Jump to content

Volvo'dan Yeni Bir Model - Volvo XC40


İlhan
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

SUV / crossover yükselişinde sınır yok gibi görünüyor. Volvo küçük SUV'si XC40 ile pastadan aldığı payı büyütmeye çalışıyor. İsveçli firma halihazırda XC60 ve XC90 SUV'leri ile iyi bir bilinirliğe ve sadık bir müşteri tabanına sahip. Fakat birçok küçük SUV müşterisi ürüne baktığı kadar fiyata da bakıyor. XC40 rekabetçi ve hızlı büyüyen segmentinde tutunabilecek mi?

 

2018-volvo-xc40-live.jpg

Volvo biz araca elimizi bile sürmeden önce bu soruya bir cevap vermiş gibi görünüyor. İsveçli firma Care by Volvo adı altında müşterilerine XC40'ı satın almak için tamamen yeni bir yol sunuyor. Kısaca özetlemek gerekirse sistem geleneksel bayilerden ziyade aracı online bir ortamda satın almanızı olanaklı kılıyor. Aylık ödemenizi de sizin için planlayan sistemde müşteriler istedikleri aracı seçebiliyor ve alabiliyorlar. Araç bu sistem üzerinden iki yıllık planlanmış bakımı ve sigortasıyla birlikte alınıyor.

 Fakat bu program sadece seçilmiş bazı pazarlara sunulacak, aylık ödemelerin ise düşük meblağlara denk geleceğinden şüpheliyiz. Care by Volvo kesinlikle yeni nesil, online alışveriş yapan ve geleneksel bayiye gidip araç satın alma işlemine zamanı ya da sabrı olmayan otomobil müşterilerini hedefliyor. Volvo bu program için fiyatlandırmasını henüz yayınlamadı, dolayısıyla tek tıkla otomobil satın alma deneyiminin patlama yapması için biraz daha beklememiz gerekecek. 

2018-volvo-xc40.jpg

2018-volvo-xc40.jpg

Fakat beklenen patlama yaşanmazsa bu kesinlikle Volvo XC40’ın suçu değil. Piyasaya ilk sürüldüğünde XC40 D4 dört tekerlekten çekişli, 188 beygirlik  dört silindirli dizel bir motor ile ya da T5 dört tekerlekten çekişli dört silindirli 244 beygirlik bir motor ile sunulacak. Her iki model de Volvo’nun sekiz ileri vitesli Geartronic şanzımanını kullanacak. Giriş seviye bir T3 modeli ise güçlendirilmiş 3 silindirli önden çekişli motoruyla 156 beygir gücü altı ileri vitesli manuel bir şanzıman üzerinden ön tekerleklere iletecek ve önümüzdeki yıl aramızda olacak. Buna karşın giriş seviye modelin ortaya çıkacağı tarih ile ilgili kesin bir zaman aralığına sahip değiliz. 

Araç iç donanım olarak giriş seviye Momentum ve daha üst seviye R-Design olacak şekilde iki versiyon olarak sunulacak. En üst düzey Inscription donanıma ise sonradan kavuşacağız. Neyse ki Volvo iç donanım konusunda bencil değil. Momentum donanımda bile 12.3 inçlik dijital göstergeler, 9 inçlik navigasyon cihazı ile Sensus Connect internet bağlantısına sahip dokunmatik bir bilgi-eğlence sistemi, iki alanlı klima kontrol sistemi, LED ışıklandırma, arka park yardımcısı, ısıtmalı deri ön koltuklar ve 18 inç alaşım jantlar bulunuyor. R-Design ise aracın iç tarafına deri ve alüminyum, dış tarafına siyah dokunuşlar ile geliyor. Çift egzoz ve alçaltılmış yumuşak süspansiyonu da ekleyelim.

XC40’ların her bir versiyonunda ise bir sürü eşya koymak için bol bol raf, kap, göz ve farklı başka türlü depolama alanları bulunuyor. Volvo adeta otomobillerin içindeki dağınıklığa savaş açmış gibi. Akıllı telefonlara kablosuz şarj özelliği sunan özel alanlar, katlanır askılar ve orta konsolda bir çöp kutusu da aracın içindeki yerini almış. 

Tabi Volvo güvenlik için de XC60 ve XC90’dan birçok özellik devşirmiş. Trafik algılayıcı sensörler ve otomoatik frenleme sistemi sadece otomobilleri değil, bisikletlileri de gözlüyor. 360 derecelik kuş bakışı kamera da park ederken işinizi oldukça kolaylaştırıyor. Araç hızlanma, yavaşlama ve direksiyon kontrolü ile ilgili yarı-otonom özelliklere de sahip. Pilot Yardımcı, özel işaretli yollarda 130 kilometre hıza kadar çalışıyor.

Özetlemek gerekirse, XC40 ile ilgili devrimsel bir şey olmadığı doğru, fakat XC60 ve XC90’ın ne kadar sevildiği düşünülürse, bu belki de o kadar da kötü bir şey değildir? Fiyata gelince, Volvo giriş seviye T3’ün 31,500 eurodan başlayacağını söylüyor. Tam dolu modeler ise 40,000 euro civarı bir fiyat etiketine sahip olacak. Bu rakamlar yaklaşık olarak lüks sınıftaki rakipleri BMW X1, Mercedes GLA ve Audi Q3 ile kıyaslanabilir rakamlar. Buna karşın biz çoğu müşterinin en azından orta seviye bir dört çekişli T5’e sahip olmak isteyeceğini düşünüyoruz.

Üretimine Kasımda başlanacak olan yeni XC40 için ise siparişler alınmaya başlamış durumda. İlk teslimatların önümüzdeki yılın başında başlaması bekleniyor.

https://youtu.be/dces74Yr2SY

,

 

Volvo 1.5lt 3 silindir turbo-benzin motorun teknik özellikleri

82mm çap ve 93.2mm strok ölçülerine sahip olan üstten çift eksantrikli (DOHC) direkt yakıt enjeksiyonlu sıralı 3 silindirli motor, 1.477cm3 motor hacmine sahip ve 1 adet turbo beslemeye sahip. Ancak turbo beslemenin normal mi, twin scroll (çift kanallı) mu, yoksa VGT (değişken geometrili) mi olduğu açıklanmıyor. Üretilen 115kw yani 156ps güç 5.000devir/dakika’da elde edilirken, benzerlerine göre oldukça yüksek olan 265nm tork 1.850d/d-3.850d/d aralığında üretilebiliyor. Üstelik sıkıştırma oranı da 10.5:1 ve bu oran da çok yüksek sayılmaz.

Burada bize tek ters gelen nokta maksimum torkun elde edildiği alt devir. 1.850d/d benzerlerine göre biraz yüksek sayılır. BMW’nin 1.499cm3 hacmine sahip 3 silindirli motoru 136ps (4.400d/d) güce sahip ve maksimum torku olan 220nm’yi de 1.250d/d’da vermeye başlıyor ve bu devir/dakika değeri oldukça düşük bir değer olmasıyla dikkat çekiyor. Aşağıdaki Volvo 1.5lt 3 silindir motorun güç ve tork eğrisine bakıldığı zaman ise 1.250d/d’da alınan torkun 205-210Nm arası bir değer olduğu anlaşılıyor. Yani değerlerin oldukça yakın ancak yine de kasa ağırlığı göz önüne alındığı zaman bir miktar boşluk yaşanabilir. Bu arada BMW’nin 1.5lt 3 silindir motoru önümüzdeki yıl güncellenecek. 150ps ve 163 olarak 2 farklı güce kavuşacak motorun tork değeri ise henüz açıklanmadı.

volvo 1.5lt 3 silindir turbo benzin motor güç ve tork Volvo 1.5lt 3 silindir turbo-benzin motorun güç ve tork eğrileri

Volvo 1.5lt 3 silindir turbo-benzin motorlu XC40 performans ve tüketim

  • Şanzıman: 6 ileri
  • Çekiş: Önden (4×4 seçeneği 1.5lt motorda sunulmuyor)
  • Ağırlık: 1.568kg
  • 0-100km/s hızlanma: 9.4 saniye
  • Maksimum hız: 200km/s
  • NEDC testine göre ortalama tüketim: 6.2-6.4lt/100km (Eski tüketim testi)
  • WLTP testine göre ortalama tüketim: 7.1lt-7.7lt/100km (Yeni tüketim testi)

Yeni motorun ilk olarak sadece 6 ileri manuel şanzıman ile sunulacak olması ülkemiz açısından kötü. Volvo satın alacak kişilerin çok büyük oranda otomatik şanzıman tercih edeceğini düşünüyoruz. Ancak ilerleyen zamanlarda 6 ileri veya 8 ileri tork konvertörlü otomatik şanzımanların da seçeneklere eklenecektir.

Volvo 1.5lt 3 silindir motor hangi modellerde yer alacak?

İlk olarak XC40 modelinde kullanılmaya başlanacak olan bu yeni motor, yakın zaman sonra tanıtılacak olan D Segmenti Volvo S60/V60 ve C Segmenti Volvo S40/V40 modellerinde de kullanılacak. Otomatik şanzıman seçeneğinin ise ne zaman sunulacağı henüz belli değil. Ayrıca Volvo 1.5lt 3 silindir turbo-benzin motor ile beraber elektrik motorunun da kullanıldığı bir hybrid modelin önümüzdeki aylarda tanıtılacağı ifade ediliyor. Tahmini olarak 200-220ps güce sahip olacak bu hybrid seçenek, düşük hacime sahip bir içten yanmalı motora sahip olması nedeniyle ülkemizde talep görebilir diye düşünüyoruz.

Kaynak: Motor1 & Sekizsilindir

  • Beğen 1
  • Teşekkürler 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...

Allah sahibine bağışlasın. Bu fiyatlarla bu ülkede arabaya binmek çok büyük lüks. Toplu taşıma kullanalım 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Geçen hafta test aracını gördüm. Test sürüşü yapmadım ama içi güzeldi. Fiyatıda tabi. Bence birçok suv icin 150 bin vermektense 190 binlik almak daha iyi. Yinede tercih meselesi. Tabi benim 190 binim olsa ilk tercih cx5 alırım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...