Jump to content
İlhan

Mazda Eğitim Merkezi Açıldı

Tavsiye Edilen Mesajlar

İlhan

Mazda, tüm dünyada SKYACTIV Teknolojileri ile çığır açan yeniliklerini duyururken Türkiye’de de faaliyetlerine son hız devam ediyor. Bu gelişmelerin en sonuncusu Mazda Eğitim Merkezi (Mazda Training Center)...  Mazda Bayilerinde ve Servislerinde çalışan tüm personelin Teknik, Ticari ve idari eğitimlerinin verileceği 350 m2 lik alana yerleşmiş, modern cihaz ve ekipmanlarla donatılmış, yılda 150 kişiye teorik ve Pratik eğitim verebilme  kapasitesine sahip olan “Mazda Training Center” (Mazda Eğitim Merkezi) hizmete açıldı. 

Mazda markasının Türkiye ye verdiği değeri ve gelecek ile ilgili bakış açısını göstermesi bakımından son derece önemli olan “Mazda Training Center “açılış töreninde konuşma yapan Satış Sonrası Direktörü Tamer Atsan Mazda’nın Türkiye’de bulunduğu konumdan çok daha fazlasını hakettiğini ve Markanın gelişmesi için gerekli yatırımların planlandığını ve bunun en güzel örneğinin Mazda Training Center olduğunu ifade etti. 

Koşulsuz müşteri memnuniyeti için eğitimin vazgeçilmez olduğunu vurgulayan Tamer Atsan bu konuda ilk adımlarını 2015 yılında Şişli Endüstri meslek lisesinde bir sınıf açarak attıklarını ve bu güne kadar toplam 40 mazda teknisyenini mezun ettiklerini ve 25 teknisyene  yaz dönemlerinde staj imkanı sağladıklarını, böylece hem bir sosyal sorumluluk projesine imza attıklarını hemde Mazda’nın gelecekteki teknisyenlerini yetiştirdiklerini belirtti. 

mem.jpg?width=696

Kaynak: MazdaPress


Tüm haberi görüntüle

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
NoooFearrrr

Güzel bir iş yapılmış sonuçta bu sektörde en önemli unsurlardan biri yetişmiş elemandır.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Katil Balina

oradan buradan gelen tıkırtıları çözecek konuda uzmanlaşacak eleman da yetiştirsinler.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Devrim Babacan

Konuyu bulandırmak istemem ama sağdaki hanımefendi de bir eğitmen mi acaba? :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Katil Balina
Bir saat önce, Devrim Babacan :

Konuyu bulandırmak istemem ama sağdaki hanımefendi de bir eğitmen mi acaba? :)

bekarsanız tıkırtılar konusunda kendisiyle konuşabilirsiniz.:)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
jackjoker

ben niye CX-3 yakıt filtresi konusunu bu kadın ile görüşmedim ki. satmazdım araba mı :D

@dr_azoom 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mehmet Özdemir

emek, zaman, para harcıyorsun elemanı eğitiyorsun, usta oluyor sonra servis elemanın maaşını ödemiyor veya mesai konusunda anlaşmazlıklara düşüyor. eleman servisten ayrılıyor ve onca emek heba oluyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
İlhan
12 dakika önce, Mehmet Özdemir :

emek, zaman, para harcıyorsun elemanı eğitiyorsun, usta oluyor sonra servis elemanın maaşını ödemiyor veya mesai konusunda anlaşmazlıklara düşüyor. eleman servisten ayrılıyor ve onca emek heba oluyor.

Bu bir çok sektörde yaşanıyor maalesef. Kendimden örnek vereyim.. 1998 yılından bu güne aynı şirketteyim, yetiştirdiğim personelin haddi hesabı yoktur. İşi öğrenip yetişen haklı olarak daha fazla maaş alacağı bir başka yere zıplıyor. Yani sadece maaş ödeyememe durumu değil. Daha fazla kazanacağı yeri de tercih edebiliyor, kendisi bir servis açıyor vs..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Renegade

Mazda Eğitim Merkezi ve düşünceleri güzel, olması gerektiği gibi, eksik olan, Mazda Türkiye Satış ve Pazarlama işini yapan üst düzey yöneticilerinin eğitilip, satış ve pazarlama politikaları ile ilgili eğitim almaları. Tavsiye olunur.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Seriatsu

tahminim  6-7 yıl içinde kendi iş yerini açan bir çok Mazda ustası olacak.

kendini biraz yetiştiren özel servis açarak pastadan pay alacaktır.

Mazda kullanıcıları için hayırlı olsun

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
dr_azoom

çalışanlar’da biraz karakter olsa +200/300 için yıllarca çalıştığı yeri bırakıpta gitmez , adamın cenazesi olur gidersin düğünü olur çıkarır cebinden para verirsin eksiğini tamamlasın diye çocuğu hasta olur altına araba verirsin .. en ufak menfaatte seni bırakır gider 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
İlhan
1 saat önce, dr_azoom :

çalışanlar’da biraz karakter olsa +200/300 için yıllarca çalıştığı yeri bırakıpta gitmez , adamın cenazesi olur gidersin düğünü olur çıkarır cebinden para verirsin eksiğini tamamlasın diye çocuğu hasta olur altına araba verirsin .. en ufak menfaatte seni bırakır gider 

Birde farklı boyuttan bakalım Asalet;

Firma ama krizden ama yanlış yatırımdan  veya yanlış yönetimden nakit akış sıkıntısına girer. İlk olarak personel maaşlarına göz dikilir.

Halbuki şirket sahiplerinin altındaki lüks arabalar, limiti yüksek kredi kartları, yaptıkları alakasız harcamaları şirkete gider göstermeleri vs.vs..liste uzar gider.

Bir personele iki kişinin işini yüklemeler, resmi tatillerde işe gelme zorunlulukları, uzun mesai saatleri, taktir edilmeme, vefasızlık, çalışanın hak edenin hakkını vermemek vs.vs. bunları da say say uzar gider.

Yani hiç bir şey tek taraflı değildir..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
dr_azoom

Şimdi servisler veya başka bir yer gününde maaş verirken iyi olurken 1 hafta maaş geçti die işi bırakıp başka servise gidiyor/değişikliği yapmakta ahmaklık oluyor 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mazda_Ozan

Hayırlı olsun. Çıraklık dönemi Türkiye'de sona doğru yaklaşırken, yetişmiş çalışan eksikliğini giderebilmek için yapılmış doğru ve önemli bir adım. Özelliklede servis konusunda...

Şahsuvaroğlu'nda bayilik varken, bayan giyim tezgahtarlığında çalışan ve sırf görüntüsü güzel diye genç bayanı seçip, getirip satış elemanı yaptıklarına şahitliğim olmuştur. Abs nedir, fren ne yapar, motor, şanzıman nedir bir haberdi. Doğuş hep eleştirilir fakat şirket organizasyonunda en iyisi diyebilirim. Satış danışmanları adaylarını seçip sonra sözlü mülakata alıyorlar, en sonunda yazılı sınavla en mükemmel satıcıyı seçerek bayiye kendi atıyor. Bayi öyle kendi satış elemanını kendisi seçemiyor. Bayinin çalışanının primini bile Doğuş gönderiyor, dolgun bir şekilde. Bu da çalışanın işine daha sıkı sarılmasını sağlıyor. Mazda'da da bu konular distribütör yok cevabında tıkanıyor. Bayiler kendi önceliklerine göre çalışan alıyor ve prim konusunda zaten çalışanı doyurmasıda güç çünkü araç satış adeti Mazda dünyada geliştikçe Türkiye'de azalıyor. Bayi başına düşen araç adeti az. Dolayısıyla çalışandan sınırlarını zormalasını beklemek normal olmaz , sınır belli çünkü. Böyle bir temsilcilik distribütör gibi sermayesi yokki sermaye koyup ticari düşünsün bu da normal. Sonuçta görev imkanlar dahilinde en iyi şekilde temsil etmek. Beklentimiz açılışı gibi işleyişide istikrarlı ve verimli olur inşallah. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
İlhan
24 dakika önce, Mazda_Ozan :

Hayırlı olsun. Çıraklık dönemi Türkiye'de sona doğru yaklaşırken, yetişmiş çalışan eksikliğini giderebilmek için yapılmış doğru ve önemli bir adım. Özelliklede servis konusunda...

Şahsuvaroğlu'nda bayilik varken, bayan giyim tezgahtarlığında çalışan ve sırf görüntüsü güzel diye genç bayanı seçip, getirip satış elemanı yaptıklarına şahitliğim olmuştur. Abs nedir, fren ne yapar, motor, şanzıman nedir bir haberdi. Doğuş hep eleştirilir fakat şirket organizasyonunda en iyisi diyebilirim. Satış danışmanları adaylarını seçip sonra sözlü mülakata alıyorlar, en sonunda yazılı sınavla en mükemmel satıcıyı seçerek bayiye kendi atıyor. Bayi öyle kendi satış elemanını kendisi seçemiyor. Bayinin çalışanının primini bile Doğuş gönderiyor, dolgun bir şekilde. Bu da çalışanın işine daha sıkı sarılmasını sağlıyor. Mazda'da da bu konular distribütör yok cevabında tıkanıyor. Bayiler kendi önceliklerine göre çalışan alıyor ve prim konusunda zaten çalışanı doyurmasıda güç çünkü araç satış adeti Mazda dünyada geliştikçe Türkiye'de azalıyor. Bayi başına düşen araç adeti az. Dolayısıyla çalışandan sınırlarını zormalasını beklemek normal olmaz , sınır belli çünkü. Böyle bir temsilcilik distribütör gibi sermayesi yokki sermaye koyup ticari düşünsün bu da normal. Sonuçta görev imkanlar dahilinde en iyi şekilde temsil etmek. Beklentimiz açılışı gibi işleyişide istikrarlı ve verimli olur inşallah. 

Ben de şöyle acı ve trajikomik bir örnek vereyim;

Ülkemizde'ki Mazda Bayilerinden birisisinde çalışan Satış müdürü, sosyal medya hesabından personel ilanı vermişliğine bizzat tanık olmuştum.

İlan İçeriği Aynen Şu Şekilde İdi;

Vasıflı Vasıfsız Yetiştirilmek Üzere Satış Pazarlama Elemanı Alınacaktır......

Ekran görüntüsünü alıp, Mazda Türkiye'deki Bayilerden Sorumlu Kişiye İlettim. İletirken de ağlasam mı, gülsem mi? Trajikomik kabul edilemez bir personel arayışı dedim. Ondan sonra müşteri mağazaya girdiği gibi çıkıyor, kaçıyor dedim.. Ama her zaman olduğu gibi durumdaki haksızlık kabul edilmeyip, bayi savunuldu. :D 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×