Jump to content

Sıfır Alınmış 3. Nesil Mazda 3'de Kaputun Boyalı Çıkması


NihatMert
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Merhaba arkadaşlar,

Bu gün yaşadığım ve beni derinden üzen bir olayı paylaşmak istedim. 2015 nisan ayında büyük bir heyecan ile reflex otomatik bir mazda 3 almıştım. Bu zamana kadar sağ marşpiyel haricinde kazam olmadı (ki hala yaptırmadım nazarıdır üzerinde dursun dedim). Bütün servislerini eksiksiz ve zamanı geçmeden yaptırıp, tabiri caizse çocuğum gibi baktım aracıma. Lakin şirket tarafından verilen araç ile beraber mazdam boşta kaldı ve satma gereği duydum. Yine tabiri caizse kız gibi araba derler ya, işte bu söz tam benim aracımı anlatıyor, marşpiyel haricinde vuruğu, kırığı kazası yok . 

 Gelelim sadede, dün bir arkadaş ile el sıkıştık, bu gün içerisinde tüm banka işlemlerini halletti. Lakin noter öncesi bir computeste sokmak istedi. Ben de araçtan %100 emin olduğum için hiç ikiletmeden gittik computest yapan bir merkeze. Aracın sonuçları çok iyi çıktı ,tek problem kaputun komple boyalı olması. Nasıl olur dedim ? Aracın ön taraftan hiçbir kazası yok, kaputun üzerine bir şey düşmüşlüğü yok , nasıl boyalı çıkar ?

Oradaki usta arkadaş kaputun boyalı olduğunu elindeki cihazla bana gösterdi, ancak kaputta herhangi bir sökme takma izinin olmadığını, boyanın fabrika tarafından yapılmış olduğunu (boya işleminin bir makine tarafından olduğunu) söyledi. Duyduklarıma inanamadım, mahcup durama düşmeme mi yanayım yoksa sıfır aldığım arabanın boyalı olmasına bilemedim. Gelen arkadaş da anlam veremedi, daha önce böyle şeyleri duyduğunu söyledi ancak onun da başına ilk defa geldiği için ikimizde şaşkınlık içinde kalakaldık. Tabi gelen arkadaşta yarın bana haber vereceğini , biraz düşünmek istediğini söyleyip yanımdan ayrıldı.

İş yerime döner dönmez mazda Türkiye ile konuyu telefonda görüştüm. Herhangi bir servise gidip konu hakkında inceleme yapılmasını belirtmemi söylediler. İnceleme sonrası tekrar mazda Türkiye ile konuşup aksiyon bekleyeceğim. 

Konu hakkında nasıl üzüldüğümü kelimeler ile anlatamam, hele ki o mahcup durumuma düşme hissi beni derinden yaraladı gerçekten. İçimi bir dökmek istedim. Sizlerden de başına böyle bir olay gelen var mı yada ne yapmalıyım ? 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

boyalı olsa bile sökülmesi gerekmez mi kaputun? bana biraz mantıksız geldi, kontrolü yapan cihazla ilgili bir sorun olabilir mi acaba?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Başta bende anlam veremedim. Ancak kaputun sökme işlemi olmadığına göre en başta fabrikadan böyle geldiği anlamını çıkardım. Elindeki cihazda bir problem olduğunu düşünmüyorum çünkü aracın diğer bölümlerinde böyle bir sorun çıkmadı. Tekrar tekrar başka alanları da inceledik, bir sadece kaput üzerinde değer farklı çıktı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Şimdi, NihatMert :

Tekrar tekrar başka alanları da inceledik, bir sadece kaput üzerinde değer farklı çıktı.

Diğer alanlar ile kaput değerleri neler ?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Fabrika boya işlemi sonunda, kalite kontrol yapılıyor. Kaput boyasında bir sorun görülüp tekrar boyaya gönderilmiş olabilir. Bu iyimser bir tahmin. Bir diğer durum da, aracın taşınması sırasında kaputun başına bir iş gelmiş ve bayi tarafından boyanmış olabilir. Aracı hangi bayiden almıştınız? Orası ile bir iletişime geçtiniz mi?

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 dakika önce, Tarahumara :

Fabrika boya işlemi sonunda, kalite kontrol yapılıyor. Kaput boyasında bir sorun görülüp tekrar boyaya gönderilmiş olabilir. Bu iyimser bir tahmin. Bir diğer durum da, aracın taşınması sırasında kaputun başına bir iş gelmiş ve bayi tarafından boyanmış olabilir. Aracı hangi bayiden almıştınız? Orası ile bir iletişime geçtiniz mi?

50 mikron metre kalınlık olacak şekilde bir bayinin işlem yapması bana uzak gibi geliyor. Bazı sitelerde 0 - 160 mikron metre arası boyasızdır deniyor. @Mazda_Ozan senin tecrübelerin ne diyor ?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 

7 dakika önce, Tarahumara :

Fabrika boya işlemi sonunda, kalite kontrol yapılıyor. Kaput boyasında bir sorun görülüp tekrar boyaya gönderilmiş olabilir. Bu iyimser bir tahmin. Bir diğer durum da, aracın taşınması sırasında kaputun başına bir iş gelmiş ve bayi tarafından boyanmış olabilir. Aracı hangi bayiden almıştınız? Orası ile bir iletişime geçtiniz mi?

Bursa Mazda İnallar 'dan almıştım aracı. Getirin bakalım dediler, herhangi bir şekilde ne plaka ne de şasi numarası verin sorgulayalım demediler. Bu yüzden mazda türkiye ile konuştum ve servise gidip bu durumu kontrol ettirmemi ve çıkan sonuç ile mazda Türkiye 'ye başvurmamı söylediler. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Araç sizin araciniz ve siz de kaputla ilgili bir kaza yasamadiniz.  Bu durumda kaput orijinaldir ve bir endiseye gerek yoktur.  Fabrikada kaputun boyanmasi islemi tamamen spesifikasyonlara uygun olarak yapilir.  Bu disarida bir serviste yapilan boya isleminden çok farklidir.  Ben bir makine mühendisi olarak iki sene boyunca Ford Otosan Istanbul montaj hattinda bizzat çalistim.  Boya islemlerini iyi biliyorum.  Bence hem siz hem de araci satin alan kisi son derece rahat olmalidir.  Fabrikada yapilan boya islemi her zaman orijinaldir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 dakika önce, AKayhan :

Araç sizin araciniz ve siz de kaputla ilgili bir kaza yasamadiniz.  Bu durumda kaput orijinaldir ve bir endiseye gerek yoktur.  Fabrikada kaputun boyanmasi islemi tamamen spesifikasyonlara uygun olarak yapilir.  Bu disarida bir serviste yapilan boya isleminden çok farklidir.  Ben bir makine mühendisi olarak iki sene boyunca Ford Otosan Istanbul montaj hattinda bizzat çalistim.  Boya islemlerini iyi biliyorum.  Bence hem siz hem de araci satin alan kisi son derece rahat olmalidir.  Fabrikada yapilan boya islemi her zaman orijinaldir.

halisiniz evet orjinaldir ancak bunu alacak arkadaşa nasıl anlatabilirim ki? ayrıca mazda konu hakkında neden kullanıcıya bilgi vermiyor ? 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

21 dakika önce, NihatMert :

hakkında nasıl üzüldüğümü kelimeler ile anlatamam, hele ki o mahcup durumuma düşme hissi beni derinden yaraladı gerçekten

bu hissi önceki aracım mazda 2'de benzeri bir durumda ben de yaşamıştım. eleman önceki expertiz raporuna da muhalefet ederek orjinal boyaya ısrarla burası boyalı demiş ben de mahçup olmuştum. gerçekten kötü bir durum. alıcı bile bu orjinal gibi demesine rağmen hayır boyalı demişti. argümanı da japon arabaların orjinalinde alta doğru boya pütürlü olurmuş da bunda o pütürler yokmuş!? değerler normal çıkmasına rağmen boyalı diye ısrar etmişti. önceki ekspertizde orjinal görünen ve adım gibi emin olduğum bir durumda yine de bu şekil bir tatsızlik çıkması oldukça can sıkıcı. hayatta böyle şeylere tamah etmeyen biri olarak o hissi anlarım.

fikrime gelince boya kontrolden geçmemiş olabilir. baktığım kadarıyla renk de en sorunlu renk olan soul red. fabrikada bir daha boyanmasına karar verilmişse bu tarz şeyler olabiliyor diye biliyorum. tekrar boya atabiliyorlar?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Keşke benim aracımın kaputunu da fabrikada boyasalarmış tekrar. Sulu boyayla boyanmışcasına ince yeni araçların boyaları çevrecilik ayağına. Hatta parası neyse verip 2-3 defa tekrar boyatılmasını isterdim aracın komplesini fabrikada.

  • Beğen 5
  • Haha 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Belki bir yetkili Mazda servisine gidip, aracin kaput boyasi orijinaldir, gibi bir yazi alabilirsiniz ama onlar böyle bir yazi verebilirler mi, inanin bilmiyorum.  Eger verirlerse bu yazi satin alan kisiyi ikna etmeye yeterli olmalidir.  Eger hala ikna olmuyorsa bu sizin degil onun sorunudur, gibi geliyor bana.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben aracı bayiden yeni aldığımda kmsi 100 küsürdü. Yeni arabanın kmsi bu kadar yüksek olur mu diye düşünürken bagajda aşağıdaki dökümanı buldum. Üretim bandından rastgele araç alıp emisyon testine sokuyorlarmış. Bu da benim aracıma denk gelmiş. Kmnin neden bu kadar fazla olduğunu da bu sertifika ile belirtmişler. Boya işlemleri için de böyle bir durum vardır belki.

YgdmQl.jpg

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

umarım yarın servis böyle bir rapor sunabilir bana ve derdimi anlatabilirim alıcılara, gerekirse hukiki yollara da başvuracağım. herkese ilgisi için teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Boyadan öcü gibi korkuluyor.

Parça orjinal ve değişmemiş ise, boyası da tam tonunda ve akıntısız ise niye korkulur?

İnsanların üzerinde bir algı yaratıldı, öyle de gidiyor. 20 yaşındaki otomobilde boya var mı yok mu onu inceletiyorlar. Oto sahibi de 20 yaşındaki otomobilde boya yok diye övünüyor, ama her yeri pas, çürük içinde. Çürük, pas var mı önemli olan o.

+++

Mazda ve Honda yedek parçası satan Özkur Otomotiv'in sıfır aldıkları Doblo marka aracı var. Oradaki arkadaşlarla konuşurken; ön tamponu sökme ihtiyacı doğmuş. Tamponun içinde bir kargo şirketinin etiketi olduğunu görmüşler. 

Tamponu değiştiriyorsun, bari etiketini yok et... :)

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bunu Mazda da çalışan bir arkadaşa sormuştum. O da bu gibi durumların olabildiğini söylemişti. Bazen fabrika da bilinmeyen muhtemelen önemsiz bir şeyden tekrar boyanabiliyor dedi. Banada garip geldi ama fabrika çıkışı ise sorun yok bence.

Bunun yanında bence mahçup olacağınız bir durum yok. Size fabrika çıkışı öyle olduğu zaten söylenmiş. Boşverin gitsin.

Bu durum bazen haberlere bile konu oluyor.

http://www.sozcu.com.tr/2016/gundem/sifir-araba-aldi-boyali-cikti-1502624/

http://www.hurriyet.com.tr/yetkili-bayiden-aldigi-sifir-kilometre-arac-boyali-cikti-40096683

Ben bayilerin ya da aracıların araca zarar verip itelemeye çalışacaklarına çok ihtimal veremiyorum. Dava açsanız ağır ceza yerler çünkü.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, Tarahumara :

Fabrika boya işlemi sonunda, kalite kontrol yapılıyor. Kaput boyasında bir sorun görülüp tekrar boyaya gönderilmiş olabilir. Bu iyimser bir tahmin. Bir diğer durum da, aracın taşınması sırasında kaputun başına bir iş gelmiş ve bayi tarafından boyanmış olabilir. Aracı hangi bayiden almıştınız? Orası ile bir iletişime geçtiniz mi?

Maalesef ki herkes boya ölçüm cihazı alıp eksper oluveriyor sadece Micron kalınlık ölçmek sonuç vermiyor markalara hatta modellere göre değişik boya uygulamaları olabiliyor hangi ekspertiz firması idi hatırlayamadım ancak aldıkları Boyacılara en az 1 ay eğitim verdikten sonra sahaya sürebildiklerini söylemişlerdi fabrikalarda tekrar boya hattına girme konusunda çok sık yaşanmasada bu tür olayların her markada olma ihtimali vardır.....

Bir saat önce, Tarahumara :

Keşke benim aracımın kaputunu da fabrikada boyasalarmış tekrar. Sulu boyayla boyanmışcasına ince yeni araçların boyaları çevrecilik ayağına. Hatta parası neyse verip 2-3 defa tekrar boyatılmasını isterdim aracın komplesini fabrikada.

Bazen komple araç boyandığı dahi oluyormuş keşke böyle bir araca denk gelse insan....

21 dakika önce, Squall :

Bunu Mazda da çalışan bir arkadaşa sormuştum. O da bu gibi durumların olabildiğini söylemişti. Bazen fabrika da bilinmeyen muhtemelen önemsiz bir şeyden tekrar boyanabiliyor dedi. Banada garip geldi ama fabrika çıkışı ise sorun yok bence.

Bunun yanında bence mahçup olacağınız bir durum yok. Size fabrika çıkışı öyle olduğu zaten söylenmiş. Boşverin gitsin.

Bu durum bazen haberlere bile konu oluyor.

http://www.sozcu.com.tr/2016/gundem/sifir-araba-aldi-boyali-cikti-1502624/

http://www.hurriyet.com.tr/yetkili-bayiden-aldigi-sifir-kilometre-arac-boyali-cikti-40096683

Ben bayilerin ya da aracıların araca zarar verip itelemeye çalışacaklarına çok ihtimal veremiyorum. Dava açsanız ağır ceza yerler çünkü.

Bencede mahçup olunacak bir durum yok bir ayıp sözkonusu değil ancak ekspertiz yapan firma için olumlu düşünemiyorum bütün röntgen cihazları aynı görüntüyü verir ancak raporunu yazabilmek önemlidir....

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Halkimiz satin alacaklari ikinci el aracin boya kalinligini ölçmeye harcadiklari zamanin bir bölümünü ayni aracin güvenilirligini ("reliability") arastirmaya harcasa idi, bugün yollarimizda bu kadar fazla Fransiz arabasi olmazdi.

Otomobil konusunda bilime degil, kulaktan dolma bilgilere deger veriyoruz.  Sorsaniz halkimizin önemli bir kismi bir araçta "güvenilirlik" nedir, hiç bilmez.  Muhtemelen "güvenlik" kavramini ve önemini de bilmezler.

Komsumuz Ali efendi hangi araci aliyorsa, biz de ondan alma egiliminde oluyoruz.  Internet'imiz var ama araç almadan önce detayli bir arastirma yapamiyoruz.  Paramiz var ama satin alinacak araci dogru dürüst seçemiyoruz.

Ben Türkiye'de simdiye kadar ciddi bir otomobil dergisi okumadim çünkü yok.  Bu nedenle senelerdir Car and Driver dergisine aboneyim (bazen posta kutumdan alsalar da).  Türkiye'nin benzer bir dergisi olsa ona abone olacagim.

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...