Jump to content
cyurdasiper

3. Nesil Mazda 3 Kaza

Tavsiye Edilen Mesajlar

cyurdasiper

İyi günler arkadaşlar. Bugun arabayla otoparktan çıkarken otopark sütünlarına arabamın sağ kapısını ve aynasını çarptım. kapı için servisi aradığım da kapının değişmesi gerektiği söylendi. Sizce ne yapmam lazım

IMG_20180208_181340.jpg

IMG_20180208_181356.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
ReaL35

Servis hemen değiştirme cihetine gider tabi ki...

O kapı değiştirilmeden pekala yapılır. Kesinlikle kapıyı değiştirmeyin derim... Kesinlikle.

+++

Geçmiş olsun. Üzülmeyin, pek birşey yok sayılır.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
cyurdasiper
4 dakika önce, ReaL35 :

Servis hemen değiştirme cihetine gider tabi ki...

O kapı değiştirilmeden pekala yapılır. Kesinlikle kapıyı değiştirmeyin derim... Kesinlikle.

Teşekkür ederim cvp için. Servisler en çok para kazanabilecek şekilde hareket ediyorlar malesef. Benim tek korkum kırmızı rengin yakalanıp yakalanamayacagi. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
ReaL35

Motor kaputunda renk kodu yazar. Hemen hemen her boya satan yerde makine var. Makineye kod giriliyor, makine otomatik rengi karıyor.

Hiç endişe etmeyin. Yeterki işçiliği yapacak boyacınız işin ehli olsun...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mehmet Özdemir

çok geçmiş olsun, görünmez kaza. aracınızın kırmızısı özel, bazı yetkili servisler bile tutturmakta güçlük çekerken, dışarılarda heba olmayın. kaskonuz olduğunu var sayıyorum, değişecekse de kapı değişsin bence.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Katil Balina

öncelikle çok geçmiş olsun. bana kalırsa kapının ne yazık ki değişmesi ve boyasının da ehil bir seviste yapılması lazım. 

2 saat önce, ReaL35 :

Motor kaputunda renk kodu yazar. Hemen hemen her boya satan yerde makine var. Makineye kod giriliyor, makine otomatik rengi karıyor.

Hiç endişe etmeyin. Yeterki işçiliği yapacak boyacınız işin ehli olsun...

ne yazık ki bu boya öyle ha diyince her boyacıda yaptırılamıyor. ankara'da şaşmaz'da dolaştığım iki boyacı da boyanın özel ve iki katmanlı olduğunu söyledi. öyle karıştırılarak tek seferde kullanılabilecek bir karışım yok. nitekim renk kodu girilince boyacıda da çıkan sonuç bu yönde. ayrıca bu boya rötuş da kabul etmiyor. ufak bir sürtme sonucu ihtiyaç duyduğumda bana söylenen buydu. yaptıkları boyayı kullanıldığımda dedikleri gibi bir sonuçla karşılaştım.

@dr_azoom bir iletisinde bu kırmızı renk ile ilgili olarak olayı çözdüklerini söylemişti. kendisi yetkili servis olarak gerekli cevabı verebilir. etiketleyelim bakalım:)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
zoptrik

Ayna kolay da kapı gerçekten esnemiş. Tamir olayı yüzü astarından pahalıya gelir. Değer kaybını düşünüyorsanız düzelttirmeyle değişim arasında bence fark olmaz. Ama dışarıda yaptırırsanız işte o zaman -bence- değer kaybı daha fazla olur. Ben bir arabayı alırken bu kapının değişmişliğine bakmam eğer serviste yapıldıysa.  @dr_azoom daha ayrıntılı yanıtlayacaktır. Bence servis ne diyorsa o ;) 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
ReaL35

Muhtelif sanayilerde en az 5 kez otomobil boyattım. Biraz da titizlik var. Hasta ziyaret eder gibi hemen hemen her gün otoyu ziyaret eder, yapılan işleri kontrol ederdim, bazı müdahalelerde bulunurdum.

Kapı biraz esnemiş demiş zoptrik, bu kapı ne ki? :) Çok daha kötülerini düzeltiyorlar. Tabi bunun iddiası da olmaz. Sana göre, bana göre deyimleri devreye girer.

Şimdi ben kendi otomu  keyfe keder komple boyattıydım. Şu an yine boyada, tamponlardaki sürtük  ve çizikler halledilecek.  Daha sonra satışa koyacağım, neler diyecekler neler :) Ki oto kazasız, değişensiz, üstelik 14 yaşında.

Bu gibi handikapları düşünerek: fotoğraflandırmak yetmez en azından kapıyı ve plakayı gösteren bir video çekilerek saklanılsın en azından. İleride gerekli olabilir.

**

En iyisi aracın sahibi bilir. Ben olsam kapıyı kesinlikle değiştirtmem... 2 bin TL ye oto boyayan var, 5 bin TL ye de... :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Ali

İyi bir kaportacı bunu her türlü düzeltir. Fakat işin en zor tarafı rengin tutması bunu garanti edemezlerse servisle görüşüp ben düzeltirme işlemini yapsam siz boyasanız olur mu demeniz gerekir. Bu ülkede değişen parçalı araç satmak cidden çok zor. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
cyurdasiper

Teşekkür ederim herkese öncelikle verdiğiniz cevaplar için. Aracım kaskolu. Ben kasko delinmeden yapılma ihtimali olur mu acaba diye merak etmiştim. Ama dediğiniz mantıklı geldi. Bir de Burdur da yaşıyorum zaten boyacı bir elin parmaklarını geçmez. Onların da bu rengi tutturabileceklerini pek sanmıyorum. Bu sefer renk tutmaz sa kapıyı değiştirtme şansım da kalmayacak. İleride hangi durumda aracın değer kaybı daha fazla olur peki? kapı değişirse mi yoksa boyatırsam mı?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Felixus

Kapı düzeltilebilir, ama servisler genelde bununla uğraşmazlar. Kapıyı dışarıda bir yerde düzelttirip boya işini servise yaptırmayı düşünebilirsiniz. Çünkü sanayideki adamların soul-red i tutturması çok zor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
İlhan

Öncelikle geçmişler olsun @cyurdasiper olur arada böyle nazar çıkaran dikkatsiz kazalar. Canınızı sıkmaya üzülmeye değmez.. Size yada bir başkasına bir şey olmasın yeterki.

Yeni nesil otomobillerde boya tutturma olayları sıkıntılı. O yüzden tavsiye edilen yetkili servisten şaşmayın derim.

Hasarlı kaportayı değiştirmek yerine tamir-onarım yaptırma takıntısı, sadece bizim ülkeye mahsus  bir şeydir sanırım. 

İlginçtir kendimizi değil, satacağımız kişiyi düşünürüz bu konuda. :fiuw:

Bu örnekteki kapı yine çok basit ufak bir kaza.. Öyle ağır durumda kapılar varki, içindeki çelik barlar yamulmuş, ama yine de değiştirmek yerine, onarıma gidiyor vatandaş.  Aynı yerden ikinci bir kaza esnasında o çelik barlar ne kadar mukavemetini koruyacak soru işareti! Hasarlı kapının yerine orijinal fabrika kapısı takılıyor, 2.el alacak adam buna takılıyor. :fiuw: 

Elinizdeki bu hasar fotoğraflarını kaybetmeyin. Oldu ya 2.el satarken kapının değişmesine takan vatandaşa bu kareleri gösterirsiniz. 

Bizim Mazda otomobillerde ince ama mukavemetli sac kullanılıyor. Haliyle eski nesil kaporta saclarında olduğu gibi düzeltme işlemi öyle basit olmuyor. Düzeltme olsa bile %100 performans sağlamayabiliyor. Öyleki boyandıktan sonra güneşe geldiğinizde kaporta yüzeyindeki dalgalanmaları görebilirsiniz.

Olmayacak bir şey değil..Lakin çok ama çok iyi bir kaporta ustasının dokunuşu lazım temiz bir iş için..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
cyurdasiper
2 dakika önce, İlhan :

Öncelikle geçmişler olsun @cyurdasiper olur arada böyle nazar çıkaran dikkatsiz kazalar. Canınızı sıkmaya üzülmeye değmez.. Size yada bir başkasına bir şey olmasın yeterki.

Yeni nesil otomobillerde boya tutturma olayları sıkıntılı. O yüzden tavsiye edilen yetkili servisten şaşmayın derim.

Hasarlı kaportayı değiştirmek yerine tamir-onarım yaptırma takıntısı, sadece bizim ülkeye mahsus  bir şeydir sanırım. 

İlginçtir kendimizi değil, satacağımız kişiyi düşünürüz bu konuda. :fiuw:

Bu örnekteki kapı yine çok basit ufak bir kaza.. Öyle ağır durumda kapılar varki, içindeki çelik barlar yamulmuş, ama yine de değiştirmek yerine, onarıma gidiyor vatandaş.  Aynı yerden ikinci bir kaza esnasında o çelik barlar ne kadar mukavemetini koruyacak soru işareti! Hasarlı kapının yerine orijinal fabrika kapısı takılıyor, 2.el alacak adam buna takılıyor. :fiuw: 

Elinizdeki bu hasar fotoğraflarını kaybetmeyin. Oldu ya 2.el satarken kapının değişmesine takan vatandaşa bu kareleri gösterirsiniz. 

Bizim Mazda otomobillerde ince ama mukavemetli sac kullanılıyor. Haliyle eski nesil kaporta saclarında olduğu gibi düzeltme işlemi öyle basit olmuyor. Düzeltme olsa bile %100 performans sağlamayabiliyor. Öyleki boyandıktan sonra güneşe geldiğinizde kaporta yüzeyindeki dalgalanmaları görebilirsiniz.

Olmayacak bir şey değil..Lakin çok ama çok iyi bir kaporta ustasının dokunuşu lazım temiz bir iş için..

Teşekkür ederim. Ben arabaya haddinden fazla değer veren biri değilimdir. Sadece tamirat işlemlerinden sonra araba da dediğiniz dalgalanma durumunun olması beni korkutuyor. Yaşadığım ilde de çok iyi bir kaporta ustası olduğunu pek sanmıyorum malesef. en azından deneyip riske girmeye değmez bence. Ben araba alacak olsam orjinali ile değişmiş kapıyı sıkıntı yapmazdım. Arabanın torku dışında beni üzen bir şeyi şimdilik yok. O yüzden kolay kolay satmayı düşünmüyorum. Daha 27 bin km de. Uzun yıllar binerim umarım.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
İlhan
1 dakika önce, cyurdasiper :

Teşekkür ederim. Ben arabaya haddinden fazla değer veren biri değilimdir. Sadece tamirat işlemlerinden sonra araba da dediğiniz dalgalanma durumunun olması beni korkutuyor. Yaşadığım ilde de çok iyi bir kaporta ustası olduğunu pek sanmıyorum malesef. en azından deneyip riske girmeye değmez bence. Ben araba alacak olsam orjinali ile değişmiş kapıyı sıkıntı yapmazdım. Arabanın torku dışında beni üzen bir şeyi şimdilik yok. O yüzden kolay kolay satmayı düşünmüyorum. Daha 27 bin km de. Uzun yıllar binerim umarım.

Kendimden örnek vereyim.

İki ufak hasarım oldu, ikisinde de biri sağ diğeri sol arka kapılarım hasar aldı.  Birisinde Gebze-Harem Minibüsü süstü, diğerinde de kimliği belirsiz birileri tarafından bilinçli kapıma hasar verildi. İkisin de uğraşsam, araştırsam göçük onarım vs işlemi olur muydu? Kesinlikle olurdu, bir şekilde yapılırdı. Ama zaman isteyen bir süreç, ustasını bulsan bile orada araç yatacak 3-5-6 vs gün.. Birde yukarıda bahsettiğim gibi eski mukavemetini koruyacak mı, ikinci bir kazada? 

Can taşıyorum neticede.. Hiç düşünmeden her iki hasarda da iki kapımı da değiştirdim. Her iki işlemde de 2.günün sonunda aracımı teslim aldım. Kaporta onarım işlemi olsa kim bilir ne kadar sürer?

Satarken değer mi kaybeder?

Satarken alan kişi buna takılır mı?

Zerre kadar umurumda değil. Sizinde dediğiniz gibi araca değer verme konusunda asla bir saplantım yoktur. Benim için tamamen bir nesneden öteye değildir.

Tabi 2.el satabilmek için otomobil alınan bir ülkede böyle bir düşünce sahibi olmak... Kulaklara komik geliyor olabilir. :D 

 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
ReaL35

Galerici oyunları bunlar. Satarken küçültürler, alırken arabayı hurdaya çevirirler. Çoğu galerici böyle maalesef.

+++

Ama bir de şöyle bir durum var, benim başıma geldi. Kapı neden değişir? Değişme var, değişme var.

Daha öncesi Mazda323 otomobilimle kaza yaptım. Sol kapıya Ducato minibüs geldi vurdu. Direkte eğik görülmüyordu. Yeni kapı alındı ve monte edildi. Otoyu komple boyattım. Sıfır gibi oldu. :)

Oto ile eve gelirken lastik sesi komple içeride. Kapıya doğru baktım, anaaa dışarısı görülüyor. Tekrar geri döndüm.

O durumu halledemediler, fitiller değişti, olmadı, olmadı. İçime sinmedi ben de otoyu sattım.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
cyurdasiper

birde aynada böyle biz kaza var. servis gövde de kırık olduğu için komple değişmesi gerektiğin,i söyledi. 1500 lira tutuyor ayna. ben sadece sinyal kapağını bulabilirsem ordaki küçük kırık parçayı yaptırtabilir miyim? Birde sinyal kapağını nerden bulabilirim.

thumbnail_IMG_20180209_120452.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Felixus

Benim aynam garantiden değişmişti ve eski aynadaki sinyali alıp yenisine takmışlardı. oradaki sinyal lambası yekpare olarak monte ediliyor aynaya, yani kapağı ve kendisi ayrı değil diye hatırlıyorum. Dolayısıyla sinyal lambasını tek başına satın alıp oraya monte edebilirsiniz soketleri zarar görmediyse. Yetkili servisten bir sorun isterseniz.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Sergio_01

@cyurdasiper Öncelikle geçmiş olsun...

Bu renk boya (Soul red 41V) gerçentende tutturulması zor bir renk... Serviste bile %100 'lük bir renk uyumu sağlanamıyor gerçektende...

Kapı değişimi daha uygun olacaktır bencede...

Benimde başıma gelmişti normal bir kaportacıda 2 defa boyattıktan sonra 3.seferde serviste işi bitirmiştim maalesef :) 

Konu forumda vardı...

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Çağlar Bayur

geçmiş olsun, boya kalkmasa bu hasar boyasız bile düzelir. renk tutma olayında, fabrika verisi dağıtılmış ise mixerden çıkar, ancak bu yetmez. 2 veya 3 (şeker derler) aşamalı ise boyası bunu bilen birinini yapması lazım ki %95 uyum ollsun.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
münürb

Geçmiş olsun Rabbim beterinden saklasın başkası alacağı için değil ben ve sevdiklerim araçtan yararlanacağı için bu kriterlere göre  imkan var ise değişim en iyisidir:nazar: ısıl işlem,darbe görmüş eğilmiş,bükülmüş bir parça asla eski direncini gösteremeyecektir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×