Jump to content
ezengin

1. Nesil Mazda 3 Far İçi Buharlaşma ve Far Ayarı

Tavsiye Edilen Mesajlar

ezengin

Selamlar,

forumda aradım fakat bununla ilgili konu bulamadım, var ise birleştirilebilir.

kaportaya boya yaptırdım, haliyle farlar söküldü fırınlandı vs fakat far sökülüp takıldığı için içinde buhar kaldı ve çıkmıyor. Daha önce başına gelmiş ve basitçe çözebilmiş olanlar varsa tecrübelerinden faydalanmak isterim. Bir de far ayarı düşük. Elektrikçiye gideceğim fakat gitmişken led veya xenon taksam mı diyorum fakat orijinal ampul takmam diyen birçok firma gördüm. Tavsiye etmiyoruz, sorumluluk almıyoruz vs. Diyorlar yangın çıkma olasılığından bahsediyorlar. Sizler ne düşünüyorsunuz?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
ediz07
3 saat önce, ezengin :

Selamlar,

forumda aradım fakat bununla ilgili konu bulamadım, var ise birleştirilebilir.

kaportaya boya yaptırdım, haliyle farlar söküldü fırınlandı vs fakat far sökülüp takıldığı için içinde buhar kaldı ve çıkmıyor. Daha önce başına gelmiş ve basitçe çözebilmiş olanlar varsa tecrübelerinden faydalanmak isterim. Bir de far ayarı düşük. Elektrikçiye gideceğim fakat gitmişken led veya xenon taksam mı diyorum fakat orijinal ampul takmam diyen birçok firma gördüm. Tavsiye etmiyoruz, sorumluluk almıyoruz vs. Diyorlar yangın çıkma olasılığından bahsediyorlar. Sizler ne düşünüyorsunuz?

eski aracima led far almıştım olmamisti cunku kisalar h7 ve halojenin arkasinda aparat vardi o sekilde yuvaya tutturuluyordu ve lede aparat takilmayinca yuvaya da olmuyordu. @Mutlu Tekir hocamda xenon vardi onu cok rahat takmistik. led almayin xenon alirsiniz mercekli oldugu icin karsi tarafin gozunu de almiyor muayene kadar takip muayenede eskisine gecip sonra xenon takmaya devam edebilrsiniz. yanma olayi pek gormedim sadece 55 wat i gecmesin sizin takacaginiz urun. elektrik sistemi 55 wata gore tasarlanmis. arka stoplar buhar aldiysa kronik sorundur. bununla ilgili forumda yapilan calismalar var diye biliyorum. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mutlu Tekir

Aracınız BK kasa sanıyorum. O nedenle Led olmuyor. Forza 4300k Xenon öneririm. 

Farları açın halojen in ısısı buharı kaldırır. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
ezengin
11.11.2017 at 22:06, ediz07 :

eski aracima led far almıştım olmamisti cunku kisalar h7 ve halojenin arkasinda aparat vardi o sekilde yuvaya tutturuluyordu ve lede aparat takilmayinca yuvaya da olmuyordu. @Mutlu Tekir hocamda xenon vardi onu cok rahat takmistik. led almayin xenon alirsiniz mercekli oldugu icin karsi tarafin gozunu de almiyor muayene kadar takip muayenede eskisine gecip sonra xenon takmaya devam edebilrsiniz. yanma olayi pek gormedim sadece 55 wat i gecmesin sizin takacaginiz urun. elektrik sistemi 55 wata gore tasarlanmis. arka stoplar buhar aldiysa kronik sorundur. bununla ilgili forumda yapilan calismalar var diye biliyorum. 

Teşekkür ederim dikkat edeceğim.

11.11.2017 at 22:22, Mutlu Tekir :

Aracınız BK kasa sanıyorum. O nedenle Led olmuyor. Forza 4300k Xenon öneririm. 

Farları açın halojen in ısısı buharı kaldırır. 

Evet zamanla buhar azaldı. Bir süre sonra tamamen çıkar sanırım. Teşekkür ederim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Katil Balina
11 dakika önce, ezengin :

Evet zamanla buhar azaldı. Bir süre sonra tamamen çıkar sanırım. Teşekkür ederim.

tekrardan su almıyorsa farın havalanması için bir delik var oraya saç kurutma makinesi ile hava tutabilirsiniz daha hızlı bir çözüm olarak.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
SlayerX

Merhaba,

konu ile epey sıkıntı yaşadığım için yaptığım çözümü aktarmak istiyorum. birinci nesil Mazda'larda bu çözüm işe yarar mı bilmiyorum ancak kendi aracımda çözdüğüm için aktaracağım.

kendi aracımda (bl 2010) da aynı sorunu yaşadım, özellikle kısa farlarda LED uygulamasına gittikten sonra  bu mevsim geçişinde sağ ön far ciddi biçimde buğulanmaya başladı. Sebebini hem buradan hem de yabancı forumlardan araştırmaya çalıştım ancak kronik bu problem hakkında çok derinlerde bir ipucu bulup üzerine gittim.

 

aşağıda kısa farın üst çaprazında dayanıklı kauçuk bir malzemeden 90 derece aşağı eğim veren bir parça göreceksiniz. Bu malzeme aşağı ve yatay eksenle 45 derece eğim yaparak aşağı doğru duryor ve içerisinde sert süngerimsi bir yapı var.

 

Anladığım kadarı ile bu parça içerideki buharlaşmayı sungerimsi yapı sayesinde tek yönde dışarı atıyor ancak süngerimsi yapı yıllarca kullanımdan dolayı özelliğini yitirmiş. Sol far armatüründen bu parçayı çıkarıp üflediğimde az hava akışının olduğunu tespit ettim. ancak sağ far armatüründe bu akış çok fazla idi. özellikle farın içini saç kurutma makinesi ile bir saate yakın kuruttuktan sonra  tekrar buğulanma yaşandı. bu yüzden bu kauçuk malzemenin aşağı bakan kısmındaki boşluğu sert bir selpağı içerisini dolduracak şekilde topak yaparak tıkayıp üzerine nemi geçirmemesi için biraz motor yağı sürdüm. Burada dikkat etmeniz gereken bu kauçuk  parçayı çıkarırken dikkat edin,  sıkı tutun, zira düşürürseniz motorun içerisinden bir daha bulamayabilrsiniz. Ayrıca bu işlemi farın içerisini saç kurutma makinesi ile kuruttuktan sonra yapmanızı tavsiye ederim, yoksa nem bir daha çıkamayacaktır.

yaklaşık 2 gündür far içerisinde yoğuşma yaşanmadı. Fotoğraf çekip detay vermek isterdim ancak meslek icabı "çalışan şey kurcalanmaz" mottosu geçerli olduğu için şuan ellemiyorum. Yağın kurumasına bağlı tekrardan yoğuşma yaşanırsa yazıyı fotoğraflarla güncelleyeceğim.

 

headlight.JPG

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×