Jump to content
Ali Furkan İpek

3. Nesil Mazda 3 Rampa Bayılması

Tavsiye Edilen Mesajlar

Ali Furkan İpek

Merhabalar, rampa görünce bayılan aracım beni cok üzüyor. Yazları tatile giderken uzun rampalı yolda 150 ile girdiğim rampayı 90 ile tamamlıyorum. Buda gayet sinirimi ve moralimi bozuyor. Aracım 4 kişi + full bagaj ile seyahat ederken bu durumla karşılaşıyor olmam beni araçtan soğutuyor. Pedalbox diye tanıtılan bir ürün varmış. Gaz tepkisini arttırıyormuş. Bu gibi sorunları ortadan kaldırdıgını iddia ediyor. Fiyatı 800-1500 TL arası değişmektedir. Kullanan arkadaşlarımız var mı? Varsa gerçekten işe yarıyor mu? 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Ali

Rampayı görmeden yorum yapmam yanlış. Fakat şunu belirteyim aracınızın gazına biraz daha fazla basın bir düşük vitese alıp devam edin. Çünkü bu şanzuman anlamsızca vites büyütüp yakıt tasarruf sağlamaya başlıyor. Gaz pedalına alışınca pek böyle sıkıntılar yaşamıyorsunuz. Örnek osmangazi köprüsünde bursaya gidişte hafif rampa çıkarken araç altıncı vitese atıyor. Bu yavaş yavaş size hız  kaybettiriyor. Eğer aracınız seri çıksın diyorsanız gaza biraz daha sert basıp küçük vitese alıp daha iyi ivmelenme kazana bilirsiniz. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
M.E.G
Bir saat önce, Ali Furkan İpek :

Merhabalar, rampa görünce bayılan aracım beni cok üzüyor. Yazları tatile giderken uzun rampalı yolda 150 ile girdiğim rampayı 90 ile tamamlıyorum. Buda gayet sinirimi ve moralimi bozuyor. Aracım 4 kişi + full bagaj ile seyahat ederken bu durumla karşılaşıyor olmam beni araçtan soğutuyor. Pedalbox diye tanıtılan bir ürün varmış. Gaz tepkisini arttırıyormuş. Bu gibi sorunları ortadan kaldırdıgını iddia ediyor. Fiyatı 800-1500 TL arası değişmektedir. Kullanan arkadaşlarımız var mı? Varsa gerçekten işe yarıyor mu? 

Aracınız kaç model? 2. Nesil mi, 3. Nesil mi?

Pedal box sadece sizin yerinize daha fazla gazla basıyor o kadar. Gaza korkarak basıyorsanız işe yarar. Ama ayağım tutuyor, ben basıyorum zaten diyorsanız hiç gerek yok. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
İlhan

Bence sorun ne rampa da, ne de gazı basmada.

Sorunun temeli araçtan beklentinin yüksek olması. :fiuw: :D 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Leanback

150nm tork araba

150kmh hız 

Rampa

4 kişi+full bagaj

Bu denklemde bir hata var ama nerede :)

Pazar günü 4 kişi+full bagaj 156hp CLA200 ile Side'den döndüm, toroslarda bayıldı araba, sürekli vites düşürdü, dipgaz gerekti. Ancak spor moda alınca toparladı da, benzini içti araba bu kez. Seyahat ortalaması 9.5lt idi Ankarada. Mazda ile arada umduğum gibi ciddi bir fark göremedim nedense. Bizim gibi düşük hacimli motorlu araç cenneti ülkelerde beklentileri iyi yönetmek gerekiyor. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
M.E.G
2 saat önce, Leanback :

150nm tork araba

150kmh hız 

Rampa

4 kişi+full bagaj

Bu denklemde bir hata var ama nerede :)

Pazar günü 4 kişi+full bagaj 156hp CLA200 ile Side'den döndüm, toroslarda bayıldı araba, sürekli vites düşürdü, dipgaz gerekti. Ancak spor moda alınca toparladı da, benzini içti araba bu kez. Seyahat ortalaması 9.5lt idi Ankarada. Mazda ile arada umduğum gibi ciddi bir fark göremedim nedense. Bizim gibi düşük hacimli motorlu araç cenneti ülkelerde beklentileri iyi yönetmek gerekiyor. 

@Zealot c180’ ler aklıma geldi.

Cla yüksek rakımlarda ciddi güç kaybı yaşıyor. Sadece cla değil 1.6 156 bg motora sahip mersolar. Atmosferik motor kadar kayıpları oluyor belki daha fazla nedenini biz de çözemedik ama toroslarda bayılması bunu gösteriyor. Turbo motor düşen atmosfer basıncını fazla basınçla çözmesi lazım, çözmüyor, çözemiyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
AKayhan
8 saat önce, Ali Furkan İpek :

Merhabalar, rampa görünce bayılan aracım beni cok üzüyor. Yazları tatile giderken uzun rampalı yolda 150 ile girdiğim rampayı 90 ile tamamlıyorum. Buda gayet sinirimi ve moralimi bozuyor. Aracım 4 kişi + full bagaj ile seyahat ederken bu durumla karşılaşıyor olmam beni araçtan soğutuyor.

Yukarida anlattiginiz durum bence gayet normal.  Rampalar her zaman daha fazla güç gerektirir.  Bunun çözümü basittir, araci hemen bir küçük vitese almak.  Bunu yaparken geç kalmamaniz gerekir.  Geç kalirsaniz araç yine bayilir.  Unutmayin ki sadece birbuçuk litre hacimli bir motor kullaniyoruz.  Bunun verebilecegi güç bu kadardir.  Kisaca, araçta kesinlikle anormal bir durum yoktur.  Sakin ekstra ürünler falan almayin.  Yazilimla falan da oynamayin.  Sadece vitesi rasyonel kullanin.  Erken vites büyütmeyin.  Rampalarda bir küçük vitesi tercih edin.  Göreceksiniz küçük vites daha iyi sonuç verecek.  Küçük vites her zaman daha yüksek tork verir.  Bu ekstra tork da sizin isinize yarar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Leanback
36 dakika önce, M.E.G :

@Zealot c180’ ler aklıma geldi.

Cla yüksek rakımlarda ciddi güç kaybı yaşıyor. Sadece cla değil 1.6 156 bg motora sahip mersolar. Atmosferik motor kadar kayıpları oluyor belki daha fazla nedenini biz de çözemedik ama toroslarda bayılması bunu gösteriyor. Turbo motor iyi düşen atmosfer basıncını fazla basınçla çözmesi lazım, çözmüyor, çözemiyor.

Evet olabilir gerçekten de, çünkü arabanın diğer yollardaki performansı gayet iyi idi aslında, nedense toroslarda sanki 1.8 atmosferiğe döndü alet. Sürekli 4000-5000 devir yürütmek gerekti. Ben Antalya'ya Mazdam ile geldiğim zamanda buna benzer bir tempo ve devirle geçmiştim Torosları.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Tarahumara

Pedalbox dediğiniz ürünün yaptığı tek şey, siz gaza %50 basarken, araç beynine %100 değeri göndermek. Araç performansına etkisi %0.01 bile değil. Verdiğiniz her kuruşa yazık olur. @Zealot yanlış mıyım usta?

Vitesi manuel modda kullanıp, deviri yüksek tutarsanız bu sorunu bir nebze azaltabileceğiniz düşünüyorum. Tabi ki de düz yoldaki gibi bir performans alamazsınız ama etkisi hissedilir. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Zealot

Evet doğru kanka @Tarahumara

Pedalbox tam bir çöp.. 

 

Rampa konusuna gelirsek de,   yüksek rakımlı yerlerde  hiç bir araba gitmiyor.  Beklentiniz olmasın. 

Benim mazda 6 da   1500-2000metre rakımda düz yolda 180-190 i geçemiyor. 6.vites sadece sabit hız için gibi oluyor.. 

İstanbulda düz yolda 0-200km/h net 45sn. Topspeed 220+

Sizin sorununuz ne araba, ne rampa, ne yolcu,  tek problem atmosfer basıncı... 

Ha turbo lar da gitmio,  şimdi birden dizele falan alkış gelmesin,  3000 metrede dizel nerdeyse stop etme noktasına geliyor,  ses mes böyle hiç bişey kalmıyor, benzinli gibi sessiz ve titreşimsiz çalışıyor..  

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Ali Furkan İpek

Cevaplar için herkese teşekkür ediyorum. Genel olarak söylenen alt vitesle bağırta bağırta arabayı rampada seyahat ettirmektir anlaşılan.. 

yarın balıkesirden istanbula dönüş yapıyorum. Biraz daha dikkatli kullanacağım arabayı. 3. Nesil mazda3 2015 model otomatik kullanıyorum. Keşke aracın torku biraz daha fazla olsaydı böyle sorunlarla belki karşılaşmazdım :) 

pedalbox için rampada sıkıntı çekenler taktırıyor diye duyunca sizlere sorayım dedim. Vazgeçtim öyleyse :) 

 istanbul(beylikdüzü)-balıkesir(altınoluk) arası 405 km ile klima açık ve araba full dolu vaziyette 6.9 yaktırdım. Ve rampalar hariç düz yolda 120-160 arası bastım. Ortalama 170TL benzin yaktım.   ( 6.09 litre fiyatından hesaplayınca.. )

 

sizce iyi mi? 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Zealot
27 dakika önce, Ali Furkan İpek :

Keşke aracın torku biraz daha fazla olsaydı böyle sorunlarla belki karşılaşmazdım :) 

takılmayın böyle tork mork vb.  şeylere. onlar şehir efsanesi.

daha güçlü bir otomobil olsaydı demeniz daha doğru..  lanet olsun yine saçma sapan bir tork hp muhabbeti çıkmasın ama,

2 araç arasında karşılaştırılabilecek tek DOĞRU  kavram motor gücüdür.    

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
M.E.G
6 dakika önce, Zealot :

takılmayın böyle tork mork vb.  şeylere. onlar şehir efsanesi.

daha güçlü bir otomobil olsaydı demeniz daha doğru..  lanet olsun yine saçma sapan bir tork hp muhabbeti çıkmasın ama,

2 araç arasında karşılaştırılabilecek tek DOĞRU  kavram motor gücüdür.    

Tork candır :D Düşük devirde gelen yüksek güç... O da turbo olmasından kaynaklı tork sayesinde işte. Haksız mıyım @zoptrik.

Turbo olan 2000 devirde: 2000x 220nm x...

Atmosferik 2000 devirde: 2000x 100nm x ...

Turbo olan 2,2 kat fazla güç üretir mesela daha fazla belki de. Sen bunları benden iyi biliyorsun.  

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Zealot

2. viteste 10 da  km hızda basarız,     a4ün 30-km hıza çıkması 30 sn sürebilir  

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Zealot

tamam abi 1600 devir olsun..  yine turbo lag ından 3 metre yicen kesin

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×