Jump to content

Mazda CX-5 Elektrikli Ayna Kapanma Problemi


Tavsiye Edilen Mesajlar

 

Arkadaslar 300 binliralik cx5 alipta 6 ayda katlanir aynalarin sapitmasi asla normalnkarsilanabilinecek bir durum degil once sol ayna kapanmamaya sonra sag ayna acilmamaya basladi 20 senedir opel ve wolswgene bindim hic birinde boyle basit bir ariza olmadi birde utanmadan elle acilmaya veya kapatilmaya calisilmis savunmasi tam bi rezillik bunu biri zorlayacaknbu besbelli size dusen joyle bir durumda bile calisabilen bir ayna yapmak . Elektrikli bagaji elle indirsek bile bozjlmuyor ayna neden disli siyirir yada kalibrasyonu bozulur anlamadim. Almandan japona gecerken yok canim dedim ogrenmislerdir araba yapmasini dedim ama malesef sasirtmadilar ... İsteyene numarami verebilirim mazda hakkinda bilgi almak isteyenlere ... 05326323417
 
 

  • Katılmıyorum 1
Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
  • Yanıt 56
  • Oluşturuldu
  • Son yanıt

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

  • Ozgur AKDEMİR

    10

  • Daimon

    7

  • serkan306

    7

  • Holydao

    6

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

Popüler İletiler

CX-5'in , 250-400 bin bandında alınabilecek en iyi suv olduğunu düşünüyorum.  Aracın altındaki keçe ses izolasyonu için kullanılmış. Yani arazi koşularında aracın altını korumasını bekleyemeyiz.

Hocam ben bir fark goremedim iki foto arasinda. Mazda3'te de asagi yukari hareket otomatik, yavas ve hizli mod arasi gecisi sagliyor (sadece benimkimde lo- hi yerine tek cizgi ve cift cizgi kullanilmi

Bir aracın bir arızasına laf etmek için, arıza yapma oranına bakmak lazım. Ona göre hüküm vermek lazım. Mesela VAG grubunun DSG'si sabıkalıdır, çünkü 100.000 km'yi görmeden arıza çıkaran şanzıman oran

Gönderilen Fotoğraflar

Hocam ne olcak ayna sonuçta Audı  VW de bı dsg bozuluyor 40 bın tl fatura cıkıyor 😮 2 sanayıde aynacı usta var TAK TAK dukkanın adı bankalar sokagında

  • Beğen 1
Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

Ayna ve bağaj kapanığınızdaki mekanizmayı düşündüğümüzde yanlış bir karşılaştıma yaptığınız çok açık. Üzerinde plastik dişliler olan şanzımanlı mekanizma ters yönde iteklenirse mutlaka zarar görecektir. Saydığınız diğer markalarda da böyle bir sorunla karşılaşırdınız büyük ihtimalle. 

  • Beğen 1
Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

Kardesimdede honda city var elimle on defa zorlayarak kapattim veya actim halen calisiyor bagaj kapagindaki mekanizmayi bilmiyorum ama orada basarili gorev yapan bir avip kapanan sistem varsa aynalarada uyarlanamaz miydi ..  Sadece oda degil 2004 Astra h kasanin otomotik cam silecekleri iyle hassas calisigordu ki bunda ozellikle ilk calisma camdan disarisi neredeyse gorunmeyecek noktaya geljnce basliyor ..

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
29 dakika önce, Ozgur AKDEMİR :

Kardesimdede honda city var elimle on defa zorlayarak kapattim veya actim halen calisiyor bagaj kapagindaki mekanizmayi bilmiyorum ama orada basarili gorev yapan bir avip kapanan sistem varsa aynalarada uyarlanamaz miydi ..  Sadece oda degil 2004 Astra h kasanin otomotik cam silecekleri iyle hassas calisigordu ki bunda ozellikle ilk calisma camdan disarisi neredeyse gorunmeyecek noktaya geljnce basliyor ..

Eski honda civic'imde ilgisiz ve bilgisiz bir arkadas gaaarç diye kanirtarak kapatmisti yan aynayi ama ariza yapmamisti otomatik katlanma sistemi. Sayet yapsaydi da markaya camur atmazdim, neticede "kullanici hatasi" denilen seye cok guzel bir ornek olusturuyor bu davranis. Simdiki mazda3'te hic denemedim elle kapatmayi, denemem de... Hem otomatik ayna katlama olsun diye bin tane modeli listemden eleyip sonra otomatik ayna katlama ozelligi olan aracin aynasini elle kapatmak, peki ama neden diye sorarlar...

Silecekler gayet guzel calisiyor benim aracta, hassasiyet ayarini en yuksege getirince yandan gecen araba yerden su sicratsa bile devreye giriyor. Kaldi ki boylesine basit bir konuda sinifta kalacak herhangi bir arac marka/modeli dahi gelmiyor aklima şu an...

  • Beğen 1
Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

Sorun suki anlatmakta zorlaniyorum anlasilan ... Siz otomotik katlanan aynayi neden elle kapatayim yada acayim mosundasiniz ama siz yapmasaniz hiyarin biri gelip park ettiginiz yerde eliyle aciyor yada kapatiyor her elle mudahale edildiginde ben solugu tamircide yada serviste mi alacagim bu nasil bi ongorusuzluktur. Cam sikevkceklerins gelince anlasilan alman araclarindaki hassasiyeti bilmiyorsunuz ben size  nasil anlatayim ki simdi bunu ... Konuyu dagitmamak adina yazmayacagim ama sanjuman ve muzik aistemindede bir suru eksiklik var arabada ...

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
09.12.2018 at 01:00, Ozgur AKDEMİR :

 

Arkadaslar 300 binliralik cx5 alipta 6 ayda katlanir aynalarin sapitmasi asla normalnkarsilanabilinecek bir durum degil once sol ayna kapanmamaya sonra sag ayna acilmamaya basladi 20 senedir opel ve wolswgene bindim hic birinde boyle basit bir ariza olmadi birde utanmadan elle acilmaya veya kapatilmaya calisilmis savunmasi tam bi rezillik bunu biri zorlayacaknbu besbelli size dusen joyle bir durumda bile calisabilen bir ayna yapmak . Elektrikli bagaji elle indirsek bile bozjlmuyor ayna neden disli siyirir yada kalibrasyonu bozulur anlamadim. Almandan japona gecerken yok canim dedim ogrenmislerdir araba yapmasini dedim ama malesef sasirtmadilar ... İsteyene numarami verebilirim mazda hakkinda bilgi almak isteyenlere ... 05326323417
 
 

Aynı sorunla hafta sonu bizde karşılaştık, sağ ayna kapanıyor fakat tam olarak açılmıyor, elle itince açıkken olması gereken pozisyona getiriyoruz. Ayna mekanizmasında bir miktar boşluk var. Servise henüz götürmedik. Bakalım bize ne diyecekler.

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

Bende sizin aracın bir eski kasası var, ayna katlamayı birgün kullanmadım, ertesi sabah terse doğru açmışlar ya da bir araç geçerken vurmuş. Hiç elle müdahale etmeden ayna açma kapamayı kullanınca düzeldi. Daha önce ayna katlaması olan birçok araç kullandım, hatta olmayanı bir, iki tanedir. Özellikle Peugeot ve Opel'de aynalar sallanıyordu yolda giderken, bildiğin laçka laçka sallanıyor, yolda aynayı takip edemiyorsun o derece. Sorun sizden de kaynaklanabilir, üretim hatası da olabilir ama bunu markaya, hatta Japonlara mal etmek çok mantıklı bir tespit değildir. Elektrikli bagaj iki şekilde de açılıp kapatılabilsin diye tasarlandığı için problem olmayabilir, üstelik olası bir arızada bagajı kapatmak zaruri ancak, aynalar için aynı durum geçerli değil. Yağmur sensörünün hassasiyetini silecek kolundan ayarlayabiliyorsunuz. Bu konuda da eksik bilgi var, Almanlar böyle bir şans vermez ama ben duruma göre hasssasiyetini ayarlayabiliyorum. Kimi ilk damla düşer düşmez çalışsın ister, kimi biraz yağsın, cam daha iyi temizlensin diye geç çalışsın ister.

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

yağmur sensöründe hassasiyeti arttırınca öndeki araba camını temizlediğinde gelen üç beş damlayla da çalışıyor bende silecekler. 

diğer taraftan site mazda kulübü olmaktan çıkıp alman arabaları kulübüne dönüşüyor yavaş yavaş:)))

benim de bir golfüm olaydı keşke, binerdim sırtına vururdum kırbacı.

  • Haha 1
Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
Bir saat önce, Ozgur AKDEMİR :

Ben silecek kolundaki ayarı bulamadım bir ayar var oda fasılalı çalışma modundaki hızı ayarlıyor  otomotikteki hassasiyeti değil.

Hocam 1917'den beri uretilen tum arabalarda o ayar halkasi ayni yerde, yapma gozunu seveyim 😁

Bak üşenmedim gittim foto cektim. Ha bu arada 3 mesaj once hem mazdayı gömüp, hem bilgi alma ihtiyaci olanlar beni arasin diyip hem de "ne halkasi, tanimam etmem" demen beni benden aldi, seni de sana birakmasin. 😅

IMG_20181211_105708.jpg

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

Şimdi

32 dakika önce, Holydao :

Hocam 1917'den beri uretilen tum arabalarda o ayar halkasi ayni yerde, yapma gozunu seveyim 😁

Bak üşenmedim gittim foto cektim. Ha bu arada 3 mesaj once hem mazdayı gömüp, hem bilgi alma ihtiyaci olanlar beni arasin diyip hem de "ne halkasi, tanimam etmem" demen beni benden aldi, seni de sana birakmasin. 😅

IMG_20181211_105708.jpg

Hocam sizin araçtaki farklı büyük ihtimalle. Sizde silecek çalışma şeklini koldaki halkayı çevirerek kapalı/otomatik/fasılalı kademelerini ayarlayabiliyorsunuz. Ancak bizim araçlarda bu ayarları aşağıdaki fotoğraftaki gibi kolu yukarı aşağı hareket ettirerek yapıyoruz, ekstra olarak halkayı çevirerek de otomatik modun çalışma aralığını ayarlayabiliyoruz. Yani şayet sizin aracınızı kullansaydı bu şikayeti haklı bulabilirdim, çünkü yağmur sensörününün hassasiyeti ile ilgili bir ayar yok, bunu ayarlatmak için muhtemelen aracın cihaza bağlanması gerekirdi ama CX-5'lerde bunu kendiniz yapabilmeniz için imkan sunmuş. Bunu da o bahsedilen Alman araçlarında görmedim, göremezsiniz. 

maxresdefault.jpg

  • Katılmıyorum 1
Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

Cama gelen su hassasiyetinden bahsetmiyor muyuz? O halka ön cama gelen su miktarına göre sileceklerin çalışma hassasiyet ayarı, kolun yukarı aşağı yönde hareket ettirilmesi ile silecek hız ayarı yapılıyor.

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
5 dakika önce, Daimon :

Cama gelen su hassasiyetinden bahsetmiyor muyuz? O halka ön cama gelen su miktarına göre sileceklerin çalışma hassasiyet ayarı, kolun yukarı aşağı yönde hareket ettirilmesi ile silecek hız ayarı yapılıyor.

Evet doğru ama Holydao'nun eklediği fotoğraftaki ayarlar bizdeki gibi değil, bunu anlatmak istedim.

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
40 dakika önce, serkan306 :

Evet doğru ama Holydao'nun eklediği fotoğraftaki ayarlar bizdeki gibi değil, bunu anlatmak istedim.

Hocam ben bir fark goremedim iki foto arasinda. Mazda3'te de asagi yukari hareket otomatik, yavas ve hizli mod arasi gecisi sagliyor (sadece benimkimde lo- hi yerine tek cizgi ve cift cizgi kullanilmis). Halka ise otomatik moddaki hassasiyeti belirliyor. Ayni seyden bahsediyoruz.

Daha da anlasamazsak yine usenmeyip gidip video cekecegim :D

  • Beğen 3
Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
  • Burak başlığı Mazda CX-5 Elektrikli Ayna Kapanma Problemi olarak değiştirdi

×
×
  • Yeni Oluştur...