Jump to content

En İyi Suv Mazda CX-5 mi?


t-d

Tavsiye Edilen Mesajlar

Merhaba arkadaslar,

Baslikta piyasadaki dedim ama asil kastim tabii ki luxury sinif altindaki araclar arasindaki en iyi SUV'u bulmak. Ilk arabam olmasina ragmen kendime SUV bir arac almak istiyorum. karsima cikan araclarin fiyatlari 180-220k arasi genelde. bu yuzden 220'nin uzerine cikmak istemiyorum. Yaklasik iki haftadir hemen hemen her markanin SUV modellerini dolastim, icine disina bakip test surusu yaptim. Bakamadigim en onemli arac Mazda CX-5 bu arada. Size sormak istedigim aslinda, gormedigim ve almak istedigim Mazda CX-5'in ,diger gordugum SUV'lardan olumlu ve olumsuz farklarinin ne oldugu. her ne kadar cogu ozellikte kendim de karsilastirma yapabilsem de, ne yazik ki ozellikle motor, surus vb teknik ozelliklerde oneri ve yorumlara cok ihtiyacim var.

Onem verdigim konularin basinda oncelikle ic ve bagaj hacmi. geliyor. Son 5 senedir tum yaz boyunca yaptigimiz tatil gezilerine ne yazik ki sigmakta zorlaniyoruz esim ve arkadaslarimla. Dolayisiyla bagaj hacmi, ve icerideki rahatlik cok onemli. bunu da sanki hemen hemen tum araclar sagliyor. 

Ic konfor yine cok onemli, buna bagli olarak icieride sunulan ekstra usb porttan cup holder'a, wireless charging'den sogutmali saklama bolgelerine, hatta apple car playa kadar teknolojik detaylar cok ama cok fayda saglayacak bize. zira surekli uzun yol yapacagimiz bir arac. Bu konuda da Peugeot 3008 GT-line epey onunde tum araclarin. 

Aracin dis gorunusu onemli tabii ki fakat onem sirasinda atlarda.  en begendigim dis gorunus kesinlikle Mazda CX-5. tabii daha canli goremedim.

Yakit tuketimi ve vergi gibi konular pek onemli degil benim icin. Dolayisiyla surusu kolaylastiracak ve performans saglayacak yakit ve motor turu tercih etmek istiyorum.

Bitirmeden asil konuya da gelirsek, Mazda CX-5 Turkiye disinda en cok tercih edilen araclardan biri. Benim hosuma giden ise sitesine bile girerken hissettiginiz asil, felsefik, farkli, entellektuel hava. Bu grupta da bu kadar seveni olmasinin bir nedeninin olmasi lazim. Almama karsi cikan arkadaslarima ve yakin cevreme bu nedenleri soylemek istiyorum iste. 

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben Mazda CX-5 ile ilgili pek bilgiye sahip degilim ama sizin yazinizi okuduktan sonra Mazda sitesine gidip biraz baktim.

https://www.mazda.com.tr/modeller/yeni-mazda-cx-5/

Muhtemelen buna siz de bakmissinizdir.  Mazda CX-5 fiyati 208,550. TL'den basliyor.  Buradan e-brosür indirebiliyorsunuz, eger yapmadiysaniz bence indirin.  Anladigim kadariyla 2.0 litre benzinli motorla geliyor.  Bu iyi.  Mutlaka benzinli alin derdim ama zaten öyle imis.

Yazinizda Peugeot örnegi vermissiniz.  Bence hiçbir Japon araci herhangi bir Fransiz araci ile karsilastirilamaz.  Bu karsilastirmayi ciddi bile bulmuyorum.  Fransiz araçlarinin hemen hemen tamami güvenilirlik ("reliability") açisindan sinifta kalirlar.  Japon araçlarinin hemen hemen tamami ise bu konuda en üstlerde yer alir.

En iyi SUV CX-5 midir, sorusuna gelince, bu tabii ki biraz göreceli bir konudur.  Dünyada Japon üretimi birçok iyi SUV vardir.  CX-5 bunlardan biridir.  Bu sanki en iyi meyve portakal midir, gibi bir soru.  😀  Nereden baktiginiza göre degisir.  En kötü SUV örnekleri ülkemizde bol (tüm Fransiz SUV'ler, Amerikan Jeep, Italyan Fiat, vs), ama en iyi örnekler de bol (Mazda, Honda, Toyota, Nissan, vs).  En azindan size sunu belirtebilirim.  Yanlis degil dogru yoldasiniz.  Bol sanslar...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aslında sebebi bulmak için -Türkiye'yi geçelim- google'a "Mazda CX5 review" yazmanız yeterli. Araba dünyada hemen her gazetecinin, basının sevgilisi, aslında bütün modern Mazda'lar öyle. Youtube'da bile en basit karşılaştırmaların altındaki beğenilen yorumlara bakabilirsiniz, bu CX5 olur, Mazda 6 veya 3 olur, MX5 olur farketmez, otomobil tutkunu herkes yeni Mazda'lara bayılıyor ki bayılınmayacak gibi değil. Gerçekten dediğiniz gibi araçların kendine özgü yapısı, muhteşem tasarımları ve çoğu üreticiden farklı felsefesi bambaşka kılıyor markayı.

Almanıza karşı çıkanların Mazda'yı özel kılan nedenleri konuşma ile anlayabileceklerini pek zannetmiyorum, Cx5'e karşı çıkan biri büyük ihtimal bu otomobilden haberdar bile değildir veya piyasa mantığı ile (2.el satış kolaylığı servis vb) düşünüyordur. Bende yakın bir arkadaşıma Mazda 3 aldım dediğin zaman buldun yine dimi bi abuk subuk araba, niye Golf almadın demişti :). İlk bakışta adam haksız değil, ortada piyasada araba yok, bunu daha ne aldığımı bilmeden söyledi. Arabayı kullandıktan bindikten sonra fikrinin 180c değişip şaşırmasını geçiyorum, arada arabaya bakıp bakıp "oğlum böyle duran bir araba niye satmıyor kafayı yiyecem, Ankara'da bir tek sende gördüm" der. Hatta kendisinin kardeşinde Golf var (açtığım Golf 1.4 tsi vs Mazda 3 konusundaki Golf'de odur), Golfü beğeniriz, bende beğenirim ama Mazda 3'ün başka bir tatlı olduğunu söyler. Çok iyi olmak ile özel hissettirmek, bir araca karşı çekim hissetmek farklı şeyler.

Özetle etrafınızı aracı almanıza dair bazı sebeplerle aydınlatmak istiyorsanız, bunu konuşarak yapmak yerine, CX5'i sadece alın ve yanlarına gidin, gösterin, gezdirin. Dipleri kendiliğinden düşecektir garanti veriyorum çünkü ben o sınıfta hemen her otomobile baktım, hepsi CX5'in yanında son derece plastiksi ve basit duruyor, buna Tiguan falan da dahil. Premium otomobil hissine, X3'lere, Q5'lere CX5 kadar yaklaşan tek bi araba yok. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

@Zealot yeni kasasını test etti daha detaylı yazar size.

Her yönden sizi mutlu edecek bir araç, özellikle konforu mükemmel.

Tek düşüneceğiniz konu performans, atmosferik benzinli bir araç. Güç almak istediğinizde yüksek devirler çevirmeniz gerekecek. Özellikle yüksek rakımlarda 160 ve üzeri hızlarda seyir yapacaksanız 6. Vitesi kullanamıyorsunuz. Hep 4 ve 5. Bu da içeridekileri tedirgin ediyor. Bu araç neden bağırıyor diye söylenmeye başlıyorlar. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Merhaba 

1 hafta kadar yeni cx5 i kullanma şansımız oldu.  Neredeyse içinde yattım diyebilirim. 

Yüksek suretleri çıktım, dağa tırmanış denedim,  şehir içinde trafiklere girdim vs,  1  depo benzin bitirdim bir kaç günde

Çok uzun uzun anlatmaya gerek yok burdan, zaten bir video çektik ve paylaştık. 

Ama size bir kaç cümle ile özetlemek gerekirse, 

Sadece konfor düşünülmüş bir araç.  İnanılmaz konforlu,  yani direksiyonu şanzımanı herşeyi diğer mazda modellerine göre,  konfor için revize edilmiş.  

Araçta Akustik Lamine cam kullanmışlar ki bu inanılmaz bir detaydir. 

Arka kol dayama ya 2,1 A  usb çıkışları koymuşlar,  bagaj kumanda dan açılıyor kapanıyor. 

Yolda ilerlerken direksiyonu kendi kendine çeviriyor.  Şeritleri tanıyor.  Kendi kendine fren yapıyor gaz veriyor.  Direksiyon u da arabanin inisiyatifine bırakıp,  Baya 20 km otomatik pilotta gittik.. Dur kalk a girerseniz.   Kendi kendine dur kalk yapıyor.  Baya kullanışlı,  köprü yoluna girince,  dur kalk dur stop et, çalıştır, dur kalk vsvs    harika birşey. 

Dediğim gibi Amortisör leri konfor odaklı, sanziman vs  hersey konfor odaklı. 

Bunun üzerine  hareket kabiliyeti, ceviklik, kivraklik yok,  tıpkı bir ağır suv gibi davraniyor. 

Akşam 9-10 trafiğinde İstanbul e5 de bile 170-180 lere çıkıp güven sorunu yaşamadım 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bende bir CX5 kullanıcısı olarak kesinlikle tavsiye ediyorum, benim aracım dizel olduğu için 2.0 benzinli motor hakkında birşey diyemem,ama eşimde 1.33 benzinli yaris var çanakkaleden istanbula gelirken koru dağını nasıl çıkarım diyordum ama o motorla bile hiç zorlanmadan çıktım ki 2.0 motor sizi hiç üzmez. Bende her sene uzun yolculuk yaparım eşim ve iki çocuğumla birlikte bagajımızı tavana kadar dolduruz,503 lt bagaj gayet yeterli, konfor çok iyi, benim araç 2012 model olduğu için yüksek hızlarda rüzar sesi alıyor ama yeni modellerde yalıtım daha iyi olduğunu söylüyorlar.

Ben aracımı değiştirmeyi hiç düşünmüyorum çünkü yerine alacağım araç türkiyede yok😀.

İleride kısmet olursa mazda 6 2.5 T istiyorum,

Tahmin ettiğim kadarıyla ''Az yaksın,ucuz olsun,ikinci eli olsun'' gibi düşünceleriniz yok, o zaman çok fazla kafanızı karıştırmayın, kesinlikle pişman olmazsınız.

Anlıyacağınız mazdaya bulaşırsanız birdaha vazgeçemezsiniz, onun için iyi düşünün.

(Yazımda satış temsilcisi gibi bir izlenim yarattım, değiim😀.)

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bence karar vermeniz en önemli etken aracın 4x4 kabiliyeti. Bu konuda ne gibi bir talebiniz var ?

Hiç gerek yok derseniz o zaman Peugeot 3008 öne çıkabilir, biraz 4x4 awd özelliği olsa iyi olur benzin i dert etmiyorum derseniz, o zaman Cx-5 daha önce çıkar. Onun dışında bagaj hacmi dediğiniz için benim aklıma Kodiaq da geldi, onda da 4x4 var. Ancak tabiki bu 4x4 lerin hepsi şehir awd si diyebiliriz. Yolu olmayan, çok dik Dağa taşa çıkamazsınız arabayla. Ancak kayak merkezleri konusunda kış lastiği ile birlikte sizi çoğu zaman zincir derdinden kurtarıp, daha güvenli yol almanızı sağlayacaktır.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

4x4 araçlar  bir yere tırmanırken  4x2  lerden başarılı dır..

fakat tırmandığınız yerden inerken   tüm araçlar  4x4 tür..     

çıkarken en fazla yolda kalırsınız. ama inerken ölürsünüz.

inemeyecekseniz,   çıkamamak daha iyidir.. 

 

 

karla kaplı bir yolu inerken mazda 3 ile cx5 arasında hatta range  rover arasında falan  bir fark yoktur.  herkesin 4 tekerleğinde 4 tane fren'i var..   ve kimse gaza basmıyor.    

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

15 dakika önce, Zealot :

4x4 araçlar  bir yere tırmanırken  4x2  lerden başarılı dır..

fakat tırmandığınız yerden inerken   tüm araçlar  4x4 tür..     

çıkarken en fazla yolda kalırsınız. ama inerken ölürsünüz.

inemeyecekseniz,   çıkamamak daha iyidir.. 

 

 

karla kaplı bir yolu inerken mazda 3 ile cx5 arasında hatta range  rover arasında falan  bir fark yoktur.  herkesin 4 tekerleğinde 4 tane fren'i var..   ve kimse gaza basmıyor.    

 

Aslında tam öyle demeyelim, çünkü sürekli 4 çeker olan araçlarda 4 tekerlekten motor freni yapılabilmesi inişlerde büyük avantajdır. Çoğu arazi aracı kaygan veya kumlu zemin inişinde low range'e geçip tam olarak bu fren etkisine güvenir. Bir yandan da artık çok fark yok diyebiliriz çünkü önden çekişli SUV(!) araçlarda bile eğim iniş kontrol sistemi geliyor artık. 

Yine de 4 tekerlekte de aktarma olması özellikle sürekli bir sistemse iniş olsun, çıkış olsun, yanal eğimde ilerlemek olsun her zaman daha stabildir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

motor freni sadece eski mekanik kilitli suv larda oluyordu..   servet abinin liberty  de kullandım ben..  low a alınca  1. vitesten 0,1 .  (evet sıfır nokta bir inci)  vitese alıyor..       ve D de  ayağım frendeyken bile araba gidiyordu.  hatta 4 kişi içindeyken koca suvla  2 tane yan yan donut çizdim..   Low a alınca son viteste son devirde 70 mi ne yapıo

şimdikilerin 1. vitesi uzun olduğu için  kompresyona giremio..  yazılımla frensel yokuş iniş desteği kullanıyorlar..

boşverin abi arazi işlerini. risk li işler bunlar.  araba gitse tamponu vurur. tampon kurtarsa egsoz değer..  o olmasın 4 teker patinaja düşer .. en iyisi uğraşmamak..

 

anlatayım abi test etcez die gittik girdik cx5 le araziye  araba biyerde saplandı kaldı..  her taraf çamur..

arabanın her yeri camlara kadar çamur oldu..  ve malesef içinde otururken  direksiyonu nereye kırmam gerektiğini göremiyorum. bi yana kırdım taş var dediler. öbür yana kırdım altını vurursun dediler.   etraftakiler de çamur oldu.. indim baktım bende çamur oldum. rezillik yaşadık.   araç altında kamera olması lazım..   tekerlek sıkışıp bide taş kesseydi tam olacaktı. sonuçta  araba 4wd aşırı ısındı uyarısı verdi salak gibi . bide onun soğumasını bekledik. rezillik yaşadık ya.  kimsenin yüzü de gülmedi kimse eğlenmedi .  araba  4x2  olsaydı ne olurdu söyleyim mi,     abi bu gitmez der  dönerdik..   gider kebapçıya muhabbet ederdik..   maceraya gerek yok yani..    sıfır arabasının tamponunun altını da vurdum içim gitti ..

 

4x4 ne zaman gerekli söyleyeyim.   : 300hp üstü araban varsa  ve hızlı sürüyorsan  4x4 candır..      kar buz hikaye..

ben kıçı kırık mxle bile  esp kapalı  iken 100 e kadar  İstemeden  bi o kaldırıma bi bu kaldırıma kayıyorum. hızım ne olursa olsun esp kapalı hiçbir virajda gaza basamıyorum....   gerçi kilitli diferansiyelin etkisi de büyük ama   yinede  sakat yani güçlü arabada 2 rwd ..          300-400 hp lerde her türlü  4wd  gerekli .

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

4x4 ve ağır şanzıman modu varsa çok iyi yokuş iner karda ve buzda. Frenden çok daha etkili oluyor ağır şanzımanda. 

Şuan ağır şanzımanlı Suv yok gibi. Land rover grubunda var hatırladığım kadarıyla. Eğim iniş kontrolü de bi o kadar iş yapabiliyor. Bu da frenden çok daha etkili. 

Sürekli de olsa part time da olsa 4x4 ile araziye girecekseniz lastiğiniz ona göre olacak. Ufuk’unda anlattığı gibi en ufak çamurda rezil olursunuz. Tabiki bi fwd veya rwd’ den her zaman daha güvenli biniyorsunuz. 

Şahsi düşüncem Suv alınacaksa 4x4 olmalı. Yoksa her zaman binek otomobil daha güvenli ve konforludur.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

6 saat önce, Zealot :

motor freni sadece eski mekanik kilitli suv larda oluyordu..   servet abinin liberty  de kullandım ben..  low a alınca  1. vitesten 0,1 .  (evet sıfır nokta bir inci)  vitese alıyor..       ve D de  ayağım frendeyken bile araba gidiyordu.  hatta 4 kişi içindeyken koca suvla  2 tane yan yan donut çizdim..   Low a alınca son viteste son devirde 70 mi ne yapıo

şimdikilerin 1. vitesi uzun olduğu için  kompresyona giremio..  yazılımla frensel yokuş iniş desteği kullanıyorlar..

boşverin abi arazi işlerini. risk li işler bunlar.  araba gitse tamponu vurur. tampon kurtarsa egsoz değer..  o olmasın 4 teker patinaja düşer .. en iyisi uğraşmamak..

 

anlatayım abi test etcez die gittik girdik cx5 le araziye  araba biyerde saplandı kaldı..  her taraf çamur..

arabanın her yeri camlara kadar çamur oldu..  ve malesef içinde otururken  direksiyonu nereye kırmam gerektiğini göremiyorum. bi yana kırdım taş var dediler. öbür yana kırdım altını vurursun dediler.   etraftakiler de çamur oldu.. indim baktım bende çamur oldum. rezillik yaşadık.   araç altında kamera olması lazım..   tekerlek sıkışıp bide taş kesseydi tam olacaktı. sonuçta  araba 4wd aşırı ısındı uyarısı verdi salak gibi . bide onun soğumasını bekledik. rezillik yaşadık ya.  kimsenin yüzü de gülmedi kimse eğlenmedi .  araba  4x2  olsaydı ne olurdu söyleyim mi,     abi bu gitmez der  dönerdik..   gider kebapçıya muhabbet ederdik..   maceraya gerek yok yani..    sıfır arabasının tamponunun altını da vurdum içim gitti ..

 

4x4 ne zaman gerekli söyleyeyim.   : 300hp üstü araban varsa  ve hızlı sürüyorsan  4x4 candır..      kar buz hikaye..

ben kıçı kırık mxle bile  esp kapalı  iken 100 e kadar  İstemeden  bi o kaldırıma bi bu kaldırıma kayıyorum. hızım ne olursa olsun esp kapalı hiçbir virajda gaza basamıyorum....   gerçi kilitli diferansiyelin etkisi de büyük ama   yinede  sakat yani güçlü arabada 2 rwd ..          300-400 hp lerde her türlü  4wd  gerekli .

 

Kişisel görüşleri belirtirken genel tanım gibi bahsetmekten sakınmakta fayda var. 4x4'de kar buz hikaye demek aşırı iddialı bir görüş.

Daha önce belirttim AWD olmayan araçlar  -çok üst seviye modeller hariç çoğunluğu aslında tek çekerdir.

Bizim burada site içinde ufacıcık döner eğimli rampada sonbaharda yapraklar ve yağmur varken araçlar o noktayı geçmemekte. Çünkü sol taraf yapraklara geldiği için o noktada sürtünme çok düşmekte ve araçlar sadece sol tekeri döndürmekte, sağ teker hiç dönmemekte, araç o noktadan çıkamamakta.

Bu çok basit bir örnek, yine karda kışta bunun herhangi bir yerde olma ihtimali binlerce kat daha fazla. 2 çeker bir araç çok kolay bir yerde takılabilir. AWD her yerden geçer diye bir kadie yok ancak kurtulma ihtimali çok daha fazladır. Ben çamurda, kumda, karda her koşulda CX-5 i kullandım ve AWDsi tüm bu ortamlarda işe yaradı.

Rampa aşağı inerken elbette AWD'nin çok bir özelliği yok -lastik önplana çıkar. İyi bir lastik gerekir - ki iyi lastik her zaman gerekir. Ayrıca yine rampa aşağı her durumda hızlanma engellenemez ise, yol kenarında ki yoğun kara doğru çıkarım. Yine burda AWD farkını ortaya koyar.

Daha öncede şanjıman ısınması şikayetinizi belirtmişsiniz, olabilir, ancak hiç'ten iyidir. Ayrıca ben çok uzun süre kullanmama rağmen bu sorun ile hiç karşılaşmadım. Youtube'da binlerce video var, mazda724 gibi çok büyük forumlar var, ben 1 kişiden bu ısınma sorununu duymadım. Demek ki sık oluşan bir durum değil.

ELbette 300-400beygir daha güçlü araçlar, kilit diferansiyel lab lab lab olsa olsa

ama herşey fayda&maliyet oranı.

Benim görüşüm AWD alınmayacak ise SUV yerine sedan tercih edilmeli. Şuanda SUV olarak Cx-5 ülkemizde en iyi seçenek. Şuan kullanmakta olduğum makyajlı 2015 kasa CX-5'imi değiştirecek olsam yine CX-5 alırım -maddi sorunum olmaz ise.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Awd denmiş geldim :)

Kaslı bol beygirli 4x4, çıtır 4x4 araçlarım oldu. Şimdi ki orta sınıf 4x4. Hiçbir '' tatlı su suv''ları abd menşei araçlar gibi değil. Onları ayrı tutalım. Hala low ve lock mekanik olarak üretiliyor. 

 Lastik faktörü zaten olmaz ise olmaz, kaygan zeminde muadili 2 çeker araç geldiği yöne dönerken en tel maşa 4x4 uzar gider. Yine sürücü faktörünü es geçersek tabii. 

 

Cx5'in haldex ısındığı anda yanında idim aracın. Eğer o lastikler ile yaklaşık 15 metre ve abartı olmasın 30 derecelik ıslak çimen ve çamur olan zeminde çıksaydı benim aracı orada yakardım. Tarif edilen zemin buzlu zeminin kuzeni sayılır. 

 

Tüm bunları geçtik, Cx5 metropol için biçilmiş kaftan. 3 km yolu 1 saatte gidenlerin baş tacı. 

 

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

9 saat önce, Zealot :

motor freni sadece eski mekanik kilitli suv larda oluyordu..   servet abinin liberty  de kullandım ben..  low a alınca  1. vitesten 0,1 .  (evet sıfır nokta bir inci)  vitese alıyor..       ve D de  ayağım frendeyken bile araba gidiyordu.  hatta 4 kişi içindeyken koca suvla  2 tane yan yan donut çizdim..   Low a alınca son viteste son devirde 70 mi ne yapıo

şimdikilerin 1. vitesi uzun olduğu için  kompresyona giremio..  yazılımla frensel yokuş iniş desteği kullanıyorlar..

boşverin abi arazi işlerini. risk li işler bunlar.  araba gitse tamponu vurur. tampon kurtarsa egsoz değer..  o olmasın 4 teker patinaja düşer .. en iyisi uğraşmamak..

 

anlatayım abi test etcez die gittik girdik cx5 le araziye  araba biyerde saplandı kaldı..  her taraf çamur..

arabanın her yeri camlara kadar çamur oldu..  ve malesef içinde otururken  direksiyonu nereye kırmam gerektiğini göremiyorum. bi yana kırdım taş var dediler. öbür yana kırdım altını vurursun dediler.   etraftakiler de çamur oldu.. indim baktım bende çamur oldum. rezillik yaşadık.   araç altında kamera olması lazım..   tekerlek sıkışıp bide taş kesseydi tam olacaktı. sonuçta  araba 4wd aşırı ısındı uyarısı verdi salak gibi . bide onun soğumasını bekledik. rezillik yaşadık ya.  kimsenin yüzü de gülmedi kimse eğlenmedi .  araba  4x2  olsaydı ne olurdu söyleyim mi,     abi bu gitmez der  dönerdik..   gider kebapçıya muhabbet ederdik..   maceraya gerek yok yani..    sıfır arabasının tamponunun altını da vurdum içim gitti ..

 

4x4 ne zaman gerekli söyleyeyim.   : 300hp üstü araban varsa  ve hızlı sürüyorsan  4x4 candır..      kar buz hikaye..

ben kıçı kırık mxle bile  esp kapalı  iken 100 e kadar  İstemeden  bi o kaldırıma bi bu kaldırıma kayıyorum. hızım ne olursa olsun esp kapalı hiçbir virajda gaza basamıyorum....   gerçi kilitli diferansiyelin etkisi de büyük ama   yinede  sakat yani güçlü arabada 2 rwd ..          300-400 hp lerde her türlü  4wd  gerekli .

Anlıyorumda sizin araziye girmek için seçtiğiniz araçta problem var. CX5'in hiçbir gövde açısı arazi için uygun olmadığı gibi, çok zayıf bir çoklu kavramalı aktarma sistemi var, aynı problemi biz CRV'yi kara gömüldüğü yerden çıkarmaya çalışırken yaşadık, araba iki patinaj çekti hemen ısınma uyarısı çıktı. Bir iki patinajdan sonra 4 çeker tamamen iptal oldu. Hatta CX5'in lastikler nasıl bilmiyorum ama CRV'yi bildiğin yol lastiği ile göndermiş adamlar zaten. 

Aynı gün aracınız CX5 değil, en azından bir Subaru XV olsa idi bunları yaşamazdınız. XV ile benim girdiğim arazide bugün satılan bütün sözüm ona SUV araçlar 15 dakikaya kırılır. Ne bir kere ısınma uyarısı aldım, ne altı bir yere sürttü, ne saçma aktarma hataları yaptı, bir kere saplandım oda araba beline kadar çamura battı, bizi kurtarmaya gelen traktör bile zor çıktı. XV'de bir arazi aracı değil ama en azından seni utandırmıyor, doğru düzgün Geolander lastik koymuşlar, spor lastik koyup dalga geçmemişler. Ağır vites gibi olmasa bile devri düşüren bir L modu var. Araba yolda da tüm bu tip SUV'lerden daha dinamik, bu yüzden XV gibi esaslı araçları seviyorum, yapamayacağı hiçbirşeyi vaadetmiyor, vaadettiği herşeyi de yapabiliyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Subaru daima dört çeker. 4x4 Dacia, 4x4 alt yapısı olarak kendinden 10 kat pahalı araçları arazide dize getirmesine rağmen haldex onda da ısınıp devreden çıkıyor. Haldex varsa sınırlı oluyor 4x4 sistemi tüm araçlarda. 

Bir ilave daha; altındaki aracın çekiş karakterini ve zemini bilen cx3 veya 5 ile extrem olmayacak şekilde arazide gezebilir. Ha ortama yakışır mı o araç. Hayır 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mazda CX-5 hakkinda tum bilgilere sahibim. Sitesini de tum detaylarina kadar inceledim zaten. Hakkinda yapilmis onlarca youtube videosu da izledim. Amerika, Avustralya, Yeni Zelanda'da cok yaygin gordugum kadariyla. Ama Amerika'daki 2.5lt motora sahip. Bu nedenle fark nasil olur bilemiyorum. Ama daha once de dedigim gibi hakkinda neredeyse kotu yorum bulmak imkansiz. Kendisini de karsilastirdiklari BMW X1, Tiguan vb diger araclardan hep daha tercih edilebilir oldugunda karar kiliniyor. 

Araclari karsilastirma ve ulke bazli genelleme isi benim pek akil erdiremedigim bir sey. Yani Renault ve Nissan ayni fabrikayi kullaniyor, ama biri Fransiz biri Japon. Ya da ayni markanin farkli modelleri farkli kitalarda uretiliyor. Dolayisiyla karsilastirma her arac arasinda yapilabilinir gibi geliyor bana. Belki ileride boyle dusunmem tabii bilemiyorum. 

Arac onerirken insanlarin ikinic eli, pazar durumunu dusundugu dogru. Mazda da gercekten pek gorulmeyen bir arac olunca "Mazda ne yahu?" tepkisi ile sik karsilasiyorum. Ama bu durumun bence en onemli nedeni bu kislerin genel olarak belirli araclara karsi sahip olduklari olumlu onyargilar. Gercekten bazi insanlar Dogus grubu araclarini seviyor. 

Mazda'nin performansi ile ayagi yere en basan arguman @M.E.G arkadasin dedigi gibi haraketindeki yavaslik. Bu her ne kadar benim icin sorun teskil etmese de, ayni kategorideki diger araclardan bu anlamda daha iyi performans alinabilecek araclari da bilmek isterim. 

Hocam @Zealot sizin konfor odakli oldguna dair soyledikleriniz cok onemli, ve gercekten hemen herkesin ilk fark ettigi ozelligi CX-5'in. Bu da benim icin secerken Mazda'yi kesinlikle basa koyuyor. Arkada usb port'a gercekten mutlaka bakiyorum. Zira aracta gecen yaz 4 kisi birden telefon sarj etmek istiyordu, Ozellikle ses yalitimi cok basarili olmus, youtube'da sadece bunu nasil becerdiklerine dair bir video da var. Cok farkli bir deneyim oldugu iddiasi var uzun yolda Mazda icinde konusmanin. 

@abdullah hocam sizin CX-5 ile gezi tecrubelerinden zevk almaniz icimi rahatlatti. Gercekten aracin en onemli kullanim alani bu olacak. Hatta araclara bakarken arka koltuklarin yattiktan sonra bagaj zemini ile ayni seviyede olmasi bile onemli. Zira araba iki kisilik bir yataga donusebilir yaz aylarinda. Bu kadar hacimli olup konfor, yol tutus, performans da veriyorsa fazlasini sormaya gerek bile yok. 

Uzun bir tartisma olmus, fakat benim 4x4 ya da 4x2 konusunda ne yazik ki bir fikrim yok. Daha da kotusu bunlarin suruse etkisini de bilmiyorum. Ama sunu ekleyebilirim, bu arac kesinlikle asfalt yol disindaki yollara girecek. Bunlarin bir kismi stabilize, bir kismi toprak yol. Hatta bugun SUV bir aracla cikamama tehlikesi oldugunu icin bir yerden sonra gidemedik. Ama kullanacagim yollarda sanirim asiri yagmur olmadiktan sonra bir sikinti yasamam. 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

5 saat önce, Batuhan79 :

Kişisel görüşleri belirtirken genel tanım gibi bahsetmekten sakınmakta fayda var. 4x4'de kar buz hikaye demek aşırı iddialı bir görüş. 

genel tanım gibi bahsettiğim aşırı iddialı görüşlerimi  yakından dinlemek isterseniz müsait olduğunuz bir zaman sizi çay içmeye beklerim. her perşembe akşamı buluşyoruz. buyrun bir gün gelin.  birbirimizi daha yakından tanıyalım.

burada herkesin anlayabileceği bir dilde sadece konunun üstünden geçerek anlatıyorum diye,  söylemlerimin arkasında bir teknik birikim olmadığını sanmayın. 

 

5 saat önce, Batuhan79 :

Daha önce belirttim AWD olmayan araçlar  -çok üst seviye modeller hariç çoğunluğu aslında tek çekerdir.

 

son 10 yıldır filan üreticiler mekanik bağlantıyı yerine hafif ve ekonomik olan yazılımsal destek sistemlerini devreye soktular. bu da sistem devrede olduğu sürece neredeyse aynı işi yapıyor denilebilir.  fakat burada devreye  yazılımcı kabiliyeti girdi..   hangi firmanın yazılımı güzel.. hangisinin ki kötü..  mesela  mazdanınki çok kötü..  renault vw çok iyi.

 

 

5 saat önce, Batuhan79 :

Bizim burada site içinde ufacıcık döner eğimli rampada sonbaharda yapraklar ve yağmur varken araçlar o noktayı geçmemekte. Çünkü sol taraf yapraklara geldiği için o noktada sürtünme çok düşmekte ve araçlar sadece sol tekeri döndürmekte, sağ teker hiç dönmemekte, araç o noktadan çıkamamakta.

esp si düzgün çalışan her araç  oradan rahatlıkla geçer. ister önden ister arkadan çekiş olsun..   ister awd olsun.. bu 3 ü de esp sayesinde diğer tekerleğe güç aktaracaktır. bir fark yok..     aktaramıyorlarsa ,  esp si iyi değildir.  şöför sürmeyi bilmiyordur.. gaza bas çek yapıyordur. sabit basıp usulca esp nin patinaj yapan tekerleğe fren yapmasını beklemek gerek.. 

siz sanıyor musunuz ki,  4 çekerde  4 tekerleğe de güç gidiyor..    kaldır cx5 in bir yanını havaya.. kapat esp yi  öyle mal gibi kalır olduğu yerde..    çünkü cx5 de  diğerlerinde de hepsinde de akslarda mekanik kilit yok.    sadece önden arkaya giden  şaft üzerinde bir haldex kavrama var. bu da değişken oranlarda kavrıyor fakat kitlenmiyor. bu yüzden siz 4 tekerlek patinaja düşerseniz haldex  aşırı ısınma uyarısı verir..    zaten kendileri sürekli devrede değil..  mazda da  ; hava sıcaklığı belli bir derecenin altına inerse,  silecek açarsanız,  gaz a birden basarsanız  gibi kondisyonlar oluştuğunda  ,    ön akstan arka aksa güç aktarımı gerçekleşiyor yani 4wd devreye giriyor..  ve yine ön aks kendi içinde,  ve arka aks kendi içinde  sağdan sola gücü  patinaj yapan tekere güç aktararak yapıyor.   

lanet olsun benim symbol de güç aktarımını soldan sağa aynı şekilde yapıyor..   hemde mazda dan kat be kat iyi yapyor.. 

 

km77 testlerini bilenler vardır..  porsche911 gt3     merco sls amg  filan   pejo 308 kadar hızlı dönemiyorlar test parkurunu. açın izleyin..  moose test..   burda keramet  pejonun şasesinin uzay teknolojisine sahip olmasında falan mı..  yok abi.. esp si iyi ve aşırı emniyetli..   hemen yavaşlatma odaklı.  

youtube daki 4wd videolarının çoğu gerçeği çok yansıtan testler değiller.  biz de üşenmedik çelikten borulu test silindiri yaptık.. aracın düz yolda bi tarafını kaldırıp silindire koyunca kendini kurtarıyor..  ama bu işi dik bi rampada yapınca, aktardığı güç yetmiyor.. çünkü güç aktarmıyor.. diğer tarafa fren yapıyor  sadece.. bu 4wd de de aynı.. 2wd de aynı..

şöyle bir örnek vereyim size, arabanızı dik bi yokuşa park ettiniz.. dik..     sağ taraf buz.. sol taraf yerde.. 

bu arabanın burdan ilk ataletini alması için 50 hp tekerlek gücüne ihtiyacı var diyelim

aracınız 4wd  ise,     sağ ikisi patinaj çekip esp tarafından kitlenecek..    yada kitlenmeye çalışılacak

sol ön e 30hp  . sol arkaya 20 hp  gidecek..  

önden çekiş ise   sol öne 50hp gidecek..      

değişen bir şey olmayacak..

tabiki 4wd sistem  böyle saçma sapan senaryolara girdiğinzide   farklı bir zemine basan bir tekerleğe daha sahip olduğunuzda  faydalı..

tabiki 4wd sistem 2wd sistemden üstündür..  mutlaka bir gün hayatı kolaylaştırır..    buna itirazım yok..

ama gerek yok..   yok abi..  gerek yok..  50 bin km mazda cx5 kullandıysanız  toplamda 50km bile hayat kurtarmamıştır..  

 

 

5 saat önce, Batuhan79 :

Rampa aşağı inerken elbette AWD'nin çok bir özelliği yok -lastik önplana çıkar. İyi bir lastik gerekir - ki iyi lastik her zaman gerekir. Ayrıca yine rampa aşağı her durumda hızlanma engellenemez ise, yol kenarında ki yoğun kara doğru çıkarım. Yine burda AWD farkını ortaya koyar.

bu çok saçma birşey.  yol kenarında kar yoksa nolcak..  uçurum varsa, göl varsa filan..  yanda bir araba daha varsa..  arkadan tır geliosa..    yada kara doğru tırmandın.. tırmandığınız yerde en son frene basıp kaldınz. araç kendi kendine  tekerlekler DÖNMEDEN geriye doğru kaydı ..?  gerek yok böyle şeylere..  yoğun karlı yerlerde erkeklik yapmaya gerek yok.

 

yukarıda belirrttiğiniz şikayetim   söylediğiniz gibi şanzıman ısınması değil ,  4wd sistemi aşırı ısınması .. bu da ön akstan arka aksa güç iletimini  sağlayan,  çapraz şaftın girdiği crown dişli şeklindeki haldex kavrama sistemi..   bu sabit bir kilit sistemine sahip olmadığı için,   hani şöyle düşünün,  debriyaja az basınca araba az kavrar çok basınca çok kavrar..   bu güç aktarma sistemi de böyle..  bu sebepten aradaki sürtünme ısı enerjisine dönüşür kendini korumaya alır..  

mazdaya özel birşey değil. audi de  vw de    hepsinde olabilir. yeteri kadar zor bir yere girerseniz başınıza gelir..  subaru sabit kilit olduğu için çoğunlukla olmaz.

şimdi sizin kar'a çamura girdiğim dediğinzi yerler ile bizimkisi farklı olabilir.  bu göreceli bi kavram..     olur bazen.... bizim arkadaşlarla aramızda da oluyor..  yanlış anlamayın, herkesin kendi içinde bulunduğu durum göreceli olarak kendine zor gelebilir.    

 dün bu forumdan bir trafik polisi arkadaşımla 10 dk dolaştık , kendisi görürse eminim çift laf eder 😃

 

cx5 e gelirsek de,  bence mükemmel bir araba..  çok güzel.   kullandığım süre boyunca beni hiç üzmedi.. 110 kiloyum yata yata döne döne  koltukta uzanarak kullandım..  hayatımda range rover sport ta bile bu kadar konforlu yolculuk yapmadım...    arazide kaldı mı kaldı..  bence kalacağı çok belliydi ve  çok gereksiz di araziye girmemiz..  ne işin var kardeşim arazide.. resmen ahmakça bir davranışta bulunduk test edeceğiz diye.. kendimize de arabaya da yazık ettik.  burda arabanın bir suçu yok, tamamen bizim suçumuz ve geriye kalan 5 gün boyunca 4wd sistemi hiç devreye girmedi..  girmez de.. gerek de yok..   keşke araçta olmasaydı da..       daha hafif ve kıvrak olurdu.. bakımı ve işletme masrafı düşük olurdu.    özetle  cx 5 harika bir araba. ben çok yüksek süratli ve aşırı tehlikeli otoban sürüşleri yapıyorum..  bana pek uygun değil..   ama aksi halde tartışmasız alırdım.. hayatımda  içinde en rahat ettiğim araba cx5 oldu.

 

 

buyrun size bir de  2çeker in başarısını gösteren   inanılmaz saçma  ama inanmak zorunda olduğum bir video göstereyim..     kerametin çekişte değil  esp te olduğunu zaten özetliyor ama yine de olağanüstü  4:45 den sonrası bizi ilgilendiriyor.

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Gereksiz tartışmaları sevmem.

mazda cx-5’in ses getirmesinin en önemli yanlarından biri awd sisteminin neredeyse Subaru kadar başarılı olduğu görüşünün çoğunluk tarafından benimsenmesidir. Mazda awd yapısı hakkında detaylı bilgi vermesede 20’den fazla sensörden elde edilen bilgiler ile yönetildiğini biliyoruz.

ben testlerimi yaptım, aracı kuma soktum, beklettim, sonrasında ilk gazda sadece ön tekerler döndü ve ileri geri yapıp çıkamadı ama sonrasında arka tekerler dönünce çıktı. Kumda onlarca defa arkadaşlar ile dur kalk yaptık, arkadaşlarım farklı tekerlere güç aktarımını gözlemliyordu - keşke Ford’da olduğu gibi gösterge olsa - sonrasında çamurada soktuk, yine yan yan gitti falan ama farklı tekerlete artarma yaparak araç yola devam etti.

siz çıkadı rampada kaldı diyorsunuz. Bu bir bilgi değil. Sadece eksik bilgi. Araç arka tekerlere güç aktarmadımı, ne yaptı? Araç arka ve farklı tekerlere güç aktardı ise araç zaten görevini yapmıştır. Siz düzgün lastik kullanmayı deneyin. Araç güç aktarımı yapmadı ise başarısız olmuştur. Kast ettiğiniz güç aktarımında ki kayıp sebebi ile çıkamadı ise, kullandığı aracı insanlar biliyor, normalden dik çamurlu bir yokuşu zaten ancak hızlanıp falan denemek gerekir. Aracın motor gücü burada yetersiz gelmiş olabilir. Ama 3,5lt motorlu, kilitli diferansiyel araçlar kullanmadığımızı bilenler olarak zaten tartıp hareket ederiz. Bu araçlar buzlu karlı normal yollar, veya ormanlarda ki itfaye yolları tarzı yollar için. Zaten sınıfı ve pazarı bu. Çamur çim olsun birde 30 derece eğim olsun birde lastiğim uygun olmasın gibi ek zorluklar bu araçın hedef alanı değil. Awd falan gereksiz demek yani çok farklı bir konu, binlerce test, gerçek hayat kayıtları çok fazla veri var. Bunlar sizin görüşleriniz ile eşleşmiyor. Bu araçları insanlar kanada gibi yerlede kullanıyor, mesela cx-5’in geçtiği bir yerden cx-9’geçememişti, bunu mazda’ya sormuşlar, cx-9’un awd sistemi asfalt yolda dönemeçlerde vb durumlarda daha iyi yol tutuşu için geliştirilmiş, cx-5 gibi asfalt dışı için değil cevabı vermişler. 

Yine gereksiz ve uzun bir mesaj oldu, okuyanlara özür, ama iyi bir haberim var bir daha mesaj atmayacağım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Batuhan, eğimli yere gelmeden önce zemine uygun olmayan lastik nedeniyle araç habire 4x4 modunda ilerledi. Finalde eğimli yerde haldex devreden çıktı. 

Şunu diyeyim, arazi şartlarında araç kullanmak asvalta benzemez. Benim diyen f1 pilotu arazide vites değiştiremez yeri geldiğinde. Altındaki aracın sınırını belli. 

2 kış önce deli gibi kar yağdı. Cx3 ile araç askıda kalana kadar gezinti yaptım. Altın Kural lastik ve aracı tanımak 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arşivlendi

Bu konu arşivlendi ve yorumlara kapatıldı

×
×
  • Yeni Oluştur...