Jump to content

3. Nesil Mazda 3 İlk Çalıştırmada İçeri Egzos Dumanı Kokusu Geliyor


Katil Balina

Tavsiye Edilen Mesajlar

merhaba arkadaşlar, başlık aslında her şeyi açıklıyor, aracı calıştırdığımda biraz beklersem içerisi çiğ benzin ya da egzos dumanı kokusu ile doluyor. yani öyle çok trajik değil ama bir koku geliyor. Hemen hareket ettiğimde ise koku daha az oluyor. ne kadar beklersem de o kadar çoğalıyor. hareket ettikten sonra da gidiyor. bunun sebebi ne olabilir? bir fikri ya da çözümü olan var mı? (bagaj, kapılar camlar vs kapalı)

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

Sirkülasyon düğmesi içeri mi dışarı mı basılı durumda? Dışarıdan sirkülasyon açıksa havalandırma kapalı da olsa dışarıdaki hava girebilir. İçeri sirkülasyona alın.

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
35 dakika önce, Mutlu Tekir :

Sirkülasyon düğmesi içeri mi dışarı mı basılı durumda? Dışarıdan sirkülasyon açıksa havalandırma kapalı da olsa dışarıdaki hava girebilir. İçeri sirkülasyona alın.

ben hep dışarıdan gelecek şekilde tutuyorum. ona dikkat etmedim bi bakarım, teşekkürler.

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
1 dakika önce, Çağlar Bayur :

motor ısındıktan sonra dururken rölantide koku nasıl?

koku devam ediyor. ben cok da beklemiyorum açıkcası ama bazen birilerini beklerken falan hatta trafikte ışık fazlaysa da geliyor gibi bilemedim.

tam tespit ettiğim şey çalıştırdıktan sonra iki dakka falan beklersem yoğun bir koku oluyor. sonrasında hareket edince gidiyor. uzun yolda falan sürekli gelmiyor yani. 

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
1 dakika önce, Çağlar Bayur :

yolda egzos dumanı geriye doğru rüzgarla savrulur da, ısınınca da egzosundan çıkan koku önemli. bu soğuklarda soğuk motordan koku çıkabilir, ısınınca kesmeli

soguk motordan koku çıkabilir de hocam kokuyu içeri alması tuhaf.

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

Sirkülasyon dışarıda kaldığında havalandırma çalışmasa da dışarıyla bağlantı var. Camları 2 parmak açık bırakmakla aynı mantık. Sirkülasyonu içeri alıp camları 2 parmak açsanız yine o koku girer. 

  • Beğen 1
Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

geçen bir arkadaş forumda paylaşmıştı aracın sağ havalandırma ventili ayarlanandan daha soğuk hava üflemesi şikayeti vardı. klima polen filtresi düzgün takılmadığı zaman dış ortam havasının sağ hava ventilinden araç içine direk soğuk hava girdiğini ve  filtreyi düzgün takınca problemin çözüldüğünü söylemişti bir üye. konuyu bulursam linki atarım. siz genede polen filtresini bir kontrol edin. hava sirkülasyonu dış ortama ayarlı ise ne kadar fan çalışmasada soğuk motordan ekzos kokusu gelebilir. ısınan motorda gelmemesi gerek. sürekli gelmesi için eksoz sisteminde kaçak olması lazım. kokuyuda içerden anca havalandırma ventilinden yada araç göğüs sacından( birleşim veya kaynak noktalarında sıkıntı oldumu) içeri gaz kokusu gelirse anlayabilirsiniz. 

motorunuz çok mu kirli, yağ sıvı kaçağı varmı bir kontrol etmenizde fayda var bence. eğer kirli ise motoru ve arabının altını yıkatmanızı tavsiye edeceğim. 

vethekim tarafından düzenlendi
Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

Bence soguk motorun bir miktar çig benzin kokusu yaymasi normaldir.  Aracin disindan bunu kolayca anlayabilirsiniz.  Motor isindiktan sonar bu koku geçer.  Ancak, aracin içinden çig benzin kokusu algilamaniz ne derece normal, onu düsünüyorum.  Ben kendi aracimda öyle bariz bir koku almiyorum ama ben genel olarak en fazla 1 dakika içinde yerimden kalkip hareket ederim.  O sürede de bir koku algilamam düsük bir olasilik olur.  Araç çalistiktan sonra acaba kaç dakika içinde hareket ediyorsunuz?  Eger uzunca bir süre (2-3 dakika min.) bekliyorsaniz belki koku duymaniz normaldir.  Nispeten yeni bir araçta malum araç içi kokusu vardir, bu koku belki olasi benzin kokusunu bastirabilir.

Sirkülasyon dügmesine gelince, ben de normal olarak disaridan hava almayi tercih ederim.  Özellikle kisin iç konumda iken temiz hava gelmediginden camlar kolaylikla bugu yapar.  Sadece yokus yukari bir kamyonu falan takip ediyorsam egzost dumani almamak için dügmeyi içeri alirim.  Bildigim kadariyla system Auto konumunda bu dügmeyi de kendisi ayarliyor.  O nedenle ben dügmeye pek müdahale etmiyorum.  Sanki bana dügme ne konumda olursa olsun araç dururken içeri rahatsiz edici benzin kokusu vermemeli gibi geliyor ama tabii yaniliyor olabilirim.

 

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
Bir saat önce, vethekim :

motorunuz çok mu kirli, yağ sıvı kaçağı varmı bir kontrol etmenizde fayda var bence. eğer kirli ise motoru ve arabının altını yıkatmanızı tavsiye edeceğim

abi araç servis bakımlı, ben hiç anlamam. tek anladığım şey oradan buradan gelen tıkırtılar:) tek şikayetim de aracın rolantide yeni çalışırken bekleme durumunda  içeri bariz şekilde gaz alması.

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

kafa karışıklığını gidermek adına tekrar toparlayayım efenim;

araç soğuk çalıstırmada bir iki dakka beklendiğinde içeri bariz egzos dumanı ya da kokusu alıyor.

bu durum harekete geçince sona eriyor. yani daha doğrusu ortamı havalandırınca sona eriyor ve devam etmiyor. sürüş esnasında  içeri gelen sürekli bir koku söz konusu değil.  sadece araç çalışınca rölantide durduğu yerde olan bir şey bu.

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

sen polen filtresini bir kontrol et basit bir iş. yağ ve sıvı kaçağı varmı yada kirlilik durumu nasıl kontrol edemeyeceksen bir baktır o zaman. arabanın altını ve motoru (gerekli ise) yıkat. yıkama için işini düzgün yapacak bir yer olsun yeter. işin eğli olmayan adama motoru elletme zira dertsiz başına dert alırsın. kirli motor iyidir derler eski ustalar çoğunlukla doğruda ancak çokta kirlisi iyi değildir. 

geçen ford mondeosu olan bir abimizin aracındada seninki ile aynı sıkıntı vardı. aracı soğuk çalıştırdığında acayip koku yapıyordu içeride. fanı çalıştırdığında kokudan aracın içinde durulmuyordu.

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
3 dakika önce, vethekim :

sen polen filtresini bir kontrol et basit bir iş. yağ ve sıvı kaçağı varmı yada kirlilik durumu nasıl kontrol edemeyeceksen bir baktır o zaman. arabanın altını ve motoru (gerekli ise) yıkat. yıkama için işini düzgün yapacak bir yer olsun yeter. işin eğli olmayan adama motoru elletme zira dertsiz başına dert alırsın. kirli motor iyidir derler eski ustalar çoğunlukla doğruda ancak çokta kirlisi iyi değildir. 

geçen ford mondeosu olan bir abimizin aracındada seninki ile aynı sıkıntı vardı. aracı soğuk çalıştırdığında acayip koku yapıyordu içeride. fanı çalıştırdığında kokudan aracın içinde durulmuyordu.

abi bunun için servise gitmem gerek. yani onlar da filtreyi düzgün takamıyorsa bilemiyorum şimdi.. ben anlamam ki ters mi düz mü?

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

filtre olayı zor iş değil gözünde büyütme. kullanıcı el kitabında nasıl değiştireceğini anlatan resimli bölüm vardır. serviste filtreyi düzgün takamayan yada taktık diyerek eski filtreyi değiştirmeyen yada değiştirmeyi unutan çok eleman var.keşke herşey klima fitlresi gibi olsa. yanlış takılmasınız çokta zararı olmaz. üniversitede hocamın sürekli söylediği bir söz vardı "Cehalet mutluluktur" derdi. bir markaya has bir durum değil yani. elamanların aymazlığı yada izgüzarlığı. servis veya sanayi fark etmez usta lazım usta. genelleme yapmak çok doğru olmaz. işini layıki ile yapanları ayrı tutmak lazım tabikide.

Şimdi, vethekim :

filtre olayı zor iş değil gözünde büyütme. kullanıcı el kitabında nasıl değiştireceğini anlatan resimli bölüm vardır. serviste filtreyi düzgün takamayan yada taktık diyerek eski filtreyi değiştirmeyen yada değiştirmeyi unutan çok eleman var.keşke herşey klima fitlresi gibi olsa. yanlış takılmasının çokta bir zararı olmaz. üniversitede hocamın sürekli söylediği bir söz vardı "Cehalet mutluluktur" derdi. bir markaya has bir durum değil yani. elamanların aymazlığı yada izgüzarlığı. servis veya sanayi fark etmez usta lazım usta. genelleme yapmak çok doğru olmaz. işini layıki ile yapanları ayrı tutmak lazım tabikide.

 

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
×
×
  • Yeni Oluştur...