Jump to content

3. Nesil Mazda 3 Yorgunluk Tespit Sistemi


A_Geyik
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Bu sistem hangi verileri değerlendirerek çalışıyor? Gerçekten sürücünün yorgunluğunu tespit edecek değil diye düşünüyorum. Sürüş dinamiklerine göre çalışması gerekli değil mi? (Şeridi takip edememe, sinyal vermeden şerit değiştirme, kör noktada araç olduğu halde şerit değiştirme isteği, bazı yapılan sürüş hataları, vs. gibi)

İki kere şehir dışı kullanımımda, yola çıktıktan 1 saat 20 dakika (aşağı-yukarı) sonra bilgi ekranında "Mola zamanı" uyarısını verdi. Önerisine uyarak mola verdim, zaten verecektim. Ama sürüş kurallarına uyarak araç kullanmıştım. Bende bir yorgunluk belirtisi de yoktu. 

İkinci seferde yola çıktıktan 1 saat sonra kendi isteğimle mola verdim. Yarım saat kadar. Moladan sonra tekrar yola çıktıktan 15-20 dakika kadar sonra yine "Mola Zamanı" uyarısını verdi."

Sistem sürüş dinamiklerine göre değil de acaba sadece basit bir yöntemle zaman olarak mı (yaklaşık 1 buçuk saat) çalışıyor?

 

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benim hatırladığım direksiyon üzerinde 12 noktadaki sensörden aldığı bilgilere göre değerlendiriyor. Tutuş özellikleri gevşediği, değiştiği an uyarı veriyor gibiydi. Ya da bu vw grubunun çalışma prensibi olabilir. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

VW grubu değil bir çok markada bazı gaz-direksiyon tepkilerini ölçüyor, bunu sürüş süresi ile birleştiriyor, eğer araçta şerit takip, direksiyon kontrolü vb otonom sürüşe kaçan şeyler yoksa basit bir algoritması var aslında ama şuan son derece premature bir sistem. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...