Jump to content

3. Nesil Mazda 3 Power Donanıma Şerit Takip Sistemi Uygulanabilir mi?


Gökhanbilge
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Kameranın 1400 tl civarı bir fiyatı var. Makyajsız modellerde, hem şerit takip için, hem de uzun far asistanı için kullanılıyor. Kuvvetle muhtemel camınızı da değiştirmeniz gerekecektir. Camla birlikte dikiz aynası arkasındaki plastik koruma haznesini de değiştireceksiniz. Gerekli tuşu ve kablolamaları da temin etmeniz lazım. Donanımsal olarak bağlantılar yapıldıktan sonra, ilgili modüllere programlama yapıp kalibrasyonunu yapmanız gerekiyor. @okkko nun dediği gibi aslı astarından epey fazlaya gelecektir ve randımanlı çalışıp çalışmayacağının garantisi de yok. En mantıklısı power aracı satıp, power sense almak.  Bu dediklerim, sonradan MRCC takmak için de geçerli.

ZEgVZ3.jpg

 

Power alıp da aradaki sense farkını vermemek bana pek mantıklı gelmiyor. Tabii ki tercih ve bütçe meselesi ama 100.000 tl verilen araca 105.000 tl de verilir diye düşünüyorum. Getirdiği özellikler sadece konfor için değil, konfordan daha önemli olan güvenlik için de çok önemli.

- Sağa sola dönen adaptif farlar (AFS): Olmasa da olur ama karanlık yollarda işe yaradığı oluyor. 

- Şerit değiştirme uyarısı (LDWS): Eğer çok yüksek sesle müzik dinlemiyorsanız ve dalgınlığınıza gelirse çok işe yarıyor. Hayat kurtarabilecek bir özellik. Tek problemi, makyajsız kasalarda direksiyonu müdahale etmediği için, yüksek sesle müzik dinliyorsanız duymayabiliyorsunuz. Makyajlı modellerde muazzam çalışıyor. Makyajsız kasadan, makyajlı kasaya geçmek için güzel sebeplerden biri.

- Uzun far kontrol asistanı (HBC): Bu özellik hakkaten gereksiz bence. Olur da şehir dışına çıkarsanız, ıssız ve az aydınlatılmış bir yoldaysanız işe yarayabiliyor. Şehir içinde tamamen gereksiz bir özellik.

- Mazda radar cruise control (MRCC): Benim için sense paketini almak için tek başına bile yetebilecek bir özellik. Sadece şehirler arası değil. Trafiğin 25 km/s hızın altına düşmediği her fırsatta kullanılabiliyor ve muazzam çalışıyor. Radar sensörü ile birlikte araca SBS özelliği de geliyor ki en önemli güvenlik özelliklerinde biri bu. 200 km/s hızına kadar, çarpışma olacağını anladığında önce uyarı, ardından fren uyguluyor. Olası bir kaza riskinde hayat kurtarma ihtimali çok yüksek. Bu sistemin en büyük eksikliği, dur-kalk trafikte çalışmaması. 2017 Cx-5 de bu özellik var. Makyajlı Mazda 3'te bu özelliğin olmaması büyük eksiklik. Şahsen benim için, makyajlı kasaya geçmememdeki en büyük etken bu.

Bu tarz teknolojik ekipmanlar kimine oyuncak, kimine gereksiz, kimi de sürüş zevkini törpüleyen şeyler gibi gelebilir. İşin aslı malesef öyle değil. Belki aracı kullanımınız süresince asla ihtiyacanız olmayacak şeyler ama Allah korusun bir kaza yaptığınızda, bu sistemler olsaydı belki de o kazayı hiç yapmayacağınızı ya da sonuçlarının çok daha hafif olacağını bilseydiniz emin olun 5000 değil belki 50.000 tl fazla verirdiniz. Batılıların dediği gibi; "Better safe than sorry" ya da bizim deyimimizle "Eşşeği sağlam kazığa bağlamak"

Bu sistemlerin detaylı çalışma şekillerine buradan ulaşabilirsiniz:

http://www.mazda.com/en/innovation/technology/safety/active_safety/

 

Dün izlediğim şu videoyu sizin de izlemenizi isterim. Volvo tırdaki otomatik fren sistemi olmasa olacakları tahmin edebilirsiniz hepiniz.

 

Bu da makyajlı Mazda 3'ün aeb testleri. Mazda Volvo'yu tahtından böyle böyle indirdi sanıyorum:

 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 dakika önce, Gökhanbilge :

Makyajlı da sbs yok mu?

Var. MRCC ile birlikte gelen bi özellik. İkisi de aynı radar sensörünü kullanıyor. Ön tarafta Mazda ambleminin arkasında. Soldaki makyajlı, sağdaki makyajsız.

X0PQ5O.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 dakika önce, Gökhanbilge :

Yaya geçerken brake uyarısı alıyorum sadece.devamı olsa frenleme yapacak mı benim araç?

Evet yapar. Yukarıda paylaştığım video sizin aracınıza ait. İzlerseniz göreceksiniz. Makyajlı kasalarda Sense paketi olmasa da 4 - 80 km/s hıza kadar hem yaya, hem de araç tanıma özelliği var. Dikiz aynasının arkasındaki kamera ile çalışıyor. Makyajsız kasalarda yaya tanıma özelliği yok çünkü kamera sistemini kullanmıyor. Kamera yerine lazer sensörünü kullanıyor. Onun çalışma mantığı biraz farklı. 30 km/s hıza kadar çalışıyor ve gönderdiği lazer sinyalinin geri dönmesi ile hesaplama yapıyor. Bir yayanın üzerinde lazer sinyalini geri gönderecek bir elbise varsa yaya için de durur mesala. Makyajlı kasadaki kamera, bir sinyal göndermediği için, geri dönen bir sinyal de beklemiyor. Aynı insan gözü gibi aracın kamerasının gördüğü görüntüyü yorumlayarak yaya ya da araç olduğunu analiz edip anlıyor ve fren yapıyor.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

18 dakika önce, Tarahumara :

Evet yapar. Yukarıda paylaştığım video sizin aracınıza ait. İzlerseniz göreceksiniz. Makyajlı kasalarda Sense paketi olmasa da 4 - 80 km/s hıza kadar hem yaya, hem de araç tanıma özelliği var. Dikiz aynasının arkasındaki kamera ile çalışıyor. Makyajsız kasalarda yaya tanıma özelliği yok çünkü kamera sistemini kullanmıyor. Kamera yerine lazer sensörünü kullanıyor. Onun çalışma mantığı biraz farklı. 30 km/s hıza kadar çalışıyor ve gönderdiği lazer sinyalinin geri dönmesi ile hesaplama yapıyor. Bir yayanın üzerinde lazer sinyalini geri gönderecek bir elbise varsa yaya için de durur mesala. Makyajlı kasadaki kamera, bir sinyal göndermediği için, geri dönen bir sinyal de beklemiyor. Aynı insan gözü gibi aracın kamerasının gördüğü görüntüyü yorumlayarak yaya ya da araç olduğunu analiz edip anlıyor ve fren yapıyor.

Videoda kesik uyarı sesi bende yok.ve o ses erken başlıyor videoda.bendeki brake yazısını gördüğümde hiçbir fren durumu olmuyor.çok yakın mesafe olsa bile.hiçbir frenleme emaresi yok.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

59 dakika önce, Gökhanbilge :

Videoda kesik uyarı sesi bende yok.ve o ses erken başlıyor videoda.bendeki brake yazısını gördüğümde hiçbir fren durumu olmuyor.çok yakın mesafe olsa bile.hiçbir frenleme emaresi yok.

Benzer muhabbetleri başka bir konuda yapmıştık. İsterseniz oradaki paylaşımları da bir okuyun. Hatta 2017 model sahibi bir arkadaşımız bu sistem ile ilgili tecrübelerini paylaşmıştı.

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

11/14/2017 at 07:53, Leanback :

Nasıl yani, bizim araçlarda geri giderken de mi SCBS sistemi var, ben mi yanlış anladım acaba? 2015 power donanım aracım, SBS yok.

Makyajli kasalarda var. 2015 ise yoktur. SBS ile bir alakasi da yok.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

13.11.2017 at 18:23, Tarahumara :

Bu da makyajlı Mazda 3'ün aeb testleri. Mazda Volvo'yu tahtından böyle böyle indirdi sanıyorum:

Bence Volvo'yu tahtından bu durum indirdi. :D  :geyik: 

 

  • Haha 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

28 dakika önce, İlhan :

Bence Volvo'yu tahtından bu durum indirdi. :D  :geyik: 

 

Aynı durum benim arabada da var işte

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 dakika önce, Gökhanbilge :

Aynı durum benim arabada da var işte

Sizde aynı şeyi test edip, bu şekilde yayı hacamat mi ettiniz ?  :D  :geyik: 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

7 saat önce, İlhan :

Sizde aynı şeyi test edip, bu şekilde yayı hacamat mi ettiniz ?  :D  :geyik: 

Yok abi benim yaya hareketliydi.brake dedi ama iş işten geçmişti tabi

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benim aracımda denedim 15 km üzerinde aktif oluyor sabit bir cisim koydum araç frenleme yaptı ayrıca 2 defa akan trafikte sağ şeritten orta şeride geçiş yaparken öndeki araca yakın mesafede frenleme yapıyor,birdefada başka bir araç çaprazlama önüme geçince frenleme yapmıştı.şerit değiştirmede ise yüksek seste müzik sesi azalıp fark ediliyor. Aracım 2014 m3 sens

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Birde benim en çok merak ettiğim makyajlı kasada olan ön ekrana gelen körnokta uyarı sistemi güncelleme ile makyajsız kasalarada gelirmi?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 saat önce, Medi76 :

Birde benim en çok merak ettiğim makyajlı kasada olan ön ekrana gelen körnokta uyarı sistemi güncelleme ile makyajsız kasalarada gelirmi?

gelmez.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...