Jump to content
Ramazan Alpagut

Mazda 323 HB Otomatik Şanzıman Sorunu

Tavsiye Edilen Mesajlar

Ramazan Alpagut

Merhaba ;

 

Arkadaşlar  otomatik vitesli aracımı çalıştırdığımda arac kalkışında  1'den ikinci vitese ve 3.vitese zorlanarak atıyor. Öylede böylede vitesi atıyor sonrasında hiçbir problem çıkmıyor ama yokuşlu yollara gelince işler zorlaşıyor yani. Bu problemi tamirci şanzımanı değiştirmekte buldu ve 1.500 tl gibi bir fiyat verdi. Sizce başka ne gibi problemi olabilir veya bildiğiniz parçaçılar var mı ?. Yardımcı olur musunuz.

 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
NoooFearrrr

Kardeşim öncelikle aynı araçtan ve şanzımandan bende kullanıyorum. Öncelikle araç hakkında bilgi ver ;

Şanzıman yağı yenimi , yağ filtresi yenimi, şanzımanın yağ kanalları temiz mi?

Hadi diyelim şanzımanda sorunlu bölümler olsun , onunda tamiri mümkündür bizim arabalarımızın şanzımanları mekaniktir içindeki dişlileri bile yetkili servisten tek tek sipariş verip alabilirisiniz yani revize edilebilir,  ne demek değişmek hem siz anca çıkmasını 1500 e alabilirsniz tabii bu durumda ne kadar güvenebilirsiniz bilemiyorum öncelikle böyle durumda sorunu anlamak gerekir.

        

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Ramazan Alpagut

Sorunun kaynağını öğrenince bilgilendirme yapacağım 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Ramazan Alpagut
21 saat önce, NoooFearrrr :

Kardeşim öncelikle aynı araçtan ve şanzımandan bende kullanıyorum. Öncelikle araç hakkında bilgi ver ;

Şanzıman yağı yenimi , yağ filtresi yenimi, şanzımanın yağ kanalları temiz mi?

Hadi diyelim şanzımanda sorunlu bölümler olsun , onunda tamiri mümkündür bizim arabalarımızın şanzımanları mekaniktir içindeki dişlileri bile yetkili servisten tek tek sipariş verip alabilirisiniz yani revize edilebilir,  ne demek değişmek hem siz anca çıkmasını 1500 e alabilirsniz tabii bu durumda ne kadar güvenebilirsiniz bilemiyorum öncelikle böyle durumda sorunu anlamak gerekir.

        

Yağ dengesi problemi varmış.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
NoooFearrrr

Bizim arabalara ATF dextron II değerinde yağ bırakmalısınız, bence hem yağı hem filtreyi değiştirin filtreyi değiştirikende karterin dibindeki   mıknatısı temizleyiniz.  Önerim bu.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
biyoserkan
07.11.2017 at 14:04, NoooFearrrr :

Bizim arabalara ATF dextron II değerinde yağ bırakmalısınız, bence hem yağı hem filtreyi değiştirin filtreyi değiştirikende karterin dibindeki   mıknatısı temizleyiniz.  Önerim bu.

Üstadım yağ filtresi ve karterin contasını internetten bulabileceğimiz bir site ve tavsiye edeceğiniz ürün markası var mı ? Yağ değişiminde uygulanması gereken işlemler ve işlemlerin sıralaması nasıl olmalıdır ? 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
NoooFearrrr

           Ben arabamın filtresini yetkili serviste değiştirdim yan sanayisi varmı bilemiyorum, filtre metaldir. karter contasınıda değişmeme gerek olmadı eskisi iyiydi geri taktık zaten o contayı yan sanayi bulabileceğini sanmam büyük ihtimalle gerek olmaz. Eğer alacaksan bir yetkili servisle irtibata geç ve oradan al.

           Önce yağ boşaltılmalı sonra karter sökülmeli filtre değişmeli , mıknatıs temizlenmelidir, sonra kapatılır, yağ boşaltıldığında tamamı boşalmaz yarısı tork konvektöründe ve soğutma sisteminde kalır bu toplamda 6 litre yağ alan aracımızın yağını değişmenin bir yöntemi var oda ; önce karterden bolaşan yaklaşık 3 litre yeni yağın yerine yenisi  doldurulur 5-10 dakka çalışıtırılır tüm viteslerde bir müddet bekletilerek  yağın tüm sistemden geçerek eski yağa karışması sağlanır sonra yağ gene bolaştılır yeni yağdan 3 litre kadar tekrar bırakılır böyle yaparak sistemdeki eski yağın büyük bölümü yeni yağ ile değiştirilmiş olur. Toplamda 6 ltr yağ kullanılır. En sonda yağ bırakılırken yağ çubuğundan takip edilir yeteri kadar bırakılır.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
quiteguide

323 lerde sanzuman sıvısı soğutma sistemi varsa, komple yağ değişimi tek seferde daha kolay  ve verimli bir şekilde halledilebilir. 

Flush yöntemi.

Tabi bu işten anlamayan birisi ilk defa flush yapacaksa geleneksel şekilde değiştirmek  kafa rahatlığı açısından daha uygun gibi.

2. nesil mazda 3 aracimin sanzuman sivisini flush yöntemi ile değiştirmek istedigimde, bir kac Usta / Adam '20 yıllık sanzumanciyim öyle bir şey olmaz' diyordu mesela. 

Oldu mu? Ustasını bulunca oldu.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
NoooFearrrr

Nasıl yapılıyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
biyoserkan

Şanzıman yağ karteri boş kalınca, akşamdan sabaha kalsa, tork kovertöründe kalan eski yağ tork kovertöründen kartere sızar onu da sabah alırız diye tahmin ediyorum ama... 

Bu arada geçen seviyesine de bakarken yağın kırmızı renkte kirlenmemiş olduğunu gördüm. Önceki araç sahibi yeni değiştirmiş olabilir mi dersiniz ?

Yağ renginden eski yada yenidir diyebilir miyiz dersiniz ?

Mobil ATF 220 DEXRON 2 özellikte gördüğüm kadarıyla, daha iyi bir marka öneriniz olabilir mi ?

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
NoooFearrrr

Öyle bir şey mümkün değil. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
quiteguide
5 saat önce, NoooFearrrr :

Nasıl yapılıyor.

Şurada detaylı olarak mevcut. Umarım sizin araçlara da yapılabiliyordur.

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
oguzhan89

Eğer şanzıman da kusur yağ değişimi sonrası geçmezse benim gibi hata yapıp revizyon yaptırmayın direk düz şanzımana geçin, ben çok pişmanım düze geçmediğime...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×