Jump to content
B.U.K

Araba Fiyatlarındaki Aşırılıklar

Tavsiye Edilen Mesajlar

B.U.K

* Peugeot 3008 1.2 PureTech (130 bg) Allure Elegance Pack: 210.200 TL (15.05.2018 -Liste Fiyatı)

* Mazda CX-5 2.0 Skyactiv (160 bg) PowerSense :208.550 TL (15.05.2018 - Liste Fiyatı)

Biri bana bunu açıklasın. Sanki firmalar vergi ve kur atışı gibi durumları bahane ederek, araba fiyatlarını fazladan şişiriyor gibi. Bu şartlarda gidip 3008 alanı dövmek lazım...

Not: Mazda CX-5 fiyatı büyük ihtimalle 2017 model yılı için ancak yine de durumdaki mantıksızlığı açıklamaya yetmiyor

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
İlhan

Usd 4,40.- TL

Euro 5,25.-TL

Benzin 6,30.-TL

Mazot 5,72.-TL

Lpg 3,46.-TL

Gram Altın 185.-TL

Çeyrek Altın 302.-TL

Dacia Duster 124.000.-TL

Görüyorsunuz Anlatmaya Gerek Yok

Ä°lgili resim

Bu arada siz yukarıdaki mesajı yazarken Peugeot 3008'in fiyatı artmış bile olabilir. Kontrol etmekte fayda var. :D   :geyik:

Yukarıdaki bahsettiğiniz durum, tıpkı açıklanamayan doğa olayları gibi bir durum. Türkiye'deki ekonomiyi kestirmek mümkün değil. Birileri ağzını açıp bir iki cümle sarf ediyor, hooop döviz uçuyor..

Alım gücümüz her geçen düşüp, fakirleşiyoruz.  Sıfır otomobil alabilmek artık hayal oldu resmen..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
AreY

Bunlar iyi günlerimiz. Seçimden sonra yaşanacaklarla ilgili konuşulan ve olacak olanlar bir felaket senaryosu değil gerçeğin ta kendisidir. 

Ekonomi bakanı konuşacak ama konuşturmuyorlar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
AKayhan

Döviz fiyatlari aysbergin sadece görünen kismi.  TL süratle deger kaybediyor.  Ekonomide buna devalüasyon denir ama kimse bu kelimeyi agzina almiyor çünkü devalüasyon resmen hükümetin ekonomi yönetiminin çuvallamasi anlamina geliyor.  Araba fiyatlarindaki artisin nedeni de tam olarak bu, yani TL'nin resmen deger kaybetmesi.  Eger TL mevduatinizin varsa (vadeli veya vadesiz) bir an önce oradan çikmaya çalisin.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Çağlar Bayur

3008 ilk çıktığı günden beri en üst seviyede, strateji diyorum, teknikle ilgisi yok o rakamın. şu hesap ta var: pejo %25 ucuza satsa o oranda fazla satar mı?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
AKayhan
33 dakika önce, Çağlar Bayur :

3008 ilk çıktığı günden beri en üst seviyede, strateji diyorum, teknikle ilgisi yok o rakamın. şu hesap ta var: pejo %25 ucuza satsa o oranda fazla satar mı?

Satabilir ama sadece otomobilden hiç anlamayanlara satar.  Otomobilden anlayanlara bence pek satamaz çünkü onlar daha teknik özelliklere bakarlar.  Türkiye'nin çogunlugunun otomobilden ne kadar anladigi malum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Katil Balina

dolar neredeyse 4.5 olmuş. fiyat artacak elbette. hakeza ikinci el piayasası da buna paralel artacaktır.

üç ay evel diyelim ki arabanızı 80 bin civarlarında sattınız. arabayı satıp dolara yatırsaydınız bugün  95 bin civarlarında paraniz olacaktı. 

o yüzden sahsen arabami satmaya kalksam bu civarlarda düşünürüm. krizse kriz.. paraya ciddi ihtiyaç olmadığı sürece piyasa kendiliğinden o  civarlara yükselir zaten. 

sene 2009  bir buçuk yaşındaki focus'u 21 bin liraya almiştim. trend paketin sıfır fiyatı 28 bin lira falandı. o zaman bmw 320d 80 bin tl civarındaydı ve ben ulan bi arabaya 80-90 bin veren var diyordum. 

şimdi ne oldu? 

bu arabalara çok değil iki üç yıl sonra 200 bin isteseler şaşırmayın. 

yanisi aşırılık falan yok. ekonomi çöküyor... bunlar daha iyi günler.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
B.U.K

Ekonomik göstergelerin alarm verdiği ortada, bu ayrı bir tartışma konusu.

Aslında benim dikkat çekmek istediğim nokta, söz konusu iki araç arasında bariz bir sınıf ve kalite farkı varken, 3008'in CX5'ten nasıl daha pahalı olduğu idi. Bu şartlar altında, ya CX5'in fiyatı sınıfına ve özelliklerine göre çok uygun ya da 3008'in fiyatı tam bir balon. Sanki bazı markalar, var olan bozuk ekonomik faktörleri fırsat bilip, fiyatları daha da şişiriyorlar... Serbest piyasa sanki biraz fazla serbest kalmış...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Katil Balina
11 dakika önce, B.U.K :

Ekonomik göstergelerin alarm verdiği ortada, bu ayrı bir tartışma konusu.

Aslında benim dikkat çekmek istediğim nokta, söz konusu iki araç arasında bariz bir sınıf ve kalite farkı varken, 3008'in CX5'ten nasıl daha pahalı olduğu idi. Bu şartlar altında, ya CX5'in fiyatı sınıfına ve özelliklerine göre çok uygun ya da 3008'in fiyatı tam bir balon. Sanki bazı markalar, var olan bozuk ekonomik faktörleri fırsat bilip, fiyatları daha da şişiriyorlar... Serbest piyasa sanki biraz fazla serbest kalmış...

haklısınız. diyecek bir sey yok..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Daimon
6 saat önce, B.U.K :

Ekonomik göstergelerin alarm verdiği ortada, bu ayrı bir tartışma konusu.

Aslında benim dikkat çekmek istediğim nokta, söz konusu iki araç arasında bariz bir sınıf ve kalite farkı varken, 3008'in CX5'ten nasıl daha pahalı olduğu idi. Bu şartlar altında, ya CX5'in fiyatı sınıfına ve özelliklerine göre çok uygun ya da 3008'in fiyatı tam bir balon. Sanki bazı markalar, var olan bozuk ekonomik faktörleri fırsat bilip, fiyatları daha da şişiriyorlar... Serbest piyasa sanki biraz fazla serbest kalmış...

Bir yakınım engelli indirimi ile 104 bin TL 'ye CX-5 almak yerine 111 bin TL ye Skoda Karoq Dizel otomatik elit paket satın aldı. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Kingcool
4 saat önce, Daimon :

Bir yakınım engelli indirimi ile 104 bin TL 'ye CX-5 almak yerine 111 bin TL ye Skoda Karoq Dizel otomatik elit paket satın aldı. 

Karoq, CX-3 segmenti değil mi? Nasil CX-5'ten vazgecip Karoq'a karar vermisler.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
cnrps
3 saat önce, Kingcool :

Karoq, CX-3 segmenti değil mi? Nasil CX-5'ten vazgecip Karoq'a karar vermisler.

ODD ye göre Karoq da C7, Cx-5 de C7 segmenti olarak geçiyor. Aslında Karoq, Cx-3 e göre daha büyük ancak Cx-5 ten küçüktür diye tahmin ediyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Daimon

Zaten bende şaşkınlığımı gizleyemediğimden buralara yazıyorum. :)

Karar vermelerinde Karoq'un dizel olması etkili olmuş. Yılda 15 bin km civarı yol yapıyorlar. yoksa araçlar kesinlikle aynı segmette değilller.

Fakat araçlarının sıfır değerleri ile ÖTV'siz değerleri arasındaki farkı hiç göz önünde tutmadılar. CX-5  vergili 208, vergisiz 104 bin iken Karoq vergili 178, vergisiz 111 bin fiyata sahip. 30 bin TL daha pahalı olan CX-5 yerine 30 bin TL daha ucuz olan Karoq'a 7 bin TL daha fazla ödenmesini anlayamadım. ÖTV ile alınan araçların MTV'den de muaf olduğunu hatırlatmak isterim.

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Çağlar Bayur

ötv siz alacak ise 1.6 motor sınırı vardı?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Daimon

2018 yılı itibariyle motor sınırlaması kalktı, fiyat sınırlaması getirildi.

 

Konu ile alakalı olarak söylemek istediğim, araç fiyatları ÖTV'den istisna tutulsa bile tercihler değişmeyebiliyor. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Kingcool

Vay be CX-5 yerine Karoq tercih etmek, Mazda 3 yerine Polo tercih etmek gibi bir şey(Bu arada Polo Higline, Mazda3 Power'dan pahalı😀)...Sen Polo'sun abi ya Polo...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Çağlar Bayur

galeriyi düşünüp araba çoktur piyasada.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×