten yüksekmiş.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
isa83    19
isa83

Bakım 20binde 1 iae normaldir o fiyatları çekmeleri bizde de 6 ay yaklaşık aynı para oluyor hatta geçiyor.Tabi yağı aşırı pahalıymış. Bizde Servisin yağından 110tl daha pahalı fark o bi yakıt filtresi değişmiş 170tl bizde 50binde bir değişiyor fiyat daha yüksek diye hatırlıyorum polen filtresi 130tl bizde onlarda 17tl yekünde baksak mazda cok daha pahalıya gelir @Katil Balina zaten özetlemiş durumu.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
M.E.G    1.233
M.E.G

2. Nesil Mazda3 ün rutin 10 bin bakımı 700-750 tl civarı tutuyor. Yakıt filitresi, cam suyu ıbır zıvır hariç.

20 bin km bakımı için normal bence de :) Bide yağı dışarıdan getirebiliyorsanız çok ucuza çıkma şansınız var.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mazda41    163
Mazda41
7 saat önce, M.E.G :

2. Nesil Mazda3 ün rutin 10 bin bakımı 700-750 tl civarı tutuyor. Yakıt filitresi, cam suyu ıbır zıvır hariç.

20 bin km bakımı için normal bence de :) Bide yağı dışarıdan getirebiliyorsanız çok ucuza çıkma şansınız var.

Abi sanayide güzel bir yemek yiyorsun :) ardından gerekli malzemeler yagdir filtredir aliyorsun 40 50 lira işçilikle degistiriyorsun yemek dahil 300 tl oduyorsun :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
vethekim    190
vethekim

Valla listeye baktigimda yag icin istedikleri ucret cok fazla.

Yakit filtresi her 20 binde degisiyormu acaba? Honda ve toyotaya gore fiyat pahali. Mazdayi bilmiyorum bilen arkadaslar soyler.

Polen ve hava filtresinin fiyati ise o cok iyi. Kalite olarak ayni filtreye 5 kati oduyoruz ( honda ve toyota). 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
İlhan    5.876
İlhan

17 Liraya taktıkları nasıl bir polen filtresidir yahu ! Çok ama çok ucuz..

Yani pvc pencerelere takılan, tel sineklik bile daha pahalıdır anasını satayım. :D 

Faturada kıl-tüy, ıvır-zıvır şeylerin tutarı 74,18.-Lira (Berteraf, Motor ve Fren Spreyleri, Cam suyu vs) 2011 yılından bu güne Mazda aracımın servis bakım faturalarında bunların hiç birisi yer almadı.

 Yağ filtresi 2-2,5 katı fiyat

Yağ zaten destansı bir yağ olsa gerek. Karterden çıkart evde kızartmalarda kullan. İşin bitince tekrar kartere koy kullanmaya devam et. :geyik: 

Yakıt filtresi %30-35 daha pahalı. Birde 20 bin kmde değişmesine bir anlam veremedim. Dizel Mazda 3'te 40 bin ve katlarıdır.

Bu arada bir şey dikkatimi çekti Egea'nın "Hava Filtresi" değişimi gözükmüyor ! Polen ve yakıtf filtresi değişimi var, ama hava filtresi yok.

Mazda 6 ay servis bakımı aralığı her zaman dediğim gibi, iş kullanıcının servis ile olan diyaloğuna bağlı.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
vethekim    190
vethekim
Bir saat önce, Ali :

Güzel taktik arabaları ucuza satıp servisten para kazanmak. :) 

arabanın çokta ucuz olduğunu söyleyemem. ancak servisten çok sağlam kazandıkları aşikar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Ali    772
Ali
22 dakika önce, vethekim :

arabanın çokta ucuz olduğunu söyleyemem. ancak servisten çok sağlam kazandıkları aşikar.

Halkımızdaki algı ve tüketime bakarsak normal geliyor. Ben almam orası ayrı param olsa.    

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mehmet Özdemir    2.674
Mehmet Özdemir
1 saat önce, İlhan :

17 Liraya taktıkları nasıl bir polen filtresidir yahu ! Çok ama çok ucuz..

sineklik :D:D 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
vethekim    190
vethekim

honda da sineklik kullanıyor.:tey:

sadece honda olsa iyi toyotada ve bir çok firmada aynı.

honda yurt dışı fiyatı 7-10 dolar ancak bizde 130 tl idi (kdv siz) en son hatırladığım.O0

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
babacanmurat    37
babacanmurat
‎18‎.‎09‎.‎2017 at 09:06, İlhan :

Yağ zaten destansı bir yağ olsa gerek. Karterden çıkart evde kızartmalarda kullan. İşin bitince tekrar kartere koy kullanmaya devam et. :geyik: 

 

Abi iyi güldürdün sabah sabah Allah'ta seni güldürsün :2funny:

Bu arada Fiat marka bi araca hem 70 - 80 bin lira para verip alıcam hemde 20.000 km bakımı için 1.000 lira vericem...Hiçbirşey olmasa evde ki hatun çeker vurur beni ;D

@Burak abi arkadaşına söyle Mazda'ya dönsün O0

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Burak    4.196
Burak
18 dakika önce, babacanmurat :

@Burak abi arkadaşına söyle Mazda'ya dönsün O0

Arkadaş tatilde ve konuyu takip ediyor, gelince değerlendirmesini isteyeceğim :D 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • Mazda41
      Yazan: Mazda41
      Aracımı 2. el olarak aldım. Eskidende linea kullanıcısıydım. 2011 modeli vardı bende kilometresinin artması ve model yılı sebebiyle değiştirdik aracımızı. Öncelikle 2011 actual plus farkı dış tasarımda ufak dokunuşlar yapmışlar. İç mekan tamamı ile aynı. 2011 modele göre boşaltmışlar bile. Arka 2 hoparlor actual plusta olmasına rağmen pop donanımda olmaması beni şaşırttı. En büyük değişim motorda. Onceki aracım 90 hp euro 4 motordu. Yeni linea da ise euro5 95 hp motor bulunuyor. Performans olarak bir fark hissetmesemde yakıt anlamında aralarında 0.5 1 litre oynadıgını rahatlıkla soyleyebilirim. Ekonomik modelli dizel ve ferah bir otomobil arayanlara şiddetle tavsiye ediyorum. Temiz kazasız boyasız 2016 model 30.000 km gecmemis Linea yı 46 47 arası rahat bir şekilde bulabilirsiniz. Aklınıza takılan soru olursa cevaplayabilirim.
    • İlhan
      Yazan: İlhan
      Bu konuyu aslında @revivo73 abinin açmasını bekliyordum.  
      Test sonuçları hiç iç açıcı değil ! Araçlarımızın, standartlarımızın kıymetini bilelim derim...
      Fiat Egea'nın büyük merakla beklenen Euro NCAP çarpışma testi sonunda HB kasa tipi ile gerçekleştirildi. Birçok kişinin güvenirliliğini sorguladığı model iki farklı donanım ile teste katıldı. İlk olarak standart olarak sunulan güvenlik donanım paketi ile denenen model ardından ekstra ücret karşılığı sunulan güvenlik paketi ile tekrar değerlendirildi. Araca aşağıdaki görselde temsili olarak gösterilen frontal offset, frontal full width, rear impact ve lateral impact testleri uygulandı.


      Değerlendirmeye geçmeden önce Fiat Egea HB çarpışma testi videosunu izlemekte fayda var;
       
      Değerlendirmeye başlamadan önce standart ve güvenlik paketine sahip modellerin arasındaki donanım farkından bahsetmekte fayda olduğunu düşünüyoruz. Güvenlik paketine sahip olan modelde yolcuları doğrudan koruyan ekstra bir hava yastığı sistemi bulunmuyor ve bu pakette daha çok kazaları önlemeye yönelik fren destek sistemi ve hız asistanı gibi sistemler bulunuyor. Hem standart hem de güvenlik paketine sahip modelde aşağıdaki hava yastığı ve emniyet kemeri özellikleri bulunuyor. (o: var, x: yok)

      Şimdi çarpışma testi sonuçlarını yorumlayalım;
       
      Frontal Offset yani önden sürücü tarafından bariyere yapılan çarpışma testinde hem sürücü hem de yanındaki yolcunun baş ve boyun bölgeleri iyi derecede korunurken yan yolcunun bacakları da iyi derecede korunuyor. Diğer taraftan her ikisinin de gövdeleri yeterli düzeyde korunabilirken sürücünün bacakları ön yolcunun aksine ancak yeterli düzeyde korunabiliyor. 
      Frontal Full Width yani önden düz bir duvara çarpma testinde ise sonuçlar biraz düşündürücü. Ön yolcunun baş ve baldır bölgesi iyi bir şekilde korunurken boyun bölgesi yeterli düzeyde kalıyor. Sürücünün ise boyun ve baldır bölgesi iyi bir düzeyde ancak baş ve gövde bölgesi ancak orta düzeyde korunabiliyor. 
      Whiplash yani kamçı testinde ise ön yolcuların boyunları iyi düzeyde korunurken arka yolcuların boyunları ancak orta düzeyde korunabiliyor. 
      Lateral Impact yani yan darbe testinde ise gövdenin geneli iyi derecede korunurken boyun bölgesi yeterli düzeyde korunuyor. 

       
      Sonuç olarak Fiat Egea HB yetişkin yolcuları için %82 oranında koruma sağlıyor ve ortalama üstü diyebileceğimiz 4 yıldız ile testten ayrılıyor. Burada dikkat edilmesi gereken nokta ise 4 yıldızı kaza önlemeye yönelik donanımlara sahip paket ile alıyor olması. Bu paketten yoksun olan standart donanım paketi ise 3 yıldıza sahip. Kısacası 3 yıldız da olsa 4 yıldız da olsa her iki pakette de yetişkin yolcular %82 oranında korunuyor. Ancak burada gözden kaçmaması gereken bir başka önemli değer bulunuyor. Arkada oturan çocuk yolcular için gerçekleşen koruma %60 ile gördüğümüz en kötü değerlerden birisi ve kabul edilebilir bir değer değil. 

      Bu değer yukarıda çarpışma testi sonuçlarını verdiğimiz Peugeot 3008 modelindekine benzer bir şekilde %85 - %90 aralığında olsaydı Fiat Egea HB %82 yetişkin koruma, %62 yaya koruma ve %57 güvenlik donanımı değerleriyle 5 yıldızı zorlayabilecek kapasiteye sahip olabilirdi. Kısacası Fiat Egea HB yetişkin yolcular için güvensiz bir otomobil değil ama bu sonuçlar kaza durumunda özellikle çocuk yolcular için tehlikeli olabilecek durumlara neden olabilecek gibi görünüyor. Ayrıca bu değerler kompakt HB sınıfındaki rakiplerinden de geride ve rekabette geri kalınmaması için önlem alınması şart diye düşünüyoruz. 
      Güvenlik paketli Fiat Egea HB

      Standart donanımlı Fiat Egea HB

      Kaynak: SekizSilindir
       
    • EgeG
      Yazan: EgeG
      Fiat, geçmiş modellerinde sunduğu tek kavramalı robotik şanzıman nedeniyle çok fazla eleşitri almıştı. Son yıllarda bu şanzımanı kullanmayı tamamen bırakan Fiat, alternatif şanzımanlara yönelmişti. 500X modelinde 9 ileri ZF, alt model benzinli seçeneklerinde tork konvertörlü bir şanzıman ve daha üst modellerde ise DCT çift kavramalı şanzıman. 
      Benzinli Egea'da kullanılan tork konvertörlü şanzıman yerine; dizel Egea için çift kavramalı 6 ileri otomatik şanzıman tercih edilmiş. Bu şanzıman sayesinde Fiat Egea dizel otm 0-100'e 9.8 saniyede ulaşırken fabrika verilerine göre 100 kilometrede ortalama 3.9 lt tüketime imza atıyor. 0-100 verisinin, ara hızlanmalar hakkında fikir verdiğini de düşünürsek performans olarak çok tatminkar gibi gözüküyor. İşte Egea'nın rakipleriyle teknik karşılaştırması.  Fiat iyi iş yapmış gibi gözüküyor  
       



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×