Jump to content
B.U.K

Mazda 6 2018 2.5 Skyactiv İnceleme

Tavsiye Edilen Mesajlar

B.U.K

iyi seyirler...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Katil Balina

super super:)

en dolu olmayan versiyonu incelemişler herhalde. direksiyonun solundaki düğmeler tam dolu değil. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Zealot

inceleyen adam motor dinamiklerinden pek anlamıyor.  tork aşağı tork yukarı.. yok tsunami vs    çok salladı

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
jackjoker

turboya karşı olduğu için mevcut kullandığı atmosferik motorları yürümüyor zaten. üstelik yürümese de haddinden fazla yakıyor. 

aklın yolu bir. bütün dünya turboya geçti. inat etmenin manası yok.

4 litre 5 litre motor yaparsın atmosferik de bırakırsın hacim deriz anlarım da. 

cücük kadar motor yapıp üstüne bir de turbo koymuyorsan piyasanın epey gerisinde kalırsın teknolojik olarak. 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Zealot

dünya yakında tekrar bırakacak turboyu..   

kusura bakmayın da turbo yeni bir teknoloji değil. bugün / dün /geçen gün bulunmadı.  80 lerde de vardı. 90larda da..

bu ara bi modası oldu..  çünkü turbo ile emisyon testlerinindeki açıkları geçmek kolay..

artık küçük motorla büyük güç elde edilen turbolu motorlar  yeni emisyon kurallarını geçmekte zorlanıyor..

tekrar büyük motor veya atmosferiğe dönüş olacak

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
jackjoker

ben turbo yeni bir teknoloji demedim zaten. ama bütün dünya turboya dönüyor. 

hatta atmosferiğin kalesi sayılan ferrari bile artık atmosferik yerine turbo yapıyor. bmw m6 araçlarında kullandığı v10 atmosferik motorun yerine turbolu v8 motora döndü. hatta o v10 motora otomobil dünyasında "son mohikan" lakabıyla hitap ederler. 

ben de atmosferik severim. üst devirlerde ki o bağırmasını severim. ancak günümüz araçlarında küçük ve orta sınıf motorlarda atmosferik tamamen müşteriye çile çektirmek demek.

artık her marka küçük motor ve turbo beslemeli araç çıkarıyor. 

örneğin şuan Peugeot 308 1.2 Puretech 130HP motor dünyanın en verimli benzinli motoru kabul görüyor. tek depo ile 1810km menzil giderek benzinli araçlarla ulaşılması zor bir rekora sahip. Bununla kapışabilecek atmosferik bir motor yok bu hacimde. 

şunu demek istiyorum. turbo doğru kullanıldığı sürece hem verimli hem performanslı bir sonuç çıkarır. atmosferik araba ile bu tüketim değerlerini ve bu performansı yakalamak zor hatta olağan dışı. 

 

 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Zealot

abi az önce mazda dan yetkililer ile görüştüm.. 

mazda bile emsiyon yasaları gereği 110 milyon euro ceza ödeyecekmiş

vw ise 3milyar..

küçük motordan turbo ile emisyon yakalamak zor ...

yakında hafif ticarilerde benzinli araç olacak diyorlar

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
jackjoker
3 dakika önce, Zealot :

abi az önce mazda dan yetkililer ile görüştüm.. 

mazda bile emsiyon yasaları gereği 110 milyon euro ceza ödeyecekmiş

vw ise 3milyar..

küçük motordan turbo ile emisyon yakalamak zor ...

yakında hafif ticarilerde benzinli araç olacak diyorlar

vw nin emisyon skandalı turbo yüzünden olmadı. bahsi geçen davaların bir çoğu dizel motor. 

yavaş yavaş dizeli dünyadan kaldıracaklar zaten ( son kullanıcı ticari olmayan ) 

turboyu kaldırmalarının olanağı yok, oluru da yok. hele ki tüm dünya turbo'ya hızlı dönüş yaparken. 

bazı markaları atmosferik de ısrar etmelerini tamamen amelelik olarak görüyorum ben. 

nasıl bir ara çift kavramalı şanzumanlar yoğun şekilde kullanılırken tork konvertörlü şanzımanın güç aktarım sorununun çözülmesi ile artık tork konvertörlü şanzımanların sayısı her geçen gün artıyor, aynı şekilde turbo araçların sayısı da artacak. zaten hemen hemen her marka turbo kullanıyor. 

 

 

 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Zealot

küçük hacim + yüksek basınç  ikilisi , emisyon kurallarını karşılayamıyor..   siz anlamadınız beni..

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
jackjoker

bir önce ki mesajında yazdığınızın turbo ile alakası olmadığını yazdım. yani aslında ne yazdıysanız ona cevap veriyorum ben. vw emisyon skandalının turbo ile bir alakası yoktu ama vw'yi örnek vermişsiniz. 

mazdanın emisyon cezalarının da turbo ile alakası olacağını düşünmüyorum ki zaten adamların dizel haricinde turbolu küçük motorlu araçları yok. yedilerse ceza muhtemelen dizelden dolayı yemişlerdir konunun detayını mazda yetkilisi açıklamak isterse açıklar.

küçük motordan turbo ile yüksek güç alınması bir emisyon problemi yaratmaz. 

yaratmaz diyorum ama bu normal sınırlarda yaratmaz. tutup abartı değerler alınıyorsa bu her motor için emisyon problemi yaratır. 

ayrıca düşük hacimde çok yüksek güçler sadece turbo ile karşılanmaz. supercharger kullanılır. bunu vw tsi motorlarda kullanıyor. diğer markalarda alt devirlerde charger kullanabiliyor. böylece daha yüksek güç değerleri elde edilebiliyor. 

turbo değil yani mevzu sadece. 

hatta bmw grubu da bazı charger tipli motorları da kaldırdı hem ağırlık hem yüksek ısı problemi nedeni ile. ( eski miniler superchargerdır yeniler turbo )  onlarda turboya geçti. 

 

zaten motor çalışma mantığına bakılırsa, düşük hacimde atmosferik araç kullanınca aracın maksimum tork sağlayacağı devir bandı yüksek değerlerde olacak ve bu şekilde araç yine aynı hatta daha fazla oranda havayı kirletecek. zaten atmosferik araçların gitmemesi sebebi de bu ( düşük hacimde ). bundan dolayı hacim aynı olacak şekilde turbo kullanılıyor ki alt devirlerde maksimum güç ve verim sağlanması açısından. 

dizel motor da zaten atmosferik araç kullanamazsınız. alt devirler ölü kalır. zaten turbosuz dizel motor da kalmadı. benzinli de numunelik artık atmosferik arabalar var ama onlarda sürekli yüksek devir bandın da kullanıldığı için hem tüketimleri daha fazla ( performans ve yüketim katsayıları hesaplandığında ) hemde araçların performansları epey geride.

benzinli motor da atmosferik kullanılabiliyor olmasının tek nedeni de devir çevirebilmeleri. dizel de 4 bin devir üstü verimsizdir ve motor randımanlı çalışamaz. bu yüzden atmosferik kullanılmıyor. 

 

 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Zealot

motor dinamiği konusundaki bu güçlü bilgileriniz ve tecrübeniz ışığında şu an aydınlandım ve anlamsız iddaalarımı geri alıyorum, 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
jackjoker

normal şekilde tartışıyoruz. konuyu farklı bir yere ya da dalgaya çekmenin lüzumu yok.

dünya turboyu kaldıracak dediniz cevap verdim yok öyle bir dünya.

vw örneğini verdiniz bende cevap verdim. daha emisyon cezalarının neden ödeneceğini konusunu doğru ifade edemiyorsunuz ki? 

mazdadan yetkililer ile görüştüm mazda 110 milyon euro ceza ödeyecekmiş diyorsunuz. kimlerle görüştünüz? cezanın içeriği ne? bu cezadan turbo çıkarımı ne? 

neye göre tüm dünya turboyu bırakıyor? dayanak nedir? 

buradan pek öyle görünmüyor çünkü. neyse sallayın. mazda 6 turbolu araç yapmış. elin mühendisi uygun görüyor biz cahiller de tartışmasını yapıyoruz suçlu turbo mu değil mi diye. 

 

 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Zealot

kıymetli arkadaşlar sevgili büyükler

bu güne kadar dünyada emisyon testleri NEDC adı verilen bir yönetmelik altında yapılıyordu..  buna açıkça new european drive cycle diyebilirsiniz... kendisi 1980 lerde çıkartılmış olup teorik veriler üzerinde inceleme yapan bir çalışmadır. vw in teroik testlerdeki hilesi açığa çıkınca, dünya yeni bir arayışa girdi ve WLTP dedikleri worldwide lightweight test prosedure..   bu prosedür,  teorik testlere değil gerçek hayat testlerine yönelik verileri incelemektedir..

şimdi bu ne anlama geliyor..

1.0 ,  0.9 ve 1.4 litrelik turbolu motorlar kağıt üstnde çok az yaktıkları için cezbedicidir.  çünkü tüketim testleri  güce ihtiyaç duymadan ya sabit hızla yada hafif kondisyon dur kalk şeklinde yapılır. normları var bakabilirsiniz.

bu kağıt üstünde az yaktığı düşünülen motorlardan  gerçekte de az yakanları olduğu gibi,, trajik tüketimler sunan motorlar da üretildi..  mesela vw  in aynı mimariye sahip 1.4 tsi modellerinden  bir dönem cc ve scrocco da kullanılan 160 lık motor reelde 12-14 lt tüketimlerde gezerken sonra 150hp ye düşürülen versiyon 7-8 lere kadar çekilebildi..

veya zamanında 170 lik tsi lar   160 lık act ler  hepsi bırakıldı..    bunların kronik sorunları ve gerçekteki extra tüketimleri , kullanıcıları yıpratmıştı.. ama kağıt üstünde bu motorların hepsi 4 lt  5lt tüketim ile satıldı ve  emisyon testlerinden bu şekilde geçti..

vw nin hile yaptığı ortaya çıkınca işler değişti ve gerçek tüketimler  üzerinden , hatta sadece co2 yetmez,  nox  emisyonlarını da değerlendirmye alan yeni yönetmeliğe göre işler değişti.

şimdi sizin aracınızın 150 hp üretmesi için   atmosferikte 2.0 motora ihtiyacı varsa,    turbo da da teorik olarak kesinlikle 2.0 litre hacminde havanın içeriye girmesi gerekmektedir.   bu güç başka bir yerden gelemez.  yani % minimal farklar var aynı güçteki gerçek tüketimler arasında..    mesela 160 ps lik scrocco motoru  mazda 6 2.0 dan neredeyse 2 kat fazla yakmaktadır.. keza 150 ps lik act motor  benzer veriler sunar..

devam edelim,   böyle o az yakar bu çok yakar muhabbbetine artık bizim girmemize gerek kalmayacak ve bu testler sonucunda tüketim yapan araca göre sınıflandırma yapılacak..    bu küçük motorun kağıt üstündeki avantajını kaybetmesine sebep olacak..   çünkü sadece çağın getirdiği pazarlama stratejisi yönünden cazip gelmekte..

tekrar devam edelim,   turbo veya supercharge besleme ile  litre başına 100 hp leri almak için gerken boost miktarı en az 0.5 bar dır.. günümüzde 1 bar a kadar çıkan versiyonlar var..  bu ne demek

tıpkı egsoz manifoldunda incelediğimiz gibi, yanmış gazların yanma odasını aşırı hızlı terk etmesi ve basınç altındaki karışımın çok hızlı yanması yani düşük avans ile çalışması  sonucunda,  yanmış gazlardaki NOx miktarı çok artmaktadır.  aynı şekilde bu aşırı basınç altında turbo manifoldu da ısınmakta,  sonuçta demir bir blok olan bu turbo salyangozu ısınması sonucu,  mazda  motor gücünü geçici olarak kısmaya gitmiş,  fakat renault  hava yakıt oranını değiştirp zengin karışıma dönmüştür..

ne kadar enteresan değil mi,  az yakan bir 0.9 tce motor alıyorsunuz, tam gaz giderken turbo ısındığı için motor ilave benzin püskürterek turboyu soğutuyor..  niye yüksek basınç . aşırı sıcaklık.    bu basınçlarla 2.0 motorlarda 300 hp lere dayanıyor..

devam edelim, mazda cx3 ile gazladınız,  5 dk sonra motor gücü kısıyor..  araba bariz hantallaşıyor..

bu küçük hacim ile  çok yüksek basınç olayının emisyonla çeliştiği noktalar burasıdır..  düşük nox değerleri için,  verimli bir yanma için   çok yüksek basınç istenmeyen bir durumdur.  

mesela benim aracımda spor headers var.. 4 -1-1  çıkışlı egsoz manifoldu..   bu araç katalitiksiz,  lpg de bile  gereken şartları karşılayamıyor..  yanmış gazlar atmosferik motor olmasına rağmen o kadar hızlı çıkıyor ki, yolda birbirleri ile tekrar etkileşime girip daha temiz bir son ürün çıkartamıyorlar.

önceden sadece co2  salınımına bakılarak teorik yapılan bu normlarda,  dizeller dünyanın en çevreci yakıtı olarak lanse edildi.. e tabi kağıt üstnde küçük hacimli ama yüksek basınçlı benzinli motorlar da 3 -4lt lerden bahsetti.. 

şimdi şartlar değişti..   gerçekçi testler yapıldığında,  üreticiler de buna göre davranacaklar..

mazdanın  ceza konusuna da gelirsek, 

bu yeni WLTP ye göre

avrupada ürettip sattığın toplam arabaların  ortalama co2 değeri 95 gram/km  olarak sınırlandırılmış. ..

ve 96 gram/km  olursa ortalama değerin,    araç başı 5 euro

99 gram/km olursa araç başı 95 eruo  ceza ödüyorsun...  

yani seni az yakan arabalar üretmeye de zorluyorlar.. hemde gerçekçi testlerle..  bunun üstesinden gelmek için de kısmi hibritlere dönülecek..   çünkü artık kağıt üstünde az yakan araçlara ihtiyaç yok. gerçekten az yakan araçlara ihtiyaç var..   bakınız mazda 2. nesil skyactiv x serisinde   supercharger a geçti..   güç için mi geçti =  ? hayır tabiki. tamamen ekonomik odaklı extra fakir karışım sağlaması için  kullandı.

dikkat ettiyseniz sürekli küçük hacimden yüksek basınç  olarak bahsettim.. hali hazırda büyük hacime turbo koymanın kimseye bir zararı yok..  çünkü büyük boost lar gerekmiyor..  zaten 230 hp alınabilecek bir 2.5 litreden üst devirlerdeki kontrolsüz yanmayı azaltarak , turbo ile daha düşük bir devirde aynı gücü alıyor. üstelik 0.3 bar veya en fazla 0.5 bar ile

şimdi kademeli olarak eylül 2018  / ocak 2019 ve  2020  de tamamen WLTP ye geçilecek.. artık  tüketim ve co2 miktarları yazılı olarak değişecek.  üreticiler de kendileri buna hazırlıyorlar..  artık öyle fabrika verisi 4 yazıyor ama 9 yakıyor gibi karışıklıklar olmayacak.. 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
M.E.G

Atmosferik güzel, hoş, kullanımı zevkli lakin yüksek hızlarda uzun yolculuk yapmayı sevenler için sıkıntı. Sürekli bağırarak gitmek hiç hoş olmuyor. 

Özellikle yüksek rakımlı yerlerde turbo candır :) 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
jackjoker

işin daha trajiği yüksek bağırdığı kadar da araba gitmiyor :) mazda 3 aracımda yanımda ki kişi en son inip itiyim mi arabayı dedikten sonra tam bir dram yaşamıştım :) 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Zealot

O mazda 3 ün problemi,  

Sadece mazda 3 gitmiyor diye atmosferik e genelleme yapmaya da gerek yok. 

Benimde 2 atmosferik benzinli bir de dizel aracim var, 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
jackjoker

atmosferik de hacim varsa zaten bir şekilde gidiyor. 

hacim yoksa atmosferik tam bir facia açıkcası. karşılaştırdığın 2 litre araçla mazda 3 motorları aynı değil haliyle. 

sadece mazda 3 kullanmadım. ds4 de vardı bende vti motor atmosferik. o da aynı şekilde gitmiyordu. 

keza farklı atmosferik araçlarda kullandım onlarda da benzer bir sonuç vardı. çok yüksek devir çevirince de arkada ki oğlum yavaş bas çok hızlı gidiyorsun dediğinde kadran ve devir göstergesi birbiri ile zıt, çarpık bir ilişki götürüyor :)

bunların dışında 2006 model v10 bmw M6 ve 2006 model nissan 350z tecrübelerim de oldu. onlarda atmosferik ama onlarda ki keyif bambaşka :) 

 

not: m6 da şehir içi tüketim ortalama 24 litre/100km de 350z de 18-19 litre civarıydı. ama onlarda ki hacim ve verdiği zevk inanılmaz. keşke vergi sıkıntısı olmasa da o hacimde motorlu araçlar kullansak :)

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Leanback
4 saat önce, jackjoker :

ben turbo yeni bir teknoloji demedim zaten. ama bütün dünya turboya dönüyor. 

hatta atmosferiğin kalesi sayılan ferrari bile artık atmosferik yerine turbo yapıyor. bmw m6 araçlarında kullandığı v10 atmosferik motorun yerine turbolu v8 motora döndü. hatta o v10 motora otomobil dünyasında "son mohikan" lakabıyla hitap ederler. 

ben de atmosferik severim. üst devirlerde ki o bağırmasını severim. ancak günümüz araçlarında küçük ve orta sınıf motorlarda atmosferik tamamen müşteriye çile çektirmek demek.

artık her marka küçük motor ve turbo beslemeli araç çıkarıyor. 

örneğin şuan Peugeot 308 1.2 Puretech 130HP motor dünyanın en verimli benzinli motoru kabul görüyor. tek depo ile 1810km menzil giderek benzinli araçlarla ulaşılması zor bir rekora sahip. Bununla kapışabilecek atmosferik bir motor yok bu hacimde. 

şunu demek istiyorum. turbo doğru kullanıldığı sürece hem verimli hem performanslı bir sonuç çıkarır. atmosferik araba ile bu tüketim değerlerini ve bu performansı yakalamak zor hatta olağan dışı. 

 

 

 

Dün başka bir konuda da aynı şeyi yazdım, Mazda zaten küçük hacim atmosferik tercih etmiyor, termal verimliliği yüksek, iyi geliştirilmiş modern bir büyük hacim (daha doğrusu doğru hacim-rightsizing) atmosferiğin özellikle günlük kullanılan araçlarda daha doğru bir çözüm olduğunu savunuyor. Ben kendi 1.5 Mazda 3 aracıma orjinal hava filtresi kiti alamadım, çünkü dünyada bu motorla çok az ülkede satılıyor bu araba, tamamı 2.0lt atmosferikle satılıyor (2.0lt 120hp, 2.0lt 165hp). Mazda 3'ün orijinal motoru bu değil, bu aslında Türkiye'ye gelmeyen Mazda 2'lerde kullanılan motor. 

Özetle Mazda turboya geçmek zorunda değil çünkü yüksek hacimli verimli motorlar ile hem performans hemde tüketim anlamında son derece başarılılar, hatta şuan günümüzde yeni emisyon kuralları çerçevesinde en doğru kararı veren marka Mazda gibi gözüküyor,

https://www.carthrottle.com/post/car-makers-are-finally-admitting-that-downsizing-was-a-stupid-waste-of-time-and-money/

"There are companies that never really bothered with downsizing in the first place, like Lotus. Fair play. Mazda thought about it, did the maths and worked out it was a stupid idea, hanging on to its 2.0-litre petrol and 2.2-litre diesel engines but smashing everyone else’s real-world efficiency figures at the same time."

AMS'nin 2016 mayıs sayısı sanıyorum, 2.0 motor Mazda 3 ile 1.2 turbo 308, Megane, 1.4 turbo Hyundai Opel karşılaştırmalı testi var, en az yakan Mazda 3, motorunu en çok beğendikleri araç da Mazda 3 olmuş. Dergilik uygulamasından bakabilirsiniz. Sadece bu değil, bir çok buna benzer test var ve gerçekten adamlar turbo olmandan başarmışlar.

Bizim 1.5lerin sorunu, 1300kg ağırlığa hacimin düşük gelmesi. Sorun Mazda'nın teknolojisinde değil, aynı güce sahip ama 2.0lt motoru ülkemize haram kılan vergi politikasında. 

Birde şunu eklemek isterim, Mazda turboya uzak bir marka değil, hatta tarihi turbo araçlarla dolu. Sadece çok fazla satılan günlük araçlarda turbo beslemenin aslında emisyon kurallarının etrafından dolaşmak olduğunun bilincindeler ve çözümün hacimi küçültüp, motoru turbolayıp laboratuvarda test geçmekten ibaret olmadığını, motorların gerçek anlamda verimli olması gerektiğini iddia ediyorlar ki sonuna kadar katılıyorum. Mazda 6'nın 2.5lt motoruna turbo gelmesinin sebebi de Amerikadaki güçlü midsize sedan rekabeti, bütün rakipler 2.0 turbo 250hp motora geçmişken Mazda'nın 2.5lt atmosferiği zayıf kalıyordu, zaten ellerinde Cx7'deki 2.5 turbo skyactiv motor varken onu kullanmak istediler doğal olarak, daha büyük hacimli atmosferik bir motor gereksizdi. Ayrıca Ferrari Porsche gibi markaların turbo beslemeye geçmesinin ardında çok farklı ve bazıları çok mantıklı sebepler var, ayrı bir konunun cevabı oda. 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
jackjoker
53 dakika önce, Leanback :

Dün başka bir konuda da aynı şeyi yazdım, Mazda zaten küçük hacim atmosferik tercih etmiyor, termal verimliliği yüksek, iyi geliştirilmiş modern bir büyük hacim (daha doğrusu doğru hacim-rightsizing) atmosferiğin özellikle günlük kullanılan araçlarda daha doğru bir çözüm olduğunu savunuyor. Ben kendi 1.5 Mazda 3 aracıma orjinal hava filtresi kiti alamadım, çünkü dünyada bu motorla çok az ülkede satılıyor bu araba, tamamı 2.0lt atmosferikle satılıyor (2.0lt 120hp, 2.0lt 165hp). Mazda 3'ün orijinal motoru bu değil, bu aslında Türkiye'ye gelmeyen Mazda 2'lerde kullanılan motor. 

Özetle Mazda turboya geçmek zorunda değil çünkü yüksek hacimli verimli motorlar ile hem performans hemde tüketim anlamında son derece başarılılar, hatta şuan günümüzde yeni emisyon kuralları çerçevesinde en doğru kararı veren marka Mazda gibi gözüküyor,

https://www.carthrottle.com/post/car-makers-are-finally-admitting-that-downsizing-was-a-stupid-waste-of-time-and-money/

"There are companies that never really bothered with downsizing in the first place, like Lotus. Fair play. Mazda thought about it, did the maths and worked out it was a stupid idea, hanging on to its 2.0-litre petrol and 2.2-litre diesel engines but smashing everyone else’s real-world efficiency figures at the same time."

AMS'nin 2016 mayıs sayısı sanıyorum, 2.0 motor Mazda 3 ile 1.2 turbo 308, Megane, 1.4 turbo Hyundai Opel karşılaştırmalı testi var, en az yakan Mazda 3, motorunu en çok beğendikleri araç da Mazda 3 olmuş. Dergilik uygulamasından bakabilirsiniz. Sadece bu değil, bir çok buna benzer test var ve gerçekten adamlar turbo olmandan başarmışlar.

Bizim 1.5lerin sorunu, 1300kg ağırlığa hacimin düşük gelmesi. Sorun Mazda'nın teknolojisinde değil, aynı güce sahip ama 2.0lt motoru ülkemize haram kılan vergi politikasında. 

Birde şunu eklemek isterim, Mazda turboya uzak bir marka değil, hatta tarihi turbo araçlarla dolu. Sadece çok fazla satılan günlük araçlarda turbo beslemenin aslında emisyon kurallarının etrafından dolaşmak olduğunun bilincindeler ve çözümün hacimi küçültüp, motoru turbolayıp laboratuvarda test geçmekten ibaret olmadığını, motorların gerçek anlamda verimli olması gerektiğini iddia ediyorlar ki sonuna kadar katılıyorum. Mazda 6'nın 2.5lt motoruna turbo gelmesinin sebebi de Amerikadaki güçlü midsize sedan rekabeti, bütün rakipler 2.0 turbo 250hp motora geçmişken Mazda'nın 2.5lt atmosferiği zayıf kalıyordu, zaten ellerinde Cx7'deki 2.5 turbo skyactiv motor varken onu kullanmak istediler doğal olarak, daha büyük hacimli atmosferik bir motor gereksizdi. Ayrıca Ferrari Porsche gibi markaların turbo beslemeye geçmesinin ardında çok farklı ve bazıları çok mantıklı sebepler var, ayrı bir konunun cevabı oda. 

 

farklı şeyler yazmıyoruz. ben atmosferik de hacim önemli savını savunuyorum. düşük hacimde atmosferik çekilmez diyorum. farklı bir şey yazmadım ki zaten? atmosferik de hacim varsa o zaman her şey değişir.  şuana kadar yüksek hacimde iki araç örneğini de verdim m6 ve 350z. tamam tüketim değerleri anormal ama o arabalarda zaten normal araçlar değil. ancak 2 litre ve üzeri her atmosferik araç benim tercihimdir turboya bakmam zaten. ama burada altını çizeceğim nokta "hacim".

tutup 1,6 litre motora atmosferik motoru dayatan her marka benim gözümde amelelik yapıyordur bu net. 

ülkemiz zaten vergiler konusunda sabıkalı. o konuda katılıyorum. saçma sapan bir vergi sistemi var bende bu yüzden hayalini kurduğum aracı kullanamıyorum :) ama sonuçta her marka düşük hacim üretiyor mu? üretiyor. gerek turbo beslemeli gerek atmosferik. düşük hacimde atmosferik araç üreteceklerse hiç getirmesinler kendi fikrim. 2 litre mazda 3 satsınlar. zaten satış oranları ortada mazda da. vergiyi göze alan alsın derim. ama düşük hacimli modeli getirip üstüne de aynı kasayı koyuyorsa bir marka ya da markalar o zaman zaten baştan kaybediyorlar. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×