Jump to content

2. Nesil Mazda 3 P0303:00-26 Misfire Detected


quiteguide
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Biliyorum (söylemiştin daha önce).

Bana lazım olmasa bile, diğer contalar ilerde canavarın yeni sahibine olur diye tüm set aldım. 

Sıvı contalar, falan filan bütün motor set.

Son ürün olduğu için çok hesaplı geldi.

(y)etkili servislerde fahiş fiyata satılan seti almadım, almam da.

Sonuçta Mazda'nin conta fabrikası yok. Tedarikcilerden temin ediyor pek çok şeyi. 

Arka amortisorun üzerinde made in çek cumhuriyeti yazısını, fren sisteminde ATE imzasını gördükten sonra takilmiyorum böyle şeylere.

Üzerinde sırf Mazda/fomoco yazıyor diye de 3 5 kat fazla para vermem.

Conta set Victor Reinz, made in Cörmıny. Bulabilseydim kp gasket (yarım set) tercih ederdim orası başka.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Çok zekice davranmışsin yine.

Ne gerek var mazda nın gereksinimde bulunduğu parçayı almaya, kıçı kırık bi lastik parçası alt tarafi.. İyi yapmışsın.. 

İşçilik olarak da burda 750 tl  falan isterler,  +200 de rektifiye ci alır.. 

Sen oralarda 500 +100 e yaptırabilirsin muhtemelen 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aynen öyle(kıçı kırık lastik parçası kısmı hariç) katılıyorum, 'öpülmeye gerek yok'.

Victor reinz & dana tüm dünyada kendini kanıtlamış bir marka. Bazı markalar, ürünler tr de pek bilinmiyor diye 'potansiyel kaka' etiketi yapıştırmak gereksiz.

Eminim pek az Mazda sahibi 4-5 k verip serviste değiştiriyordur subaplari. Ya da orj. servis contası kullaniyordur. 

Bugüne kadar 1 tane (subap değişiminden sonra) conta yakan Mazda okumadım görmedim.

Subap değişimi yapan arkadaşlarin çoğu sadece fiyat bilgisi veriyor. 

Ustasi hangi conta hangi subap hangi gayd kullanmış bilgi yok. Sormamislardir bile, is bitti mi bitti. 

Çin malı Aliexpressden conta alsam da, bu tepkiyi versen anlardim. Yine de iyiligim için söylediğini biliyorum.

Bu Mazda, conta temin ettiği yere 'hele bakın bizim contalara, üst kapağa kimsenin kullanmadığı boritanyum maddesinden bir gıdım serpiştirin, serpiştirin ki daha dayanıklı olsun' demiyorsa, sorun yok.

Bir anı, sene 2014 v kayışı servis fiyatı 500 küsür + KDV, Continental 30 kusur + KDV TL.

İşçilik de @zoptrik in tavsiyesiyle Kayseri de olacak büyük ihtimal. 3 aşağı 5 yukarı verdiğin fiyata. Yağ filtre anti friz hariç.

Bu işin oluru bu, hayat & işçilik İstanbul'da ki kadar pahalı değil diyebilirim.

Yüksek fiyat işçilik 4x4 işçilik demek değil, sende biliyorsun. Yetkili/yetkisiz kaç tane servis faciası okuduk, okuyoruz.

Velhasıl seni seviyorum, sen bilmesen de :)

Hani olurda kör talih, bana denk gelir conta felan yakarsam, vallahi billahi 'zealot seni dinlemedim, halt (argosunu düşün) yedim' demezsem, sanroofum kırılsın.

  • Beğen 1
  • Haha 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Megaparca.com'dan aldım Mutlu.

Subap satmalarini da, ben tavsiye etmiştim. Stoga girmiş, aldım.

Hava filtesinden, amortisöre salincaga kadar ne lazımsa gönül rahatlığıyla al. 

Sadece yağ filtresini alma, orjinal  filtreden daha az  yağ kanali olan filtreler var  ellerinde, 1. Nesile uyumlu olanlardan.

 

  • Teşekkürler 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 saat önce, quiteguide :

 

 

Rektefeci kapağı alınca,  mastarla bakacak.  Kapak bi tık yamuk çıkacak. Normaldir. 

Kapaktaki eski conta kalıntılarını temizlemek istemediği için,  

bi tık yamukluğu da bahane göstererek taşlayalim diyecek. 

Asla izin verme. 

 

Supap ayarlarını katalog verilerinden 5er mikrometre bol yaptır, ki iyi Rektefeci öyle yapar zaten.. Zamanla oturur yerine gelir. 

Saplama boylarını orjinal ölçü ile karşılaştır, uzama olmasın, varsa değiştir. 

Kapak sıkarken katalog a göre dizilimini sıkarlar usta bilir onu. 

Sıkma miktarını tork anahtarı ile ayarlayın, katalog verilerinden 5-10 nm az sıkın.  Bunlar eski saplama kopabilir..

 100nm dan fazla da sıkmayın. 

Tork anahtarına bak, libre olabilr, veya kgf, değerleri kontol edin. Fatihin ustasına gidersen o tecrübeli birisidir işini bilir ama değerleri bilmez,  o ve tüm ustalar, işine karışırsan, boru anahtarını kafana geçirebilir. Fazla da şansını zorlama. 

 

 

Conta ile ilgili yorum yapmaya zaten gerek yok.. Sen işi çözmüşsun =)  

Mesela mazda 6 debriyaj balatasini mazda almak yerine  dünya çapında kendini ispatlamış bir üretici olan ve renault un orjial parça üreticisi valeo alanlar var, 130bin giden mazda yerine valeo aslan,  anca 40bin gidiyor,  çaptan da 2cm küçük çıkması da cabası.. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, Zealot :

 

 

Rektefeci kapağı alınca,  mastarla bakacak.  Kapak bi tık yamuk çıkacak. Normaldir. 

Kapaktaki eski conta kalıntılarını temizlemek istemediği için,  

bi tık yamukluğu da bahane göstererek taşlayalim diyecek. 

Asla izin verme. 

 

Supap ayarlarını katalog verilerinden 5er mikrometre bol yaptır, ki iyi Rektefeci öyle yapar zaten.. Zamanla oturur yerine gelir. 

Saplama boylarını orjinal ölçü ile karşılaştır, uzama olmasın, varsa değiştir. 

Kapak sıkarken katalog a göre dizilimini sıkarlar usta bilir onu. 

Sıkma miktarını tork anahtarı ile ayarlayın, katalog verilerinden 5-10 nm az sıkın.  Bunlar eski saplama kopabilir..

 100nm dan fazla da sıkmayın. 

Tork anahtarına bak, libre olabilr, veya kgf, değerleri kontol edin. Fatihin ustasına gidersen o tecrübeli birisidir işini bilir ama değerleri bilmez,  o ve tüm ustalar, işine karışırsan, boru anahtarını kafana geçirebilir. Fazla da şansını zorlama. 

 

 

Conta ile ilgili yorum yapmaya zaten gerek yok.. Sen işi çözmüşsun =)  

Mesela mazda 6 debriyaj balatasini mazda almak yerine  dünya çapında kendini ispatlamış bir üretici olan ve renault un orjial parça üreticisi valeo alanlar var, 130bin giden mazda yerine valeo aslan,  anca 40bin gidiyor,  çaptan da 2cm küçük çıkması da cabası.. 

Seviyorum seni. Yüz yüze görüşmesek de tanışmasak da valla seviyorum seni.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yengen keser, ya da sc takar :))

 

Yengen keser, ya da sc takar :))

Sc demişken, subaplardan sonra o işi de uzaktan yardımınla halledelim. 

İnşallah.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aracın başında duramam büyük ihtimal ama, 3. Silindirden çikacak supablarin resimlerini kesin atarım ağa. 

Bende 3. Silindir arıza yaptı, başkasında 1-2-4 diye değişiyor ya.

Özellikle o silindirin sorun yapma nedeni ne olabilir?

Şaşırtan bir nokta da supsan'in Borusan bünyesinde olduğunu öğrenmem oldu.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 ay sonra ...

Gecen ay kompresyon yaptırmıştım, 3. silindir düşük çıktı.

Aracı, yarın sabah servise bırakıyorum. 

Bir aksilik olmazsa, ertesi gün akşama alacağım.

Nevşehir - Kayseri arası son durum resimde. 

IMG_20180417_204057.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Adet yerini bulsun, Mazda 3'ün meşhur supapları.

An itibari ile ilk marşı da bastık. Saat gibi. Tık tık. 

Kayseri Emre Oto. Mustafa ustayi herkese tavsiye ederim.

Sana da, ayrıca teşekkürler @zoptrik.

Rektefiyeciden 7 şer adet supap geldi.

 

IMG_20180419_122417.jpg

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...