Jump to content
Leanback

3. Nesil Mazda 3 1.5lt Motor Devir Farkı

Tavsiye Edilen Mesajlar

Leanback

Dün farkettiğim ilginç bir durum var, 2014 Mazda 3'lerde devir saatinde kırmızı bölge 6100-6200 devir gibi başlayıp, motor 6200de kesiciye girerken, 2015 model ve yukarısında kırmızı bölge 6500 de başlıyor ve 6500rpm'de kesiciye giriyor. Bu basit bir kalibrasyon farkı değil, motorun maksimum devir kapasitesinin daha önce limitli tutulması veya sonradan arttırılması muhtemel bir mekanik değişime de işaret. Forumda konuyu arattım ama bulamadım, farkeden var mı bunu?

2014,

2014.thumb.jpg.d2396c1aa4d5c73b16da1c7e148f7f9f.jpg

2015,

2015.thumb.jpg.be82f40d59342cc3ff3217d9ea9433a3.jpg

 

 

 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Ali

İlk resim mazda3 100bg için geçerli olmasın ? 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Leanback
34 dakika önce, Ali :

İlk resim mazda3 100bg için geçerli olmasın ? 

120hp otomatik versiyon, trdeki 2014 test aracı. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Çağlar Bayur

temkinli başlayıp bakmışlarki birşey olmuor, kesiciyi ileri almışlardır. mekanikte bu kadar ksıa sürede motor içinde parça yenilenmesi zor

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
AKayhan

Benim aracim Reflex donanim.  Takometre sol tarafta ve çok küçük.  Laf aramizda hala buna alismaya çalisiyorum.  Kirmizi bölge nereden basliyor diye baktim.  Net olarak görmek zor, 6200 rpm gibi de duruyor, 6500 rpm gibi de duruyor.  Zaten 6000 rpm ve 7000 rpm arasinda bir tirnak veya çizgi yok.  Bu nedenle devirleri yüzer yüzer saymak biraz zor.  Bir daha binisimde daha dikkatli bakmaya çalisirim.  Aslina bakarsaniz 6200 ve 6500 arasinda çok büyük bir fark da yok ama yine de ayni olmasi yani degismemesi beklenir.

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Leanback
1 saat önce, Çağlar Bayur :

temkinli başlayıp bakmışlarki birşey olmuor, kesiciyi ileri almışlardır. mekanikte bu kadar ksıa sürede motor içinde parça yenilenmesi zor

Mümkün olabilir ancak Mazda Mx5'de de kesici ileride, 7500 devirde ve sadece yazılımla değil, subap iticileri titanyum, krank mili dövme çelik, yazılımla aslında 2 dakikalık iş ama genelde üreticiler devir kapasitesini değiştirirse bişeylere ellemeden bunu yapmıyorlar. İki birebir aynı güç tork çıkışına sahip motor, bunları aynı devirde veriyorlar, hiç bir katalog farkı yok fakat maksimum devir kapasitesi değişmiş. İlginç bir durum. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×