Jump to content
ibrasoft

Mazda 3 Cam Kumandası ve Sol Panel Restorasyonu (Ağır İşçilik İçerir)

Tavsiye Edilen Mesajlar

SpeedMazda

Elinize sağlıki bence harika bir uygulama olmuş, bizlerde anlasak bu işlerden de biz de uğraşsak keşke. İşsizlik falan değil, çok güzel bir uygulama. Özellikle, bagaj tuşu ve mazda logolu tuş kesinlikle gerekli bir şey bizim araçlarda. Elinize sağlık.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Tarahumara

Kusursuz bir uygulama olmuş. Ellerinize sağlık. Benim de hep yapmayı istediğim ama bi türlü cesaret edemediğim bir iş bu. Aynı durum 3. nesillerde de var malesef. Makyajla birlikte kulakları çok çınladığı için düzelttiler.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
NeW3
23 saat önce, ibrasoft :

Merhaba arkadaşlar.

Ne zamandır ne yapsam ne yapsam diye düşünürken, bir akşam daha önce bagaj açma düğmesini adapte ettiğim RVM ve far yükseklik ayarının olduğu panele gözüm takıldı. Bagaj açma simgesi yaptım buna ama niye diğerleri ışıklı bu ışıksız dedim...

 

Sonra sitenin garajına girerken her seferinde camı açmak zorunda kalmam veya ogsnin arasındaki boşluğa kumadayı dayamak zorunda kaldığım için boştaki düğmeyi de buraya bağlayayım dedim. (camlar metalize ve kalın filmli olduğu için kumanda sinyalini kesiyor.) 
(Bu işlemi yaparken telefonumda bir sorun olduğu için işlem aşamalarında fotoğraf çekemedim. Androidim çöktü,her işte bir hayır var bende bootloader, custom rom yaptım yeni telefon sahibi olmuş gibi oldum :) )

Bagaj simgesi malum, bagajı açıyor. Dünya'da da zaten kiracıyız ama sitede de kiracı olduğum için yarın bir gün başka bir yere taşınır veya fonksiyon değişikliğine gitmek icap ederse simge bulmakla uğraşmayayım diye Mazda logosu yaptım garaj kumandasını. 

Düğmelerin altına eski kredi kartlarından kesilerek kibrit kutusu gibi kutucuk yapmak gerekiyor. Zemindeki devre ile aradaki boşluğu doldurmak için. Kendi çalışan düğmelerinde bu zaten mevcut. Kumpasla onları ölçüp onlara göre yaptım. 

Eski ogs tutacağına yapıştırıp arasını doldurduktan sonra yaka kartlarında kullanılan mıknatıs düzeneğinin metal kısmını cama yapıştırdım. Pil değişiminde kumandayı yerinden almak kolay olsun diye. İlk başta aracın aküsüne bağladım böyle bir derdim olmasın diye ama araç çalışınca 13,8 Volta çıkan değer kumandada bir iki yere zarar verdi. Bende 1,5 senedir pil bitmedi zaten bu kadar uzun sürede bir pil değişimi zor gelmez diyerek içindeki pili yenileyip, kumandanın pilini içinde bıraktım. 

Taramalı alan baz istasyonu gibi oldu. Ogs yi de kumandayı da siyaha boyayıp taktım. 

Arkadaşa gösterim bunu, ya bu kadar yapıyorsun madem cam kumandalarına da el atsana orada tek tuşta ışık var bu ne diğerlerinde yok dedi... O an işin rengi değişti.

Yaparım, yapmam derken...


Devreyi sökünce led için ayrılan yerler görünüyor zaten... Önce ledleri buralara lehimledim. Direnç için iki nokta var onları da bağladım ama çalışmadı. Çalışması için gereken bir transistör yok muhtemelen, onu da bulup uydurmakla uğraşana kadar yeni hat çekerim diyip, hat çekerek ledleri yapıştırdım.

Aydınlatma işi tamamlandıktan sonra iş asıl noktaya geldi. Düğmeleri delip ışık geçirecek bir şekilde kapatmak. Sadece delik delinmesi işe yaramıyor. Kapatılmazsa ışık delikten çıkıp gittiği için aydınlatma olmuyor. İlk başta hangi akla hizmetse 3 delik deldim yanyana. Sonra bunları kapatmak biraz uğraştırdı. Ve belli belirsiz ton farkı kaynaklı iz kaldı ama yapacak bir şey yok. Acele ettim.Aydınlatma işi tamamlandıktan sonra iş asıl noktaya geldi. Düğmeleri delip ışık geçirecek bir şekilde kapatmak. Sadece delik delinmesi işe yaramıyor. Kapatılmazsa ışık delikten çıkıp gittiği için aydınlatma olmuyor. İlk başta hangi akla hizmetse 3 delik deldim yanyana. Sonra bunları kapatmak biraz uğraştırdı. Ve belli belirsiz ton farkı kaynaklı iz kaldı ama yapacak bir şey yok. Acele ettim.

Deliği deldikten sonra pleksiden çalıştığım firmadaki operatöre rica ettim 1,7mm genişliğinde çubuklar kestirdim. Abi hiç bi makina bunu kesmez deli misin fln derken... Sen bi O çizdir, ordası 1,7mm kalsın dedim. Kestik tablayı. Bu ne dedikleri bir şey çıktı ortaya :-)

Sonra bunları kırıp çıkarttım içlerinden.

Boylarını düğme aşağı konuma basınca çarpmayacak şekilde kısalttım.

Düğmeye açılan deliğe oturtup yapıştırdım. Sonra ince zımparayla aradan taşan yapıştırıcıyı, yükselti farklarını aldım. Gönül ister ki hiç zımparaya dokunmadan yapılsın ama kenarlarında bir miktar boşluk kalıyor. Onu da doldurabilmek için sürülen yapıştırıcıyı zemine sıfırlamanın yolunu bulamadım. Ve üstten mat vernikle gölge farklarını en aza indirdim.Tabi yansıma farkı olmaması için Auto tuşuna da vernik attım.

İş bitimi ve montaj sonrası...

Diğer düğmeler için de ışık yapsaydın diyenler olabilir.. Ayna kumandası ve ayna katlama düğmesi için de altında led konulacak zemin var ancak düğmelerin altındaki plastik aksam ışığın geçişine müsait değil. O nedenle o kısımları kurcalamadım.


Parça parça yaparak ve olmadı şöyle yapayımla 2 gün sürdü işlemler. Normalde ikisi yaklaşık 4 saat gibi bir sürede tertemiz tamamlanır.

  

üstadım eline sağlık. bende bu uygulamayı uzun zamandır planlıyordum hatta elimde var olan elektronik kartlardan söktüğüm ledlerin rengi tutmadı. Acaba led tam olarak ne renk ? az biraz renk körüyüm herhalım :) selamlar. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
ibrasoft
Şimdi, NeW3 :

üstadım eline sağlık. bende bu uygulamayı uzun zamandır planlıyordum hatta elimde var olan elektronik kartlardan söktüğüm ledlerin rengi tutmadı. Acaba led tam olarak ne renk ? selamlar.

Ledler kırmızı.
 

6 saat önce, Tarahumara :

Kusursuz bir uygulama olmuş. Ellerinize sağlık. Benim de hep yapmayı istediğim ama bi türlü cesaret edemediğim bir iş bu. Aynı durum 3. nesillerde de var malesef. Makyajla birlikte kulakları çok çınladığı için düzelttiler.

Makyajla birlikte diğer camlar için de Auto fonksiyonu gelmediyse sadece devreye ledleri ekleyip butonları ışık geçirir şekilde revize etmişlerdir. Bu durumda buton bulunabilirse alttan ledlerle iş çözülür. 

Bizimkinde sadece şoför tarafı auto, diğerleri basmatik... Öyle olunca düğmelerin altındaki switchler de farklı. Üst şapkalar birbirine uymuyor. Uydurabilseydim auto tuşundan 3 tane daha bulup takmayı deneyecektim...  Zaten modülden dolayı tüm camlar auto artık. Yazıları da ya silerdim ya da hepsi auto olduğu için kalırdı ama uyduramadım.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Tarahumara
15 dakika önce, ibrasoft :

Bizimkinde sadece şoför tarafı auto, diğerleri basmatik... Öyle olunca düğmelerin altındaki switchler de farklı. Üst şapkalar birbirine uymuyor. Uydurabilseydim auto tuşundan 3 tane daha bulup takmayı deneyecektim...  Zaten modülden dolayı tüm camlar auto artık. Yazıları da ya silerdim ya da hepsi auto olduğu için kalırdı ama uyduramadım.

Makyajsiz 3. Nesil de birebir ayni 2. Nesil ile. Makyajdan sonra hem isikli yaptilar, hem de hepsi tek tus acilip kapaniyor.

Makyaj oncesi:

Free-Shipping-ABS-Chrome-font-b-window-b

Makyaj sonrasi:

vXa3gr.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
ibrasoft

 

19 dakika önce, Tarahumara :

Makyajsiz 3. Nesil de birebir ayni 2. Nesil ile. Makyajdan sonra hem isikli yaptilar, hem de hepsi tek tus acilip kapaniyor.

 

O zaman sadece düğmelerin dış kapağı ile çözülmez. Bendeki gibi buton kapaklarında delme vs uğraşmak gerekli.
Ben aynı yılların Mazda 6 nın butonlarına baktım, hepsi eşit olsun diye ama onlarda uymadı. Geçme şekilleri de farklıydı. Uydurabilseydim gönderdiğin makyajlı M3 fotoğrafındaki gibi olacaktı.

 

Bak aklıma şimdi geldi. Belki @Zealot bilir. Soket şekli benziyor, m6 ile aslında. Aliexpreste ararken gördüğüm kadarıyla. Devreyi komple geçirsek uymaz mı M6 devresini M3 e? Bilgin var mı Ufuk? Kablo şemalarını incelemek gerekir aslında.
M6.jpg.185d501e71f4644b2d887f74367fd9ab.jpgM62.jpg.d0d331eb3d2409e924ab4d60231ed9f2.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Zealot

Mazda 6 da  o panel dışında bir de cam beyni var. Birde kapi kilidi beyni var,  ikisi de  ecu ya bağlı. Senkron çalışıyorlar.  Tamamen can bus

Kapıları kitleyince camlar kalkıo, kapı açınca cam kumandan açılabiliyor,   Cam açarken  kapıyı açarsan, duruyor camlar, vsvs

Yani düğme yerine olursa ışıkları da belki olursa bile, işlev olmaz. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
ibrasoft
7 dakika önce, Zealot :

Mazda 6 da  o panel dışında bir de cam beyni var. Birde kapi kilidi beyni var,  ikisi de  ecu ya bağlı. Senkron çalışıyorlar.  Tamamen can bus

Kapıları kitleyince camlar kalkıo, kapı açınca cam kumandan açılabiliyor,   Cam açarken  kapıyı açarsan, duruyor camlar, vsvs

Yani düğme yerine olursa ışıkları da belki olursa bile, işlev olmaz. 

Yazdıktan sonra soketi farklı fotoğraflardan inceledim zaten tamamen farklı. Üst soketin 3 pini boş bırakmışlar. Söylediğin gibi fonksiyonsuz çalışır çalışsa bile ki bunun içinde tüm kabloları kesip yerine göre yeniden dizip bağlamak gerekir. Cam indirme kaldırma fonksiyonu da ek modüldeyse hazırdaki şoför camı auto modundan da oluruz :-) Eldeki bulgur da gider. 
Yok yok vazgeçtim ben. Böyle iyi.. Modülü ekledim zaten tüm camlar auto artık.


En sonunda M6 aldıracan bana zaten...
Adamlar modüldeki vidalardan bile kısmış. M6 nın panel altında 6 vidası var. Bizimkine 2 vida atmışlar, gerisi geçme.. 

 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mehmet Özdemir

eline sağlık @ibrasoft. mazda, her türlü kötü sözü hak ediyor bu led konusunda. pcb'de her şey hazır, koyacağın bir led bir transistör bir  direnç, bir de plastiğe delik.

bir de hangi romu yükledin, onu da söyleyiver :)

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
ibrasoft
1 dakika önce, Mehmet Özdemir :

eline sağlık @ibrasoft. mazda, her türlü kötü sözü hak ediyor bu led konusunda. pcb'de her şey hazır, koyacağın bir led bir transistör bir  direnç, bir de plastiğe delik.

bir de hangi romu yükledin, onu da söyleyiver :)

 

LineageOS yükledim :) (eski adıyla cyanogenmod)
Garanti iptalinden dolayı cesaret edemiyordum ama bu zamana kadar neden yüklememişim dedim :)
Kişiselleştirme ve hız çok iyi.  
Xplosed installer da yükledikten sonra uygulamarlada açılan google reklamlarını engelleme çok iyi oldu.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
NeW3
20.10.2017 at 08:38, ibrasoft :

Ledler kırmızı.
 

Makyajla birlikte diğer camlar için de Auto fonksiyonu gelmediyse sadece devreye ledleri ekleyip butonları ışık geçirir şekilde revize etmişlerdir. Bu durumda buton bulunabilirse alttan ledlerle iş çözülür. 

Bizimkinde sadece şoför tarafı auto, diğerleri basmatik... Öyle olunca düğmelerin altındaki switchler de farklı. Üst şapkalar birbirine uymuyor. Uydurabilseydim auto tuşundan 3 tane daha bulup takmayı deneyecektim...  Zaten modülden dolayı tüm camlar auto artık. Yazıları da ya silerdim ya da hepsi auto olduğu için kalırdı ama uyduramadım.

@ibrasoft merhaba üstat ,

sorması ayıp tuş takımını nasıl çıkardın uğraşırken kırmayalım ?  direnç değeri ne acaba ? 

selamlar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
ibrasoft
5 dakika önce, NeW3 :

@ibrasoft merhaba üstat ,

sorması ayıp tuş takımını nasıl çıkardın uğraşırken kırmayalım ?  direnç değeri ne acaba ? 

selamlar.

Tuş takımını çıkarmak için kapı döşemesini sökmenize gerek yok. 
Ek yeri belli zaten tuşların bağlı olduğu panel komple çıkıyor. Paneli çıkardıktan sonra tuş takımını plastik panele bağlayan 3 vida var. Devreyi çıkarmak için de iki vida var.

Direnç değeri belli değil maalesef. Kullanacağınız ledlerin çektiği akıma göre değişir. 2835 çip kullanacaksanız 0,5-0,6 Kohm olabilir. 3528 çip kullanacaksanız  1,0 Kohm olabilir. Işığın parlaklığına göre deneme yanılma yapmanız gerekecek büyük ihtimalle. Ledin kalitesine ve verdiği lümen değerine göre fazla parlak veya sönük kalabilir. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
NeW3
17 dakika önce, ibrasoft :

Tuş takımını çıkarmak için kapı döşemesini sökmenize gerek yok. 
Ek yeri belli zaten tuşların bağlı olduğu panel komple çıkıyor. Paneli çıkardıktan sonra tuş takımını plastik panele bağlayan 3 vida var. Devreyi çıkarmak için de iki vida var.

Direnç değeri belli değil maalesef. Kullanacağınız ledlerin çektiği akıma göre değişir. 2835 çip kullanacaksanız 0,5-0,6 Kohm olabilir. 3528 çip kullanacaksanız  1,0 Kohm olabilir. Işığın parlaklığına göre deneme yanılma yapmanız gerekecek büyük ihtimalle. Ledin kalitesine ve verdiği lümen değerine göre fazla parlak veya sönük kalabilir. 

teşekkür ettim. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
ibrasoft

Simetri takıntısı rahat durdurmadı yine...

Butonların üçü nokta, biri çizgi şeklinde olması gözüme hoş görünmemeye başladı zamanla.

Bir de yanlış deldiğim deliklerden iki tanesi iğne ucu gibi görünüyordu, gözüm takılıp duruyordu.

Dayanamayıp söktüm tekrar...

 

Sökmüşken içine taktığım şeffaf pleksi çubukları beyaz renkli olarak değiştirdim. Sol ön camın düğmesini de elden geçirip boyadıktan sonra onu da çubukla nokta şeklinde ışık çıkacak hale çevirdim. 

Son görüntü bu şekilde.DSC_0027.thumb.JPG.6343987bc1405426d698864051195e16.JPG

DSC_0028.thumb.JPG.aa0d464f9c05d98d25509cc86f83032b.JPG

DSC_0029.thumb.JPG.de7a0ce1aaca0b173eb45a52ccd2a5ad.JPG

DSC_0030.thumb.JPG.98d718f7266e53e2fa2dcc3f629014ea.JPG

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
zoptrik

Bi deli benim sanıyordum :D Elinize sağlık konuyu da yeni gördüm bir nefeste okudum. Çok güzel olmuş gerçekten. Mazda ya göndermek lazım. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
ibrasoft
7 saat önce, zoptrik :

Bi deli benim sanıyordum :D Elinize sağlık konuyu da yeni gördüm bir nefeste okudum. Çok güzel olmuş gerçekten. Mazda ya göndermek lazım. 

Teşekkürler.. :)
Yalnız olmadığımı biliyordum :2funny: 
 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
İlhan
7 saat önce, zoptrik :

Bi deli benim sanıyordum :D Elinize sağlık konuyu da yeni gördüm bir nefeste okudum. Çok güzel olmuş gerçekten. Mazda ya göndermek lazım. 

 

2 dakika önce, ibrasoft :

Teşekkürler.. :)
Yalnız olmadığımı biliyordum :2funny: 
 

Forumun en akıllı delileri. :D  :geyik:

Ellerine emeklerine sağlık İbrahim. Gerçekten çok güzel iş çıkarmışsın yine. 

Fotoğraflar, anlatım, paylaşım için ayrıca teşekkürler.

Çok güzel hareketler bunlar.. O0

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×