Jump to content
Hansalf

Mazda 323 1.8 Vitesi D ye alınca stop ediyor

Tavsiye Edilen Mesajlar

Hansalf

Arkadaşlar selamün aleyküm 

98 model 323 familia 1.8 otomatik vites benzin lpg aracım. 215.000 km 

Kafanızı ağrıtıcam biraz kusura bakmayın!

Aracı aldığım zaman rölanti çok yuksekti 1.2-1.5 arası ve doğal olarak otomatik olduğu için vites geçişlerinde vuruntu yapıyordu. Daha sonra kelebek boğazı temizliği, rölanti motoru bakımı yapıldı araç normale döndü vites geçişleri düzeldi rölanti düzeldi. 3 gün sonra araba dengesiz çalışmaya Vitesi D ye yada R ye alınca stop etmeye başladı. 

İkiler Mazda ya götürdüm sağolsun ustalar ilgilendiler Necmettin usta var samimi adam baktı araca ateslemesine kadar Boğaz kelebeği temizliğini yapan usta müşür leri söktüğü için arıza kodları çıkmış onları ikiler Necmettin usta sildi. Dene bin arıza yaparsa gel kod a bakalım dedi.10 gün kullandım taş gibi sonra tekrar yapmaya başladı hemen getirdim ikiler e usta makinaya bağladı şanzıman müşür arızası verdi çıkma temiz ile değişti.malum parça yok. Sonra aracı aldım 3 gün anca kullanabildim yine başladı stop etmeye ama rölanti de hiç problem yok saat gibi sayıyor. Şanzıman ciya götürdüm şanzıman ile alakası Yok dedi.tekrar ikilere getirdim. Necmettin usta ile konuştuk makinaya bağladık arıza yok. Reset attık yine şuan sıkıntı Yok ama yapacak eminim. 

Kafanızı sisirdim ama sıkıntı daraltti beni böylede satamam bana yakışmaz seviyorum da arabayı . 

Kısaca araba sogukken rölanti düzgün(0.9 civarı) ama Vitesi D ye R ye takınca stop ediyor defalarca sonra hafif fazla gaz vererek vitesi takıyorum araba ziplaya ziplaya gidiyor gidince sıkıntı yok ısınınca araba düzeliyor. Böyle birşey ile karşılaşan varmı forumlara baktım bulamadım hiç birşey. Saygılar cevaplarinizi esirgemeyin lütfen 

 

 

Arabayı uzun zamandır benzinde kullanıyorum Bilgi

 😊

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Hansalf

Malesef can sıkıcı inşallah bunun dilinden anlayan çıkar sağolasın 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
zoptrik

Arıza kodları neydi? Değişen müşür neydi? Parça yok diye bir şey yok. Sadece çok pahalı. Araç vitese geçerken illa ki rölanti dalgalanacak. Ama stop etmemesi lazım. Ben mazdanın otomatik vitesi konusunda çok tecrübeli değilim. Ama usta tavsiye edebilirim. Merser Halil usta bu araçların üretildiği zamanlardan beri serviste çalışıyor. Malum servis sadece arıza tesbitine bile para alır.  Bir de Ümraniye sanayi de İsmail usta var kendi bilmese bile illa bilen bir arkadaşı vardır. Çok eski sanayici. Zor mesele ama çözülür İnşallah. Geçmiş olsun. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Hansalf

Merhaba Şanzıman müşürü de usta zaten değişti birşey farketmedi. Arıza kodu resmini attım şanzıman türübün arızası olduğunu söyledi bende tanıdığım sanzimanciya gittim makinaya bağladı sanzimandan değil dedi. Artık işin parasını da geçtim alsın servis parası. Oraya git buraya git millet uğraşmak mi istemiyor bilmiyorum 

IMG_20180806_151741.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Hansalf

Araba  N yada P konumunda tıkır tıkır sayıyor rölanti iyi vitese D ye takınca stop. İşin kötü kısmı araç stop ettiği zaman bile bilgisayarda arıza gözükmüyor gozukmedigi için deneme yanılma müdahale edicez dedi usta. Usta da iyi niyetli birşey diyemem. Formda görmüştüm" rölanti dalgalanması var rölanti motorunu degistim" düzelmedi diyen de var. En son ustanın dediği ya rölanti motoru yada kelebek boğazı. Bide işin ilginç kısmı şu araç arızalı servise götürünce bilgisayara bağlıyor arıza kodu çıkmıyor.sonra bilgisayara bagladigimiz için mi dir tesadüf mü bilmiyorum 10 gün hiç sıkıntı yok. Sonra arızayı yanı stop etme olayı başlıyor 🙄

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
zoptrik

O müşürü değişince bu arıza bir daha belirmedi mi? Çok garip. Otomatik vites bir aracın ila ki bunu engeleyecek bir sistemi olmalı. Arıza koduna baktım: 

https://www.yourmechanic.com/article/p0715-obd-ii-trouble-code-input-turbine-speed-sensor-circuit-malfunction-by-logan-utsman

Yani diyor ki sensör kendisi,bağlantısı veya kablosu bozuk olabilir, selenoidler bozuk olabilir, valf body hasarlı olabilirmiş(bunu ben de anlamadım) VEYA kirli veya düşük seviye yağ olabilir. Ondan sordum tekrar verdi mi hatayı diye. 

Geçmiş olsun tekrardan.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Hansalf

Müşür değiştikten sonra yine aynı arızayı yaptı ama hata kodu vermedi.daha önceki müşür arızası kodu çıkmadı başka kod ta çıkmadı.arizayi yine yaptı. En son bayramdan 2 gün once arizali şekilde bilgisayara bağlandı arıza kodu vermedi. Birde şöyle birşey var 10 gün boyunca her sabah 15-20 kere d ye takınca stop eden araba bilgisayara bağlanınca arıza kodu vermese bile 10 gün boyunca sikintisiz biniyorum. Bugün itibariyle 7ci gün ve arabada arıza yok . Arıza yapmasını bekliyorum inşallah yapmaz ama 3 aydır bunu düzenli yaptı arıza yapmama ihtimali düşük

 

Zoptrik kardeşim o şanzıman arıza kodunu şanzımanciya gösterdim hatta iki sanzimanci baktı. Şanzıman arızası dediler sonra sanziman ile alakası yok dediler tekrar servise usta ya dedim sanzimancinin anlattığı şeyi . Üstada o zaman kelebek boğazı düzgün çalışmadığı için ,şanzımanda kelebek boğazı düzgün çalışmadığı için falan filan dedi 😊

İnşallah arıza yapmaz yaparsada inşallah kod çıkar Dua ile kod çıkarıyorum 😁

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×
×
  • Yeni Oluştur...