Jump to content
Daimon

Mazda CX-5 için Yeni Bir İnceleme

Tavsiye Edilen Mesajlar

Devrim Babacan

Bu eleman yeni mi girdi piyasaya?

Ben şahsen bir türlü beğenip de yazılamadım birine. Esprisel ama hoş olmayan tavırlara gıcığım. :)

Trip çubuğu konusunda katılıyorum elemana. Acayip irite ediyor beni de.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
M.E.G
11 saat önce, zoptrik :

Tork dedi bitti olay...

Haksız da sayılmaz yani 😀

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
zoptrik

Yaw 50 bin kez anlattık. Herkes için bir kez daha anlatayım. Sen okuma @M.E.G 😘 . İçten yanmalı bir motorda güç motora giren oksijen yani hava ile orantılıdır. Ecu hava miltarına göre yakıt gönderir ve araba yürür. Turbo araçlarda aynı devirde turbo daha çok hava basacağı için araba halk tabiriyle bağırmadan aynı devirde daha fazla havayla daha fazla güç üretir. Vites atmadan alt devirde daha fazla torkun sebebi budur. Atmosferik motorda havanın daha fazla girmesinin tek yolu aracın aynı hızda daha yüksek devirle çalışması yani vites küçültmesidir. Atmosferik böyle çalışır (nokta) hiçbir turbo arabada atmosferikten alacağınız sürüş keyfini alamazsınız. Ayrıca 2 litre araçta 210 nm tork günümüz teknolojisinde zirvedir. Atmosferik bir motordan alınabilecek maksimum tork alınmıştır. Hiç de güçsüz değil tamamen konfor odaklı bir araç cx5. Unutmayalım tork dönüştürülebilir bir birimdir. Önemli olan güç (bg) daha da önemlisi güç devir eğrisidir. Gücü devire göre ne kadar stabil verebiliyorsa o kadar iyidir bir motor. Turbo atmosferik mevzusu bundan ibaret. Gerisi tercih meselesi. Ben atmosferikçiyim. Ufak bir dipnot rx8 in max torku 211nm dir. Pozantı yokuşunu 231 bg arabayla 6. Viteste çıkamazsınız bizzat denedim. Ama aynı hızda 3 e takarsanız araba çıldırır asfaltı yırta yırta çıkar. Tork önemsiz bir ayrıntıdır araçlarda. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mehmet Özdemir
18 saat önce, zoptrik :

Yaw 50 bin kez anlattık. Herkes için bir kez daha anlatayım. Sen okuma @M.E.G 😘 

adam erzurum'da yaşıyor, tork istiyor

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Leanback
23 saat önce, zoptrik :

Yaw 50 bin kez anlattık. Herkes için bir kez daha anlatayım. Sen okuma @M.E.G 😘 . İçten yanmalı bir motorda güç motora giren oksijen yani hava ile orantılıdır. Ecu hava miltarına göre yakıt gönderir ve araba yürür. Turbo araçlarda aynı devirde turbo daha çok hava basacağı için araba halk tabiriyle bağırmadan aynı devirde daha fazla havayla daha fazla güç üretir. Vites atmadan alt devirde daha fazla torkun sebebi budur. Atmosferik motorda havanın daha fazla girmesinin tek yolu aracın aynı hızda daha yüksek devirle çalışması yani vites küçültmesidir. Atmosferik böyle çalışır (nokta) hiçbir turbo arabada atmosferikten alacağınız sürüş keyfini alamazsınız. Ayrıca 2 litre araçta 210 nm tork günümüz teknolojisinde zirvedir. Atmosferik bir motordan alınabilecek maksimum tork alınmıştır. Hiç de güçsüz değil tamamen konfor odaklı bir araç cx5. Unutmayalım tork dönüştürülebilir bir birimdir. Önemli olan güç (bg) daha da önemlisi güç devir eğrisidir. Gücü devire göre ne kadar stabil verebiliyorsa o kadar iyidir bir motor. Turbo atmosferik mevzusu bundan ibaret. Gerisi tercih meselesi. Ben atmosferikçiyim. Ufak bir dipnot rx8 in max torku 211nm dir. Pozantı yokuşunu 231 bg arabayla 6. Viteste çıkamazsınız bizzat denedim. Ama aynı hızda 3 e takarsanız araba çıldırır asfaltı yırta yırta çıkar. Tork önemsiz bir ayrıntıdır araçlarda. 

Doğru ama şöyle bir gerçek de var, aşırı besleme sunmuyorsan, turbonun alt devir çekişini ikame edebilmek için hacim sunabilmen lazım. Normalde 2.0lt hacim 1.4 tsi benzeri bir motoru ikame eder çekiş kuvveti olarak ama kilit nokta araç ağırlığı. Mazda 3'te eder, 2.0 165lik Mazda 3'ler "en az" 1.4 Tsı 150ler (Golf, A3 vb) kadar gidiyor, alt devirleri de çok canlı. Ancak her bir birim ağırlık artışına turbolu bir motorun gösterdiği tolerans atmosferik motora göre daha yüksektir, ağırlığı daha iyi karşılarlar. Böyle olunca senin çekiş kuvvetinde dezavantajlı duruma düşmemek için 2.5lt'ye çıkman gerekiyor AWD 1500kg'lik tam otomatik Suv'de. Ancak rakipler turboşarj sunduğu için o motorlar değişken araç ağırlıklarına daha toleranslı dediğim gibi. 

Örnek üzerinden gimek gerekirse 1.4 tsi 150 1200kg Leon'dan sonra 1500kg aynı motorlu Kodiaq kullanınca off ne hantallık bu demiyorsun. Fakat 1280kg Mazda 3 2.0 165hp'den, aynı motorlu CX5'e geçersen atmosferik motorun doğasından ötürü çok büyük kayıp görürsün. 

Şunu diyorsan, sende vites küçült devir çevir, tamam bunu yapmak kolay da sürekli böyle bir sürüş konforu bozar. Mx5 veya Rx8 olsa konu, oyna dur vitesle, hatta Mazda 3 için de ok ama CX5 gibi tam konfor odaklı bir Suv'de? Çekiş çok önemli bu araçlarda. Önemli olan vites düşürmeden zahmetsizce yürüyebilmesi zaten. Hatta Amerikada 2.5 lt 187hp motor CX5 ve Mazda 6'ya zayıf geliyor diye zorla 2.5 turbo 250hp motoru koydurdu müşteri o araçlara. Onlarınki de tipik Amerikan pazarı açgözlülüğü o ayrı, yinede bu araçların müşterisi için özellikle alt devir torkunun önemli olduğunu gösteriyor.

Bende atmosferikçiyim her türlü, benim araçtaki zayıf 1.5 motoru bile seviyorum. Yani böyle yazdığıma bakmayın 2.0 Mazda CX5'i alırım bende. Ancak rakip turbolu 150-180hp civarı araçlar gibi rahat çekmeyeceğini de biliyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
zoptrik
12 saat önce, Mehmet Özdemir :

adam erzurum'da yaşıyor, tork istiyor

mazda 6 sky erzurumda bile önceki kasa 520i yi nasıl tokatlıyor hep birlikte gördük @Mehmet Özdemir. @M.E.G koysun videoyu bir daha keyiflenelim. Erzurum nedir abi 2000 rakımda ben nefes alamıyorum araba ne yapsın :D 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
serkan306

Valla 6 ayın sonundaki tecrübelerim sonunda kesinlikle söyleyebilirim ki, o 1.4 tsi'lerin her koşulda içinden geçerim, tırmanma, 0 - 100 vs... Araç bir kere çok lineer hızlanıyor, böyle bir şanzıman görmedim daha önce. Eve giderken bir ışık var, sağa dönüyorum ve 6 s kaldığını görüyorum, gaza köklememle o ışığı sarıya dönmeden geçiyorum, şimdi ölçtüm 165 m'lik mesafe, eski BL Mazda 3'ümle 10 s olsa bile yeltenmezdim :D Ben bu aracın verdiği sesi çok sevdim, zaten belli ki özel olarak çalışılmış bu akustiğe, headers de katkı sağlıyordur herhalde. Yani hem ses yalıtımı güzel, arkadan gelen ses de rahatsız edici değil, bu yüzden yüksek devir çevirmek problem değil ve en güzeli, ara hızlanmalarda o kadar yüklenmeme rağmen 9 l/100km ortalamayı görmek, başka bir rakibinde görülmeyecek bir durum. Yeni kasasıyla ilgili tek olumsuz yorumum, eski kasadan biraz daha hantal olması ki onu da konfor odaklı düşündükleri için görmezden gelebilirim. İnşallah bir sonraki aracım 1. nesil makyajlısı, sonraki de yeni kasa CX-5 olur diyorum :) 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Leanback
3 saat önce, serkan306 :

Valla 6 ayın sonundaki tecrübelerim sonunda kesinlikle söyleyebilirim ki, o 1.4 tsi'lerin her koşulda içinden geçerim, tırmanma, 0 - 100 vs... Araç bir kere çok lineer hızlanıyor, böyle bir şanzıman görmedim daha önce. Eve giderken bir ışık var, sağa dönüyorum ve 6 s kaldığını görüyorum, gaza köklememle o ışığı sarıya dönmeden geçiyorum, şimdi ölçtüm 165 m'lik mesafe, eski BL Mazda 3'ümle 10 s olsa bile yeltenmezdim :D Ben bu aracın verdiği sesi çok sevdim, zaten belli ki özel olarak çalışılmış bu akustiğe, headers de katkı sağlıyordur herhalde. Yani hem ses yalıtımı güzel, arkadan gelen ses de rahatsız edici değil, bu yüzden yüksek devir çevirmek problem değil ve en güzeli, ara hızlanmalarda o kadar yüklenmeme rağmen 9 l/100km ortalamayı görmek, başka bir rakibinde görülmeyecek bir durum. Yeni kasasıyla ilgili tek olumsuz yorumum, eski kasadan biraz daha hantal olması ki onu da konfor odaklı düşündükleri için görmezden gelebilirim. İnşallah bir sonraki aracım 1. nesil makyajlısı, sonraki de yeni kasa CX-5 olur diyorum :) 

1.4 Tsı'ı geçse de geçmese de motorun çok daha doğrusal çalıştığı kesin. Mazda'nın motor-şanzıman paketi ince detaylarda iyi, egzoz sesi çok tatlı, çok bir yere uçmasada basmak zevkli, tepkiler çabuk, ilk kalkış pamuk gibi, motoru ayarlamak çok kolay, motor freni vs çok iyi. Tsi'larda tork çok iyi, orta devir bandı çekişi çok iyi ve en önemlisi katalog çok iyi :) Showroomda arabanın önüne koyduğun katalog iyi olunca çoğu müşteri için gerisinin önemi kalmıyor. Zaten vergi avantajı vb cabası.

Yinede CX5 2.5lt 194hp model olsa tadından yenmez gerçekten. Bizim ülkede de 700bin olurdu heralde.

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
M.E.G
15 saat önce, zoptrik :

mazda 6 sky erzurumda bile önceki kasa 520i yi nasıl tokatlıyor hep birlikte gördük @Mehmet Özdemir. @M.E.G koysun videoyu bir daha keyiflenelim. Erzurum nedir abi 2000 rakımda ben nefes alamıyorum araba ne yapsın :D 

Ama uzunda bmw geçiyor onu da gördük :D 

1.4 tsi motorları geçmesi zor, 150 bg ise eğer imkansız. Passat 1.4 tsi vardı 6’ dan önce Erzurum’da 8,5 sn lerde 0-100 ü vardı. Mazda6 Erzurum’da yaz aylarında 11 sn, deniz kenarında 9,5 civarı. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
serkan306
Bir saat önce, M.E.G :

Ama uzunda bmw geçiyor onu da gördük :D 

1.4 tsi motorları geçmesi zor, 150 bg ise eğer imkansız. Passat 1.4 tsi vardı 6’ dan önce Erzurum’da 8,5 sn lerde 0-100 ü vardı. Mazda6 Erzurum’da yaz aylarında 11 sn, deniz kenarında 9,5 civarı. 

Ben otobanda İstanbul Ankara arası, tam Bolu'nun üstündeki hafif tatlı virajları olan yolda 1.4 tsi Tiguan'la yan yana aynı hızdayken denedim, ayırdım gittim :) aynı gün aynı yolda Gerede civarı tsi Passat'la yine bir denemem oldu, yine uzadı benim araç. Bu konu bir kez daha geçmişti forumda, ara hızlanmaları kaynakları ile birlikte karşılaştırmıştım, veriler de uzar diyordu zaten :) 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
M.E.G
3 saat önce, serkan306 :

Ben otobanda İstanbul Ankara arası, tam Bolu'nun üstündeki hafif tatlı virajları olan yolda 1.4 tsi Tiguan'la yan yana aynı hızdayken denedim, ayırdım gittim :) aynı gün aynı yolda Gerede civarı tsi Passat'la yine bir denemem oldu, yine uzadı benim araç. Bu konu bir kez daha geçmişti forumda, ara hızlanmaları kaynakları ile birlikte karşılaştırmıştım, veriler de uzar diyordu zaten :) 

Ben ikisine de sahip biri olarak söylüyorum. Mazda6 veya cx5 hiç bir şekilde passat ile gelemez. Özellikle son hızda hiç şansı yok. Tiguanı bilemem.

Biz bunları yarıştırdık yani öyle otobanda pilotajını  veya basıp, basmadığını bilmediğimiz insanlarla değil :) 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
serkan306

Toprağım şimdi foruma ekledim mi eklemedim mi hatırlamıyorum ama ben 3 aracı da karşılaştırdım, birçok ara hızlanma değerinde CX-5 öndeydi ama bunu eğimli yolda denersin, farklı rakımlarda denersin vs. fark edebilir. Sonuçta siz de araçları yarıştırdınız ama aynı sürücü kullanmadı araçları. Benim anlattığım olaylarda adamın yırtındığını görebiliyordum zaten :)

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×