Jump to content
emrekapcak

Mazda 2 Motor Hafif Titreşimli Çalışma, Soğukken Uğultu vs.

Tavsiye Edilen Mesajlar

emrekapcak

Merhaba Arkadaşlar,

2009 Düz Vites Mazda 2 sahibiyim, araca 2015' te LPG takılmış. Ben aracı alalı bir kaç hafta oldu.

Araç ilk çalışmada malum devir yükseltiyor otomatik jikle vasıtasıyla. Daha sonrasında ise devri düşürüyor ancak uğultulu çalışmaya devam ediyor araç devir düşmüş olsa bile. Ayrıca rölantide de sallantılı çalışıyor motor ya da hafif vuruntulu diyelim. Araçta LPG olması, benden önce takılmış olması, kullananın nasıl kullandığını kesinlikle bilmemizin mümkün olmaması gibi sebeplerden ötürü sübaplardan yana bir korkum var. 

Boğaz kelebeğini sökmeden yerinde bir kez temizledi uzun süredir gidip geldiğim usta. Bujilerini kontrol etti iyi durumda dedi ama üzerinde normal buji var ben NGK' nın İridyum bujilerine geçmeyi düşünüyorum. Bunlardan da kaynaklı olabilir diye düşündüm bu çalışma şekli. Dün de Bostancı İkiler Mazda' ya gittim. "Sübaptır bu başka ne olacak." dedi usta. Ben de "Kompresyon testi yapmak lazım sanırım." diyince "Evet buji mi sübap mı ancak öyle anlaşılır." dedi. Bu işlem için fiyat sordum ve 150 TL dedi.

Sübapların değişmesi durumunda, orijinal sübapların 5000 TL' ye çelik sübapların ise 3000 TL' ye mal olacağını söyledi. Çelik sübabı da tavsiye etti tabi. Sağolsun ayak üstü ilgilendi güzel karşıladı bizi. İnternetten forumlardan bulup gittiğimi de söyledim kendisine.

Konuyla ilgili önerisi, yardımı olacak kimse var mı? Aynı sorunu yaşayan ve çözüm üreten? İridyum Buji' ye geçen? Sübap değişimi yaptıran vs.? Fiyat bi tık yüksek geldi bana sanki daha uygun fiyatlara halledebilirim gibi düşünüyordum açıkçası.

 

Teşekkürler.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mehmet Özdemir

mazda 3 sübap problemiyle ilgili konumuzu bulup, orada karşılaşılan durumla kendinizinkini karşılaştırabilirsiniz. servis maliyeti haliyle yüksek olacaktır. güvenebileceğiniz bir ustaya da danışabilirsiniz. kendisi son zamanlarda pek aktif değil ama @Zealot'a ulaşabilirseniz sorununuzu en hızlı şekilde teşhis etmiş olursunuz

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Kerem-81

Selamunaleyküm,  inşallah önemli sorun yoktur, 1 ay önce bende de buna benzer bir sorun çıktı. Otomatik Mazda 6 aracımda sarsıntılı çalışma ortaya çıktı motorun sesi bile  değişti, bu ses için tam bir benzetme veremem.  Boşta iken daha hissedilir bir sarsıntılı durumdaydı. Kısacası sağ motor kulağı patlamış, değiştirdik ve normale girdi. Aracınızın çekişinde,  ivmelenmesinde, yakıtında bir değişiklik yoksa sorunu başka yerlerde aranması lazım. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Zealot
10 saat önce, emrekapcak :

 

 

araç kaç km de. siz kaç yılında ve kaç km de aldınız.

motor arıza lambası yanıyor mu.

özellikle sıcakken zor çalışma ile karşılaştınız mı.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
emrekapcak
19 hours ago, Mehmet Özdemir said:

mazda 3 sübap problemiyle ilgili konumuzu bulup, orada karşılaşılan durumla kendinizinkini karşılaştırabilirsiniz. servis maliyeti haliyle yüksek olacaktır. güvenebileceğiniz bir ustaya da danışabilirsiniz. kendisi son zamanlarda pek aktif değil ama @Zealot'a ulaşabilirseniz sorununuzu en hızlı şekilde teşhis etmiş olursunuz

 

Teşekkür ederim konuyu bulup arkadaşa ulaşmaya çalışacağım.

18 hours ago, Kerem-81 said:

Selamunaleyküm,  inşallah önemli sorun yoktur, 1 ay önce bende de buna benzer bir sorun çıktı. Otomatik Mazda 6 aracımda sarsıntılı çalışma ortaya çıktı motorun sesi bile  değişti, bu ses için tam bir benzetme veremem.  Boşta iken daha hissedilir bir sarsıntılı durumdaydı. Kısacası sağ motor kulağı patlamış, değiştirdik ve normale girdi. Aracınızın çekişinde,  ivmelenmesinde, yakıtında bir değişiklik yoksa sorunu başka yerlerde aranması lazım. 

İnşallah. :) Sizin yazdıklarınız biraz umut oldu kompresyon testinden önce kulaklara da baktıracağım. Aracı yeni aldığım için çok fark edemesem de genel kullanım ve başka araçlarla kıyasladığımda çekişi ve performansında bir sorunum yok. Yeni birşey farkettim ki benzine aldığımdan beri araç biraz rahatladı. Şu LPG' yi kullanmak zorunda olmak çok sıkıcı maalesef. Hidrojen sistemlerini araştırıyorum ama çok spesifik ve bilimsel verilere ulaşılmamış henüz. Teşekkür ederim.

10 hours ago, Zealot said:

 

araç kaç km de. siz kaç yılında ve kaç km de aldınız.

motor arıza lambası yanıyor mu.

özellikle sıcakken zor çalışma ile karşılaştınız mı.

Motor arıza lambam yanmıyor. Araç şu an 151 bin km civarında ben aldığımda 149 civarındaydı. Kilometresi yüksek biraz evet. LPG 2015 yılından beri aracın üzerinde. Hor kullanılmamış yıpranmamış bir araç ama LPG ile kullanım herkesin becerebileceği bir şey değil maalesef. Sıcakken ya da soğukken zor çalışma sorunum olmadı hiç henüz. LPG ayarını yaptırdım filtresini değiştirdim ama detaylı bir LPG bakımı yaptırabilirim belki şu YouTube kanalı da olan Candan Mühendislik gibi bir yere. Teşekkürler. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Zealot

bu verilerin ışığında.. sübaplarda belirgin bir arıza henüz oluşmamıştır..

sübap arızaları  zaman içerisinde şu şekilde belirtiler gösterir..   yukarıdan aşağı doğru sırasıyla

* titreşimli çalışma. rölantide titreme.

* motor arıza lambası yanması ve yanıp sönmesi

* bazen ciddi çekiş düşüklüğü ve rampalarda vs. ilerlemede zorlanma

* sıcakken çok zor çalışma

 

lpg den soğumanıza veya korkmanıza gerek yoktur.  yazılıp çizildiği gibi zararlı bir yakıt değildir.

hidrojen sistemleri dünya çapında üretilmiş en saçma  en faydasız,  en boş,   en en en  ...    ürünlerdir.

 

isterseniz bi akşam   maltepe sahile uğrayın göz ucuyla bakayım araca

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
emrekapcak
43 minutes ago, Zealot said:

bu verilerin ışığında.. sübaplarda belirgin bir arıza henüz oluşmamıştır..

sübap arızaları  zaman içerisinde şu şekilde belirtiler gösterir..   yukarıdan aşağı doğru sırasıyla

* titreşimli çalışma. rölantide titreme.

* motor arıza lambası yanması ve yanıp sönmesi

* bazen ciddi çekiş düşüklüğü ve rampalarda vs. ilerlemede zorlanma

* sıcakken çok zor çalışma

 

lpg den soğumanıza veya korkmanıza gerek yoktur.  yazılıp çizildiği gibi zararlı bir yakıt değildir.

hidrojen sistemleri dünya çapında üretilmiş en saçma  en faydasız,  en boş,   en en en  ...    ürünlerdir.

 

isterseniz bi akşam   maltepe sahile uğrayın göz ucuyla bakayım araca

 

Vallahi ben de Kartal/Soğanlık' tayım yarın gündüz bu akşam ya da pazar uğrayabilirim, çok memnun olurum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×