Jump to content
quiteguide

2. Nesil Mazda 3 P0303:00-26 Misfire Detected

Tavsiye Edilen Mesajlar

quiteguide

Dün akşam hareket halindeyken motor arıza lambası anlık yandı ve söndü.

Forscan'den ne olup bittiğine baktım.

Resimde ki arıza kodu loga girmiş.

Sebep sonuç ilişkisinde irdelediğimizde şöyle veriler ortaya çıkıyor.

COMMON SYMPTOMS

  • Check Engine light is on
  • The vehicle is harder to start than usual
  • Stumbles or hesitates upon acceleration
  • In most cases, the vehicle will demonstrate performance problems like lack of power on acceleration, dying at stop signs, rough riding, hesitation and bad fuel consumption.

Bunların hiçbiri yok.

POSSIBLE CAUSES

  • Problems on the Evaporative Emission System (EVAP), i.e. vapor leak, which results to the engine
  • Exhaust Gas Recirculation (EGR) problems, i.e. restricted ports, EGR valve leak ( Exhaust Valve, nam-ı diğer  egzoz supabı da olabilir) 
  • Running out of gas or poor fuel quality
  • Defective MAF (Mass Air Flow) sensor
  • Wrong throttle position
  • Base ignition problem such as low compression, bad timing, and valve train issues
  • Ignition system issue such as defective spark plug, wiring related problems, ignition module and wiring problems, and ignition sensor or wiring issues
  • Faulty Camshaft sensor or Crankshaft sensor
  • Faulty computer system

Sanıyorum, servisler bu tür sorunlarının sebebine nokta atışı yapabilsin diye P0303 (Genel 3. Silindir Ateşleme Hatası) sonuna :00-xy gibi rakamlar veriliyor.

Yani sonda ki 00:26, ateşleme sitemine mi , kötü yakıta mı, exhaut valve mi işaret ediyor bilinse nokta atışı yapılabilir. 

Belki de 26 kere misfire yaptığına işarettir, bilemiyorum. Sallıyorum.

Velhasıl, şu an için bir sorun sıkıntı yok, içimden bir ses 'egzoz süpapları seni andı' diyor. 

60 k Vialle LPI'li.

 

p0303.jpg

quiteguide tarafından düzenlendi
düzeltme

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
quiteguide
6 dakika önce, Mutlu Tekir :

Bence de anıyor olabilir. 

Titreme var mı rölantide? 

Yok, motor arıza ışığı da yanmıyor zaten.

Log'dan da sildim DTC'yi, tekrarlayıp tekrarlamayacağını takip etmek için.

Beyin anlık ateşleme hatası algıladı, en iyimser ihtimalle buji veya yakıt diyorum.

Kodun sonunda ki 00:26'nın açılımını bilsek, daha kolay bir kanıya varacağız aslında.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
quiteguide

O zaman egr'yi başka bir şeyle karıştırdım. 

2 sene kadar önce, forumdan da teyidini aldığım, bizim motorlarda olmayan bir şey. 

Yarın pc'den bakıp, duzeltirim yukarıyı.

LPG'yi  yeni açılan bir Opet'den almıştım. 

Bu p0303:00-xy gibi, boyle detaylı kodlar hakkında bir bilgin var mı?

Son rakamların hikmeti ne ola?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Zealot

son rakamların bi hikmeti yok 

Yakıt tan, veya zengin karısından, birden ateşleyememis,  takılma. Bak keyfine.  Çünkü yapacak bir şey yok,  arıza lambası tekrar tekrar yanarsa,  arıza sıklaşırsa,  o yazan liste, tek tek kontrol edilir. 

Tekrar olursa gel ne yapmamız gerekiyor sırasıyla basitten zora doğru anlatırım 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
quiteguide

Sakın gülme! 

Klima Kayışı & V Kayışı konusuna aklım gitmiş, klima kayışıyla EGR arasında nasıl bir bağlantı kurdum, ben de anlam veremiyorum. 

Yaşlanma belirtileri olsa gerek.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
quiteguide
19.11.2017 at 08:48, Zealot :

son rakamların bi hikmeti yok 

Yakıt tan, veya zengin karısından, birden ateşleyememis,  takılma. Bak keyfine.  Çünkü yapacak bir şey yok,  arıza lambası tekrar tekrar yanarsa,  arıza sıklaşırsa,  o yazan liste, tek tek kontrol edilir. 

Tekrar olursa gel ne yapmamız gerekiyor sırasıyla basitten zora doğru anlatırım 

Dün lamba yine yandı bu sefer sönmedi. Kodun sonunda sayı yerine harf vardı. AE diye. 

DTC'yi sildim, az önce iridyum bujiler servisten aldığım densolarla değişti, bir de 1. silindirde ki bobinle 3 silindirdekini yer değiştirdik. 

Birkaç seferdir de geç marş alma durumu var.

Bana subaptan kaynaklı gibi geliyor ama 3. silindir arıza lambası tekrar yanarsa bakmami tavsiye ettiğin başka bir yer var mı?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Zealot

muhtemelen  silindir 1 arızası verir bu sefer...

 o bobin eskidiği için  yüksek oktanlı  lpg yi biraz zor yakıyordur...  bobin değişir düzelir..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mutlu Tekir

Ufuk hocam subap sorunu titreme vs başgösterdiğinde subap ayarı yapılsa bir kaç on bin km uzatılmaz mı kaçınılmaz son. 

Quiteguide hocam noldu sc projesi. Senden çok ben meraklıyım. :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
quiteguide

Sc ile ilgili son gelişme; sadece montaj kaldı dostum. (:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Zealot

Subaplar yandığında, ucundaki şapkası inceliyor veya yanları biraz küçük minik tırtıkli oluyor.  Oralardan kaçıyor.. Bide basınçla zamanla yuvalara oturuyor..  Tekrar dışarı alsak da,  ise yaramayacaktir,  zaten hidrolik subap iticisi olan motorlarda,  kendi kendini sürekli dışarıya iterek ayar yapıyor..  Yani yanmış subaba, ayar yapmak işe yarasa, manuel ayarlı veya hidrolik iticili modeller de, sorun daha geç boy gösterir.. 

Mazda 3 ün subap ayari nasıl bilmiyorum ama mazda 6 nın çok entersan, =  ayar yok. Yapamıyorsunuz,  direk değiştiriyorsunuz. Clio lar gibi, arka subap sapını taşlayarak ayar yapıp montaj yapıldıktan sonra ömürlük.  

Servis in bu durum için de biçtiği ömür şu şekilde. 

120 bin km den itibaren subap sesini kontol edin, gerektiğinde açıp değiştirin. Yani araciniz benzinli de olsa, mazda 6 ve benzeri clio, belkide!! mazda3  gibi araçlarda hiç lpg takmasaniz bile, zamanla subaplar oturacak ve değişim gerecek.. 

Bu bilgiler ışığında,  hiç ayar yapılmadan, hidrolik veya analog itici olmadan çalışan mazda 6 nin, subaplari nin baya uzun süre gittiğini düşünürsek,   subap ayarının çok etkili olmadığını destekleyen bir veri elde edebiliriz.. 

Ben motorunu 180 binde değiştirdiğimde (130bin km lpg ile kullanılmıştı),  subaplarin yanmadigini gördük,  ama kullanıma ve zamana bağlı ayar istediği kanaatinde olduğumuz için, yenisini alacaktık ki zaten motor aldık. 

Subaplari korumak gibi bir düşünceniz varsa, benim şahsi kanaatim,  kesinlike mmotora kurum bağlayıcı bir katkı koymak,  ister subaplex subap yağlama kiti takın, ister yarı sentetik kolay eksilen motor yağı kullanın,  ama bişekilde o motora kurum baglatin.. 

Çünkü lpg li motoru söküp baktığınızda gerçekten çok fazla temiz çıkıyor ve aksine benzinli motorun subaplari kapkara çıkıyor. Orada benzinli motorda ki subaplar da biriken karbon depozit i,  muazzam bir yalıtım malzemesi... Nazar dan, büyü den, sıcaktan korumak için birebir. 

Piyasada yağlama kitinin gereksiz olduğu konusunda binlerce konu bulabilirsiniz ama, yağlama taktirip da iki gün sonra subaplari kucağına alan kişi sayısı yok denecek kadar azdır.  

Neyse gereksiz uzatıp çok farklı boyuta taşıdım konuyu,   öyle işte. 

Mazda 3 de de hidrolik itici yoksa, ve analog ayar yapılmıyorsa ki bildiğim kadarıyla bi honda var analog ayar yapılan.. Neyse, hidrolik itici yoksa,  zaten subaplar yanmasa bile, hatta hiç  lpg olmasa bile 100binden sonra kontrol etmekte fayda var.. Yuvaya oturmasa bile,  düzensiz ayar bozukluğu yaşayıp, standart tan sapacaktir. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mutlu Tekir

Evet subapların kurumlu kalması önemli. Bu noktada hangi ürünü önerirsin? 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Zealot

her hangi bir yağlama kiti olabilir.  zaten prins in de  sattığı yağlama sıvısı, yandığında iğrenç bi duman çıkartan kerosen mi karoser mi öle bişey. yerine mazot da konulabilir.  yada 10 numara yağ falan =) 

buradaki  adi yağlama tankı alınıp,  ucundaki nozzle,  emme hortumunun herhangi bir yerine verilirse,  motorun kendi emişi ile içindeki yağı çekecektir.  içine de mazot konulup , varsa ayarı en yüksek  en açık konuma getirilebilir. 

 

öte yandan aracı sabit hızla kullanıyorsanız, sürekli egr devrede olacağı için, geri beslemeden egsoz gazı çevirip, yanma odasına giren oksijeni boğarak, yanma sıcaklığını ciddi derecede azaltacaktır.  yani sabit hızla kullanılan araçlarda yanma odası sıcaklığı çok düşük olacağından motor uzun ömürlü olur..

 

çözümlerden biri de yarı sentetik düşük kalite bir yağ kullanıp, motorun yağ yakmasını ve kurum bağlamasını sağlamak..    bknz rx8,  kurum bağlamadığı anda kompresyon  çok düşüyor, seal lardan kaçak oluyor.  

 

son yıllarda çıkan çok övdüğümüz API SN  gereksinimini karşılayan yağlar,  bknz mobil esp formula,   yanma odasında karbon deposit i oluşmamasını sağlıyor,  yağ yanarsa bile katalitik i falan tıkamıyor duman , is vs  çıkarmıyor..     iyi güzel ama lpg için aslında zararlı..  =)   motor yağı olarak güzel de,  lpg zaten fazlasıyla temiz..      

benzinin ne kadar is'li olduğunu anlamak için, bir zippo çakmak a 2 damla benzinciden benzin damlatın. bi sigara yakın. daha sigarayı yakmadan  yaklaştırırken başından sapına kadar simsiyah olur..   zamanında para yokken denemiştim..   yada bi kaba az bişey benzin koyup üstünde çay demleyin.  tepeden tırnağa simsiyah yapar

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mutlu Tekir

Yok Ufuk hocam, yağın yanması subaplara etki etmez ki, segmanlara etki eder ancak. Buradaki maksat yanma odası içi çok fazla kurum bırakmayıp sadece subapları kaplayacak şekilde yaptırtmak. Yağlama kitleri de çok pahalı, ki o kitlerde kullanılan yağlama yağlarının etkisi olduğunu düşünmüyorum. Kerosene aşırı yanıcı bir yağ, dozajlama hatası yüzünden piston eritenler de var. :)

Benim düşüncem daha çok lpg katkı maddesi gibi, würth ve liqui moly nin var. İsimleri güven duymayı sağlıyor açıkçası. Benzine konulması sebebiyle, ilk çalışmada ve benzine geçtiği zamanlarda subap yüzeyine yapışabilir bu katkılar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Zealot

olurmu abi , içerde yanan yakıttan çıkan her türlü is, piston tepesinden , egsoz sübabından egsoz manifoldundan ileriye doğru her yere kurum bıraka bıraka gidiyor..   google a yanmış sübap  yaz. çıkan görsellerin hepsinde kapkara..   lpgli motoru sökünce pırıl pırıl çıkıo

benzine konulan katkı 5 dk da yeterli kurum bağlamasına sebep olmaz ki,  birkaç saat çalışması lazım. ama lpg de de birkaç saat çalıştıktan sonra,  tekrar çözer onu. 

be liqui moly nin satılan bütün katkılarının hepsini aldım koydum.  ceratec den tut da mos2 ye, benzin bilmemnesinden şanzıman katkısına kadar..     

 

aşağdaki resimde lpg li bir motor

soldaki sübaplar EMME-   ve sağdaki sübaplar  Egsoz.   

kurum bağlı olan soldaki sübaplar yanmamış.. yuvalara oturması çıkıntısı güzel..   

ama kurum bağlı olmayan sağdakiler oturmuş çökmüş yanmış bitmiş..   

ateşin gittiği yoldakiler sıcağa maruz kala kala üzerindeki karbonlar yanıyor. 

yani benzine ne koyarsak koyalım,  soldakileri korur da  lpg yanıp giderken, sağdakilerin kurumunu çözecektir..   

lpg ile beraber yanarken karbon bırakan, egsozdan kara duman atan bir katkı koymak lazım.  bunun da akla gelen en mantıklı yolu, prins in de akıl ettiği valve care uygulaması..   Brc de bunu şöyle çözmeye çalışıyor. atıyorum 3500 devirden sonra %50 benzin %50 gaz, veya daha değişik oranlarda..  

f4710794c6855fd7ed6b76adca0dc51c.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Renegade
38 dakika önce, Mutlu Tekir :

Benim düşüncem daha çok lpg katkı maddesi gibi, würth ve liqui moly nin var. İsimleri güven duymayı sağlıyor açıkçası. Benzine konulması sebebiyle, ilk çalışmada ve benzine geçtiği zamanlarda subap yüzeyine yapışabilir bu katkılar.

würth'ün supap koruyucusunu kullanıyorum sık sık, özellikle yaz aylarında, kışın pek gerekmiyor, araç uzun süre lpg ye geçmiyor, bu arada supapları yumuşatıyor yani kurumlaştırıyor diye düşünüyorum.  Yazın genelde iki veya üç kutu supap koruyucu ile zaman zaman benzine geçerek uzun yol kullanarak tedbir alıyorum. Araç 82 binde, nazar değmesin sıfır gibi.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Zealot

ben de bu wurth ün  mesela oktan arttırıcısına güvenmiyorum. aşırı saçma.. ben depoya 5 litre etil alkol koyuyorum anca bi tık yükseliyor..   adam 100ml  ne koyuyorsa  oktan yükseliyormuş.  100ml su koysan bile yükselmez yahu 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Renegade

Bundan yaklaşık 3-4 yıl önce, tanıdığım bir focus dizel sahibi ustamın yanına arıza lambası yanmış olarak geldi, ustam bilgisayarına arıza tanımlaması ile arızanın kötü yakıttan olduğunu, araç sahibide budurumu doğruladı, rast gele bir yerden motorin aldığını söyledi. Depoya bir kutu Würt dizel yakıt düzenleyici döktü, araçla yaklaşık beş, on km gezdiler, ve araç arıza lambası söndü, motor normalleşti, yakıt bitene kadar kullan sonra depoyu doldur diye gönderdi. Bu durumdan sonra bu markanın ürünlerini kullanmaya başladım. Tabiki mucize beklememek gerek, bazı sitelerde lpg koruyucu kullandım, aracımın performansı hiç yükselmedi gibi şeyler bile okuyorum. Gerekli olan ürünleri, gerektiği gibi kullanmaya çalışıyorum ve şu an memnunum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
quiteguide

Bu veled yine belirdi. 

Sorun buji ya da bobin değil demek ki.

Motor onumdeyken soldan sağa 3. bobin değişmişti.

Önceki kodla arasında ki tek fark son rakam, bir de arıza ışığı yanmıyor.

 

IMG_20180114_001754.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×