Jump to content
quiteguide

İridyum Buji Temizleme

Tavsiye Edilen Mesajlar

quiteguide

Araçtan geçen sene çıkan, 35.000 km kullanmış olduğum NGK iridyum bujileri temizledim. Benzinli araçlarda, yurt dışı tavsiye edilen değişim aralığı 100.000-120.000 km, bujilere bakınca gerçekten daha giderleri olduğunu düşünüyorum, özellikle porselen kısımlarında hiç bir deformasyon, kir, yanık vs yoktu. 

Temizleme işe yararsa benimdir, çalışmazsa zaten gözden çıkarmıştım. Bu riski göze alarak uygulama yapmanızı öneririm.

İşlem için gerekli malzemeler; Tuz ruhu(evet tuz ruhu yani %18-20 oranda hidroklorik asit) , eski diş fırçası, balata spreyi, 3-5 cm derinliğinde herhangi bir kap, saç kurutma makinesi, plastik eldiven.

Tuz ruhunu kaba boşaltıyoruz, bujileri dikey konumda ateşleme yapan (kirli elektrot kısmı) 2 cm tuz ruhunun içinde kalacak biçimde 5 dk bekletiyoruz. Çıkan bujilerin tuz ruhu ile temas eden yerlerine balata spreyi sıkıyoruz ve diş fırcası ile incitmeden nazik nazik temizliyoruz. İşlemi bütün bujilere uyguladıktan sonra saç kurutma makinesi ile bujileri kurutuyoruz. 

Görsel sonuç;

Önce

 

 

IMG-20170419-WA0007.thumb.jpg.5825156a8ce792d3d5c0eef765aab3b6.jpg

IMG-20170419-WA0009.thumb.jpg.17cf7223a1fb5001ac660638bb193799.jpg

Sonra

 

ngk iridyum.jpg

ngk iridyum1.jpg

ngk iridyum2.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
quiteguide

Standart buji & iridyum arasında ki ateşleme farkı. Şarj dinamosu ve bobinler üzerinde ki etkisi düşündürmüyor da değil aslında.

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
quiteguide
53 dakika önce, Mutlu Tekir :

Devir (sinyal) farkı var. İnanmadım. :)

Bak bunu düşünmedim Mutlu.

Testi yaptığı makina da böyle bir özellik varsa, haklı olabilirsin.

En deli de Tofaş'ın LPG bujisi çakıyor, çok ekmek yedirir satan elemana.

6 dakika önce, NeW3 :

Sıfır diye satsan alırım 😁

Az kullanılmış Bosch iridyumlar var.

100 ml tuz ruhuna, 2 fırça darbesine bakar.

Düşünürsen 😂 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
NeW3
Bir saat önce, quiteguide :

Bak bunu düşünmedim Mutlu.

Testi yaptığı makina da böyle bir özellik varsa, haklı olabilirsin.

En deli de Tofaş'ın LPG bujisi çakıyor, çok ekmek yedirir satan elemana.

Az kullanılmış Bosch iridyumlar var.

100 ml tuz ruhuna, 2 fırça darbesine bakar.

Düşünürsen 😂 

Eyvallah daha önce düşünemedik altı ay önce Çin den aldım. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
quiteguide

Bende AliExpress'den almıştım bunları. Ali'den gelip de uzmeyen nadir siparislerimden. 

Bosch iridyumu tavsiye etmem zaten, ya da 0.7 mm elektrot araligi benim LPG kitine uygun değildi. 

Bujide Ngk ve denso hariç gerisi yalan gibi.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
quiteguide

Bujiler sorunsuz ateşliyor beyler.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Omur_Karaman

3. Nesil Mazda 3 için buji degisimine servis 50.000 km de yapılacak dedi 40.000 km bakımında. 

Erken degil mi? Degistirmeme gibi bir ihtimalimiz var mi? 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Ilgaz-p

Lpg ile yaklaşık 65000 km yapmış bujilerim

IMG_20190323_124956.jpg

IMG_20190323_124947.jpg

IMG_20190323_124941.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Arabalar
26.03.2019 at 09:55, Omur_Karaman :

3. Nesil Mazda 3 için buji degisimine servis 50.000 km de yapılacak dedi 40.000 km bakımında. 

Erken degil mi? Degistirmeme gibi bir ihtimalimiz var mi? 

 

Bu konuda aşağıdaki linkte şöyle bir tavsiye var;

"Tavsiye edilen servis aralığından önce daima bujileri değiştirin  . Tam servis döngüsünü beklemek bujilerin yuvasına yapışmasına neden olabilir ve bu da sökülmeleri zorlaştırabilir. Ek olarak, bir bujinin ömrünün son% 20'sinde meydana gelen aşınma, yeni bir buji grubunun maliyetinden daha fazla yakıt tüketmenize neden olacaktır."

Ayrıca bu linkte buji çeşitleri de tanımlanıyor.

 

Alıntı https://shop.advanceautoparts.com/r/advice/car-maintenance/the-differences-between-spark-plugs

 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Zealot

Eskiden, eskimiş buji ciddi yakıt tüketimine sebep olurdu, yanmayan benzin çiğ atılırdi

Şimdi o2 sensörü sayesinde ecu çiğ benzin gördüğü anda püskürtmeyi değiştiriyor. 

Close loop da, sürekli o2 sensörü çıkan gazı tahlil edip milisaniye sonra ecu ya yakıt ve emisyon hakkında bilgi veriyor. 

Eğer düzgün yanmayi sağlayamaz ve hatayı düzeltemezse,  %20 zengin karışımdan sonra motor arıza lambası yakar. 

Hızlanma esnasında yani open loop da, sensör devre dışıdır ve baz harita ya göre püskürtme ve ateşleme yapılır. Bu esnada da zengin karışımı tutuşturmak buji için çok zor değildir ama yinede eski buji sapitabilir. 

Sonuç olarak eskiyen buji yi, cok da eskimeden dibini görmeden değiştirin.

Ha kapak a kaynar ve sökülmezse,  silindir kapağı açılır. Ocak söndürür yuva yıkar...

Çok pahalı bişey değil değiştirmek iyidir.😊

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
quiteguide
53 dakika önce, Ilgaz-p :

Lpg ile yaklaşık 65000 km yapmış bujilerim

IMG_20190323_124956.jpg

IMG_20190323_124947.jpg

IMG_20190323_124941.jpg

Tırnak aralıklarinda açılma yoksa, iridyum uçlar sağlamsa temizledikten sonra bir 20-30 k daha yapabilir gibi.

Motorun yağ eksiltme/yakma durumu nasıl bu arada?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Arabalar
22 dakika önce, Zealot :

 

Şimdi o2 sensörü sayesinde ecu çiğ benzin gördüğü anda püskürtmeyi değiştiriyor. 

Close loop da, sürekli o2 sensörü çıkan gazı tahlil edip milisaniye sonra ecu ya yakıt ve emisyon hakkında bilgi veriyor. 

Eğer düzgün yanmayi sağlayamaz ve hatayı düzeltemezse,  %20 zengin karışımdan sonra motor arıza lambası yakar. 

Hızlanma esnasında yani open loop da, sensör devre dışıdır ve baz harita ya göre püskürtme ve ateşleme yapılır.

 

Oralarda epeyce işler oluyormuş:)

Bilgi için teşekkürler.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Ilgaz-p
27 dakika önce, quiteguide :

Tırnak aralıklarinda açılma yoksa, iridyum uçlar sağlamsa temizledikten sonra bir 20-30 k daha yapabilir gibi.

Motorun yağ eksiltme/yakma durumu nasıl bu arada?

Tırnak Aralıklarını kontroletmedim açıkcası 5-30 kullanıyordum eksiltme 800 ml kadar olunca 5-40 a geçtim şu anda 4000 km civarı yaptım 200 ml gibi bi eksiltme mevcut tahminimce 600 650 ml civarı olur eksiltme ( 217000 KM araç )

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
quiteguide

Tahmin ettim.

İlk resimdeki bujinin kapagin dışında kalan kısmı belli ediyor.

Motul 8100 X-cess 5W40 Ultra Performance denenebilir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Ilgaz-p
28.03.2019 at 16:09, quiteguide :

Tahmin ettim.

İlk resimdeki bujinin kapagin dışında kalan kısmı belli ediyor.

Motul 8100 X-cess 5W40 Ultra Performance denenebilir.

 motul hiç kullanmadım, hep mobil kullanıyorum,   esp formula'dan çok memnundum ancak 5-30 yağ ince kaldığından dolayı, 5-40 'a geçtim , her ne kadar ustam 10-40 tavsiye etsede tam sentetik olmadığı için kullanmak istemiyorum 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mutlu Tekir

Mobil'in 5-40 ı 3000 serisidir. 1 serisinden kalite olarak daha düşüktür. Motuldan ben de memnunum şimdilik. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
quiteguide
8 saat önce, Ilgaz-p :

 motul hiç kullanmadım, hep mobil kullanıyorum,   esp formula'dan çok memnundum ancak 5-30 yağ ince kaldığından dolayı, 5-40 'a geçtim , her ne kadar ustam 10-40 tavsiye etsede tam sentetik olmadığı için kullanmak istemiyorum 

Bu bujinin sapının sarı olması ile ilgili de bir düzeltme yapayım. Bujiyi sökmek için kullanılan lokma/anahtar daha önce 'yagli bir ortamda' kullanıldı ise bu durum meydana geliyor, iyi sıkılmış bir bujinin üst kapaktan kaçırması mantıken de imkansız.

LPG'li, yüksek km araç için 5-40 iyidir.

Üretici 10-40'a da onay veriyorsa, özellikle sıcak iklimde, yaz aylarında kullanılabilir.

Motorun, ısınma süresini ve ısınınca yüksek devirlerde ki tepkisini gözlemlemek lazım.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×
×
  • Yeni Oluştur...