Jump to content
Mehmet Özdemir

Motor Gücü de MTV'ye Dahil Edilecek

Tavsiye Edilen Mesajlar

Mehmet Özdemir    2.674
Mehmet Özdemir

MTV'ye 'motor gücü' tanımı geliyor

Maliye Bakanı Naci Ağbal, Motorlu Taşıtlar Vergisi Kanunu'na "motor gücü" tanımını koyarak, vergileme ölçütleri arasına motor gücünü de eklediklerini belirterek, "Kanunda, böyle bir tanım ve elektrikli araçlarda da motor silindir hacmi olmadığı için bu vergiyi alma konusunda boşluk var. Hem kanundaki boşluğu düzenliyoruz hem de elektrikli araçlardan, muadili olan araçların vergisinin dörtte biri oranında vergi alınmasını öngörüyoruz." dedi

TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu'nda, Vergi Kanunları ile Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde (KHK) Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun Tasarısı'nın görüşmelerine devam ediliyor.

MTV'YE MOTOR GÜCÜ TANIMI EKLENİYOR

Maliye Bakanı Ağbal, tasarının, Motorlu Taşıtlar Vergisi Kanunu'na, 'motor gücü' tanımının eklenmesini ve elektrikli araçlardan muadillerinin yüzde 25'i oranında vergi alınmasını öngören maddeleriyle ilgili açıklamalarda bulundu.

Motorlu Taşıtlar Vergisi Kanunu'nda motor silindir hacmine bağlı bir vergileme sistemi olduğunu, tasarıyla, kanuna "motor gücü" tanımı eklediklerini belirten Ağbal, şöyle konuştu:

"Bu tanımı eklemekle, vergileme ölçütleri arasına motor gücünü de ekliyoruz. Kanunda, böyle bir tanım ve elektrikli araçlarda da motor silindir hacmi olmadığı için, motorlu taşıtlar vergisi alma ile ilgili bir boşluk var. Böylece hem kanundaki bu boşluğu düzenliyoruz hem de elektrikli araçlar bakımından teşvik edici, destekleyici şekilde, muadili olan araçların motorlu taşıtlar vergisinin dörtte biri oranında motorlu taşıtlar vergisi alınmasını öngörüyoruz.

Bu düzenleme, Türkiye'de elektrikli araçların satışına, üretimine destek veren yeni bir düzenleme. Bundan önce de Özel Tüketim Vergisi Kanunu'nda, elektrikli ve hibrit araçların ülkede üretimini ve satışını desteklemek amacıyla, Özel Tüketim Vergisi oranlarını diğer muadil olan araçlardan çok daha düşük belirlemiştik. Aynı yaklaşımı Motorlu Taşıtlar Vergisi'nde de sürdürüyoruz. Eğer muadil olan aracın Motorlu Taşıtlar Vergisi 2 bin lira ise elektrikli araç için 500 lira vergi alınacak."

Ağbal, elektrikli araçlardan hiç vergi alınmaması yönünde talepler olduğunu ifade ederek, "Biz bu vergide yüzde 75 oranında indirim yapmak suretiyle önemli bir teşviği vermiş oluyoruz." dedi.

Naci Ağbal, şunları kaydetti:

"Sektörün şu konuda talebi var; bence üzerinde çalışmamız lazım. Araçlarda, motor silindir hacminin yanına motor gücünü de vergileme ölçütü olarak koymakta fayda var. Çünkü, burada esas olan, motor silindir hacmi teknolojinin geldiği nokta itibariyle, vergide ödeme gücü ilkesini çok kavramıyor.

Türkiye'de satılan araçların, sanıyorum yüzde 96'sı 1.600 cc araçlar. Neden? Çünkü bizim vergileme sistemimiz, ithal edilen araçlar da dahil olmak üzere hep Türkiye'ye 1.600 cc araç gelmesine teşvik ediyor. Çünkü, motor silindir hacmi arttıkça vergileme artıyor. Onun için birçok firma 1.600 cc motora sahip ama beygir gücü çok daha yüksek araçları piyasaya sokarak rekabette avantaj elde etmeye çalışıyor."

kaynak: AA


Tüm haberi görüntüle

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Katil Balina    844
Katil Balina

çok güzel bir uygulama. nefis düşünülmüş. kırk yıl düşünsem aklıma gelmezdi. hükümetin bu konudaki yaratıcılığını tebrik etmemek mümkün değil gerçekten.

aldığın bir ürün devletin düşündüğünden fazla mı haz verdi? bunun vergisi derhal alınmalı!

devlet daş mı yesin!??

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
AKayhan    127
AKayhan

Yeni düzenlemeyi bir görmemiz lazim.  Motor gücünde de mikro adimlarla her 5 - 10 hp'de bir vergi artisi olmasin da...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mehmet Özdemir    2.674
Mehmet Özdemir

böyle bir düzenlemeden en az etkilenecek araçlar bizim 1.6 105 HP'liklerdir herhalde, ecoboostcular düşünsün :)

yetkililer burayı okuyorsa bir önerim var;

bazı araçlar 1.5 litre olmasına rağmen 18 inch lastik kullanıyorlar, aynı motor hacminde diğer araçlar 15 inch. burada da bir haksız vergilendirme mevcut.

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
AKayhan    127
AKayhan

Ayrica, devletin hybrid motorlu araçlari desteklemesinin hiçbir zarari yoktur.  Hybrid araçlar düsük yakit tüketerek hem ülke ekonomisine katki saglarlar, hem de vatandasin ekonomisine...  Hybrid araçlarin ne ülkeye, ne devlete, ne de vatandasa bir zarari olmaz.  Aksine birçok yarari vardir.  O halde "hybrid araçlardan nasil daha çok vergi aliriz" diye düsünmemize hiç gerek yoktur.  Yararli olan hybrid araçlarin desteklenmesi çok dogaldir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
SweepeR    256
SweepeR

kaynak lazım kaynak :jedi: , sayelerinde RX lere kim bilir nasıl bir vergi çıkacak.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
vethekim    190
vethekim

Devlet haram beygire biniyon diye ekstra vergi getirecek benim anldığım bu. Adam akıllı düzenleme yapacaklarına hala sineğin yağını hesaplayıp vatandaşı nasıl yolarız derdindeler. Ekonomi çok iyi diyenler sizi bilmem ama benim vatandaş olarak ekonomim çöktü. Arabayı satıp bir beygir alayım bari...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
zoptrik    803
zoptrik

"Zam" ın Türkçesi. Alıştık. :kafa:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
ibrasoft    288
ibrasoft

Bence chip tuningcilere de kayıtsız çalışma yasağı ve uygulama bildirim zorunluluğu, hatta uygulama yapılan aracın plakasına mühür gibi işaretleme yapma olayı falan getirilsin. 
Misal; standart tsi/tdi ile chip tuning sonrası yüzde bilmem kaç beygiri fazla olan araç arasında bir sürü beygir üremesi farkı var. Burada da haksız bir vergilendirme çıkmış oluyor.  Bu olaya da el atılmalı acilen.

Kısaca beygir başı ne ödenecek onu yayınlasalar çok büyük kolaylık olur aslında.
Mesela 110 Hp Tdi Golf bu kadar TL vergi, chip tuningle 145 Hp olunca bu kadar vergi...

Bir de her şey beygir mi? Tork işini ne yapacaklar? Tamam beygir 115 mesela bizim BL dizelde, ama tork 270Nm. Burada da haksız bir vergilendirme yok mu? Dizele ilaveten tork vergisi getirilsin.
 

Bu işin Türkçesi,
-Tamam  silindire dayalı vergi çıkardık ama turbo vs ile koca arabaları da küçük silindirlerle yürütüyorsunuz. Bizim daha çok vergi almamız lazım. Silindire dayalı sistem kalacak ilaveten de hp yükseldikçe vergi ekstra yükselecek.

-- Ya ikisinden birini seçseniz olmuyor mu, atmosferik 2.0 aracın beygiri düşük ama vergisi çok. En azından 140 Hp olur ama atmosferik daha düzgün arabalara bineriz vatandaş olarak...

-Ama hep almıyoruz bak, elektriklilerden az alıcaz. Gidin onlardan alın, onlara binin. 

(LPG ve dizel işi gibi olur bu iş. Belli bir doyuma ulaşınca katlamalı artırılır, değmeyecek kadar aza indirilir fark.)

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Medi76    15
Medi76

Ben bidaha doğarsam havai adalarında baldırı çıplak karın tokluğuna yaşamak istiyorum. Amin

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
serkan306    97
serkan306

Madem böyle bir açık gördünüz, bu hacim olayının saçmalığını gördünüz, o zaman direkt emisyon ve de motor gücüne göre bir güncelleme yapın da biz de eyvallah diyelim. Hatta 0 km araçlar için de buna dönün, haksız rekabet ortadan kalksın, millet 1.0 l turbolu araçlara yüklenmesin. Siyasiler hiç işi bilmiyor. Seçilmek istiyorsan ÖTV'yi kaldıracağım, türevlerini de almayacağım desin, bak yüzde kaç oy alıyor. Yok mu adil düzen getirecek, vergiyi gelir düzeyine göre alacak, gelir düzeyini de kaçağa, göçeğe fırsat vermeden adil olarak belirleyecek bir baba yiğit?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Zealot    1.879
Zealot

arkadaşlar böyle durumlarda  yapılan düzenlemelerde ,  adil bir düzenleme olursa,  artışlar  azalışlar olursa,  güzel olur...

 

ama genelde,  sadece artış oluyor.. herkes zararlı çıkıyor.. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Medi76    15
Medi76

Yo hükümet gayet karlı yapmadığı arabadan ötv araba parası yakıttan faiş vergi her yıl mtv ilik kemik ne varsa veriyoruz Allah için.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
SweepeR    256
SweepeR

bence en ideali 1309 cc den itibaren değişiklik yapılması olur. :2funny:

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
ibrasoft    288
ibrasoft
36 dakika önce, SweepeR :

bence en ideali 1309 cc den itibaren değişiklik yapılması olur. :2funny:

 

65-99 Hp arası normal sistemde devam, (a)
99 Hp üzeri ilave vergiye, (b)
115 Hp üzeri ekstralı vergiye,(c)
135 Hp üzeri kaymaklı vergiye (d)
150 Hp üzeri şöbiyetli vergiye tabi olsun. (e)

Ama bu yapılırken de araç alırken alınan vergideki şekil; Ötv+Ötv'nin Kdvsi yaptıkları gibi yapılsın. 

120 Hp lik aracı olan (a+b+c) şeklinde ödesin. Torku yüksek olana F katsayısı, motoru küçük olup beygiri yüksek olana da G katsayısı getirilsin.  :2funny:
 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
vethekim    190
vethekim

Korkarım ki biz vatandaş olarak bu işten zevk almaya başladık. Bu aynen fıkradaki gibi bir durum "Timurun filleri ve Nasrettin hoca" 

Aracımı aldığımda 6 aylık mtv 514 tl idi. 2018 de gelen zamla 647 tl ödedim. 2018 yılında trafiğe çıkan 2017 model araç için 776 tl istediler. Adalet bunun neresinde?

Vatandaş yolunacak kaz olunca elbet yolanda çıkıyor yani...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
AKayhan    127
AKayhan

Alternatif olarak devlete daha fazla kaynak yaratmak için isterseniz biraz beyin firtinasi yapalim.  Devlet vergileri artirmak yerine biraz da kamu harcamalarini azaltmayi seçebilir.  Örnegin,

  • Devletin kullandigi jet sayisi bir miktar azaltilabilir.  Belirli devlet mensublari kamu jeti kullanmak yerine ticari havayollarinda "First Class" uçmalarinin önü açilabilir.  Türkiye'de First Class uçma aliskanligi henüz pek yok ama bu vesile ile bunun önü açilabilir.  Böylelikle devlet tasarruf eder.
  • Devletin kullandigi motorlu kara tasitlarinin sayisi bir miktar azaltilabilir.  Ayrica, devlet 6 veya 8 silindirli araç yerine 4 silindirli araçlar tercih edebilir.  Malum, 6 ve 8 silindirli araçlarin vergisi de zaten çok yüksektir.
  • Milletvekillerinin sayisi bir miktar azaltilabilir.  Yüksek miktar her zaman daha iyi anlamina gelmez.  "Quantity versus quality" karsilastirmasini bilenler bilir.  Biz kalite istiyoruz, miktar degil.  Böylece devlet tasarruf eder.
  • Milletvekili harcamalarinin hangilerini devlet hangilerini kendileri öder, konusu gündeme getirilebilir.  Bence milletvekilleri kendi mobil telefon görüsmelerini kendileri ödeyebilir.  Örnegin, ben emekli bir vatandas olarak kendi telefon görüsmelerimi hep kendim ödüyorum.
  • ...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Zealot    1.879
Zealot

Kusura bakmayın ama Bence Siz devletin lüks harcamaları konusunda hiç bir şey bilmiyorsunuz =) 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
vethekim    190
vethekim

Okyanus dururken küçük su birikintileri ve derelerle uğraşmaya gerek yok.

Bakınız saman üretemiyoruz ithal ediyoruz, futbolcu yetiştiremiyoruz ithal ediyoruz, araba üretemiyoruz ithal ediyoruz........v.s. 

Sonuçta üretemiyorsan veya az üretiyorsan ithal etmek zorundasın. Arz talep dengesini baska türlü koruyamazsın. Herşeyi ithal eder olduk ne olacak birkaç devlet yonetmeyi iyi bilen, ekonomiden anlayan ( kendi veya yandas cebinden değil) prensipli ve düzgün birkaç yönetici, milletvekili ve bakan ithal etsek tüm problemler çözülür yani....:2funny:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
SweepeR    256
SweepeR

Adamlara en kolay kazanç vergi, nasıl olsa kimse bir şey söylemediğinden arttırdıkça arttırıyorlar. Nasıl olsa vatandaş öder, boynunu büker daha çok mesai yapar. Şu anki yaşantısını sürdürmek için daha çok çalışır.

Hatırlar mısınız bilmem ama Kılıçdaroğlu son seçim sırasında vaatlerinize nasıl kaynak bulacaksınız dendiğinde yapılacaklarını çok güzel açıklamıştı. Yolsuzlukların engellenmesi, maaşlı vatandaş dışındaki vergi kaçıran patronlara gereğinin yapılması olmak üzere bir kaç tane maddeyi açıklamıştı. Ama tabiki bizim vatandaşımız bu adam yalanlarla kafamızı karıştırıyor diyip yine tercihini şu anki düzenden yana kullandı.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×