Jump to content
Gökhanbilge

3. Nesil Mazda 3 Power Donanıma Şerit Takip Sistemi Uygulanabilir mi?

Tavsiye Edilen Mesajlar

Gökhanbilge    33
Gökhanbilge

Kasa ,renk ve siyah deri döşeme isteğim yüzünden power sense modelini alamamıştım aracı alırken.Bulduğum bayilerde ya renk tutmuyordu yada sedan kasa oluyordu ellerinde.

Sense deki şerit takibi benim araca uygulama imkanı var mıdır?Tabi garantiyi bozmayacak şekilde servis garantili yaptırabilir miyim?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mutlu Tekir    1.333
Mutlu Tekir

Hatırladığım kadarıyla daha önce adaptif hız sabitleyicinin takılıp takılamayacağı ile ilgili soru sorulmuştu ve sanırsam tüm parçaların takmakla bitmediği ve bir de kalibrasyon gerektiği fakat kalibrasyonu yapabilecek ekipmanın ülkemizdeki bayilerde olmadığı söylenmişti diye hatırlıyorum.

Aynı durum şerit takip için de geçerli olabilir.

Yalnız hem adaptif hız sabitleyici hem de şerit takip sistemi, ikisi bir arada insanın canını çektiriyor. :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Zealot    1.865
Zealot

Şerit takip sistemi "bence" Çok sinir bozucu ve Türkiye ye uygun olmayan bir uygulama. 

Şimdiye kadar aldığımız tüm skyactiv lerde, besmele bile çekmeden önce, şerit takip i kapattık. Makyajsızlarda zart zurt ötüyor, yetmiyor makyajlı da direksiyon u da çeviriyor. 

Türkiye de, özellikle de istanbulda çok uygun değil 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mutlu Tekir    1.333
Mutlu Tekir
1 dakika önce, Zealot :

Şerit takip sistemi "bence" Çok sinir bozucu ve Türkiye ye uygun olmayan bir uygulama. 

Şimdiye kadar aldığımız tüm skyactiv lerde, besmele bile çekmeden önce, şerit takip i kapattık. Makyajsızlarda zart zurt ötüyor, yetmiyor makyajlı da direksiyon u da çeviriyor. 

Türkiye de, özellikle de istanbulda çok uygun değil 

Ufuk hocam şerit takip uyarı sistemi için zırt pırt ötmesi konusunda haklısında, şeritte tutan şerit takip asistanı için dediklerine katılamayacağım. VW'lerdeki gibi yolu ortalayıp tutuyorsa hele tadından yenmez. Sırf o özelliğinden 1.2 tsi dsg golf 7 düşündüm bi ara aklım kaydı da, yok daha neler dedim sonra. :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Gökhanbilge    33
Gökhanbilge
3 saat önce, Mutlu Tekir :

Hatırladığım kadarıyla daha önce adaptif hız sabitleyicinin takılıp takılamayacağı ile ilgili soru sorulmuştu ve sanırsam tüm parçaların takmakla bitmediği ve bir de kalibrasyon gerektiği fakat kalibrasyonu yapabilecek ekipmanın ülkemizdeki bayilerde olmadığı söylenmişti diye hatırlıyorum.

Aynı durum şerit takip için de geçerli olabilir.

Yalnız hem adaptif hız sabitleyici hem de şerit takip sistemi, ikisi bir arada insanın canını çektiriyor. :)

Evet cx5 için adaptif cc sorulmuş okan bey olumsuz görüş bildirmiş.şerit takip için birşey bulamadım ama.fren sistemiyle falan alakalı olmadığı için daha uygulanabilir geliyor.vosvoslar için orjinal uygulamalar var 1000 dolara.bizde olsa o fiyata hiç düşünmeden yaptırırdım

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mutlu Tekir    1.333
Mutlu Tekir
1 saat önce, Gökhanbilge :

Evet cx5 için adaptif cc sorulmuş okan bey olumsuz görüş bildirmiş.şerit takip için birşey bulamadım ama.fren sistemiyle falan alakalı olmadığı için daha uygulanabilir geliyor.vosvoslar için orjinal uygulamalar var 1000 dolara.bizde olsa o fiyata hiç düşünmeden yaptırırdım

 

Yalnız vw de direksiyon kendinden motorlu. Eğer sizin direksiyonda motorluysa (Power sense makyajlıdaki direksiyon sistemi ile aynıysa) sadece kamera eklemeye başarılabilir. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Gökhanbilge    33
Gökhanbilge
Bir saat önce, Mutlu Tekir :

Yalnız vw de direksiyon kendinden motorlu. Eğer sizin direksiyonda motorluysa (Power sense makyajlıdaki direksiyon sistemi ile aynıysa) sadece kamera eklemeye başarılabilir. 

Az satılan marka/model olduğu için sanırım ne talep var böyle şeylere ne de bir bilgi var nette.

adam götürüyor vosvosunu ender elektronik diye bir yer yapıyor sistemi veriyor arabayı.

Neyse;ilerde talep artar böyle şeylere yada rusyadan bir arkadaş yapar birkaç yıla.bizde yaptırırız belki ondan sonra

 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
okkko    503
okkko
11.11.2017 at 12:35, Mehmet Özdemir :

@okkko okan bey bir fikir verebilir herhalde.

Şerit takip uygulanabilir mutlaka ama astarı yüzünü geçer. Power ı satıp sense almak daha ucuza gelebilir... 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Leanback    148
Leanback

Otomatik şanzımanlarla vitesi bırakmamız, debriyajı bırakmamız, criuse ve adaptif cruise ile de gazı ve freni bırakmamız yetmedi, şimdi direksiyonu bırakmanın peşindeyiz. Koltuktan kalkacağımız günler de yakındır, artık sürüş keyfini arabaya sorarız nasıldı keyif aldın mı diye :)

Power sense modeli sırf bu insanı ve dikkati sürüşten koparan  donanımlar olduğu için almamıştım. Sistemi uygulamaya gelince, tam efektif çalışması için bence yolu merkezleyip düzeltme yapması gerekiyor, makyajsız modelde sadece uyarıyordu.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mutlu Tekir    1.333
Mutlu Tekir
2 saat önce, Leanback :

Otomatik şanzımanlarla vitesi bırakmamız, debriyajı bırakmamız, criuse ve adaptif cruise ile de gazı ve freni bırakmamız yetmedi, şimdi direksiyonu bırakmanın peşindeyiz. Koltuktan kalkacağımız günler de yakındır, artık sürüş keyfini arabaya sorarız nasıldı keyif aldın mı diye :)

Power sense modeli sırf bu insanı ve dikkati sürüşten koparan  donanımlar olduğu için almamıştım. Sistemi uygulamaya gelince, tam efektif çalışması için bence yolu merkezleyip düzeltme yapması gerekiyor, makyajsız modelde sadece uyarıyordu.

8 saat şehirlerearası yolculuk ya da 1 saat istanbul trafiği sonrası o zevklerin hiçbiri kalmıyor ama onu napacağız? :) gerekirse şerit takip, adaptif hız sabitleyici, otomatik vites kullanılmaz. Tiptronik kullanım ne güne duruyor. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Leanback    148
Leanback
3 saat önce, Mutlu Tekir :

8 saat şehirlerearası yolculuk ya da 1 saat istanbul trafiği sonrası o zevklerin hiçbiri kalmıyor ama onu napacağız? :) gerekirse şerit takip, adaptif hız sabitleyici, otomatik vites kullanılmaz. Tiptronik kullanım ne güne duruyor. 

8 saat yolculuğu eğer iyi bir otomobille yaptıysam, sonrasında asla keşke direksiyonu gazı freni araç tutsaydı da ben karışmasaydım dediğimi hatırlamıyorum. Tek hatırladığım beni yorsa dahi bunun nasıl müthiş bir keyif olduğu.  Benim için uzun yol, otomobilimle iletişim kurduğum bir sürüş deneyimidir, arabam iyiyse varacağım yerden çok oraya nasıl vardığımdır bana keyif veren.

Otomobil kullanma işindeki rutinleri (uzun yol gibi) teknolojiye devreden insanlarla hiç bir sorunum yok, yani sana haksızsın demiyorum tabiki,  fakat ben ömrüm yettiğince analog kalacağım ve bana bunu sağlayan araçları ve markaları tercih edeceğim,  tek demek istediğim bu. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Gökhanbilge    33
Gökhanbilge

Bu donanımlar iyidir.birgün yolda dalıp giderseniz hayat kurtarır

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Zealot    1.865
Zealot
Bir saat önce, Leanback :

8 saat yolculuğu eğer iyi bir otomobille yaptıysam, sonrasında asla keşke direksiyonu gazı freni araç tutsaydı da ben karışmasaydım dediğimi hatırlamıyorum. Tek hatırladığım beni yorsa dahi bunun nasıl müthiş bir keyif olduğu.

 

Sizi gayet iyi anlıyorum.. Bana da 

Mx5 dar değil mi?  diyorlar... 

Cevabım ise

"Sadece Marş a basana kadar " 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mutlu Tekir    1.333
Mutlu Tekir

Ben o zevki sadece ev iş ev arasında istiyorum. O da yol açıksa. Eğer trafiği bol bir şehirde yaşıyorsam veya uzun yol yapıyorsam konforuma bakarım. Ha arada dağ geçitlerinin olduğu ya da virajlı kaliteli asfalt yerlerden geçerken zevk alırım bir tek. Bu tür zevk veren yollarda da herşeyi Manuele almak ya da devredışı bırakmak gayet kolay. 

Manuelden otomatiğe geçtikten sonra herşey hammallık olarak gelmeye başladı. Yukarıdaki teknolojiler devredışı bırakılabilirken bir tek arada manuel zevki özlemi duyuyorum nadiren. Onda da gezilerimde manuel araç kiralamakla hem zevk alıyorum hem de otomatik nimetinin kıymetini anlıyorum. 

Mx5 im ya da manuel aracım olsun isterdim fakat sadece ev iş ev sürmek için. Stres sonrası gazlamak hafif makas zevk veriyor. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Leanback    148
Leanback

Ben ev-iş arasını kişisel aracımla yapmıyorum toplu taşıma kullanırım. Kişisel aracımı da her gün kullanmayı sevmem, bisiklet imkanı olsa bu tip rutinleri bisikletle yapardım. Bende sürekli deli trafiğe girsem, sürekli otoyol sürüşü yapsam otomatik şanzıman da isterim, şerit takip de isterim ama otomobil benim için zorunluluk değil daha çok bir aktivite olduğu için bana ne kadar analog o kadar iyi.

Şanzımanı manuel moda almak başka şey, manuel şanzımanla debriyajıyla vitesiyle arabaya 4 elle sarılmak başka şeyler. Tabiki bu manuel şanzıman peugeot'un citroen'ınkiler gibi laçka gevşek olmayacak, Mazda gibi olacak. Geçen ay manuel tdci Focus kullandım bir süre, manuel şanzımanı ne kadar özlediğimi farkettim, açıkcası araba kullandığımı anladım. Kendi otomatik aracıma geçince yine koptum sürüşten. Otomatik şanzımanın hiçbir türlüsü bana göre değil. Elektrikli direksiyon da sevmiyorum, araçla benim arama perde koyan hiçbirşeyle aram yok, zaten bu yüzden ara ara girip düz vites GT86 veya BRZ ilanlarına bakıyorum, bir gün alacaz elbet :) 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Zealot    1.865
Zealot
19 dakika önce, Leanback :

zaten bu yüzden ara ara girip düz vites GT86 veya BRZ ilanlarına bakıyorum, bir gün alacaz elbet

Mx5 2.0 verelim,   brz ve gt86 dan  bariz hızlıdır... 

 

Olmadı elimde tam size göre %100 hidrolik direksiyonlu mazda 6 var,  hatta 60km hızdan sonra hidrolik de devreden çıkıyor. Manuel vites, manuel direksiyon,  allahım sana geliyorum =) 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mutlu Tekir    1.333
Mutlu Tekir
38 dakika önce, Leanback :

Ben ev-iş arasını kişisel aracımla yapmıyorum toplu taşıma kullanırım. Kişisel aracımı da her gün kullanmayı sevmem, bisiklet imkanı olsa bu tip rutinleri bisikletle yapardım. Bende sürekli deli trafiğe girsem, sürekli otoyol sürüşü yapsam otomatik şanzıman da isterim, şerit takip de isterim ama otomobil benim için zorunluluk değil daha çok bir aktivite olduğu için bana ne kadar analog o kadar iyi.

Şanzımanı manuel moda almak başka şey, manuel şanzımanla debriyajıyla vitesiyle arabaya 4 elle sarılmak başka şeyler. Tabiki bu manuel şanzıman peugeot'un citroen'ınkiler gibi laçka gevşek olmayacak, Mazda gibi olacak. Geçen ay manuel tdci Focus kullandım bir süre, manuel şanzımanı ne kadar özlediğimi farkettim, açıkcası araba kullandığımı anladım. Kendi otomatik aracıma geçince yine koptum sürüşten. Otomatik şanzımanın hiçbir türlüsü bana göre değil. Elektrikli direksiyon da sevmiyorum, araçla benim arama perde koyan hiçbirşeyle aram yok, zaten bu yüzden ara ara girip düz vites GT86 veya BRZ ilanlarına bakıyorum, bir gün alacaz elbet :) 

İşte kişisel ihtiyaçlar, zevkler, renkler hocam. :)
Benim gibi küçük şehirde toplu taşımanın gelişmediği bir yerde araba ihtiyaç. Kısa mesafede de zevk veriyor. Sürüş sayısı arttıkça da zevkten çok konfora yönelik ihtiyaçlar doğuyor işte. İş için İstanbul'a gidip de 2 günde 4 sefer köprü trafiğine yakalanıp debriyaj pedalının sertliğinden ayağımın ağrıyıp uykuda rahat ettirmediği gün otomatiği aklıma koydum.

Öte yandan  kontrol hissini azaltsa da yola daha fazla konsantre olmayı sağladığı da bir gerçek. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Zealot    1.865
Zealot

Zaten bu istanbulda köprüye, İstanbullular hiç girmiyor.. Ben dacia ile günde ortalama 100 km yapıyorum,  ayda 1 sefer anca geçiyorum. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Leanback    148
Leanback
2 saat önce, Zealot :

Mx5 2.0 verelim,   brz ve gt86 dan  bariz hızlıdır... 

 

Olmadı elimde tam size göre %100 hidrolik direksiyonlu mazda 6 var,  hatta 60km hızdan sonra hidrolik de devreden çıkıyor. Manuel vites, manuel direksiyon,  allahım sana geliyorum =) 

Aslında karadüzen direksiyon Alfa 4C düşünüyordum ama oda otomatik olduğu için vazgeçtim. 2 kişilik olduğu için veya 500bin tl liste fiyatı yüzünden değil yani :)

Mazda'nın elinde mis gibi Mx5 şasisi var, uzat onu yap 4 kişilik ufak bir sedan veya coupe, cidden çok iyi satarlar. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×