Jump to content

98 Mazda 626 Silkeleme Sorunu


muhammedbozkurt
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Arkadaşlar merhaba,

98 Model 626 SW aracımda, ara sıra silkeleme oluyor. Özellikle düşük devirde, sanki araç stop etmiş gibi ani bir yığılma oluyor, sanki hareket halindeyken stop etmiş frene basmışım gibi bir silkeleme olup hemen toparlıyor.  Benzin gaz fark etmiyor, her iki durumda da yaptı, aracın soğuk sıcak olması da fark etmiyor, ama sanki sıcakken daha fazla. Buji kablosunu değiştirdim, çekişte bir değişme oldu eskileri bayağı kötüymüş, ama ara ara tekleme devam etti. Bugün bujiler değişti NGK (BKR6E) marka ile, üzerinden Renault marka buji çıktı. Ama halen tekleme devam ediyor. Özellikle 1-2-3 üncü viteslerde ve işin garibi her zaman olmuyor. Bazen bir hafta hiç olmadığı olabiliyor. Sorunu nerede aramalıyım? Ateşleme bobini olabilir mi?, bobini kontrol ettirebiliyor muyuz değişim yapmadan?

Birde rolanti gösterge üzerinde 1500-2000 arasında dalgalanıyor, LPG ciye gidip bilgisayara bağlattığımda ise benzinde 800-940 arasında dalgalanıyor, LPG de ise 940-1040 arası oynama oluyor sürekli. Bilgisayar ile gösterge üzerindeki birbirini tutmuyor bu normal sanırım, ama bu devir dalgalanması için neleri kontrol etmeliyiz, nereye müdahalede bulunmalıyız?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

öncelikle vakum hortumlarını bakın kontrolsüz hava girişi veya kaçak olabilir. bobin kontrolü teoride mümkün, özel cihazı vardır ancak 88 yıldır göremdim hiçbir yerde :) genelde değişim ile kontrol edilmiş oluyor.

buji kablosundaki arızlar bobini de bozar genelde, sizdeki kablo bozuktu ve düzeldi ise, bobin de değişmek iyi olacak. yüksek viteste ateşleme sorunu kendini bariz belli etmez,

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 saat önce, Çağlar Bayur :

öncelikle vakum hortumlarını bakın kontrolsüz hava girişi veya kaçak olabilir. bobin kontrolü teoride mümkün, özel cihazı vardır ancak 88 yıldır göremdim hiçbir yerde :) genelde değişim ile kontrol edilmiş oluyor.

buji kablosundaki arızlar bobini de bozar genelde, sizdeki kablo bozuktu ve düzeldi ise, bobin de değişmek iyi olacak. yüksek viteste ateşleme sorunu kendini bariz belli etmez,

Bazı hortumlarda gariplik var, çok gevşek duruyor, tamirciye dediğimde yok normal falan demişti. Kendim güzelce bi bakıp kontrol edeyim. Dün akşam başka bir tamirciye daha gittim, rolanti dalgalanması için, gaz kelebeğinin üzerindeki bir parçanın (sanırım rolanti motoru) soketindeki kablonun biri kopmuş, lehim ile sabitlendi. Dalgalanma bir nebze azaldı, rolantiyi de düşürmüştü ama sabah araç soğukken sürekli stop etti, motor ısınana kadar gaz verip öyle işe gelebildim. Gaz kelebeğini temizletip tekrar rolanti ayarına baktıracağım. Bobin içinde, sizin dediğiniz gibi değiştirip test ederiz dedi, buji yeni değişti, 1-2 hafta kullanıp tekrar tekleme yaparsa bobin test (değişim) işlemi görünüyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Gaz kelebeği temizlendi, rolanti dalgalanması ve motorun sesinde düzelme oldu. Gaz kelebeği bayağı pişmiş ustanın dediğine göre. Tekleme sorunu çok seyrekte olsa oluyor, muhtemelen bobini de değiştireceğim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 10 ay sonra ...

İyi günler konun üzerinden epey zaman geçmiş ama ne yaptınız bobini değiştirdiniz mi aynı sorun ben de de var 1-2 aydan beri ara sıra özellikle kasis geçişlerinde hız düşürüp 2. viteste oluyor benim de bobinde midir sorun acaba bujileri temizledim kablolar da 1 sene önce orijinal evodan aldım değişti

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...