Jump to content

SKYACTIV-MT Manuel Şanzıman Artıları ve Eksileri


demirtugalp
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

merhaba arkadaşlar manuel şanzıman kullanmayı seven biri olarak mazda 3 2014 sonrası manuel şanzuman kullanıcıların yorumları, ben gibi mazda 3 e geçmeyi düşünen arkadaşlar için faydalı olacaktır. çünkü manuel test aracı ben hiç görmedim, otomatik dizeli test ettim. kullanan arkadaşlar varsa tecrübelerini öğrenmek isteriz ki otomatik mi? manuel mi? tartışması başlatmak değil de (sıkışık trafikte yaşayanlar için otomatik zorunluluktur) manuel kullanmayı seven arkadaşlara yardımcı olmak amacıyla bilgilerinizi paylaşırsanız memnun oluruz. 

mesela kağıt üzerinde verileri biliyoruz ama kullanımda yakıt ekonomisi ve performans bariz bir fark var mı? çünkü manuel isteme sebebim daha sportif sürüş ve hızlanması daha canlı olması. gerçekte bu ne kadar bariz otomatikle kıyasladığımızda. diğer faktörler de yorumlama yapılabilir. ben mazda 3 manuel şanzumanı kullanmadım ancak showroom da inceledim kısa ve kemikli sportif hissettiriyor. performans, sürüş hissi ve yakıt ekonomisi farkı varsa bu ne kadar bir fark bunu merak ediyorum.

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben kullanmadım ama araştırıp sağdan soldan duyduğum kadarıyla performans farkı var, fazla değil. Tüketim farkı var, yine fazla değil ama showroomda gördüğüm kadarıyla Mazda vites geçiş yollarına, senkromeçlerin çalışmasına, debriyaj ağırlığına çok iyi çalışmış,  motor değil 1.5, 1.0 olsa bile canım çekmişti yani çat çut çevire çevire kendi çapımda eğleneyim :) Yine de böyle bir ülkede, böyle düşük motor hacminde nereye kadar çat çut bilemiyorum. Burası için hem donanım, hemde gerçekçilik anlamında en iyisi power donanım otomatik bence. Yoksa bende düzcüyüm, geçen Fiorino kullandım yarım saat kendi arabamdan daha çok sevdim :)

 

  • Haha 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Videoya yarıldım ya. :D:D:D

Yani, pardon. Genelde böyle yorumlar bırakmam ama gece gece sıcak bastı gülmekten. :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bence konu Mazda 3 oldugunda manuel veya otomatik sanziman seçimi tamamen kisisel tercihler ve zevkler dogrultusunda yapilmalidir çünkü Mazda her ikisini de bu fiyatta bir otomobilden beklenenin bayagi üzerinde gerçeklestirmis.  Bunu sadece ben degil webdeki otomobil elestirmenleri de söylüyor.  Hem manuel hem de otomatik "6-speed" oldugu için ne performansta ne de yakit tüketiminde kayda deger bir fark oldugunu sanmiyorum.  Temel fark, sizin de bahsettiginiz gibi, birinde vitesleri bizzat siz degistirirsiniz, digerinde ise araç sizin için degistirir.  Hepsi bu kadar.  Minik farklar bence önemli degildir.  Asagida bu konuda webden bazi alintilar var (Ingilizce).

http://www.hallmazdamilwaukee.com/blog/benefits-of-driving-a-stick-shift-vehicle/

https://www.caranddriver.com/reviews/2018-mazda-3-in-depth-model-review

https://www.car-buying-strategies.com/Mazda/2017-Mazda3.html

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Video hakketen çok komikmiş,:rolleyes: Yine de Manuelcilere laf yok. otomatik vites arabayı eli sürekli vites topuzunda kullanan şöförler çok gördüm. çocukluğu 2000 model honda civic hayranlığı ile geçmiş biriyim, subaru mazda mitsu bu arabaları otomatik sürmek istemem. eskiden bir laf vardı erkek arabası diye. manueli hammalık yapan, araba kullanmaktan insanı nefret ettiren şey trafiktir.   

Mx5 e benzer bir şanzuman varsa araçta, sürüşü çok keyifli olacaktır. zaten mazda 3 ü 2 litre kullanmak varken 1.5 almak zorunda bırakılıyoruz  manuel daha canlı ise power donanımdan elbette vazgeçerim. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

satış sıkıntısı olmayacaksa manuel balıkesir'de trafik durumu nasıl bilmiyorum ama kesiciye girmek 2 vites birden düşürüp gazlamak lastik yakmak için birebir otomatik aracımda var bir keyif alamadım açıkcası abi ayrıca benzinli almanı şiddetle tavsiye ederim 

  • Teşekkürler 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 saat önce, demirtugalp :

Mx5 e benzer bir şanzuman varsa araçta, sürüşü çok keyifli olacaktır.

Cidden MX-5 in şanzımanı çok keyifli.

 

  • Teşekkürler 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

iş dönüp dolaşıp manuel mi otomatik mi tartışmasına geliyor ama şahsen  bu benim ilk otomatik arabam ve bir daha da manuel almam. 

ne zaman ki vergiler avrupa amerika düzeyine indi 60 bin tl'ye  5.0 bir mustang alabildim o zaman manuel düşünebilirim.

netekim 1.5 manuel olsa ne yazar olmasa ne yazar. arada saniyenin onda biri gibi bir fark için bu memlekette o eziyete değmez.

canım çok manule çekerse de direksiyondaki kulaklarla oynuyorum geçiyor:)

  • Beğen 1
  • Katılmıyorum 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

zevkleri tartışmak gibi kısır bir muhabbete girmeye gerek yok arkadaşlar. manuel skyactive benzinli sonuçta MX5 de 1.5 motor kasa hafif diye çok iyi gidiyo bana göre. büyük motor koymaktan başka bir fikri olmayan bir anlayışla yapılmış mustang ne alaka, amerikan arabaları beş para etmez, amerikada araçların çoğu japon. mühendislik ve sürüş hissi var diye seviyoruz bu araçları. 1-2 sn değil muhabbet yav. 100 km ye 6 saniyede çıkan wrx impreza alırım drag olsa amaç,  

aile arabası ve biraz sürüş zevki yaşayacağımız bir araba arıyoruz. otomatik tercih edenlerin tribe girmesine gerek yok başta yazdık zaten herkes kendine göre araba arıyor, ister micra ya bin ister tigra'ya. ben almak istediğim aracı biraz tanımak istiyorum, test edemiyorum aracı yok çünkü, ben gibi kafasında soru işareti olanlara yardımcı olur diye konuyu açtım. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

aslen hiddetlenmeye gerek yok. adamlar otomatik şanzımana direksiyonda kulaklarla müdahale etme sansı vermişler. ille de manuel isteniyorsa vitesi manuele alıp kulaklarla her vitesi dibine kadar zaten çevirebiliyorsunuz.

yani ben mi bilmiyorum bilemedim ama  demek istediğim at mazda 3'lerde bu fırsat zaten var. ama ille de vitesle debriyajla kendim değişecem diyorsanız allah kolaylık versin..

umarım yardımcı olacak biri çıkar

 

 

  • Beğen 1
  • Katılmıyorum 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benim arac manuel. Otomatik test surusu de yapmistim. Mazda'nin manuel vitesi oldukca iyi oldugu icin otomatik almadim. Hic de pisman olmadim su ana kadar. Hizlanma acisindan fazla bir fark yok ama manuel vitesin zevki bir baska. Tercih meselesi tabi. Ama trafigi surekli dur-kalk seklinde olan Istanbul gibi bir yerde olsam herhalde otomatik alirdim. Mazda'nin debriyaji ve vites gecisleri de cok rahat. Video da bonus olsun :)

 

  • Beğen 1
  • Haha 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hem otomatik, hem de manuel vites Mazda 3 motion sahibi olmuş biri olarak yazıyorum 8)

1- Bariz performans farkı var. Manuel vites ile motor çok daha canlı. Devirli kullanımlarda menuel vites motorun hakkını veriyor. Performans anlamında motorun yetersiz geldiği tek nokta alt devirler, bu da atmosferik motorlarda kaçınılmaz bir durum. 

Otomatik kullanırken de bu motor bana yeterli diyorsunuz, fakat bir manuel kullandıktan sonra fikriniz değişiyor.

2- Yakıt sarfiyatında genel ortalamam, otomatik vites de 7.2 litreydi. Manuel vites de 6.5 litre. 

Manuel vites özellikle şehir içinde 1 litreye varan ekonomi sağlıyor.

3- Manuel vites aralıkları Mx5 kadar olmasa da kısa, yumuşak geçişlere sahip, debriyaj yeterli yumuşaklıkta kullanımda hiç bir sıkıntı yaşamıyorsunuz.

Manuel vites kullanmayı biliyor ve yoğun trafik olan bir şehirde yaşamıyorsanız kesinlikle manuel alınmalı. Fakat İzmir'e gidip yoğun trafiğe girince bu saydıklarımın hiç bir anlamı kalmıyor ;D

  • Beğen 2
  • Teşekkürler 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Şimdi, AreY :

Hem otomatik, hem de manuel vites Mazda 3 motion sahibi olmuş biri olarak yazıyorum 8)

1- Bariz performans farkı var. Manuel vites ile motor çok daha canlı. Devirli kullanımlarda menuel vites motorun hakkını veriyor. Performans anlamında motorun yetersiz geldiği tek nokta alt devirler, bu da atmosferik motorlarda kaçınılmaz bir durum. 

Otomatik kullanırken de bu motor bana yeterli diyorsunuz, fakat bir manuel kullandıktan sonra fikriniz değişiyor.

2- Yakıt sarfiyatında genel ortalamam, otomatik vites de 7.2 litreydi. Manuel vites de 6.5 litre. 

Manuel vites özellikle şehir içinde 1 litreye varan ekonomi sağlıyor.

3- Manuel vites aralıkları Mx5 kadar olmasa da kısa, yumuşak geçişlere sahip, debriyaj yeterli yumuşaklıkta kullanımda hiç bir sıkıntı yaşamıyorsunuz.

Manuel vites kullanmayı biliyor ve yoğun trafik olan bir şehirde yaşamıyorsanız kesinlikle manuel alınmalı. Fakat İzmir'e gidip yoğun trafiğe girince bu saydıklarımın hiç bir anlamı kalmıyor ;D

Size katılıyorum, trafik olan yerde manuel-otomatik diye bir seçenek yok otomatik zorunlu. benim trafik sorunum yok ve arabaya binmeyi özlüyorum ve sürmeyi seviyorum diyenler için bir seçenektir manuel. ikisini de kullanmış olmanız ve karşılaştırmanız gayet faydalı oldu bizler için. performans ve ekonomi fark edilir derecede olmasına sevindim açıkçası. otomatik olan arkadaşlar power donanımın tadını çıkartırken, manuel mazda 3 ün de artısı olsun o kadar.  :)

paylaştığınız bilgiler için çok teşekkür ederim.  

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mx5 lerdeki otomatik sanziman mazda skyactiv-drive   değil.! 

Eski nesil boylamasina tip aisin otomatik şanzıman. 

Yeni nesil skyactiv-drive otomatik şanzıman, kitleme oranı daha yüksek, daha verimli ve daha az yakan bir şanzımandır. 

Yeni nesil skyactiv-drive otomatik şanzıman arkadan çekiş e göre tasarlanmadıgı için mx5 lerde şimdilik kullanılamıyor. 

Mazda 3 - 6 - cx3 - cx5 lerde kullanılan bu yeni nesil skyactiv-drive otomatik şanzıman, manuel vitese en yakın performansi veren, bir çok markanın çiftkavrama sanzimaninindan daha güzel çalışan çok gelişmiş bir şanzımandır. 

Kalkıştan çok kısa bir süre sonra, tork konvertorünü kitleyerek, manuel veya dsg gibi çalışır. 

Vites küçültme hızı çok hızlıdır. 

Sport tuşu olanlarda,  tuşa basma durumuna göre vites değiştirir. Tuş olmayanlarda ise  son bir kaç dakikalık temponuza - sürüşünüze göre vites değiştirir. 

Tüketimi ve performans i manuel e yakındır. Bunun sebebi vites sayısı değil tork konvertorünü kilitleme oranıdır. 

Zaten yüksek kitleme oranına sahip olan bu şanzımanin Manuel vites ile arasında performans farkı varmı diye anlamak için ilk bakılması gereken bilimsel veri,  dişli oranlarıdir. Her iki şanzıman in dişli oranları,  son dişli oranları ile çarpılarak,  çıkan rakamlar yan yana yazılır. Sonuçta rakamları büyük olan taraf net olarak daha hızlı gider. 

 

Bu da böyle bir anımdır. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...