Jump to content

1. Nesil Mazda 6 P0661 Hata Kodu ve AT Işığı


syseng
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

öncelikle, forum ahalisine saygılar sunuyorum. m6 2006 otomatik lpg li aracımda bazı problemler mevcut. 

 - universal test cihazında p0661 hata kodu gösteriyor. 

- oksijen sensoru hatası var

- araç seyir esnasında 1 kere AT ışığı yaktı. - kontak kapatıp tekrar çalıştırınca aynı ışık yanmadı ama ileride büyük bir probleme vesile olacak gibi duruyor.

şimdi gelelim en önemli soruna,

araç kalkışlarda 1-2 vites geçişlerinde vuruntu gibi birşey yapıyor. servis şanzıman değişimini buna istinaden istemektedir.

- mazda servisi aracın şanzımanı için - 8k civari masraf çıkarttı.

forum içinde ve yabancı forumlarda gözlemlediğim kadarıyla;

solenoid valflerle alakalı bir durum gibi gözükmekte, lakin bu valfleri burada temin etmek - 716 tl civari. o da antalya yetkili servisinde mevcut.

LF82-18-740 - Z504-18-741A bu numalar soleniod valfler ile birlikte bağlı olan plakaya ait (set) - ( LF82-18-741 - LF15-18-741  - bu parçalar anladığım kadarıyla valfler) 

yine forumdaki araştırmalara istinaden anladığım kadarıyla oksijen sensörü de arızalı ve bir ihtimal bazı sorunların kaynağıda bu.

araç genelde yetkili servis bakımına gidiyor, son bakımda şanzıman yağı ve bujiler de değişmiş. ( LFJD18110 spark - 5555CT012 Dexelia )

araç mekaniği vakıf olmadığım bir konu. umarım üstadların yardım eder.

saygılar,

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Otomatik şanzıman konusunda referansları iyi bir özel servise gitmenizi tavsiye ederim. Hatta hatırladığım kadarıyla izmirde sadece otomatik şanzımana uzmanlaşmış bir yer vardı. Ama eminim koskoca İstanbul'da da vardır.

En son yağ değişimi ne zaman oldu? Yağ değişimine rağmen mi vuruntu oluyor? 

Selenoid valf leri ebay de amazon.de de daha ucuza bulma ihtimaliniz var, gerçi euro 3.7 oldu. Belli olmaz gerçi.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

4 dakika önce, Mutlu Tekir :

Otomatik şanzıman konusunda referansları iyi bir özel servise gitmenizi tavsiye ederim. Hatta hatırladığım kadarıyla izmirde sadece otomatik şanzımana uzmanlaşmış bir yer vardı. Ama eminim koskoca İstanbul'da da vardır.

En son yağ değişimi ne zaman oldu? Yağ değişimine rağmen mi vuruntu oluyor? 

Selenoid valf leri ebay de amazon.de de daha ucuza bulma ihtimaliniz var, gerçi euro 3.7 oldu. Belli olmaz gerçi.

burada japon otomatiği ile ilgilenen -yedek parça yetersizliginden dolayı- pek yok. ve yine forumda okudugum kadariyla dsg otomatikçileri japon otomatiklere iyi gelmiyor.

son yağ değişimi 5 ay önce olmuş, yag değişimine ragmen vuruntu yapıyor. vuruntudan kasıt bir ses değil, geçişlerde boşluk gibi birşey var, yavaş hareketlenmede bu olay yok, tatlı sert yüklenince oluyor.

ebay, amazon da valfleri buldum. hata aliexpress de bile mevcut, 80-100 tl arası ikisini getirtebilirim. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ek olarak, lambda (oksijen) sensorunu de degistirmem gerekli sanırım. servis kayıtlarında hiç gözükmüyor.

bu sensörden iki adet mi var mazdalarda?

https://www.aloparca.com/yedek-parca/BOSCH/0258986602/9434

NGK 'da var ama bayagı pahalılar.

LFH1-18-8G1B

LFH2-18-861A

 

lambda sensorunun arizali olmasi durumunda olanlar asagida detayli olarak anlatilmis.

http://www.mazdagaraj.com/konular/mazda-6-gg-2002-08-ariza-isigi-lambda-sensoru-ve-katalitik-konvertor-hakkinda-sorunlar.5333/

https://www.ngk.de/tr/ayrintilariyla-teknoloji/lambda-sensoerleri/teshis/hasar-tablolari/

sensor yerlesimi

https://www.ngkpartfinder.co.uk/files/EOBD-coding.pdf

------------------------------------

not: ekte valfler ve sensorler var. 

sensor1.jpg

valfler.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 saat önce, syseng :

burada japon otomatiği ile ilgilenen -yedek parça yetersizliginden dolayı- pek yok. ve yine forumda okudugum kadariyla dsg otomatikçileri japon otomatiklere iyi gelmiyor.

son yağ değişimi 5 ay önce olmuş, yag değişimine ragmen vuruntu yapıyor. vuruntudan kasıt bir ses değil, geçişlerde boşluk gibi birşey var, yavaş hareketlenmede bu olay yok, tatlı sert yüklenince oluyor.

ebay, amazon da valfleri buldum. hata aliexpress de bile mevcut, 80-100 tl arası ikisini getirtebilirim. 

yağ değişimi acaba doğru standartlardaki yağ ile mi yapılmış?
Son bir çare olarak liqui moly nin atf additive isimli otomatik şanzıman yağı katkısını kullanarak deneyebilirsiniz. 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

13 dakika önce, Mutlu Tekir :

yağ değişimi acaba doğru standartlardaki yağ ile mi yapılmış?
Son bir çare olarak liqui moly nin atf additive isimli otomatik şanzıman yağı katkısını kullanarak deneyebilirsiniz. 

 

yağ değişimi merser - mazda'da yapıldı. yetkili mazda satış ve servisi. dexelia diye bir yag kullaniyorlar ki bu mazdanın kendi yağı (bildigim kadariyla) yani simdiye kadar araca hep orjinal parcaları takıldı. hatta radyator bile servisinde takıldı. (LFY215SB0)

DEXELIA ATF M-V AT 5 Litre konulmuş.

edit: cars-info.eu da orjinali LFH4-15-200A kodu gözküyor ama araç teslim formunda  LFY215SB0 yazıyor.

ve bu GH icin olan radyator. kullandıgımız arac GG

bazi sitelerde 05-12 arası icin bir aralık belirlenmiş, sanırım radyator bu sorunu yapar diyemeyiz.

 

radiator.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Tmm. Yarin emanetleri al gel abi,  kartal da şantiyede olurum muhtemelen.. 

Yıldız ve düz tornavida

Balata spreyi 

Bez

Yarım kilo güllüoğlu veya emsali fıstıklı dürüm,  

Yarısı peşin, yarısı iş bitince 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 saat önce, Zealot :

Tmm. Yarin emanetleri al gel abi,  kartal da şantiyede olurum muhtemelen.. 

Yıldız ve düz tornavida

Balata spreyi 

Bez

Yarım kilo güllüoğlu veya emsali fıstıklı dürüm,  

Yarısı peşin, yarısı iş bitince 

 

tamamdir yarin icin santiyeyi ve iletisim icin bilgileri pm ativer, sanirim 10 15 dk uzaklikta olurum ;)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

wideband & narrow sensör farklılıkları

http://www.techturkey.com/forum/makaleler-and-teknik-bilgiler/69516-wideband-afr-ile-klasik-o2-sens-aras-ndaki-fark-nedir.html

5 wire / kutup lambda sensör testi

http://www.gsmportal.co/5-wire-lambda-sensor-testing.html

wideband sensoru bozuk o2 yerine simule etmek 

http://www.techturkey.com/forum/archive/index.php/t-118635.html

 

aracin 1 sensöründen veri gelmiyor @Zealot obd2 ile bakinca gordu, simdi asil soru herhangi bir 5 wire wideband sensoru (şayet bozuk ise) varolan sensör yerine kullanabilir miyiz?

* en temizi pztesi kontrol sonrasi yazayim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

büyük ihtimalle başka o2 sensörü bağlayınca ecu tanımayacak da..,  ben araştıracağım. emsali bişey vardır..

o kabloların 2 si zaten ısıtma için..   sadece 2 kablodan sinyal alıo

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 4 yıl sonra ...

Merhabalar bu konu nasıl sonuçlandı acaba bilen varmı? 

Benimde garip şekilde 1.nesil M6 aracımda sadece 1 ve 2 geçişinde vuruntu var her geçiş değil bazen çok güzel bazen küüt şeklinde artık kestirebiliyorum ve ayağımı yumuşatıyorum, kendi kendimize nelere bakabiliriz mesela hız sensörü nü söküp temizlemeli mi boğaz temizliğinden sonra uzun bir vakit iyi gibi oluyor ama sonrasında yine başlıyor sıkıcı bir durum, tecrübelerinizi alabilirmiyiz 

Mesela bir seferinde regülatör arızam varmış ve şanzıman berbat geçişler yapıyordu regülatör yenilendi ve uzun bir vakit ben bu olayı unuttum bile, sonra yine bujiler kötü idi yine bu vuruşlar arttı sonra yenileyince harika duruma geldi, ama şu an bakımları iyi yani öyle sanıyorum bu sırada dükkan önünde bakabileceğim yerler var ise tabiki bakmak istiyorum teşekkürler şimdiden 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 4 hafta sonra ...

Bende 2007 Mazda 6 var bendede  2. Viteste  vuruntu oluyordu sanzuman takozu ve motor takozu deiştim o vuruntu kalmadı isterseniz ustaniza liffte aldırıp baktirin

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...