Jump to content

3. Nesil Mazda 3 Sık Tekrarlayan Lastik Basınç Uyarısı


Katil Balina
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

merhaba arkadaşlar

falken yazlık lastiklere geçtiğimden beri sık sık lastik basınç uyarısı ile karşılaşıyorum. aslında lastikler takıldıktan sonra araba bi ara yüklüyken 100-130 arası direksiyonda titreme olunca daha önce menun kaldığım bir lastikçiye uğradım. dört jantın üçü hakikaten yamuk yumuktu, eleman düzeltmek lazım dedi, düzelt dedim. ancak arkadaş çalışırken  bi ara düzelttiğimiz jantların % 2'si çatlayabiliyor haberin olsun diyince de bi kıllandım hatta ustasıyla bişeyler konuştular ama sonuç olarak sorun çıkmadı dediler, tamam  dedim.  hatta bu jantlar orjinal ve çok sert nasıl becerdin yamultmayı, hiçbir çukuru boş geçmemişsin diye de geyik yaptılar. neticede aracı alıp eskişehir yolunda denerken eskisinden çok çok iyi olmasına karşılık sorunun tam olarak çözülmediğini fark ettim ama zamanım olmadığından bi daha uğrayamadım. 

bugünlerde ailecek küçük bir tatile çıkalım derken uzun yol boyunca bi iki defa  lastik basıncı uyarısı aldım. bir iki defa da şehir içinde aynı uyarı tekrar etti. tuhaf olan şu ki en az iki ayrı istasyonda düzeltmeye gittiğimde hiçbirinde basınç farkı çıkmıyor. nasıl ayarlamışsam rakıma göre tüm lastikler eşit oranda ya bir fazla ya da bir eksik çıkıyor. misal önler 35 arkalar 33 ayarlamışsam onler 36 arkalar 34 ya da 34/32 çıkıyor. ha bu arada titreme durumu tamamen sona ermiş değil. yine de 120 civarlarında titreyip 130 civarlarında titreme kesiliyor. 

basınc uyarısına gelince bildiğim kadarı ile 3. nesillerde sensör yok ve başka türden bir hesap yapıyor. bu tarz bir sorunun nedeni ve çözümü hakkında bilgisi olan var mı? araç normal kullanım standartlarının dışına çıkmış değil en fazla 20 kiloluk bi valiz eklendi normal kullanıma. bir arkadaş çatlak vs olsa hem hava kaçırır hem lastik tutmaz dedi. 

velhasılkelam saçma bir durum söz konusu gibi. lastiklerdeki tek değişiklik sibopların değişmesi oldu ki ondan olması hiç mantıklı değil. bugün yine uyarı verdiğinde girdiğim benzincinin yanı lastikçiydi. ayaküstü konuştuğumuzda eleman sensörlerden biri bozulmuştur dedi, dedim bunlarda sensör yok, o da bana sensör yoksa nasıl uyarı verir cahil! der gibi baktı, detaya girmeden uzaklaştım:))

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sorularinizin tümüne yanit veremeyebilirim ama kendi deneyimimi ve lastikle ilgili olmazsa olmaz önemli bir noktayi açiklamak istiyorum.

Geçen sene ben arabami satin aldigimda ilk haftalar/aylar benim aracim da lastik basinç uyarisi veriyordu.  Daha sonra bu uyari ortadan kalkti.  Öncelikle, lastik basinçlariyla ilgili önemli bir konu vardir ki birçok sürücü bunu tamamen gözardi eder.  Araç üreticisinin önerdigi ve sürücü kapisinin içine yazdigi degerler lastikler tamamen SOGUK iken geçerli degerlerdir.  Siz belirli bir yol yaptiktan sonra lastik basinçlarini ölçmenizin gerçekte pek bir anlami yoktur.  Lastik dönmeye baslar baslamaz isinmaya da baslar.  Bu nedenle, lastik basinçlarini araç yol yapmadan once ölçmeniz gerekir.  Bunun için de 2 önemli alete gereksiniminiz vardir:  lastik basinç ölçer ve de pompa.  Bence her sürücünün evinde bu 2 gerecin bulunmasi gerekir.  Ben Internette kolaylikla bulabileceginiz pilli dijital bir basinç ölçer ve manuel (elektriksiz) bir pompa kullaniyorum.  Siz bu konuda kendi tercihlerinizi kendiniz yapabilirsiniz.  Önemli olan araç hiç hareket etmeden lastik basinçlarini ölçmektir.  Bazi kaynaklar araç maksimum 1 km yol yapabilir der ama bence böyle ölçülecek deger de idealden uzaktir.  Ideal olan 0 km yani hiç yol yapmadan basinç ölçmektir.  Bunu unutmayin.

Gelelim diger noktaya…  Ben geçen sene yukaridaki gibi lastik basinç degerlerini normal degerlere getirdim ve hemen ardindan direksiyon kolonunun sol tarafinda bulunan lastik basinç resetleme dügmesini kullanarak resetleme yaptim.  Ondan sonra ilk basta sürekli yasadigim basinç uyari sorununu tekrar yasamadim.  Dolayisiyla sizin de aracin kitabinda bahsedildigi sekilde basinç resetleme dügmesini kullanarak reset etmeniz gerekecektir.  Ancak, ondan sonra bu konuda bir rahatlama yasayabilirsiniz.  Benim düsüncelerim bunlardir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Merak ettim. Geçmiş olsun. Takipteyim. Aklıma gelen tek şey rezonans tan abs sensörleri mi etkileniyor dedim ama o zaman da abs lambası yanar

Ebat farkı varsa o da yapar. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

8 dakika önce, Zealot :

merhaba aracınızın üzerine takılı olan Falken marka lastiklerin ebatlarını  ve kaç km de olduklarını öğrenebilir miyim

@Katil Balina

hocam lastikler şehir içi 200 km yaptıktan sonra uzun yola çıktım. 700 km civarı ankara bodrum desek max yaptığı yol 1000 km. ebatlar 215 45 r18 orjinal ebatlar.

8 dakika önce, zoptrik :

Merak ettim. Geçmiş olsun. Takipteyim. Aklıma gelen tek şey rezonans tan abs sensörleri mi etkileniyor dedim ama o zaman da abs lambası yanar

Ebat farkı varsa o da yapar. 

ebat farkı yok hocam. hatta kışlıklarda ebadın dışına çıkıp 225 45 r18 taktim iki saat sonra sadece bir kere uyarı verdi resetledim bir daha da vermedi. yazlıklarda orjinal ebada geçince başladı:)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

sorun muhtemelen lastiklerden ..  

şimdi bende size başımdan geçen bir anımı anlatayım..  beraber değerlendirelim.

mazda 6'ma  salak falkenlerden bende taktım geçen sene.  arkadaşlar bilirler her gün sövüyorum lastiklere..

aldığım günden beri araç tam 110 da titriyor.. 120 de azalıyor. 130 da kesiliyor..  

saçma sapan ve kesilmeyen bi sağa çekme durumu var ve başka lastik taktığımda çekmiyor.  

şimdi bu şikayetlerimin çözümünü aramak üzere  meşhur 1 rotçuya 2 kere gittim ve kesinlikle çekmez bu araba dedi. hakikaten de başka lastikle çekmiyor..

titreme sorunu için forumdan cengizin dükkana gittik.. kendimiz aldık böyle milimetrik balans yaptık lastiklere..   yok. düzelmedi..  o kadar hassas yapınca bi tık azaldı ama düzelmedi.

zaten saçma olan şey arabanın 110 da titreyip 130 da titrememesi . bırak 130 u   230 da bile titremiyor.   sadece 110 da titriyor..

velhasıl 2 mizin de ortak bir şikayeti olması ve ortak marka lastiğinin olması sürpriz değil bence.  

 

lastik basınç uyarısına gelirsek ..  sadece araç hareket halindeyken kendi içindeki farkları gözlemeyerek çalışıyor ve salak bi çalışma prensibi var..  mesela  araç kontak kapalıyken lastiğiniz inerse,   kontak açılınca  uyarı vermiyor. öle gidiosunuz. yani bu tur sayısını diğerleriyle de mi kıyaslamıyorsun .. ne kadar saçma bi algoritma yazmışlar.

neyse sizin bu basınç uyarısı da lastiklerden ona eminimde,  çok ısındıkları için olabilirmi, yada başka sebep mi aramak lazım  tam böyle gözlemlemek lazım..    ama lastikler patates..  

Jantlarınız da hiç sert değil gayet yumuşak.. 7J x 18   ebatlarında  ve eğildiğini hiiç düşünmüyorum.   eğilmiş olsa zaten ilk balans yaparken yani ilk lastiği aldığınızda  60 -70 gram falan ister  ve sizi uyarırlardı...

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Falken lastiklerden söz edilmisken, Amerikan Consumer Reports tarafindan yapilan 2017 Tire Brand Report Card (Lastik Markalarinin Karnesi) var.  Falken bu degerlendirmede sondan dördüncü lastik olarak görünüyor.  Bence belirli bir noktayi açiklamayabilir ama lastiklerle ilgili genel bir fikir verir.

CR Tire Brand Report Card 2017.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

abi gerek yok tabloya..  3-4 takım lastik var bende..  merak eden gelsin sök tak yapıp deneyelim.. allah belasını versin böle kötü bi tepki yok ..  response  feedback filan denilen kavramlar var  lastik terminolojisinde.. bunda onlar yok.. hiç yok..   ssadece sessiz ve az yakıo..

kastım ve 5 lt ortalama ile 500 km gittim m6 ile

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

38 dakika önce, Zealot :

sorun muhtemelen lastiklerden ..  

şimdi bende size başımdan geçen bir anımı anlatayım..  beraber değerlendirelim.

mazda 6'ma  salak falkenlerden bende taktım geçen sene.  arkadaşlar bilirler her gün sövüyorum lastiklere..

aldığım günden beri araç tam 110 da titriyor.. 120 de azalıyor. 130 da kesiliyor..  

saçma sapan ve kesilmeyen bi sağa çekme durumu var ve başka lastik taktığımda çekmiyor.  

şimdi bu şikayetlerimin çözümünü aramak üzere  meşhur 1 rotçuya 2 kere gittim ve kesinlikle çekmez bu araba dedi. hakikaten de başka lastikle çekmiyor..

titreme sorunu için forumdan cengizin dükkana gittik.. kendimiz aldık böyle milimetrik balans yaptık lastiklere..   yok. düzelmedi..  o kadar hassas yapınca bi tık azaldı ama düzelmedi.

zaten saçma olan şey arabanın 110 da titreyip 130 da titrememesi . bırak 130 u   230 da bile titremiyor.   sadece 110 da titriyor..

velhasıl 2 mizin de ortak bir şikayeti olması ve ortak marka lastiğinin olması sürpriz değil bence.  

 

lastik basınç uyarısına gelirsek ..  sadece araç hareket halindeyken kendi içindeki farkları gözlemeyerek çalışıyor ve salak bi çalışma prensibi var..  mesela  araç kontak kapalıyken lastiğiniz inerse,   kontak açılınca  uyarı vermiyor. öle gidiosunuz. yani bu tur sayısını diğerleriyle de mi kıyaslamıyorsun .. ne kadar saçma bi algoritma yazmışlar.

neyse sizin bu basınç uyarısı da lastiklerden ona eminimde,  çok ısındıkları için olabilirmi, yada başka sebep mi aramak lazım  tam böyle gözlemlemek lazım..    ama lastikler patates..  

Jantlarınız da hiç sert değil gayet yumuşak.. 7J x 18   ebatlarında  ve eğildiğini hiiç düşünmüyorum.   eğilmiş olsa zaten ilk balans yaparken yani ilk lastiği aldığınızda  60 -70 gram falan ister  ve sizi uyarırlardı...

haklısınız hocam. bu düzeyde örtüşen olaylar tesadüf olamaz. sorunla karşılaşınca gittiğim lastikçi de ankara'da ustaların tavsiyesi ve benim de hakkaten her seferinde memnun kaldığım güvendiğim bir yer. çatlak matlak muhabbetini şimdi bir kenara bırakırsak ki olsaydı dendiği gibi hava kaçırması gerekiyordu, ama olmadı, adam milimetrik rot balans yapıp gönderdi.

demem o ki ölü mişlenleri falken'leri beklerken takmıştım araçta tık yoktu. yani bu güne kadar yaz kış araçta titreme diye bir şeyin varlığından bile haberim olmadı. bu sorun tamamen yeni bir sorun. 

ilginç olan  110-130 bandının çok acayip olması. bu aralığın dışına çıkan araba dediğiniz gibi misal 190'da titremiyor. 

şu an tek derdim aracın başka yerlerine zarar verip vermeyeceği. bu şekil kullanımda yürüyene zarar verme olasılığı yüksek çünkü. bakalım ne yapacaz...

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

42 dakika önce, Zealot :

sadece sessiz ve az yakıo..

kışlık dunlop'ları (225/45/18)  taktığımda kış boyu kullanımda orjinal mişlen'de 7.9 olan yakıt  8.4'e çıkmıştı. yazlık falken'lerden  sonra şu an  7.5'e düşmüş durumda.

bu arada uzun yol boyunca 140-170 arası  kullanmama rağmen ortalama yakıt hep düşme eğiliminde oldu. 

şahsen bu yakıt ekonomisi istediğim bir şey değil. daha stabil bir sürüş için 100 km'de artı bir litreye razıyım. çıkan sonuca göre falken'ler resmen elimizde patladı. arabanın suçu yok ama şu an kendisinden soğumuş durumdayım diyebilirim. 

hayır bir ay boyunca ankara'daki en büyük bayilerini zorla,  hatta fabrika bilmem neleri ile iletişime geç, adamlar koca ankara'ya bu ısrarlar dolayısı ile sadece bir set lastik gönderip üstüne de bilgilendirsinler lastikler şurada diye, sonra bayiden aran lastikleriniz geldi falan filan derken geldiğimiz noktaya, düştüğümüz duruma bak:)))

trajikomik

 

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

valla bana hediye geldi. kumhoları çıkarıp bunları taktım.. keşke sıfır satsaydm.  nasıl bir taklaya geldim..

hele de 1 er hafta arayla bir falken birde kumho ile izmire gittim..  yani başka arabayla gitmiş gibi oldu

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sürekli basınç uyarısı verme sorununu ben de yaşıyorum. Geçen hata uyarı verdikten sonra bir benzinliğe çektim ve baktım ki sol arka lastik 28 psi 'a kadar düşmüş. Diğerlerini de kontrol edip lastikleri şişirdim ve resetlerdim.. Aradan 1 gün sonra tekrar uyarı verdi. Yaklaşık 1 hafta öyle kullandıktan sonra bir lastikçiye gidip kontrol ettirdiğimde basınçlar gayet normal gözüküyordu. Belki yukarıdaki arkadaşın dediği gibisıcak/sopuk olayından olmuş olabilir. Bende ilk aldığımda üzerinde olan michelin sportslar duruyor ama çok ses yapıyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

9 saat önce, Zealot :

valla bana hediye geldi. kumhoları çıkarıp bunları taktım.. keşke sıfır satsaydm.  nasıl bir taklaya geldim..

hele de 1 er hafta arayla bir falken birde kumho ile izmire gittim..  yani başka arabayla gitmiş gibi oldu

bu arada jilet gibi giden arabanın yolda gezinmeye başladığını da ekleyelim hocam. arabada daha önce tecrübe etmediklerime bu da eklenmiş durumda.

otur falken, sıfır!

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

11 saat önce, Zealot :

lastik basınç uyarısına gelirsek ..  sadece araç hareket halindeyken kendi içindeki farkları gözlemeyerek çalışıyor ve salak bi çalışma prensibi var..  mesela  araç kontak kapalıyken lastiğiniz inerse,   kontak açılınca  uyarı vermiyor. öle gidiosunuz. yani bu tur sayısını diğerleriyle de mi kıyaslamıyorsun .. ne kadar saçma bi algoritma yazmışlar.

Cidden böyle bir risk var, lastik olduğu yerde basınç kaybetse ancak biraz gittikten sonra haberin olacak ama bu durumda sadece lastik tur sayıları birbirini tutmazsa hata veriyor. Gözünü seveyim sensörlerin :( 

Acaba diyorum uzun yolda bu Falken amcanın 4 lastiğinden biri diğerlerinden farklı genleşip de lastiğin tur sayısını mı değiştiriyor ? Çalışma prensibini dikkate alırsak başka bir yolu yok gibi.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Lastik basınç düşüklüğü uyarısı aldığınızda ve tekrar sıfırlayıp tekrar uyarıyı aldığınızda lastiklerdeki basıncın düşmekte olduğundan emin olabilirsiniz. Ya lastiklerinizden birisine vida vs. saplanmıştır yada söz ettiğiniz jantlarda kaçırma vardır.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

37 dakika önce, Arabalar :

Lastik basınç düşüklüğü uyarısı aldığınızda ve tekrar sıfırlayıp tekrar uyarıyı aldığınızda lastiklerdeki basıncın düşmekte olduğundan emin olabilirsiniz. Ya lastiklerinizden birisine vida vs. saplanmıştır yada söz ettiğiniz jantlarda kaçırma vardır.

hocam son lastik basınç uyarısı verdiğinde önde 35 yaptıgım lastikler 36, arkada 33 yaptiğim lastikler 34 çıktı. biri digerlerinden farklı davransa kaçak var diyecem ama yok, durum bu.

merkeze inebilirsem belki nitrojen falan mı öyle seyler vardı bi ara polüler, ondan bastırayım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

33 dakika önce, Katil Balina :

hocam son lastik basınç uyarısı verdiğinde önde 35 yaptıgım lastikler 36, arkada 33 yaptiğim lastikler 34 çıktı. biri digerlerinden farklı davransa kaçak var diyecem ama yok, durum bu.

merkeze inebilirsem belki nitrojen falan mı öyle seyler vardı bi ara polüler, ondan bastırayım.

Michelin MC12293 99PSI Dijital Lastik Basınç ve Derinlik Ãlçer

Michelin MC12293 99PSI Dijital Lastik Basınç ve Derinlik Ölçer

Yukarıdaki yada türevleri bir lastik basınç ölçer alarak, her sabah aracı kullanmadan önce tümünü tek tek ölçüp kayıt ederek takip etmenizi öneririm.

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

9 dakika önce, Arabalar :

Michelin MC12293 99PSI Dijital Lastik Basınç ve Derinlik Ãlçer

Michelin MC12293 99PSI Dijital Lastik Basınç ve Derinlik Ölçer

Yukarıdaki yada türevleri bir lastik basınç ölçer alarak, her sabah aracı kullanmadan önce tümünü tek tek ölçüp kayıt ederek takip etmenizi öneririm.

 

kısa zamanda bir tane edineyim, teşekkürler

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sorun lastikleri değiştirdikten sonra başladı değil mi?

Kışlık lastiklerinizde aynı janta takılıyor değil mi ? Onlarda titreme yok muydu?

Eski lastikleriniz veya kışlık lastiklerinizle lastikleri değiştirip, sorun gözükmüyorsa acilen falken şikayetine gitmelisiniz bence.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...