Jump to content
Tarahumara

Skyactiv Şanzıman Kilidi

Tavsiye Edilen Mesajlar

Tarahumara

Uzun zamandır garajdan çıkarken ufak bir yokuşta aracın hafiften öne atlamasının sebebini merak ediyordum. Bu gece yine can sıkıntısından ne yapayım diye düşünürken, Mazda'nın otomatik şanzıman sistemindeki kilitleme olayı ile ilgili bir video çekeyim dedim. Belki, bu öne atılım merakımı da gidermiş olurum diye. Şüphelendiğim şey şanzıman kilidinin devreye girmesiydi. @Zealot arkadaşımız, Mazda'larda kilidin çok erken devreye girdiğini söylemişti. Test sonucunda gözlemlediğim şey de tam olarak buydu. 

Biraz uzun bir video oldu (13 dk). Aracın OBD portuna bilgisayarı bağlayıp, bilgisayarı yan koltuğu koydum ve telefonla bilgisayar ekranını kayıt ettim. Yolu da araç içindeki kamera kayıt etti. Aslında ekranı kaydeden yazılımları kullansam daha hoş olabilirdi ama garaja inerken böyle bir kayıt yapma planım yoktu. Garajda telefon çekmediğinden böyle bir yazılım da yükleyemedim. 

Bilgisayar ekranında bazı veriler var. Anladığım kadarıyla bu verilerin ne olduğunu açıklamaya çalışacağım. Açıklayamadığım ya da yanlış açıkladığım bilgiler için bilgili arkadaşlar yardımcı olursa sevinirim.

- LOCK_UP : Araç rolantide çalışırken OFF konumunda, belli bir hızı geçince SLIP yazıyor. Kilitlendiği anlamına geliyor sanıyorum.

- GEAR_SEL : Aracın kaçıncı viteste olduğu.

- RPM, rev/min : Motorun dakika dönme hızı.

- OSS, rev/min : Şanzıman çıkış hız sensörü (Transmission Output Speed Sensor).

- TSS, rev/min : Türbin hız sensörü (Trans Speed Senor).

- TS_VS, km/h : ? Bunun ne olduğunu anlayamadım.

- VSS, km/h : Araç hız sensörü. Bu değerle aracın kadran ve GPS hızı arasında 8-9 km/h fark var. Araç kadranı 179 gösterirken bu değer 170 gösteriyor.

- APP, % : Gaz pedalına basma yüzdesi.

- LOAD, % : Motora yükünün yüzdesi.

Bir başka merak ettiğim şey de şudur; Ben bu aracı ilk aldığımda, aracın kadranında 199 km/h hızı otobanda gördüm. Nedense artık 180 km/h geçemiyorum. Belki hiçbir alakası yok ama ben, ilk bakımda değişen motor yağına yoruyorum. Bir sonraki bakımda ısrarla 0-20 Mazda Supra yağı isteyeceğim.
 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
zoptrik

Çok başarılı çalışma. Elinize sağlık. Şanzumanın nasıl çalıştığıyla ilgili mükemmel fikir veriyor. Ben biraz daha inceliyim videoyu :D 

-edit- Ömer senmişsin ya :D Siz biz falan :D ben bir ufuğu çekiştireyim bu videoyu çekiştirip sündürelim :D 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mehmet Özdemir

mazda'nın böyle bir çalışması olmamıştır herhalde :D can sıkıntısı, sen neler başartıyorsun insanlara

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Servet

Skyactive düşük devirde kilitleme sayesinde manuel vites kutuları kadar düşük tüketim sunabiliyor.

Bilgilendirme yine harika olmuş Ömer. Senin soluduğun havadan solumak istiyorum :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Tarahumara
5 dakika önce, Servet :

Skyactive düşük devirde kilitleme sayesinde manuel vites kutuları kadar düşük tüketim sunabiliyor.

Bilgilendirme yine harika olmuş Ömer. Senin soluduğun havadan solumak istiyorum :D

Screen-Shot-2018-08-29-at-16_45_48.thumb.jpg.b0ef798e39eb91487979c1d8442e6719.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Tarahumara
22 saat önce, zoptrik :

Ömer senmişsin ya :D Siz biz falan :D ben bir ufuğu çekiştireyim bu videoyu çekiştirip sündürelim :D 

Ufukla analizini yaptik biraz. Aracin neden gitmedigine dair. Fakat bir sonuca ulasamadik. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Leanback

Yağ konusunu bende merak ediyorum, 5w30 ultra'dan bir sorunum yok ama 0w20'yi görmediğim için nasıl olur bilmiyorum. Soğuk iklimlerde sık kullanılan veya kısa mesafeli kullanılan araç için tamam ama yazın performanslı kullanımda 0w20 ince gelmez mi? Örneğin Kuzey Amerikada ve Avrupada Mazda 0w20 yağı önerirken bizim iklimlerde 5w30 öneriyor. 

Maksimum hız olarak yağın bir etkisi olacağını sanmıyorum, 0w20'nin olayı çok düşük sıcaklıklarda inceliğini koruması.  Maksimum hız denemesinde yağ ve motor ısındığı için 10w40 bile olsa yeterli yağlamayı yapar. Hız konusunda ise 199kmh yaptığınız denemede arkadan rüzgar almışsınızdır veya belirsiz bir eğim vardır düzde 200kmh yapamıyor bizim araçlar, bir çok kez denedim 190kmh gibi kalıyor, eğimde 205-210 max. 

Geçen sene çeşmeye giderken araba 165kmh hızı bir kmh geçemedi, bir üzüldüm bir üzüldüm motora bişey oldu diye :) Şimdi git garanti ile uğraş usta kullansın bunlar böyle normal desin vs bütün süreci çizdim kafamda :) Park alanında bir durdum ki karşıdan kasırga gibi rüzgar esiyor, buna rağmen aklıma gelmedi bu yüzden olduğu, taa ki dönerken rüzgarı arkama alıp 1.5lt motor 2.0lt gibi gidene kadar. Gaza dokunuyorum 160-170kmh gidiyor araba, tam bastım direk 200ü geçti. Yani farkedilmeyen az bir rüzgar bile baya etkiliyor son hızı.

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×
×
  • Yeni Oluştur...