Jump to content

Arşivlendi

Bu konu arşivlendi ve yorumlara kapatıldı

Zafzaf

Mazda MX-5 Almak İstiyorum, Sorularım Var Yardımcı Olursanız Sevinirim

Tavsiye Edilen Mesajlar

Zafzaf

Arkadaşlar aranıza yeni katıldım. Mx-5 almak istiyorum. Bayadır bakıyorum. Son 2-3 aydır detaylı araştırıyorum. Yeni ötv de değişim sonucu bazı markalarda 2018 sıfır araç fiyatları 2017 aralık fiyatlarına göre daha uygun fiyatlara çekildi. (örnek nissan gibi)

Mazda da 2018 fiyatlarında 2017 aralık fiyatlarına göre bir indirim olucak mı ? 

Mazda RF versiyonunu tercih etmem daha mı mantıklı, softtop yol gürültüsünü çok içeri alıyor. Ve bakımı zor.Dışardan çok kolay zararda görebilir diyorlar bazı sıkıntılı semtlerde. Softtop daha çok beğendiğim bir model.

İkinci el tercih edersem 2016 ve 2017 modellerde özellik farkı var mı aynı pakette 2017 lerde olup 2016 larda olmayan gibi...

Test sürüşü yapmak istiyorum hangi bayide güzel müşteri ilgi alaka görebilirim test sürüşü yapabilirim...

Fazla soru sormuş olabilirim :)

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Zealot

Merhaba,  Hard top lı mx5  sunroof dan çok da farklı değil.  Açması kapanması da pratik değil..  Soft top bence kat ve kat üstündür.. 

Aracınıza zarar vermek isteyen birisi hard soft dinlemez zaten.. 

Her iki araç da yol sesi ve motor sesi alıyor. Çünkü bunlar spor araba.. Spor arabada konfor aramak saçmalıktır...  İki Aracın da Egsozu ve motoru gayet gürültülüdür. Hiç bir yerinde ses yalıtımı yoktur. 

2016-2017 bildiğim kadarıyla aynı.. 

Mx5 test sürüşü yaptıracak bayi hangisi olabilr bilemedim. En kuvvetle muhtemel merser olabilr. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Burak

Zafer, 2016 Mazda MX-5 i @Zealot ile birlikte test etmiştik ve tadı damağımızda kalmıştı.

Bununla da yetinmedik, geçen sene Mayıs ayı civarında Türkiye'deki tek Mazda MX-5 2.0 ı da test ettik, ona da aşık olmuştuk :D  Hatta sonradan Ufuk bu aracı satın aldı ve şimdilerde satıyor.

En detaylı karşılaştırmaları ve bilgileri sanırım kendisi verecektir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Zealot

3 saat sonra Fenerbahçe den maltepeye gideceğim mx5 le,  yan koltuğum müsait. İsteyeni alabilirim,  =) 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Burak

Mazda MX-5 RF henüz test etmedik ama bayide gördüğümüz kadarı ile konsolda çok ufak değişiklikler olmuş olabilir onun dışında araçta bir değişiklik olmadı 

Bayide içine oturduk sadece ama RF bana Soft top taki üstü açık araba keyfini verdi dersem yalan olur. Bana sanki biraz geniş bir sunroof izlenimi veriyor. Üstü açık deyince ben soft top olan versiyonunu tek geçiyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Zealot

Ya bikere soft top u, açıp kapatmak 

Ceketinin önünü açmak kapatmak dan farksız. Giderken, trafikte,  park halinde,  cart diye çekip kapanıyor... 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Burak
1 dakika önce, Zealot :

Ya bikere soft top u, açıp kapatmak 

Ceketinin önünü açmak kapatmak dan farksız. Giderken, trafikte,  park halinde,  cart diye çekip kapanıyor... 

Bir de hard top sanırım üst tarafta biraz daha darlık oluşturuyor çünkü @Tarahumara soft top olanda az daha rahat oturabiliyorum üstü kapalıyken demişti

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Leanback

Ben RF'in görünütüsünü inanılmaz tatlı buluyorum, Fastback ismi de gerçekten yakışıyor zira eski Mustang fastback'leri andırıyor tavan çizgisi. Fakat belki biraz ses yalıtımı, biraz da sürekli dışarıda bırakılıyorsa delici kesici aletle girişecek adamı caydıracak olmasından başka bir avantajını göremiyorum. Ağırlık artıyor, fiyat baya artıyor, soft-top'un 2 saniyede kapanan tavan avantajını kaybediyorsun, muhtemel uzun dönem mekanizma sorunları ve tam açık roadster yerine arka tarafın kapalı olması beni RF'den caydırırdı. Sadece 75kg'lik ağırlık artışı dahi 150nm bir otomobil için bence çok önemli.

Eğer gerçekten ciddi bir yalıtım avantajı varsa ve çoğunlukla sabit yüksek hız sürüşü yapılacaksa düşünülebilir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Zealot

Dün akşam mercedes 2017 s350 bluetec 265hp 600nm  falan    ile 0-200 denedik 

bariz mx5 geçiyor. 

Çok takılmayın torka,  eksik/yanlış biliyorsunuz 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Zafzaf

Arkadaşlar geri dönüşler için çok teşekkür ederim. Biraz daha netleştim.  Takipe devam ikinci eller, sıfır fiyatta 2018 ocak fiyatı ne olucak şekilde. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
AKayhan

Mazda MX-5 için Hard Top vs Soft Top karsilastirmasi bol miktarda webde de yer aliyor.  Her ikisinin de avantajlari ve dezavantajlari bahsediliyor.  Iste bunlardan bazilari:

http://www.vicbaileymazda.com/blog/hard-top-vs-soft-top-convertible/

http://www.cardinalemazda.com/blog/debate-rages-soft-top-versus-hard-top-mazda-miata/

Eger ben MX-5 almak istesem kesinlikle hard top tercih ederdim.  Bana göre hard top avantajlari, soft top avantajlarindan daha kritik konulardir.  Nedir bunlardan bazilari:

  • Allah korusun, eger bir "rollover" (yuvarlanma) kazasi yasarsaniz, hard top sert oldugundan biraz daha güvenlidir.
  • Hard top keskin bir biçak/çaki ile kesilemez.  (Eger soft top kazara kesilirse araca yeni bir tavan almaniz gerekir ya da araç için yeni bir semsiye.)
  • Hard top ses izolasyonu daha iyidir.  (MX-5 zaten biraz gürültülü bir arabadir.  Birkaç dB bile kardir.)
  • Hard top Mazda gövdesini biraz daha rijid yapar.  Bu da biraz daha iyi yol tutus demektir.
  • Hard top kisin ve yazin biraz daha iyi isi izolasyonu saglamasi beklenir.

Bu arada, forumu izliyorsaniz dikkat etmissinizdir.  Mazda MX-5 ABD'de tüm Mazda modelleri arasinda en öne çikan model olarak dikkat çekiyor.  Örnegin, Car and Driver dergisi her sene yaptigi 10Best (en iyi 10 araba) seçiminde 2018 için Mazda MX-5'i ilk onda seçti.  Bu 10 arabayi ben geçenlerde burada paylastim.  Benim bildigim Car and Driver her arabayi 10Best içine almaz.

Söylemeye gerek yok tabii ama alabilme olanaginiz varsa bence 2018 Mazda MX-5 öncekilerden daha iyidir.  İkinci el araba yeni bir arabanin yerini pek tutmaz.  Odometrenin tek basamaktan, iki basamaga, daha sonra üç basamaga, ardindan dört basamaga, vs yükselmesini görmek bile insana bir haz verir.  :rolleyes:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Leanback
7 saat önce, Zealot :

Dün akşam mercedes 2017 s350 bluetec 265hp 600nm  falan    ile 0-200 denedik 

bariz mx5 geçiyor. 

Çok takılmayın torka,  eksik/yanlış biliyorsunuz 

Mesaj bana sanırım :)  alıntı yapılmamış ama eksik veya yanlış yazdığım birşey yok, yazın kendi 1.5 aracımla 0-100kmh ölçümü yaparken bir kere 130kg camış kuzenimi aldım arabaya, 11sn'de çıkan araba 12.6lara çıktı, sıfırdan hızlanma veya milletle kapışıp geçmek mesele değil, asıl problem yokuş çekişi ve düşük/orta devir performansı oluyor. 2.0 Mx5 kimi neyi geçer onu bilemiyorum, onun torku yüksek ve 1.5 gibi yüksek devir motoru değil 2.0 model. Onda etki çok daha az olacaktır tabiki. Ancak 1.5 motorlu 150nm torklu araçta yüke toleranslar, daha yüksek hacimli veya turbolu arabalardaki gibi olamıyor malesef.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Zealot
2 saat önce, AKayhan :

Hard top Mazda gövdesini biraz daha rijid yapar.  Bu da biraz daha iyi yol tutus demektir.

Bu kisim olmamış,  tersi olacak.. 

Yukarıdaki fazla ağırlık, aracın ağırlık merkezini yukarıya çeker.  

+75 kg fazlalıktan dolayı oluşacak kayıptan bahsetmiyorum bile 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
M.E.G
9 dakika önce, Zealot :

Bu kisim olmamış,  tersi olacak.. 

Yukarıdaki fazla ağırlık, aracın ağırlık merkezini yukarıya çeker.  

+75 kg fazlalıktan dolayı oluşacak kayıptan bahsetmiyorum bile 

Ağırlık merkezini yukarı çektği gibi G kuvvetini de artırır. Virajda merkez kaç daha fazla olur. Aracın çevikliği de azalır haliyle.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Tarahumara

Her şeyden önce boyunuz ve kilonuz önemli bu araç için. Boy 1.85 üzeri ise rahat süremiyorsunuz. Hadi boydan kurtardınız, kilonuz fazla ise, kaba tabirle şişko biriyseniz yine sıkıntı. En iyisi test sürüşü yapmak. @Burak abinin dediği gibi hard topa ben sığmadım boyum 1.85 civarı. Kafam tavana baskı yapıyor. Soft top biraz daha merhametli ama onda bile saçlarım değiyordu. Dizlerim zaten direksiyona yapışık neredeyse.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
AKayhan

Bazi sürücüler ön motor bölmesine (amortisör kulelerinin üstüne) roll cage'e benzer bir çubuk monte ederler.  Bu çubugun ismi simdi aklima gelmiyor.  Bu çubugun amaci aracin ön kismini daha rijid yaparak aracin yol tutusunu artirmaktir.  Eger araç özellikle virajda çok fazla esnerse "body roll" da artar, aracin yol tutusu olumsuz etkilenir.  Iste aracin motor bölmesine monte edilen bu çubuk asiri esnemeyi önler.  Zaten bu amaçla monte edilir.

Hard top da araci daha rijid yapar (soft top ile karsilastirildiginda).  Daha rijid olunca da araç özellikle virajlarda daha iyi yol tutar.

Yaniliyor muyum?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
SweepeR
35 dakika önce, AKayhan :

Bu çubugun ismi simdi aklima gelmiyor.

Ön kule gergisi deniyor. Yeni üretilen sedan arabalara bile konmaya başladı. Bazı araçlarda arka amortisörlere de takılır, o zamanda arka kule gergisi oluyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Zealot
55 dakika önce, AKayhan :

Bazi sürücüler ön motor bölmesine (amortisör kulelerinin üstüne) roll cage'e benzer bir çubuk monte ederler.  Bu çubugun ismi simdi aklima gelmiyor.  Bu çubugun amaci aracin ön kismini daha rijid yaparak aracin yol tutusunu artirmaktir.  Eger araç özellikle virajda çok fazla esnerse "body roll" da artar, aracin yol tutusu olumsuz etkilenir.  Iste aracin motor bölmesine monte edilen bu çubuk asiri esnemeyi önler.  Zaten bu amaçla monte edilir.

Hard top da araci daha rijid yapar (soft top ile karsilastirildiginda).  Daha rijid olunca da araç özellikle virajlarda daha iyi yol tutar.

Yaniliyor muyum?

o bahsettiğiniz kule gergisi,  ön amortisör kulelerini birbirine bağlar..

aracınız düz dururken 2 amortisör kulesi arasındaki mesafe 130 cm olsun. viraja girdiğinizde bu mesafe 131 cm e çıkarsa, o kule gergisi bu esnemeyi alır..   mx5 de standarttır.  rx8 de de standarttır.. her 2 araçta da 2 kuleyi birbirine bağlamakla kalmaz, birde ortadan şaseye bağlar.  yumuşak süspansiyonlar, daha çok esnediği için takoza fazla esneme yükü bindirmez ama özellikle sert süspansiyonlu araçlarda daha çok gereklidir. daha çok işe yarar.. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×