Jump to content
Mazdatutkunu

Mazda 626 Rolantide Dalgalanma ve P'de Çalışmıyor N'de Çalışıyor

Tavsiye Edilen Mesajlar

Mazdatutkunu    1
Mazdatutkunu

merhabalar mazdacılar :D

ben otomatik vites 1998 model mazda aracımı alalı 2 ay oldu sıkıntısız problemsiz aldım ..  aldıktan 1 kaç hafta sonra aracımın klimasını açınca aracım stop etti .. klimasız bi şekilde kullandım .. 

taki bu hafta aracımın triger kayışı direksiyon kutusu ön takozlarını bi kustaya(ustaysa tabi) yaptırıana kadar bi rolanti sorunu yaşamamıştım .. aracımı çalıştırıken  bazen P de çalışmıyor N de çalışıyor ve çalışırken baya bi sallanarak çalışıyor .. aracım hareket edince rolanti dalgalanması oluyor ve kırmızı ışıkta felan durup frene basınca araç stop edecek gibi tekliyor .. konyalıyım zongulkta çalışıyorum .. bu sorun sizce neyden kaynaklanıyor ? Zongultakda buraya yakın tavsiye bi usta varmı ?? 

kurtarın beni şu dertten ..Cevaplayan cevaplamayan bütün mazdacılara saygılarımı sunarım .. 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Erçay    24
Erçay

Trigeri senteye alamadıysa ustanız (ya da herneyse) aracınız Subap eğmiş olabilir. Araç LPG’li ise bu sorun hem LPG’de hem de benzin de oluyor mu? Oluyorsa üstte yazdığım sebep geçerlidir. Benzinde normal çalışıyorsa o zaman, lpg enjektörlerinden birtanesi çalışmıyor. Benzindeyken herşey normalse yazın, lpg enjektörlerini nasıl kontrol edeceğinizi anlatayım 

Tabi şunu da ayrıca belirtmek isterim Burada yazdıklarım varsayımlardan ibarettir, aracı görmeden kesin birşey demek zor. Belki buji Veya buji kablosunun  ömrü bitmiş ve ya daha basiti bir buji kablosu yerinden çıkmış bile olabilir. Bu kadar basit bir sebebi bile olabilir yani 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mazdatutkunu    1
Mazdatutkunu

 ona yarın bakayım .. ama benzin veya lpg olayı aracın P de çalışmamasını etkilermi ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Erçay    24
Erçay

Ben yazdıklarımın hepsi sallantılı çalışmayla ilgiliydi 

P’de çalışmaması elektriksel bir sebebi vardır muhtemelen ona ayrıca bakarız öncelik sallantılı çalışma olsun :)) 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mazdatutkunu    1
Mazdatutkunu

tmm çok tşk ederim yarın benzin lpg durumuna bi bakayım yine burdayım :)

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mazdatutkunu    1
Mazdatutkunu

Merhaba Erçay Bey . ben aracımla test sürüşü yaptım bugün benzin veya lpg deişmiyor rölanti sorunu var. ama bugün aracı sürerken  düne göre biraz daha iyi gibi geldi . sürerken gaza bastıgımız için fazla sıkıntı yaşamıyorum .. sorun araç çalışıp hareketsiz kaldıgında araç titriyor stop edecekmiş gibi ..  bi kaç öneri istiyorum sizden pekte anlamıyorum araba işlerinden .. bakım yaptırıken bi kablo felanmı kestiler ustalar ya .. saglam götürdüm 2400 lira masraf yaptım bozup verdiler arabayı ya :((

 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Erçay    24
Erçay

öncelikle ucuzdan pahalıya doğru gitmekte fayda var, Akü kontrolü (voltajı düşük ise böyle saçmalıklara sebebiyet verir), boğaz kelebeğinin temizlenmesi, buji, buji kablosu ve bobin kontrolü yapılması...arabanın çalışma sesinde değişiklik yakıt sarfiyatından artış varsa triger değişiminde sente atlanmış olabilir. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mazdatutkunu    1
Mazdatutkunu

bujiler yeni buji kablosuda yeni (NGK), bogaz kelebeği temiz dendi onlara bi daha baktırcagım , sente ayarı triger ile ilgili sanırım onuda yeni taktırdım ama onuda ustaya tekrar kötrol ettirceğim .. otomatik jigle diyen, var ısı müşürü ile ilgilidir diyen var, lpg gaz sorunu olabilir diyen var, ateşleme bobini , en son olmadı rolanti motorunu deiştircez inşşalh bi çözüm buluruz .. Çok teşekkürler Erçay Bey .

arabanın yakıt sarfiyatında ve motor sesinde değişlikleri anlıyamam çünki arabayı alalı 2 ay oldu .. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Erçay    24
Erçay
37 dakika önce, Mazdatutkunu :

 

arabanın yakıt sarfiyatında ve motor sesinde değişlikleri anlıyamam çünki arabayı alalı 2 ay oldu .. 

Triger değişiminden sonra ses de çalışmasında bir değişiklik oldu mu demek istemiştim. Aküyü de baktırın 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
NoooFearrrr    530
NoooFearrrr

      Eğer araçta bakım öncesi bir sorun yoktu ise büyük ihtimalle bakımda bir sıkıntılar olmuştur, öncelikle ustanın triger değişimini doğru yaptığını farzedersek ki üstten çift egzantrikli motorların kayışını her usta değişemez, umarımki sorun orada değildir.

     Motorda herhangi bir soket fiş takılmamış olabilir tekrardan kontrol edin özellikle hava filtresi ve elemanlarının çevresinde takılmamış bir soket varmı bakın. 

     Lifte kaldırıp altına da bakın iyicene takılmamış bir soket varmı kontrol edin.

     Buji kabloları düzgün sırasına göre takılmışmı bakın.

    

     Bu tip bakımlarda lpg ayarı bozulur  bu konrolleri yaptıktan sonra sorun düzelmez ise tekrar bir lpg cide güzelce ayarlattırın. Umarım sorun çözülür. 

     Sn mazdatutkunu bakımdan önce sorun yoktu ise siz genede yapılan bakıma odaklanın sonuçta durdu durdu da bakım zamanındamı sorun çıktı muhakka yapılan işlemlerle alakası vardır. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mazdatutkunu    1
Mazdatutkunu

bakımdan önce klima 4deyken  rolanti dalgalanması oluyordu(bi kaç kez stop etti ) ama bu kadarda degildi .  bilgiler için çok tşk ederim . 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
NoooFearrrr    530
NoooFearrrr

Umarım sorun çözülür.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×