Jump to content
İlhan

2019 Model Mazda MX-5 Daha Fazla Güçle Gelebilir

Tavsiye Edilen Mesajlar

İlhan

Road & Track'ten gelen yeni bilgiler de Mazda'nın güç ve torku arttırma arayışını destekliyor ve detaylandırıyor.

Mazda Miata'nın 2019 modelleri 181 bg güç, 204 Nm tork üretebilir. Bu rakamlar Amerika'daki versiyona göre 26 bg ve 4.8 Nm civarı bir artışı temsil ediyor. Japon üreticinin bu gelişim için son derece hafif pistonlar, ağırlığı azaltılmış biyel kolları ve yeni bir krank mili kullandığı söyleniyor. Emme ve egzoz manifoldları büyütülen motorun kam mili de silindire daha çok hava beslemek üzere elden geçirilmiş. Yeni gaz kelebeğiyle birlikte bahsi geçen güç değerlerine ulaşan 2019 MX-5, bunun beraberinde getirdiği ses, titreşim ve sertlikle de güncel modeldekine göre daha ağır bir çift parça volan ile mücadele etmiş.

Donanım kanadında ise geri görüş kamerası, Mazda'nın Akıllı Şehir İçi Fren Destek sistemi gibi gelişimler var. Bu teknoloji, düşük hızlarda fren sistemini olası bir çarpışma riskine karşı hazırda tutarak gerektiğinde maksimum durma gücünü sağlıyor. Eğer sürücü tarafından fren uygulanmıyorsa, sistem motor gücünü düşürmenin yanında fren uygulayarak çarpışma etkisini azaltmayı hedefliyor.

2017 Mazda MX-5 Miata RF: Ä°lk SürüÅ

Mazda, Amerika'da satılan MX-5'lerin 2019 model yılına dâhil versiyonlarından CD oynatıcısını çıkaracağını duyurdu... Neyse, yeni Miata'da teleskopik direksiyon simidi yer alacak; yani direksiyon artık derinlik ayarı da sunacak. En azından bu güzel bir şey.

Yeni Miata'ya ait bu bilgiler, Kanadalı Mazda bayilerinden sızan bir dokümandan geliyor. Belgelerde değinilen ilginç bir nokta ise aracın Kanada'daki giriş paketi GX'i kaybetmiş olması. Amerika'da Sport, Türkiye'de Motion olan giriş paketinin akıbeti henüz bilinmiyor. Resmi belgeler gelene kadar beklemeli ve hâlihazırda piyasada bulunan roadster'ın keyfini çıkarmalıyız. Çünkü kendisi tam da bunu yapmak için üretilmiş bir otomobil...

2017-mazda-mx-5-miata-rf-first-drive.jpg

 

Kaynak: Road & Track - Motor1.com

 


Tüm haberi görüntüle

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Leanback

1.5lt motorun 7500 devirleri çevirmesi bir çok kişi için motoru 2.0'dan daha özel yapıyordu, zira dünyada böyle küçük hacim yüksek devirli motor kalmadı artık. Son örneği MX5'te. Pisyon ve biyel kollarının hafifletilmesi 2.0 motorun da devir kapasitesinin muhtemelen arttığını gösteriyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
SweepeR

Yeni sisteme BBR GTI firması uygulama yapabilirse (hafifletme işlemlerinden sonra dayanıklılık nasıl olur bilemedim) mx5 ler iyice kopar gider.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Katil Balina

şu videoda 4:02 civarları bi mx-5 araya kaynamaya çalışıyor ama hemen çekiliyor:))

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×