Jump to content
Chochito

Rx8 hakkında yardım

Tavsiye Edilen Mesajlar

Chochito
Oluşturuldu: (düzenlendi)

Selamlar herkese yeni katıldım. İki gün önce aldığım iyice araştırmadan aldığım Rx8 aracımda korkutan problemlerle karşılaşmaktayım yeni kullanıcı olarak sizlerinde fikir ve tecrübelerinden faydalanmak isterim. Öncelikle benim aracım da hararet göstergesi en sıcağa doğru ilerliyor H yi görüyor bazen düzeliyor sonra tekrar yükselmeye devam ediyor rolantide dahi beklerken trafik ışıkları nda vs. kendiliğinden yükseliyor bir iki tıkta değil gösterge sona yatıyor!Telefonda hararet müşirinden kaynaklanabilir dendi. Birde aracım iki gündür elimde ilk marşta hiç çalışmadı dün akü ikaz lambası yandı en son dördüncü marşta çalıştıktan sonra eve uğradım aracı bir daha çalıştıramadım akü ikaz lambası yağdanlık ve motor arıza ışığı üçü beraber yanıyor ilk bakımı yaptırmak için fırsat ararken şuan çalıştıramıyorum cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim. Hayırlı forumlar 

Chochito tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Çağlar Bayur

fizanda da olsa ustası ile kavuşturun piyasda parçalanmayın

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Revivo73

@Chochito hararet göstergesinde ibre H'ye ilerliyorsa ilerlediğini gördüğünüz gibi mümkünse aracı kenara cekip motoru durdurmalısınız, bu her araç için yapılması gereken şeydir. Dünyanın en büyük RX-8 forumu olan RX8club.com'da 20+ yıllık RX-7 ve RX-8 kullanıcısı birinin gönderisinde görmüştüm, hararet ibresi oynadığı anda motoru durdurmalısınız yoksa motora zarar verebilirsiniz diyordu. Siz hararet ibresi o kadar hareketlediği halde kullandım, trafik ışıklarında bekledim diyorsunuz, o motorun kesinlikle  elden geçmesi gerekli.

Motoru tamamen yenilemenizi tavsiye ederim yani rotor segmanları, segman yayları, bloklar arasındaki contalar. Bu işleme "overhaul" deniliyor, İnternetten bakın. Gerekli parçaları AtkinsRotary.com 'dan temin edebilirsiniz, 100% orjinal ve uygun fiyatta RX-8 parçası satıyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Chochito

Öncelikle Cevabınız için teşekkür ederim aracı şehir dışından aldım Her 50km de bir totalde 6 kez mola vermek zorunda kaldım. Bahsettiğiniz siteye bakıyorum peki motor yenileme işlemi için servisi tahmini ne kadar fiyat biçer 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Karsiyakaliozi

Geçmiş olsun genelde servisler o işlere girmiyor,TR de bu işleri yapan 1-2 özel servis var onlara danışmak mantıklı hatta forum üyemiz abimiz var onunla görüşebilirsiniz rx-8 biraz narin araç dır kolay gelsin.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Revivo73

@Chochito Motor sadece hararet yapıyor olsaydı, conta takımı değişikliği yeterli olabilirdi. Atkins Rotary'de conta takım seti fiyatlarına bakmadım fakat $100-$200 arası olmalı. Fakat motorun ilk marşta çalışmama sorunu segmanların da bitik olduğunu gösteriyor, segman seti ve ilgili parçalar, kafadan atıyorum $400-$500 tutabilir. Buna servis ücretini de eklediğinde ortaya büyük bir rakam çıkabilir. Evinde bodrum veya alanın varsa, motoru kendin de söküp parçaları takabilirsin; bu sekilde motoru kendi söken RX-8 sahipleri var, bu forumda da bir arkadaş evinde sökmüş ve resimleri paylaşmıştı ve youtube da nasıl yapıldığını gösteren onlarca video var. hiçbirisiyle uğraşamam diyorsan Japonya'dan sıfır motor bloğu (sandık motor) getirip taktırabilirsin.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Chochito

Cevabınız için teşekkür ederim Revivo73 hocam. Peki araçta wankeli kaldırıp ruhsata işleterek audi tt 1.8 motor swap işlemi yaptırmayı düşünsek  sizce nasıl olur. Farklı bir araç almak istediğimizde Satışta karşımıza avantajı mı olur dezavantajı mı. Şu ana kadar wankelin özel ilgi isteyen bir motor olduğuna şahit oldum ve ben düz bir kullanıcı yağ su eklemekten başka teknik bilgisi olmayan birisi olarak fikrinizi almak isterim. Sanırım farklı sistem bir araca erken atladım. 

İki seçeneğim gözüküyor ya wankel revize edilecek yada 1.8 tt motor swap. Hangisi Daha iyidir daha güçlüdür performanslı önemsediğim bi durum değil fakat ikisi de Aynı meblağ tutuyor. 

İki seçeneğim gözüküyor ya wankel revize edilecek yada 1.8 tt motor swap. Hangisi Daha iyidir daha güçlüdür performanslı önemsediğim bi durum değil fakat ikisi de Aynı meblağ tutuyor. 

Karşıyakaliozi teşekkür ederim evet maalesef ustası yok 30 yıllık ustayım suyla çalışmayan araba yeni gördüm diyen mi istersiniz :) ben anlamam diyip dükkana sokmayan mı... Sağolun size de kolay gelsin. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Revivo73

@Chochito Swap motor satışta avantajı mı dezavantaj mı olurdan önce, o motoru bu araca yerleştirebilir miyimi sormalısın. Bu araçta motor ön aks ile kabin arasındaki o daracık alana giriyor cunku wankel 2 rotor uzunluğunda. 4 piston uzunluğunda Audi TT motoru oraya sığmaz. RX-7'de Ford motoru sığıyormuş ancak RX-7'de ölçüler farklı tabi ki.

Farklı sistem bir araca erken atladım derken aslında ben de bu aracın sistemini bilmeden aldım. Ancak benden 22bin km önce motor blokları tamamen yenilenmiş , o sayede şansıma bir sorun yaşamadım. Fakat bende de aracın katalitik  konvertörü iptal edilmiş ve fenni muayenede yenisini alamadım cunku fiyatı 8500TL, muayene eksik old için aracı uzun süredir pek kullanamıyorum. Onun dışında aracı aldığım ilk sene sol ön far camı kırık old için içeri su almaktan Xenon'u yanmıştı ve yenileyene kadar 6 ay kadar geceleri kullanamamıştım. Katalitik konvertör sorununu çözmek için son 2 yıldır yeni bir iş üzerine çalışıyorum, yakında meyvesini verip 8500TL'nin birkaç katını cok kısa sürede kazanma ihtimalim var.

Konuyla ilgili daha detaylı sohbet için Riot.im RX-8 sohbet odasına uğrayabilirsin:

https://riot.im/app/#/room/#rx-8:matrix.org

Giriş için e-mail dahi gerekli değil. Rumuz belirleyip giriyorsun.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Chochito

Revivo73 hocam araca ustasını bulduk K20 veya tt 1.8 hangisini istersen swaplayabiliriz dendi. Olmuyorsa Neye istinaden söylendi böyle bişey bilmiyorum. Ben tt motorun bir avantaj olacağını düşündüm insanların tasarımına hayran oldukları halde Rx8'in accent fiyatında olması birincil öncül sevgili gibi Motor.. Davetiniz için Teşekkür ederim inşallah başarırsın hayırlı kazançlar dilerim. 

Bu arada yabancı forum sitelerinde RX8 1.8T 20V swaplanmış birçok araç görebilirsiniz. Sanırım onlarda 500km de bir özel yağını aramaktan bıkmış olmalılar

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Revivo73

RX-8 swap konusunu pek araştırmadım Türkiye 'de hiç swaplanmış RX-8 görmediğim için başka motor uymaz diye tahmin ettim. Ustası swaplarız diyorsa bir araştırmak gerekli.

500km de bir özel yağ aramak gibi bir durum yok. Sadece bu araç  dizel motorlu araçlar gibi, taksi gibi sürekli kullanılmamalı, sonuçta yarış arabası. Buna ragmen sürekli kullanacam diyorsa bir kişi tüm bakımını ona göre yapmalı. Hem öyle bakım yapmayayım, hem Ford Focus vs gibi her yere her zaman kullanayım hem de RX-8 gibi güzel görünümlü aracım olsun, fiyatı da Mercedes gibi yüksek olmasın..böyle bi olay yok :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Chochito

Estağfurullah elbetteki böyle bir beklentim Yok Haftasonu arabası olarak aldım ben zaten. Elimizi vicdanımıza koyalım TT, s2000, type-r gibi araçların piyasasına erişemeyişinin model yılı/fiyat olarak (güç konfor yol tutuş kıyaslamıyorum şuan) nedeni Mazda olması değil Wankel motoru kullanması ve anlayan bakacak 3-5 ustanın bulunması. Keyfi fiyatlar elimize düştün modları. İstediği kadar 10bin rpm çevirsin benim gibi Mazda yetkili servisi aranıp  RX8'e bakmıyoruz ama Ankarada bir ustaya yönlendirebiliriz cevabı alındığında, aracıma bakmadılar ama olsun 9bin rpmde ne kayıyo be demeyecektir kimse. Size Saygı duyuyor fakat Wankel'e - 1 vermeden geçemiyorum. Sahibi de olsam eğri doğru belli. 5 ustadan 4 ünün el atabileceği yılların 1.8t si sanırım en mantıklısı olacaktır. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Karsiyakaliozi

Merhaba yaşça benden küçüksün sanırım o yüzden yazacaklarımı abi tavsiyesi olarak değerlendir :) motor mekanik v.s konulara çok hakim deyilsen, tr de ustayı çok iyi tanımıyorsan yaparız ederiz uçar kaçar kısımlarına inanma tr de herkes usta malum kendini garantiye almadan bu işe girme referans iste hatta referanslar la git konuş iş kafama yattı dersen tam maliyet çıkart ustaya anahtar teslim çalışır durumda anlaş garanti iste bu işin swap kısmı, eğer aynı fiyata mal olacaksa bence sandık motor tak derim bu aracın özelliği motorudur  zaten 0 motor oldu mu kafan rahat olur basit kurallara uyarsan sıkıntısız 100 k devirirsin .

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Chochito

Merhaba Karşıyakaliozi cevabınız için teşekkür ederim 3-5 halledilebilir bi durumsa hallettireceğim fakat sandık motora 15-20 bin vermeyi düşünmüyorum. Aynı paraya swap Olmuyor randıman tutmuyor veya problem çıkartıyorsa da almak isteyene aracı bu şekilde satarım haklı olabilirsiniz belki fakat Wankel bende bitti. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Revivo73

@Chochito Wankel bitti yorumun yanlış. Öyle birşey yok. Bu aracın kullanım şekli ve bakımını tam bil ve tam uygula 500.000km motor ömrü var. Türkiye'de insanlar "gerçek teknik" konuları maalesef tam bilmiyorlar. Fakat uyanıklık konularını tam biliyorlar. Bu ikisi birleşince RX-8 bu hallere düşüyor. Japonya'da satılan 2.el RX-8'lere bakmıştım bir ara, 300.000km ye yakın RX-8 ilk motoru ve sorunsuz çalışıyor. Satıcı aracın altına girip amortisörlerin arasından bile resimler cekmiş, her biri için 1 tane,  4 resim sadece amortisörleri gösteriyor. Alman http://rx8forum.de/ üyesiyim orada da 2006 model orjinal motorlu ve sorunsuz RX-8 'ler dolu. Amerikan rx8club.com'da da coğu RX-8 süper kondisyonda.

Türkiye'de ilan açılan satıştaki RX-8'lerin coğu süpheli geçmişe sahip. Forumda bu araçların km bilgileri üzerine bir konu açmıştım, konu edit'lendi tam düşündüğümüzü de iletemiyoruz foruma, o yüzden RX-8 sohbet odasını önerdim zaten. 2016'da İstanbul'dan biri, Bursa'dan satılan uygun fiyatta 2006 RX-8'i sordu ve görmeye gittim,  araç motor , kaporta, iç aksam ve km bilgisi olarak herşeyiyle oynanmış çıktı. Bunu RX-8 odasından ilettim gayet sağlıklı bilgi alışverişi oldu. Başka bir arkadaş da yeni aldığı Series II ile ilgili bir sorundan bahsetti fakat sorunu burada anlatamam cunku mahremiyet isteyen konu. Odada rahatlıkla konuştuk. vs vs.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Chochito

Doğrudur bendeki araçta muhtemelen hep bilinçsiz ellerden geçti 100binde koyulan sandık motorlu aracın 110binde iptal olmaması gerekir bende patlaması da ayrı cabası.  Belkide mutlaka ilk marşta çalışan araçları alın yazılarını geçen hafta okumuş olsaydım almadan mutlu bi şekilde dönüyor olacaktım. Birkez 2.marşta çalışmayı görmezden gelmek pahalıya mal oldu. İnşallah bir iki parça değişimi ile hallolabilecek durumdadır yoksa bir ömür Ön yargı olarak kalacak bende. Gelişmeleri takip edeceğiz bakalım

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Zealot

merhaba.

mazda rx8 e asla motor swapleyemezsiniz. 

hiçbir yeni model arabayada motor swapleyemezsiniz.

bunlar internette dolaşan şehir efsaneleridir.

anca eski 316i ye   3.30 motoru falan koyarsınız ki bu da yine çok emek ister..  6.0 camaro motoru takılan mx5 de var evet ama camaro alsanız daha ucuza çıkar ya neyse..

dünyada örneklerini ararsanız   yüzlerce arabaya farklı farklı motorlar takıldığını görebilirsiniz ama bu sanıldığı kadar kolay değildir.. 

telefondan  klavyeden  takarız hallederiz diyenlerede itirbar etmemenizi tavsiye ederim. 

neden takılamaz diye net konuştuğumu da söyleyeyim..

bir kere 2000 sonrası araçlar elektronik kontrollü..   herşey beyinden.

siz audi veya k20 honda motoru koyduğunuzda mazda ecu su bunu tanımayacak .  mazda ecuyu iptal etmeniz lazım..  gidip audi ecu koymanız lazım

bu da aracın esp  klima farlar direksion açı sensörü gibi saçma sapan herşeyinin, airbaglerinin, şanzımanının hararetinin bile  hata vermesine sebep olacak.   en basitinden İmmobliser bile çalışmayacak.

bu noktadan sonra yapılabilecek en mantıklı 2. çözüm cobb ikinci paralel ecu kullanmak ve onu programlamak.  öyleki araç bazı parametreleri kendi ecusundan  diğerlerini cobb dan almalı fakat yine altını çiziyorum  araba parası yersiniz.. soketler uymaz  tek tek kes biç  voltajlar  değerler  frekanslar   abs esp fren aklına ne geliyorsa sapıtacak..

kısaca yok böyle bir şey.. 

****

__________

aracınızın akü lambası yanması ve hararet yükselmesi   birbiri ile pararlel çalışan tek kayıştan beslenen  şarj dinamosu ve su pompasının gerekli vazifeyi yapmamasından kaynaklanıyor..     bir kere  V kayışınızda problem var.. çıktı yandı bitti kaydı birşey oldu

yağ lambası yanması normal araçlarda yağ dibine kadar eksildiğinde, basınç düştüğünde ve pompa basmadığında yanar  fakat rx de yanlış hatırlamıyorsam   belirli periyotlarla eklenen 0.5 lt  filan yağ  vakti geldiğinde  yani yağ seviyesi bbir miktar eksildiğinde de yanıyor..

 

bu vesile ile  önce aracınızın bir yağ seviyesini kontrol edin.. gerekli miktarda yağ yoktur yağını ekleyin.

sonra V kayışını ve rulmanlarını kontrol edin..

isterseniz video çekin atın özelden bakalım bi kayış durumuna . motor arıza lambası da  bundan dolayı yanar..

aracın 4. de çalışması ile ilgilide yine adım adım ilerlemek lazım.

 

ayrıca hiç bir fikrim yok aracınız hakkında ama  100.bin de  sandık motor konulmadığına da eminim. yetkili servis faturası veya kaydı yoksa,  dışarda sandık motor koyma diye bir şey yok.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Chochito

Selamlar özelden numara atabilir misiniz gerekli videoları çekip atayım ilgilenirseniz çok makbule geçer

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Akuma

Geçmiş olsun. Talihsiz bir durum olmuş. Forumdaki arkadaşların da dediği gibi bence de hemen gözünüzde aracı bitirmeyin. Tamir masrafını öğrenip bütçeniz el veriyorsa yaptırın. Yetmiyorsa birikim yapmayı bekleyin, ben olsam öyle yapardım. 

Çocukluğumdan beri RX-8 hayranıyımdır. Hedefimde 60 yaşında da olsa bir gün bu araca sahip olmak. Ben hala az da olsa keyif almak için bilgisayar oyunlarında RX-8 kullanırım. Hatta 26 yaşımda yeni evlendiğimde kendimi biraz daha içinde hissedebilmek için Z5500 ses sistemi aldım. Forumdaki arkadaşların arabaya olan yorumlarını ilgilerini önerilerini okudukça daha hevesleniyor ve aşık oluyorum araca. Kullananların videolarını seyrediyorum. 

RX-8 benim için tam bir aşk. geçtiğimiz bayramdan önce neredeyse 2. araç olarak alıyordum. Fakat yine forumdaki abilerimin ve arkadaşların tavsiyelerine uyarak biraz daha garantili ve iyisi olsun diye erteledim. 

Karar tabiki sizin ama bence artık edinilmiş mal sizin için bi şekilde üstesinden gelmeye çalışın. Sonrasında araçtan çok keyif alacağınıza eminim. Ben kullanıpta memnun olmayanı görmedim duymadım (sağlam araçları tabi). 

Kullanmaya karar verirseniz de forumda bolca teknik bilgi ve rutin bakım bilgisi mevcut, MUTLAKA OKUYUN derim. 

Umarım RX-8 maceranız hüzünlü sonuçlanmaz.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
SweepeR

@Chochito sanırım wankel grubunda gergi arayan sensin. Kötü bir sorun yaşamışsın, hararetin sona kadar gelmesi ve sonra düşmesi enteresan olmuş Genelde RX8 sahipleri olarak hararet yükselmesini büyük sıkıntı olarak görürüz. Soğutma sorununu hallettikten sonra mazda servisine gidip motor kompresyon testi yaptırmanı öneririm. Eğer revize vs. gerekiyorsa bütçen uygunsa 0 motor, değilse @Ekrem Usta RX-8 ile görüşebilirsin. Kendisinden yardım alman iyi olur.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×