Jump to content
banditinsoul

2.Nesil Dizel Mazda 3 Kendini Korumaya Alıyor

Tavsiye Edilen Mesajlar

banditinsoul

Arkadaşlar merhaba. 2012 model, Mazda 3 dizel, İmpressiv araç kullanıyorum. Yaklaşık 4 ay önce arabamın genel arıza ışığı (İngiliz Anahtarı İşareti) yandı, bende aracımı Eskişehirde yetkili servis olmadığı için mazdadan ayrılma bi usta vardı ona götürdüm. Yağ ve filtre değişimleri yapıldı, Aracın arıza ışığını söndürmek için bilgisayara bağladığımızda usta senin partikül filtren tıkalı aracı  3.000 devirde kullanarak uzun yol yap temizler dedi. Bende yaklaşık 50 km yüksek devirde kullandım ama çözülmedi. Bizde partikül filtresini temizlettik ama yine olmadı, Daha sonra Bosch servisinde rejenerasyon yapıldı yine çözülmedi. 2 hafta önce aracımı Bursa İnallar servisine götürdüm. Götürdüğümde aracımda arıza uyarısı vermiyordu bu sebeple aracınızdaki arızayı tespit edemeyiz dediler. Arızanızın sebebi orijinal parça kullanılmadığı için olabilir isterseniz aracınıza bakım yapalım dediler bide orada bakım yaptırdım ama değişen birşey olmadı. Araçta genel arıza ışığı (İngiliz Anahtarı İşareti) yandığında araç kendini korumaya alıyor ve 3.500 deviri geçmiyor. Bazende motor arıza işareti veriyor. Bazen arıza verdiğinde kontağı bi kaç defa açıp kapayınca arıza işareti siliniyor. Eğer ilk kontak açıldığında arıza işareti vermiyorsa arabada hiçbir devir ve çekme sorunu olmuyor ve seyir halindeyken arıza vermiyor. Buradaki usta partikül filtresinin kesinlikle temizlendiğini ve bu hatanın sensörlerden kaynaklanabileceğini söylüyor. Ama elindeki cihaz universal olduğu için net karar veremiyor. Yardımcı olabilirseniz sevinirim.

IMG_4680.JPG

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Arabalar

Partikül filtresi temizlenemeyecek seviyede tıkanmış olabilir. Sensörün arızalı olabileceği , filtrenin temizlenememe olasılığından daha düşük. 

Bildiğim kadarı ile pahalı bir filtre ve değişmesi gerekebilir. Eğer değiştirirseniz, bundan sonraki kullanımlarda nelere dikkat etmeniz gerektiğini servisten tam olarak öğrenmenizde yarar olacaktır.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
banditinsoul

Eskişehirde gösterdiğim usta partikül filtresinin kesinlikle tıkalı olmadığını söylüyor. Bildiğim kadarı ile partikül filtresi ile ilgili ayrı bir arıza işareti var ''DPF'' diye. Bende hiç o arızayı vermedi. Partikül filtresi çok tıkalı olsa normaldede çekişinde problem olması lazım değilmi?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
banditinsoul

Araç korumaya almayınca çekişinde hiçbir problem yok.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Arabalar
7 dakika önce, banditinsoul :

Araç korumaya almayınca çekişinde hiçbir problem yok.

O halde en iyisi, ışık yandığında yetkili servise tekrar başvurmak olacak.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
İlhan
3 dakika önce, banditinsoul :

61.000 km de

Km'de çok düşük daha. 150-200 Bin km'lere gelmiş olsa hadi diyeceğim, yakıt alma geçmişi vs ama..

Forumda silindir ve enjektör arızlarından dolayı devirden düşme vs sorunları yaşayanlar oldu. Konuları forumda mevcut. Acaba sizin sorunda benzer bir problem olabilir mi acaba?

Size yakın Ankara yetkli servisi Herter servisi var. Yöneticilerinden @dr_azoom Asalet arkadaşımız foruma üye. İletişime geçerseniz yardımcı olmaya çalışır size.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
dr_azoom

öncelikle geçmiş olsun ufaktan bi göz gecirerek okudum , bahsettiğiniz arıza dpf ile uzaktan yakından bi ilgisi yok , müsait zamanınızda ankaraya bekleriz 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Katil Balina

sanirim focus aynı motoru kullanıyordu, benzeri kendini korumaya alma meselesi bir kere başıma geldi. hatırladığım kadarıyla ateşleme ile ilgili bir sorundu. tam olarak nasıl oluyor bilmiyorum ama 3-5 bin masraf derken 300 tl falan halledilmişti. 

bir depoya konması gereken katkiyi yarim depoya koyup gazladıktan sonra olmuştu. bunu sonradan anladım tabi. siz son dönemlerde böyle bir şey kullandıysanız bir o taraflara da yoğunlaşın derim. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
dr_azoom
Bir saat önce, Katil Balina :

sanirim focus aynı motoru kullanıyordu, benzeri kendini korumaya alma meselesi bir kere başıma geldi. hatırladığım kadarıyla ateşleme ile ilgili bir sorundu. tam olarak nasıl oluyor bilmiyorum ama 3-5 bin masraf derken 300 tl falan halledilmişti. 

bir depoya konması gereken katkiyi yarim depoya koyup gazladıktan sonra olmuştu. bunu sonradan anladım tabi. siz son dönemlerde böyle bir şey kullandıysanız bir o taraflara da yoğunlaşın derim. 

 

katkı maddeleri ile olacak bi iş değil abi ..

redbull neyim mi döksek :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Katil Balina
Bir saat önce, dr_azoom :

 

katkı maddeleri ile olacak bi iş değil abi ..

redbull neyim mi döksek :)

katkı değil de temizleme şeysileri diyelim o da olumlu:))

benimki naif bir çaba hocam

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
MjR

Geçmiş olsun, bende de 2011 dizel var, bahsettiğiniz semptomları aynen yaşadım ama yanan arıza lambası içinde dişli resmi olan sarı lamba idi. Benim turbo hortumu delinmiş hatta yırtık vardı. Kaputu açıp gaza yüklenin, tıslama sesi geliyorsa olabilir. Basınç yetersiz geldiği anda lamba yanıyor aynen dediğiniz gibi korumaya alıyordu. Kontağı kapatıp açınca da sönüyor, gaza yüklenmeden gidersem yanmıyordu. Sonuçta turbo hortumunun bir lambası yok, bende yanan lamba da güç iletim sistemleri arızası olarak geçiyor kitapta :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Çağlar Bayur

Dpf başa bela :)

1. bosch serviste manuel rejenerasyon hakkı ile yapılamaz

2. söküp dışarıda temizlemeyi hakkı ile yapamazlar

3. gazladıkça düzelen bir mekanizma yoktur, anca tarladaki domates falan kızarır.

yapmanız gereken:

yetkili servise gidilecek, dpf sıvısı bitmişse doldurtulacak, sonra orada manuel rejenerasyon yapılacak.

km den bağımsızdır herkesin sürüş tarzına göre, gidilen yola göre değişir kül birikimi.

Asıl en büyük sorun: rejenerasyon başlayınca herhangi bir ikaz/bilgi vermiyor, biz de vee gelmiş oluyoruz kontağı kapatıyrouz. böyle yapa yapa kül birikiyor, sıvı da bitiyor. rejenerasyonun en büyük işareti sğutma fanları direkt açılır, o ses dikkatinizi çekerse evden geri gidip gelmel lazım mesela.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Renegade

dpf arıza ışığını yakacak ve çekişi düşürecek kadar dolsa idi, stop ettiğinizde aracınız kısa süre çalışıp stop edecek, yada marş çevirsede çalışmayacaktı. Arızanızın başka bir konuda olduğu kişisel tahminim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
ibrasoft

Sizin aracınızda sıvılı dpf olduğunu zannetmiyorum. Euro5 BL lerde sıvılı tip dpf yok. Zaten dpf ile ilgili bir koddan dolayı arızaya geçerse sıvı bitmesi vs kontak açılıp kapandığında normale dönmez. Forscanla veya mds ile rejenerasyon yapıp öğrenilmiş basınç sıfırlama, sıvılı ise sıvı dolum tanıtımı  yapılması gerekir. Forscan ve Dpf ile ilgili konu açmıştım inceleyebilirsiniz. 

Sizin sorununuz turbo hortumu basınç kaybı olabilir, enjektörlerle alakalı sıkıntı olabilir, egr ile ilgili bir sıkıntı olabilir. Büyük ihtimalle bu üçünden biri. Bu noktaların kontrolünü yaptırın. Dpf ile daha fazla zaman ve para harcamayın.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
banditinsoul

Herkese çok teşekkür ederim yardımlarından dolayı. Herter sen Asalet bey ile görüştüm kendisi telefonda çok yardımcı oldu sağolsun.  Asalet beyin ve diğer arkadaşlarında söylediği gibi büyük ihtimalle turbo hortumlarında sıkıntı var gibi duruyor. Bayramdan sonra Herter e gidip göstericem aracımı.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Çağlar Bayur
12.06.2018 at 01:20, Renegade :

dpf arıza ışığını yakacak

tasarımsal sorun da orada, arıza lambası yakmıyor. dpf dolması da , kat gibi değil, marş normal basıyor, 3000d/d ile sınırlıyor deviri eğer ki max kurum birikimi var ise

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×