Jump to content

2. Nesil Mazda 3 100000 km Ağır Bakım Hakkında Sorular & Öneriler


SlayerX
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

29 dakika önce, ozgur35 :

1768.23 :D

Geçen sene Kasım ayından beri peyderpey alıyorum, maliyetli olacağını hesaba katmıştım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yapabildiğimin en iyisi bu, internetten ucuz bulduklarımı internetten, bulamadıklarımı esnafı öldürmeden esnaftan temin etmeye çalıştım. Yüksel usta da güzel fiyat verdi. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

13.07.2019 at 21:08, quiteguide :

Fazla yağ(%5 ve üzeri) sıkıntı. Şanzıman çabuk ısınıyor, zor soğuyor.

Yavru kedi köpek beslemek için kullanılan 150 ml'lik şırınga, ucunda da ısıya dayanıklı 1 m şeffaf silikon var. Onunla, kontrol haznesinin oradan mllik ekleme-çekme yapıyorum.

Hesaplarima göre ne eksik ne fazla konumda şanzımanda toplam 6955 ml yağ olmalı. +/-15-20 ml hata payı var.

Bakim kitapçığı 'yaklaşık 7 lt' olmalı diyor.

Ben üşenmedim, ölçtüm.

Hocam selam, 

Bu ürün kullanılabilir mi? 220C ye dayanıklı diyor. Zaten işlemi soğukken yapacağım. 

https://urun.gittigidiyor.com/yapi-market-tamirat/silikon-hortum-2x4-mm-seffaf-saf-silikon-1-metre-440390035

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Olur.

Şırınganın agzina oturacak bir çapta olmalı.

Bendeki 4 yada 6 mm. 

Sanayiden görerek/deneyerek almak daha iyi olur.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benim araçım şu anda 99000km oldu. Geçen bir arkadaş araçılığıyla servise şase numarasını vererek sorduttum. Gelen cevap aynen şu şekilde. Aracın 100bin bakımında rutin filtreler değişecek triger zincirli oluduğundan değişmesine gerek yok. Şanzuman yapı 120bin de değişecek. Ben normalde 100binde şanzıman yağı filtre değiştirmeyi 150binde zincir rulman v.b. işlemleri yaptırmayı düşünüyordum. Daha önce ben servisi aradığımda tlf sormuştum benzinli araç olduğu için zincir var oda 150binde değişir demişlerdi.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

7 dakika önce, DeKLaRe :

Benim araçım şu anda 99000km oldu. Geçen bir arkadaş araçılığıyla servise şase numarasını vererek sorduttum. Gelen cevap aynen şu şekilde. Aracın 100bin bakımında rutin filtreler değişecek triger zincirli oluduğundan değişmesine gerek yok. Şanzuman yapı 120bin de değişecek. Ben normalde 100binde şanzıman yağı filtre değiştirmeyi 150binde zincir rulman v.b. işlemleri yaptırmayı düşünüyordum. Daha önce ben servisi aradığımda tlf sormuştum benzinli araç olduğu için zincir var oda 150binde değişir demişlerdi.

Şanzıman yağı için 100.000 km zaten çok geç. Rulmanlar ses yapmaya başlayınca değiştirebilirsiniz. V kayış değişecek. Triger zincirli değişmez, ses yapmaya başlayınca değiştirilir, zaten o vakte kadar da aracın rektefiye zamanı gelmiş olur.

 

Şanzıman yağı için en geç 60-70bin km.de 1 değiştirmek gerekli.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Evet ben de Mutlu Tekir'in yazdıklarına katılıyorum. Ben 100k da şanzıman yağı değiştim ama tek geçerli sebebim yağ renginin nedense hala iyi olmasıydı, benden önceki sakin kullanmış diyeyim. Daha önce okuduğum bir başlıkta daha önce triger zinciri değiştiren olmamış, aydınlatılması gereken bir konu. 100kda kayış olanları değiştirmeyi ihmal edip 150 200k kullananlar var, sakat mı bence çok sakat ama bir de zinciri düşün. Zincirin değiştiğini sen muhtemelen görmezsin, çoktan satmış olursun. Dizel versiyonlarda kayış var sanırım, eğer senin aracın dizelse evet değişmesi lazım. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 saat önce, Mutlu Tekir :

Şanzıman yağı için 100.000 km zaten çok geç. Rulmanlar ses yapmaya başlayınca değiştirebilirsiniz. V kayış değişecek. Triger zincirli değişmez, ses yapmaya başlayınca değiştirilir, zaten o vakte kadar da aracın rektefiye zamanı gelmiş olur.

 

Şanzıman yağı için en geç 60-70bin km.de 1 değiştirmek gerekli.

Rektifiye kısmına takıldım :) 

bizim araçların ilanlarına bakıyorum. 300-350 bin km üstü yok. 

Neden yok? Amerikada millet milyon deviriyor bizde neden olmuyor? Bakımlı bakımsız farkı mı bu? Bakımlı araç 500-750 bin yapmaz mı 1.6 motorda? Hepsi mi bakımsız da 300-350 bin üstü araç yok? 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

12 dakika önce, tansu87 :

Rektifiye kısmına takıldım :) 

bizim araçların ilanlarına bakıyorum. 300-350 bin km üstü yok. 

Neden yok? Amerikada millet milyon deviriyor bizde neden olmuyor? Bakımlı bakımsız farkı mı bu? Bakımlı araç 500-750 bin yapmaz mı 1.6 motorda? Hepsi mi bakımsız da 300-350 bin üstü araç yok? 

350bin km.deki araca millet ölmüş diye bakıyor da ondan. Alan galeride Allah bilir km düşürüyordur.

Millette 100bin ve 200bin psikolojik sınırı varken 350bin diyorsun. :D

  • Haha 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aslında motoru şanzımanı yaşatırsın ama  bu kadar manyağın ve trafiğin olduğu istanbulda arabanın kaportası şasesi sağlam kalmıyor. Millet de arabanın kazasız olmasını çok önemsiyor. Türkiye piyasası böyle. Yoldan geçen Hurdai taksilere baksan hepsi LPG'li ve 500 600k yol yapmışlar, her tarafı kazalı ama araç hala 24 saat iş yapıyor. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benim araç 1.nesil, 195K oldu 200K için servise gidip ne varsa baktırmayı düşünüyorum, güzelce bakımları yapılsın, kaza bela olmazsa 3-4 yıl daha binmeyi düşünüyorum satacağım zamanda km ye takılan olursa veya almak istemeyen olursa gittiği yere kadar binerim, bu km olayına takılma sadece bizim ülkede var sanırsam.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

15.07.2019 at 14:40, SlayerX :

Motul lnugel optimal 5lt - hepsiburada pmvey store-170tl

Bu ürünü usta mı tavsiye etti? Memnun musunuz üründen? Birde orjinali yeşil renk olmalı vs deniliyor. Bu antifriz turuncu gibi duruyor herhangi bir problem oluşturur mu? 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Merhaba, 

Herhangi bir ustanın tavsiyesini almadım açıkçası. Piyasada birçok antifiriz var ve hepsinin içerikleri farklı. Açıkçası hangi renk olduğu bir malzemenin içeriği hakkında bilgi vermez, datasheet inceleyip kimyasal bileşimine bakmak lazım. Yeşil ve mavi renklerin faydası, oksidasyona bağlı paslanma veya başka  bir sebepten  bozulma olduğunda antifiriz rengi orjinal renkten farklı hale geliyormuş. Turuncuda bunu kestirmek güç imiş. Yüksel ustanın yardımcısının yardımcısının açıklaması böyle. 

Mazdanın kendi kitapcığında fl22 dışında kullanılacak bir antifrizin aşağıdaki özelliklerde olması isteniyor:

1- motor alüminyum parçalar içerir ve etilen-glikol bazlı bir soğutma sıvısı ile kullanılmalıdır. 

2- alkol, metanol, borat ve silikat içeren sıvılar asla kullanılmamalıdır. 

İncelememde hem bu tür maddelerin olmadığı hem de mazda spesifikasyonlarına (mazda mez MN 121d) sahip olan soğutma sıvısı bu olarak gözümde ön plana çıktı. 

Ayrıca bu sıvı da fl22 gibi hazır çözelti. Su ilave etmene gerek yok. Motulun deklarasyonuna göre 200k km veya 132 ay ömrü var. 

Yüksel usta antifirizime bakıp değişmene gerek yok dedi ama 10 yıl olduğu için ısrarımla değiştik.

 

Konu ile ilgili aşağıdaki linkten detay arastirmamızı inceleyebilirsiniz. Bir daha kontrol ettim %100 uyumlu sıvılar sadece motul, liqui moly ve total'de mevcut. 

 

 

 

20190723_170816.jpg

20190723_170648.jpg

1.jpg.9ba94a5bad9fb483bb533355d3898646.jpg

  • Beğen 2
  • Teşekkürler 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Önce demişler ki silikat alüminyumu koruyor. Sonra demişler ki silikat tıkanıklıklara yol açıyor. En son da demişler ki az miktarda silikat iyidir. 

Motul g13’ten anladığım bu. Yeni nesil araçlarda alüminyum fazla. Audi g13 koyuyorsa vardır bi bildiği heralde. 

  • Beğen 1
  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Alüminyum demişken, normalde erime sıcaklığı 660 derecelerde filan. Hadi alaşım olsa 700 800 1000 derecelere çıksa, lpg yine de en az 800 derecelerde yanıyor. Demekki hem sağlam soğutuyor Mazdanın radyatörü, hem de malzeme dayanımı ve konstrüksiyonu saglam. Her araç LPGde iyi gitmez dedikleri bundan olsa gerek. 

20190723_183133.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Kaliteli markaları uzun ömürlü, organik soğutma sıvılarını güvenle kullanabilirsiniz. Eneos, Motul, Liqui Moly, Mobil, Castrol sıkıntı çıkarmaz. Takılmayın bu kadar.

Ateşleme sıcaklığı LPG'de 950 derece Fahrenheit, yani 510 derece. Ama ateşleme sıcaklığının yüksek olması motor bloğunun yanma odası tarafındaki malzemenin de o sıcaklık değerinde olacağı anlamına gelmez. Soğutma sistemi bunun için var. Motor yağının parlama sıcaklıkları 200 derece civarında. Piston ve yanma odası cidarlarındaki sıcaklık da 200 derecenin altındadır. Soğutma sisteminin görevi bu sıcaklığı düşürmek. Sıcaklık ve ısı kavramları böyle konularda ön plana çıkıyor.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

@Mutlu Tekir güzel bilgiler için teşekkürler.

Bu arada bakım sonucu totalden alınan ilk tam depo lpg şehir içi (34.5lt) 271km gitti. Fazla tırmanmalı bir patika, bakımdan önce taş çatlasa 245-250km gidiyordu. 

Şimdiki depo opet ile doldu, ilk izlenimim çekişin opette daha iyi olduğu. Nedense hx8 5w40 a3b4 yağ varken bu farkı çok net hissedemiyordum. Bu depo bittiğinde de km paylaşacağım. Bir sonraki test de shell lpg ile olacak. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...