Jump to content
speed

Bu Nasıl Bir Kaza ? Nedeni Ne ?

Tavsiye Edilen Mesajlar

Zealot    1.882
Zealot

arabada spor yay var.. sekiyor..    tepeyı çıkıp indiğinde  anlık olarak arka tekerler yerden kesildi..

spor arabaları sert kullanırken benimde en çok korktuğum şey..  bazen 150 ' ile giderken  viraj esnasında bi bozukluk olursa yolda,  araç 2 şerit dışa atlıyor.. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
SweepeR    256
SweepeR

@Zealot un belirttiği gibi sekme sorunu. Youtube da gezinirken bir porsche 918 spyder ın nordschleife de benzer şekilde transfer sorunu yaşayıp dağa taşa çıktığı kayıt görmüştüm. Yani araç çok iyi yol tutuyor olsa bile bilmediğin yolda veya bir dikkat dağınıklığında bu tür kazalar yaşanabiliyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Revivo73    1.168
Revivo73

İlk kez geçtiğiniz ve bilmediğiniz yollarda temkinli kullanmalısınız. Daha önce geçip özelliklerini, virajlarını, zeminini gördükten sonra süratli kullanabilirsiniz. Buradaki sürücü muhtemelen o tür şeylere dikkat etmiyor. Ayrıca öndeki araçtaki kişilerle tanışık ve onu takip ederken dikkat te dağılır. Ve araç süspansiyonu alçaltılmış. Benim şu forumda RX-8 süspansiyonuyla ilgili 100 yorumum varsa 100'ünde de süspansiyon alçaltmaya yönelik eleştirim vardır. Alçatılan süspansiyon yoldaki ani düzensizlikleri karşılayamaz. Orada yol aniden alçaldığı için süspansiyon kısa kalıp yolu tutamıyor. Süspansiyon tam uzunlukta olsa tutardı. Neyse RX-8'in motor ön aksın arkasında ve hafif olduğu için önden darbelerde araç kendini oldukça iyi koruyor o yüzden sürücü ciddi bir yaralanma olmadan atlatmıştır, yatıp kalkıp Mazda'nın mühendislerine dua etsin.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Katil Balina    846
Katil Balina

revivo hocamın tespitine katılıyorum. yol o süratlere uygun olmadığından ani inişte araç kısa yayları dolayısıyla yol ile olan temasını kesip savrulmuş. zaten max 100 kmh civarı düsünülerek yapılmış yollarda sadece viraj  açıları düşünülmez, iniş çıkışlar da buna göre hesaplanır. zaten otobanların devasa kavisler çizip inip çıkması da bu yüzdendir. ama bu yol bu hızlara uygun değil ki zaten eleman bunu acı bir şekilde tecrübe etmiş.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mutlu Tekir    1.348
Mutlu Tekir

Bence bir diğer etmen ise arkadan itişin verdiği dezavantaj. Araç stabilitesini kaybettikten sonra yola tutunmak arkadan itişli araçlarda daha zor oluyor. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Revivo73    1.168
Revivo73

@Mutlu Tekir önden çekiş asfalttan zıplama sonrası tekrar temasta daha iyi toparlamayı sağlar fakat buradaki durum da o da işe yaramazdı araç asfalttan yukarı zıpladıktan sonra ön tekerlek  yola tekrar değene kadar araç zaten yolun dışına kadar savruluyor.  Videodaki aracın süspansiyon alçaltılmış; benim RX-8 ile aynı açıdan resimle karşılaştırma.

POkpWd.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Arabalar    2.070
Arabalar

Ne kadar ortaklaşa çalışılıyormuş değil mi.  Sağ sol ayarı şoför abimizden. Yukarı aşağı seyrek saçlı abimizden. Yakınlaştırma uzaklaştırma ise taş kesmiş kameramandan :) 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Leanback    149
Leanback

Tam tepe çıkışında, alçaltılmış yaylardan ötürü sol arka teker boşa çıktığı anda gaz veriyor, kilitli diferansiyel olduğu için teker boşa döneceğine güç yeri tutan lastiğe de gidiyor ve birden sapıyor araba. Arkadan itişli, elektronik veya mekanik diferansiyel kilidine sahip araçlarda ESP kapalıysa ciddi sıkıntıdır bu durum.  Top gear'da Jeremy clarkson'ın 135i ile yaptığı kazanın sebebi de budur.

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×