Jump to content
tuğrul gündoğan

1.Nesil Mazda3 Motorun Vuruntulu Çalışması

Tavsiye Edilen Mesajlar

tuğrul gündoğan

merhaba arkadaşlar.  2005 model mazda 3 dynamic ov aracım var. İki hafta önce araci mi calistirinca motordan değişik bir ses duydum motor arıza ışığı yanıp yanıp söndü. Motor çalışırken titriyordu ve eksozdan puh puh diye ses geliyordu.  Sonra düzeldi normal çalışmaya başladı arıza ışığı söndü. Ondan sonra iki üç sefer aracı kullandım normal çalıştı. Bugün aracı calistirinca yine aynı şey oldu motor vuruntulu çalıştı ve motor arıza ışığı yanıp sönmeye başladı.  Eksoz yine puh puh diye ses çıkardı motor çalışırken sallandı.  10 dakika kadar çalıştıktan sonra motor normal gibi çalışmaya başladı ama arıza ışığı hala yanıp sönüyordu.  Bunun sebebi nedir yardimlarinizi bekliyorum şimdiden teşekkürler. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
AKayhan

Ben sunlari merak ettim:

- Araç kaç km'de?

- Periyodik bakimlari yapiliyor mu?

- En son ne zaman bakim yapildi?

- Araç yolda giderken bir anormallik var mi?

- Kursunsuz benzin mi kullaniyor?

- Ilk mars basarken zorlaniyor mu?

- Bu yazdiklariniz sadece motor soguk iken mi oluyor?

Bunlar belki sorunu çözmez ama biraz daha iyi analiz için yararli olabilir.  :rolleyes:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Erçay

obd cihaz ile araç hangi arıza kodunu verdiğine bakın, vuruntu sensörünüz arızalı olabilir, bunun dışında titremeyle ilgili olarak boğaz kelebeğini ve map sensörünü temizlemenizi tavsiye ederim. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Zealot

silindir 1-2-3-4 miss fire hatası veriyordur.. muhtemel sebepleri var.  servise gösterin. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
tuğrul gündoğan

Araç lpg li 153 binde. Benzin dede aynı durum devam ediyor.  Şu an Bolu dayım burada yetkili servis yok bildiği usta olan var mı 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Zealot

Sırasıyla ateşleme elemanları kontrol edilecek. Buji veya  bobin.. Buji ler gözle kontrol edilebilir. 

Kaç numaralı silindir den miss fire kodu geliyor sa, onun bobin ini ve garanti olsun buji sini  başka silindire takın.  Yer değiştirin..  Arıza kodunu silin. 

Aracı 1 gün kullanın, tekrar arıza koduna bakın..  

Yeni taktığınız yerden kod veriyorsa,   bobin değişecek..

Eski silindire kod veriyorsa  o silindir subap yakmış... 

Yolcu tarafından sırayla silindirler 1-2-3-4 olması lazım..  Mazda 3 ü tam hatırlamıyorum. Kaputa bakıp anlarsınız. Sanziman tarafı 4.  Kasnak tarafı 1.

Neyse arıza kodu falan derken Bunu bir çok ustaya zor anlatırsınız.  İstanbula gelin.  Şimdi orda size bir sürü parça al gel diyip sıra sıra motorun yarısını değiştirirler

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
tuğrul gündoğan

Araç bu şekilde istanbula gelir mi?  motora gaz verdigimde 3000 devir civarinda normal calisiyor.  İstanbul da hangi servis 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Zealot

Bu şekilde istanbula gelir. 

Kadıköy Koşuyolu merser i arayıp randevu alabilrsiniz

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
zoptrik

Ateşleme sırası karışıyor gibi. OBD de arıza kodu ne gösteriyor? İlk akla gelen krank sensörü. Sonrasında ateşleme elemanları (buji, bobin, kablo tesisat vs.) Ve tabiki subap arızası da akla geliyor ama öyle olsa her zaman yapması lazım. Bu son ihtimal. OBD hatalarını yazarsanız bir yorum yapılabilir. Arızaya düşmeden İstanbula gidebiliyorsanız ne ala gidin direk teşhis koyulsun. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
tuğrul gündoğan

Arkadaşlar verdiğiniz bilgiler için teşekkürler.  Aracı servise götürmeye daha fırsat bulamadım. Bugün aracı yine çalıştırdım,  araç normal çalıştı herhangibir anormallik yoktu, motor normaldi vuruntu falan yoktu ama arıza ışığı yanmıştı.  Biraz dolaştım herşey normaldi.  Acaba sorun nerede. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Çağlar Bayur

bobin arızassı gibi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
zoptrik

Aracı herhangi bir oto elektrikçisinde arıza cihazına bağlatıp çıkan kodları yazın. Başka türlü hep havada kalır. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
quiteguide

%51 subap, %49 diğerleri.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mutlu Tekir

Öncelikle bir akü resetleme yapın, benzinde 2-3 gün sürün bakalım sorun tekrarlayacak mı? 
Boluda bosch servisi vardır illaki, eğer bildiğiniz yoksa düzcede mazdacı ahmet usta var, ona gidin. Obd ile bağlanıp arıza kodunu öğrenmek gerekli. Sanki vuruntu sensörü arızası gibi geldi bana.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
tuğrul gündoğan

Arkadaşlar biraz geç oldu ama iki hafta önce aracı bosch servise götürdüm bilgisayara bağladılar ateşleme hatası veriyor dedi usta arızayı sildi tekrar olursa gelin bujileri falan kontrol edicez dedi. Servisten çıktıktan sonra birkaç gün normal çalıştı sonra ara sıra aynı sıkıntı çıktı ve arıza lambası yandı. Bugün tekrar bosch servise gittim bilgisayara bağladı usta 4 nolu silindir ateşleme arızası veriyor dedi bobin ve bujiler  değişecek dediler ve 1380 tl maliyet çıkardılar.  Eğer düzelmezse beyin dede sıkıntı olabilir dediler. Bobin 1 tanemi var, orijinal bobin 1280 tl mis fiyatı. Bu fiyat normal mi bu konudaki düşüncelerinizi nedir. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
quiteguide

Öncelikle o ustamsilardan uzak durarak işe başlamak en mantiklisi.

O kanıya varabilmesi için önce 4. silindirde ki bobinle, bir başka bobini yer değiştirmesi gerekirdi. Aslında ilk başta bujileri kontrol etmek/ değiştirmek ilk yapılacak işti.

Aynı sorun bende de var.

Bujiler değişti. Bobin yer değiştirildi fakat hala 3. silindir ateşleme arızası veriyor ara ara. Benim sorun çok büyük bir ihtimalle 3. Silindirde bulunan egzoz supaplarindan birinden kaynaklanıyor.

Allasen aracı başka bir yere götür dediklerimi yaptır, aracın beyniyle felan  da oynatma. 

Sorun bobin kaynakliysa (hic zannetmiyorum), buradan 1 tane ateşlersin.

http://megaparca.com/urun/mazda-3-2009-2013-16-atesleme-bobini-38135

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
tuğrul gündoğan
1 saat önce, quiteguide :

Öncelikle o ustamsilardan uzak durarak işe başlamak en mantiklisi.

O kanıya varabilmesi için önce 4. silindirde ki bobinle, bir başka bobini yer değiştirmesi gerekirdi. Aslında ilk başta bujileri kontrol etmek/ değiştirmek ilk yapılacak işti.

Aynı sorun bende de var.

Bujiler değişti. Bobin yer değiştirildi fakat hala 3. silindir ateşleme arızası veriyor ara ara. Benim sorun çok büyük bir ihtimalle 3. Silindirde bulunan egzoz supaplarindan birinden kaynaklanıyor.

Allasen aracı başka bir yere götür dediklerimi yaptır, aracın beyniyle felan  da oynatma. 

Sorun bobin kaynakliysa (hic zannetmiyorum), buradan 1 tane ateşlersin.

http://megaparca.com/urun/mazda-3-2009-2013-16-atesleme-bobini-38135

Teşekkürler dediğiniz gibi önce bujileri değiştireyim 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
quiteguide

Bujiler değişirken 4. Silindir ile diğer silindirdirlerde ki herhangi bir bobini de yer değiştirin. 

Bütün bunlara rağmen hala 4. Silindir ateşleme arızası verirse, motor kompresyon testi yaptirmak gerek.

4. silindir de diğer silindirlere oranla daha düşük değer çıkarsa, nur topu gibi supap sorununuz var demektir.

Kafaya takacak bir şey değil. Hallolur.

Gereksiz bobin vs değişimi için istenen 1300+ TL cebinizden çıkmamış olur en azından.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
tuğrul gündoğan

Hayırlısı artık bir yerden başlamak lazım.  Bujiler iridyumdu 40 bin km oldu takalı.  4. silindir hangi taraftaki oluyor

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
quiteguide

Kaput karsimizdayken, soldan sağa sırayla 1-2-3-4. Yani en sağda ki. Supap inşallah değildir ama büyük bir ihtimal.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×