Jump to content
İbrahim369

3. Nesil Mazda 3 Dizel Sürekli Çalışan Soğutma Fanı

Tavsiye Edilen Mesajlar

İbrahim369

Merhabalar yaklaşık iki ay önce aldığım dizel Mazda 3 aracım henüz 1.500 km de fakat ilk çalıştırmadan sonra 3-5 km gidince fan çalışmaya başlıyor ve stop edene kadar durmuyor. Bir ay önce bir kez yapmıştı şimdi sürekli yapıyor. 

Ben normal olmadığını düşünüyorum sizlerden de yardım ve önerilerinizi bekliyorum.. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Çağlar Bayur

hiç uzun yol yaptınızmı kesintisiz 2-3 saat gittiniz mi?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
M.E.G
26 dakika önce, İbrahim369 :

Merhabalar yaklaşık iki ay önce aldığım dizel Mazda 3 aracım henüz 1.500 km de fakat ilk çalıştırmadan sonra 3-5 km gidince fan çalışmaya başlıyor ve stop edene kadar durmuyor. Bir ay önce bir kez yapmıştı şimdi sürekli yapıyor. 

Ben normal olmadığını düşünüyorum sizlerden de yardım ve önerilerinizi bekliyorum.. 

Dpf temizleme yapıyor olabilir. Yüksek devirde (2. Vites 3500 devir yeterli)  20 dk yolculuk yapın geçer.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
İbrahim369

 

32 dakika önce, Çağlar Bayur :

hiç uzun yol yaptınızmı kesintisiz 2-3 saat gittiniz mi?

İki gündür bu sorunu yaşıyorum.

öncesinde uzun yol gittim hiçbir sorun yaşamadım.

11 dakika önce, M.E.G :

Dpf temizleme yapıyor olabilir. Yüksek devirde (2. Vites 3500 devir yeterli)  20 dk yolculuk yapın geçer.

Aracım otomatik vites  kısa mesafe yüksek devirde kullandım bugün bişey değişmedi 

dpf temizleme nedir anlatırsanız sevinirim

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
M.E.G
1 saat önce, İbrahim369 :

 

İki gündür bu sorunu yaşıyorum.

öncesinde uzun yol gittim hiçbir sorun yaşamadım.

Aracım otomatik vites  kısa mesafe yüksek devirde kullandım bugün bişey değişmedi 

dpf temizleme nedir anlatırsanız sevinirim

Kısa mesafede temizleyemez. Vitesi manuel moda alıp yüksek devirde gitmeniz gerekiyor ki DPF ( zararlı egzoz gazlarını tutmaya yarayan filitre) ısınıp biriken zararlı gazları yakarak atsın. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
İbrahim369
9 saat önce, M.E.G :

Kısa mesafede temizleyemez. Vitesi manuel moda alıp yüksek devirde gitmeniz gerekiyor ki DPF ( zararlı egzoz gazlarını tutmaya yarayan filitre) ısınıp biriken zararlı gazları yakarak atsın. 

Peki bunun fanın çalışmasıyla nasıl bir bağlantısı var ? Üstelik araba daha 1.500 km de 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
M.E.G
1 saat önce, İbrahim369 :

Peki bunun fanın çalışmasıyla nasıl bir bağlantısı var ? Üstelik araba daha 1.500 km de 

Forumda cx3 konularına bakın daha detaylı bilgiye sahip olursunuz. Dpf temizliği yaparken fan da açıyor araç. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
jackjoker

skyactive-d motorlarının tipik çalışma şekli bu.

araç sadece fan açmıyor. o esnada anlık tüketime bakarsanız gaza dokunmasanız bile anlık 1,2 litre yakıt tükettiğini, azıcık dokunsanız 11 litrelere hatta 20 litrelere çıktığını görürsünüz. bu esnada aracın yakıt tüketimi inanılmaz değerlere çıkar. 

normalde dpf temizliği yapan araçlar da ekstra yakıt kullanması bilinen bir durum. ancak mazda da bu konu çok abartı düzeyde. 

çok sık dpf temizliği yapmaya çalışıyor araba. ya kullanılan yakıta karşı motorun bir uyumsuzluğu var ya da bu şekilde programlı. 
benim eski aracım mazda cx-3 dü.

ankaradan adapazarına uzun yolda 5,9 civarı ortalama ile giderken dönüş yolunda ortalama 9-10 litrelerin altına inemedim. çünkü araç dönüş yolunda sürekli dpf temizleme işlemi yaptı.

kullandığınız yakıtı ya da istasyonu değiştirin diyor servisler. ancak şuan kullandığım BLUEHDI dizel motor da benzer bir durum hiç yaşamadım. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
İbrahim369

Arkadaşlar hepinize teşekkür ederim bu dediklerinizi uygulayıp sonuçları  tekrar burda paylaşacağım 

herkese keyifli sürüşler

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Sibiryaberberi
20 saat önce, İbrahim369 :

Merhabalar yaklaşık iki ay önce aldığım dizel Mazda 3 aracım henüz 1.500 km de fakat ilk çalıştırmadan sonra 3-5 km gidince fan çalışmaya başlıyor ve stop edene kadar durmuyor. Bir ay önce bir kez yapmıştı şimdi sürekli yapıyor. 

Ben normal olmadığını düşünüyorum sizlerden de yardım ve önerilerinizi bekliyorum.. 

https://youtu.be/0RUUzW9cnm0 bu yardımcı olabilir 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
İbrahim369

Geçen hafta yaşadığım sürekli fan açma sorunu düzeldi. Araç dpf Temizliği yapıyormuş yakıt aldığım istasyonu değiştirdim. 

Vermiş olduğunuz bilgiler için teşekkür ederim. 😉

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
tansu87

Enjeksiyon kaynaklı arıza ışıklarının yanması ve bu partikül temizleme konusu gösteriyor ki dizel motor çok yakıt seçiyor. Hele şu partikül filtresi olayı çok sıkıntı yaşatıyor türkiye’de. Çünkü kötü mazot çok fazla. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
jackjoker
10 saat önce, tansu87 :

Enjeksiyon kaynaklı arıza ışıklarının yanması ve bu partikül temizleme konusu gösteriyor ki dizel motor çok yakıt seçiyor. Hele şu partikül filtresi olayı çok sıkıntı yaşatıyor türkiye’de. Çünkü kötü mazot çok fazla. 

konu mazot kalitesi değil. 90 lar Türkiyesin de yaşamıyoruz. Elbette super kalite mazot değil belki ama öyle rezil rusva edilecek bir mazot da değil. 
keza mazot kaynaklı problemdir diyen bir mazda servisine buradan bir arkadaş noter imzalı olarak deposunu mühürletip bağımsız kuruluşa test ettirmişti ve mazot kalitesi mazdanın istediği kriterlerden de iyi çıkmıştı. 
mazda dizel de ki problem mazot kalitesi haricinde sık aralıklarla dpf temizliği yapması. bu motorlar böyle ayarlanmış. 
hem şirkette hem ev de dizel araç kullanıyorum farklı markalarda. hiç böyle bir problem yaşanmıyor. bu sadece mazdaya özgü bir durum. 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Sertang

bende mazzottan olduguna ınanmıyorum bazı araçlarda kıronık bence  bende yenı kasa var masallah dıyım 2500 rakımı gordum yazın erzıncan tuncelı erzurum gezdim bı sıkıntı olmadı  bıde ucuz yakıt almamaragman ınsallahta sorun çıkmaz 40 bın km yı buldu aracım 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
dr_azoom
24.09.2018 at 20:24, İbrahim369 :

Merhabalar yaklaşık iki ay önce aldığım dizel Mazda 3 aracım henüz 1.500 km de fakat ilk çalıştırmadan sonra 3-5 km gidince fan çalışmaya başlıyor ve stop edene kadar durmuyor. Bir ay önce bir kez yapmıştı şimdi sürekli yapıyor. 

Ben normal olmadığını düşünüyorum sizlerden de yardım ve önerilerinizi bekliyorum.. 

araç kısa mesafeli sürüşlerde kendi kendine dpf temizleme yapıyordur , fanlar onun için çalışıyordur , tavsiyem sabit bi hızda 40-50km kullanmak

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
münürb
03.10.2018 at 09:14, jackjoker :

konu mazot kalitesi değil. 90 lar Türkiyesin de yaşamıyoruz. Elbette super kalite mazot değil belki ama öyle rezil rusva edilecek bir mazot da değil. 
keza mazot kaynaklı problemdir diyen bir mazda servisine buradan bir arkadaş noter imzalı olarak deposunu mühürletip bağımsız kuruluşa test ettirmişti ve mazot kalitesi mazdanın istediği kriterlerden de iyi çıkmıştı. 
mazda dizel de ki problem mazot kalitesi haricinde sık aralıklarla dpf temizliği yapması. bu motorlar böyle ayarlanmış. 
hem şirkette hem ev de dizel araç kullanıyorum farklı markalarda. hiç böyle bir problem yaşanmıyor. bu sadece mazdaya özgü bir durum. 

 

evet malesef dpf temizliği mazdada tam olarak çözülememiş bir muamma halini almış 2 saatlik uzun yol sonunda bile araç dpf ye giriyor sürüş esnasında acaba kaç kez girmiştir.2 yıl odu alalı 40 000 km yi devirdim km nin yarıdan fazlası şehirlerarası uzun yoldur genede 2 kez dpf için servise uğradım diye aklımda kaldı.....

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • MarinaVista
      Yazan: MarinaVista
      Merhabalar arkadaşlar. Mazda 3 1.6D sahibiyim. Aracım 2013 model ve 97 bin km'de. Bakımına 4-5 bin km daha var. Sadece hafta sonları binerim, aracı yormam ve asla üzmem. Fakat bugün motorun normalinden biraz daha sesli çalıştığını farkettim. Kaputu açıp motor yağ kapağını ve yağ çubuğunu çıkardım. İlk başta motor soğuktu ve herhangi bir duman atmaya rastlamadım. Daha sonra 10 km yol yaptıktan sonra rölantide tekrar kontrol ettim bahsi geçen yerleri. Gözlendiğim şunlardı ; 
      °Hafif buhar ( motor yağ kapağı altında)
      °Hava üfleme ( yağ çubuğu ve üst kapakta)
      °Yag sıçratma (motor yağ kapağı altında. Motor koruma kapağının üzeri 100e yakın damlacık olacak kadar çok)
      °Tekrar hafif buhar ( Yağ çubuğu altında)
       
      Herhangi bir yağ eksiltme durumu yok. Çekişinde ve sürüşünde de gayet iyi.
      Lütfen yardımcı olun. Bu durum oraya bakmayana kadar haberdar olmadığım bir şey. Açıkçası tesadüf bakmasam belki yıllarca bu şekilde binecektim. Daha doğrusu arabadan mekanik olarak 10 parmağı geçmeyen bilgiye sahibim.
    • Burak Aydın
      Yazan: Burak Aydın
      Merhabalar Arkadaşlar. Uzunca bir konu, çok sevdiğim arabamdan soğudum ve değiştirmeyi düşünüyorum şu an... Görüşlerinizi almak isterim. Okuyup bilginiz dahilinde yorum yazarsanız çok mutlu olurum, çünkü aracımı değiştirmek istemiyorum. 😔
      motor vs. hakkında ciddi bilgim yok; ama servislerin dediklerine ikna olmazsam kafamda kaygı kalıyor. İlgisiz olabilir ama şu şekilde bugüne kadar hiç yaşamadığım 2 olay yaşadım. Uzunca olacak ama cidden yardıma ihtiyacım var. 
       
      aracımı 0km olarak aldım OTOMATİK DİZEL. Şu an 44.000km’de. Bakımları hep Merser’de yaptırdım, ancak 40.000km bakımını Musluoğlu’nda sadece 1saat 40 dk içinde yaptılar. 
       
      1- Bu bakımdan 1 gün sonra uzun yola çıktım, adaptif hız sabitlemesi ile 130 ile giderken Bolu’da arıza ışıkları yandı (DPF yanmadı, sadece activsense güvenlik önlemleri ışıkları turuncu renkte yandı.) ve gaza bassam da devir 2.500’ü geçmedi. 130’dan bir anda yavaşladı ve sağa çekmek zorunda kaldım. Kontak kapatıp 5 dk bekledikten sonra, yeniden çalıştırdığımda ışıklar söndü. Gece yarısı olduğu için Mazda Yol Yardım’ı aradım ve sağ olsunlar Mazda Ankara bayisinden bir ustaya bağladılar. Bana DPF’den olduğunu söyledi ve benden klasik 3.000-4.000 devir ile 15 dk sürüş yapmamı istedi (DPF yanmadı oysa, anlamsız buldum. Ama yine de dediğini yaptım.)
      Sonrasında da sürüş vs. dahil hiçbir sorun yaşamadım ve bu konu tekrarlanmadı.  İstanbul’a döndüğümde Musluoğlu’na gidip sordum ve servis yetkilisi aynen şöyle dedi: “Abi bu arabalar atmosferik olduğu için, eğer İstanbul’dan kalkış yapıp durmadan Bolu’yu tırmandıysan, birkaç müşterimizde de oldu, araç orada rakım yükselince kalkış sırasındaki oksijen oranını alamadığını hissedince ikaz veriyor. Bolu’da bir mola vermiş olsaydın, olmazdı.” (Yine anlamsız ve saçma bir yorum olarak değerlendirdim.) Üstünden 1 ay geçti, bu benzer durum hiç tekrarlanmadı. Bu durum için ne düşünürsünüz, yaşayan oldu mu?
      2- Ve canımı sıkan durum...
      Üstteki konudan alakasız, ama 2 ay sonra yani son 20 gündür fark ettiğim olay...
      Aracı hep anlık tüketim değeri ekranında tutar ve sürüşte aracı tanımak için hangi yolda ne kadar basarsam ne yakar, devir ne olur takip ederim. Hiçbir arıza ışığı yanmadı, bir sorun yok. Ama aracım artık özellikle 1-2 ve 3. vitesler ile her vitesin 1.700 devrine kadar ciddi bir tüketim göstermeye başladı. Öyle ki kullanımıma göre 7-10 arası değişen anlık gösterge, aynı yollarda 25-40 olmaya başladı. Daha da dikkat edince şunu fark ettim. 2 yıldır kullandığım gibi gaza bassam da, gaz pedalı motorun sesini artırırken, 1-1,5 saniye devir saatinde bir değişiklik olmadan, sonradan artmaya başlıyor düşük devirde ve özelikle kalkışlarda... Haliyle anlık tüketim değeri şöyle oluyor: motorun sesi yükseliyor, ama 1-1,5sn devir 1100-1200 gibi kaldıktan sonra birden hızlıca yükseliyor. Gaza daha çok basmam gerekiyor. Keyifsiz şekilde emin de olmak için bi’ 10 gün böyle kullandım. Genel ortalamam bile arttı 150km sürüşte! Sonra bir arkadaştan yorum istedim, “son aldığın mazotta su varsa mazot filtresi su ile şişer, bu sebep olmuş olabilir.” dedi. Sevinerek bu sefer Merser’in yolunu tuttum. Özellikle anlattım ve Mazot filtresine de bakın dedim. Cihaza bağlantı yapıp bir sorun görmediklerini, mazot filtresinde de sorun olmadığını, ancak DPF ikazı vermemiş olsa da dolmaya yakın olduğunu ve boşaltmayı önerdiler. Sebebi bu dediler. Hemen 236₺ verip bu uygulamayı yaptırdım. Ama sonuç hüsran... Aynı durum devam ediyor. Hiçbir yağ, motor vs. İkazı almadım;
      ama gaza bastığımda motor çalışma hızı ve sesi artıyorken, 1.700 devre kadar 1-2 sn devir saati sabit kalıyor, araç hızlanmıyor. Kritik kısım bu. YANİ İSTEDİĞİM HIZLARA ÇIKMAK İÇİN, ESKİYE GÖRE HEP DAHA ÇOK GAZA BASMAK ZORUNDA KALIYORUM VE TÜKETİM ARTIYOR. Tekrar Merser’e gideceğim yarın; ama anlatabilmişsem yardımlarınızı bekliyorum.  Bu sorun canımı çok sıktı! Hem çözülür dedikleri sorun çözülmedi, hem de haybeye 236₺ verip DPF temizlettirdim boşuna...
       
      uzunluk için kusura bakmayın, moralim çok bozuk. Doğru bilgi almak için, olduğu gibi anlatmak istedim; uzadı...
      Şimdiden teşekkürler...
    • Hunnym
      Yazan: Hunnym
      Slm arkadaşlar,aracım 2015 mazda3 skyactive.51.000 km'de.Motor arıza lambası yandı servise götürdüm katalizör gitmiş dediler.Değişimi ne tutar dedim verdikleri fiyat dudağımı uçuklattı.Efendim,katalizörle birlikte egzost komple değişirmiş ve tutarı (sıkı durun) 4.500 lira...Doğrumudur ne dersiniz yorumlarınızı bekliyorum.
    • Ersin26
      Yazan: Ersin26
      Merhaba Mazdaclub ailesi , aracımda son zamanlarda sesi daha çok belirginleşen ve artan bir sesle beni düşündürmeye başladı. Genelde küçük devirlerde gaza bastığım zaman motor blogunun sağındaki kayışın altından gelen bir ses sanki , böyle bir durumla karşılaşan varmıdır arkadaşlar  
    • rubin
      Yazan: rubin
      Merhaba arkadaşlar 2012 mazda 3 otm hb 40bin km den beri lpg li. Şu an 85bin de. 40-90 km arası hızda giderken gaz pedalına ayağımı belli belirsiz koyduğum anda devir saatinde rolanti düşüyor. Hatta pedala o hafif dokunuşta sabit tutabilirsem aşağı yukarı bir dalgalanma ve bariz bir yığılma hissediliyor. Sanki ateşleme gecikiyor ve birden ateşleme olunca da  vuruntu varmış gibi hissediliyor. Bu olay lpg de bariz benzinde daha düşük hissediliyor. Cihazda herhangi bir arıza da göstermiyor. Boğaz kelebeği temizliği yaptırdım sonuç aynı. Bu konuda bilgisi olan var mı ? Motor aksamı şimdiye kadar ne acıldı nede parça değişti. Normal boşta iken rolanti sabit hem benzin hem lpg de. Sübaplarda da herhangi bir sıkıntı yok. Çekiş normal  Bu konuda bilgi ve tecrübenizi paylaşır mısınız ?? Sorun nedir ??

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×
×
  • Yeni Oluştur...