Jump to content
casedede

2. Nesil Mazda 3 Fazla Fazla Yağ Eksiltme hk.

Tavsiye Edilen Mesajlar

casedede

Selam eski dost Mazda Forum,

Uzun bir süre aranızda yoktum daha çok okulu bitirip iş güç derken aracımla sıkıntılar da yaşasam foruma girme imkanım hiç olmadı.

İstanbul'a taşındım Ankara'nın yollarına berbat derdim ama İstanbul daha kötüymüş haliyle kuzuya vakit ayıramadım.

Kısa bir bilgi vereyim araç 178 k km ye dayandı :) (Araç 0 KM alındı ve ilk günden Lpg li)

10 Bin km'de bir 4 litre yağ koyuyorum araca yağ eksiltiyor kaputu açıp sağ tarafa baktığımda ise yağ görüyorum. İlerleyen günlerde fotosunu atarım.

Motor yağını farklı farklı kullansamda hepsinde aynı şekilde eksiltiyor.

Tahminim motor elden geçecek fakat bana ne masraf açar kestiremiyorum. Ankara'da yaşarken mazda ustası bulmam çok zordu İstanbul bu anlamda daha iyi bir yer ve burdaki mazdacı dostların yönlendirmesiyle  işinin ehli ustalar ile tanışmak isterim.

Sorun 2: Aracın ön takımlarından ses geliyor araç dururken direksiyon çevirirken bazen taak diye bazen düşük hızda kapalı otoparktan 10 20 km/h hızla giderken direksiyon çevirirken vb. olaylarda ses geliyor. Sorun ve tahmini masraf nedir? Ha bu arada arnavut kaldırımlı sokakalrdan geçince lök lök ses geliyor:) bununda masraf açma tutarını merak ediyorum.

Sorun 3: Triptonik vites artırma çalışmıyor düşürebiliyorum ama arttıramıyorum algılama yok. ankarada açıp baktırmıştım 1 2 sefer düzelir gibi oldu gene gitti.

Sorun 4. Kapı üzerindeki cam açma kapama tuşlarım bozuldu yaylı mekanizma çalışmıyor bazılarında yaylı mekanizma çalışsa bile açma kapama işlemi olmuyor. (motor yanık değil mesela ben kendi kapımdan bazılarını acabiliyorken onlar kendi kapılarından açamıyor yada onlar kendi kapılarından açarken ben kendi kapımın üzerindeki tuşlarla açamıyorum.)

Sorun 5: Katalitik konvektörümün içini boşaltmıştım belki eski forumcular bilir çatlamıştı. Onunda içini yaptırtmak istiyorum. Masraf ve mekan bilgisi rica ediyorum?

 

Şimdiden destekleriniz için teşekkür ediyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mehmet Özdemir

Selam can, tekrar hoş geldin :)

Sorunlar epey birikmiş anlaşılan. Forumda benzer sorunlar yaşayanlardan okuduğum kadarıyla yağ yakma sorununun nedeni LPG olabilir. Motora işlem gerekebilir, LPG'den dolayı yaşanan motor sorunlarıyla ilgili bir konu vardı, döviz yükselmeden önce yaptıranlar masraflar hakkında bilgi vermişti. Konuyu aratırsan bulmak kolay olacaktır.

Triptronik vites tuşlarının değişmesi gerekebilir iyi bir oto elektronikçisine gidersen, butonları yenisiyle değiştirirler. Cam açma düğmelerin içinse kontakt spray kullanmayı deneyebilirsin.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
casedede
8 dakika önce, Mehmet Özdemir :

Selam can, tekrar hoş geldin :)

Sorunlar epey birikmiş anlaşılan. Forumda benzer sorunlar yaşayanlardan okuduğum kadarıyla yağ yakma sorununun nedeni LPG olabilir. Motora işlem gerekebilir, LPG'den dolayı yaşanan motor sorunlarıyla ilgili bir konu vardı, döviz yükselmeden önce yaptıranlar masraflar hakkında bilgi vermişti. Konuyu aratırsan bulmak kolay olacaktır.

Triptronik vites tuşlarının değişmesi gerekebilir iyi bir oto elektronikçisine gidersen, butonları yenisiyle değiştirirler. Cam açma düğmelerin içinse kontakt spray kullanmayı deneyebilirsin.

Abi cevaplar için teşekkürler denerim kontakt spreyi 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
NoooFearrrr

1. Motordaki yağ eksiltmenin nedenini iyi tespit etmek gerek , demem oki acaba motor eksilen yağı yakıyormu yoksa biryerlerden sızıdıryormu, yağ yakan motorun egsoz kokusu zaten yanık yağ gibi kokar ve koyu renklidir, motorun sağ tarafında yağ görüyorum demişsin yağ üst kısımlarda da varsa anlaşılan senin araba külbütor kapağı contasından sızdıryor yani yağın sızdığı yeri tespit etmen gerekir. Km ye bakınca bakımlı bir motorun bu kmde yapılmaya ihtiyacı olacağını düşünmüyorum lakin lpg den dolayı sübap takımının değişmesi gerekiyor olabilir.

2. Bahsi geçen sesin sebebi ancak lifte kaldırıp levye ile esneterek ortaya çıkar varsa ön düzende bir aksilik belli olur, lök lök ses ise amartisörden kaynaklıdır diye tahmin ediyorum.

4.Elektriksel bir sorun olduğu kesin gibi. Usta bir elektrikçi bulmalısın. Düğmelerden kaynaklı olacağını düşünmüyorum.

5.Katalitik konvektörün içinin yeniden yapılabildiğini ilk kez duydum benim tahminim yaptırsan bile gene yenisine denk bir maliyeti olacağıdır demem oki yaptırmak yerine yenisini alsan daha iyi çünkü yaptırmanın ne derece verimli olacağı tartışılır.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
casedede

silindir kapak contası değişir subaplarla beraber diye düşündüm ben  ama maliyet kısmını bilmiyorum malum piyasada uçtu zamanında 1500 tl ye istanbulda yaptıranları okumuştum ama şuan nedir ne değildir bilmiyorum. 

Zamanında bir ustada segman atılır tarzında birşey demişti sadece silindir kapak contası subap kurtarmaz dedi ama bilmiyorum onada çok güvenmiyorum açıkcası. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
NoooFearrrr
2 dakika önce, casedede :

silindir kapak contası değişir subaplarla beraber diye düşündüm ben  ama maliyet kısmını bilmiyorum malum piyasada uçtu zamanında 1500 tl ye istanbulda yaptıranları okumuştum ama şuan nedir ne değildir bilmiyorum. 

Yağ yakma problemine sübap contaları sebep oluyor ise eyvallah lakin arabada titreme,çekişte düşme , yakıt sarfiyatının artması gibi sorunlar yok ise sübaplarda sorun yok demektir. Asıl soru şu aracınız yağı yakıyorsa nerede yakıyor , sızdırıyor ise nereden sızdırıyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Lupara

Arabayi bayagi hor kullanmissiniz galiba. 300bin kmdeki eski aracimda bu kadar problem yoktu 😁

Hic sagda solda zaman ve para kaybetmeyin. Servise goturmeyecekseniz Merterde Marmara Forum karsisinda Ekinciler Oto -Adem Usta var. Direk oraya goturun. Hem fiyat alir hem de sorunlarin sebebini ogrenirsiniz. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mutlu Tekir
3 saat önce, casedede :

Selam eski dost Mazda Forum,

Uzun bir süre aranızda yoktum daha çok okulu bitirip iş güç derken aracımla sıkıntılar da yaşasam foruma girme imkanım hiç olmadı.

İstanbul'a taşındım Ankara'nın yollarına berbat derdim ama İstanbul daha kötüymüş haliyle kuzuya vakit ayıramadım.

Kısa bir bilgi vereyim araç 178 k km ye dayandı :) (Araç 0 KM alındı ve ilk günden Lpg li)

10 Bin km'de bir 4 litre yağ koyuyorum araca yağ eksiltiyor kaputu açıp sağ tarafa baktığımda ise yağ görüyorum. İlerleyen günlerde fotosunu atarım.

Motor yağını farklı farklı kullansamda hepsinde aynı şekilde eksiltiyor.

Tahminim motor elden geçecek fakat bana ne masraf açar kestiremiyorum. Ankara'da yaşarken mazda ustası bulmam çok zordu İstanbul bu anlamda daha iyi bir yer ve burdaki mazdacı dostların yönlendirmesiyle  işinin ehli ustalar ile tanışmak isterim.

Sorun 2: Aracın ön takımlarından ses geliyor araç dururken direksiyon çevirirken bazen taak diye bazen düşük hızda kapalı otoparktan 10 20 km/h hızla giderken direksiyon çevirirken vb. olaylarda ses geliyor. Sorun ve tahmini masraf nedir? Ha bu arada arnavut kaldırımlı sokakalrdan geçince lök lök ses geliyor:) bununda masraf açma tutarını merak ediyorum.

Sorun 3: Triptonik vites artırma çalışmıyor düşürebiliyorum ama arttıramıyorum algılama yok. ankarada açıp baktırmıştım 1 2 sefer düzelir gibi oldu gene gitti.

Sorun 4. Kapı üzerindeki cam açma kapama tuşlarım bozuldu yaylı mekanizma çalışmıyor bazılarında yaylı mekanizma çalışsa bile açma kapama işlemi olmuyor. (motor yanık değil mesela ben kendi kapımdan bazılarını acabiliyorken onlar kendi kapılarından açamıyor yada onlar kendi kapılarından açarken ben kendi kapımın üzerindeki tuşlarla açamıyorum.)

Sorun 5: Katalitik konvektörümün içini boşaltmıştım belki eski forumcular bilir çatlamıştı. Onunda içini yaptırtmak istiyorum. Masraf ve mekan bilgisi rica ediyorum?

 

Şimdiden destekleriniz için teşekkür ediyorum.

1. Hangi yağları denedin? Eğer 10-60 kalınlıkta yağ da deneyip o da eksiltiyorsa motorda kaçak var demektir, ki sol tarafta yağ görüyorsan ondan kaynaklıdır. Subap değiştiyse Triger zinciri kapağı açılıp kapatıldığı için ordan sızdırabiliyor. Bu kadar yüksek bir eksiltme için keşke beklemeseydin. Araca bakmazsan üzer, bakarsan o da seni üzmez.

Sağ tarafta yağ görüyorsan şanzıman yağı atıyordur. Şanzıman yağı ve filtresi en son ne zaman değişti? 100bin km ağır bakımını yetkili serviste yaptırdın mı?

İstanbul'da Adem ustayı öneririm. Ben benim gibi psikopat, çatlak, fazla hassas ustaları severim. 

Ne masraf açacağı ile ilgili ise bakıp görmeden nereden sızıntı yaptığını görmeden birşey denilemez. Belki yağ karterinden sızıyordur, basitçe yeni conta çekilerek kolayca halledilebilir. Ya da keçelerde sıkıntı olabilir, bunun için de bir çok parçanın çıkarılması gerekebilir, haliyle tüm bunlar işçiliğe etki eder.

Bu kadar yağ eksiltme belki gömlek pistonun çok aşınmasına yol açmış olabilir, erkenden yağı kalınlaştırmamanın bedeli olur bu da. Rektefiye isterse en az 5bin tl den başlar zaten.

 

2. Z rot, rotil, amortisör, amortisör takozu, amortisör rulmanını kontrol ettirmekte fayda var. Rotil veya amortisör rulmanından kaynaklanabilir bu ses.

Çukurlarda lök lök ses amortisör takozundan olur. Eğer asfalt yamasında bile geliyorsa z rotlardır. Arnavut kaldırımında geliyorsa z rotlardandır büyük ihtimal.

 

3. Vitesi çıkardığında bu vites artırıp azaltma yerinde bir anahtar vardır. Bu anahtarın olduğu yerdeki metal pimlerde tozlanma olduğundan kısa devre sağlayamadığından ötürü olabilir. Orta konsolu çıkarınca vites kısmı olduğu gibi karşımıza geliyor. Vitesi manuele aldığımızda artırma ve azaltma metal pimleri de direk gözünün önünde oluyor. Onları balata spreyi ile temizleyerek tekrardan iletkenlik sağlayacak mı diye bakabilirsin. 
Eğer vites geçişlerinde sıkıntı varsa, selenoidlerden de kaynaklı olabilir.

 

4. Aynı şekilde bunun da buton altlarının devreyle temasını engelleyen kısımlar olabilir. Ya da konektöründe sıkıntı olabilir. Eğer bunlar yoksa direk ana kontrol tuşlarında bir sıkıntı olabilir.

 

5. Çıkma katalizör bulup onu taktırın. Katalizörsüz binip yazılım attırın diyeceğim ama olur da kontrole gelirse katalizörsüz araç kullanmanın iyi cezası var. Cezadan da önce çevreyi kirletmeyi düşünmek gerekli.  Egzozcular uydurabilir de.

Adem ustaya gidin,  kendisi yapabileceklerini yapar, gerekli yönlendirmeleri de yapar zaten.

 

Benim sorum var. Araç bu raddeye gelesiye kadar nasıl için rahat bindin kardeşim? :D Ben bir yerinden ses gelsin, içim içimi yiyor, rahat edemiyorken...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
tansu87

Z rot ve rot başlarına baktırın. Büyük ihtimal bunlardan. 

Yağ konusu iyi bir usta tarafından bakılmalı. Adem usta iyi bir usta. Şanzıman konusu ise sanırım elektronik. Önce bi adem ustaya gidin. Tavsiyeleri ve fiyat alın derim. İkitellide yüksel usta da var. Mazdacı o da. Dolapdere san sitesinde

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
casedede

tekrar merhaba,

dün lastik aldım  ve bakım yaptırdım lifte kaldırıp baktım aracın altına foto çektim ama yükleyemiyorum.

Yağ yakma olayı var bence buna ilave motor karter ve keçesi ve otomatik vitesin kartelle birleştirği bir yer var oradaki contadan da kaynaklandığını düşünüyoruz. Adem ustaya gideceğim 1 2 hafta içinde. net bilgileri paylaşacağım. bu arada aks larımda boşluk var rotil ( z-rot)lerim değişecek vs vs hepsine baktırırım orada umarım uygun fiyat verir.

 

Mutlu abi hatırlar beni:) abi valla arabaya gözüm gibi bakıyordum eskiden sorunlar çıkmaya başlayınca ve tuzlu maliyetler oluşunca arabadan soğudum aman zaten yaptırsam baska sorunu çıkacak deyip yaptırmadım erteledim. Hor kullanmak konusuna gelince çok da hor kullanmadım aslında MAZDA beni HOR KULLANDI :)

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mehmet Özdemir
1 saat önce, casedede :

baktım aracın altına foto çektim ama yükleyemiyorum.

niçin yükleyemiyorsun? uzantı png ise sorun çıkarabiliyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mutlu Tekir
3 saat önce, casedede :

tekrar merhaba,

dün lastik aldım  ve bakım yaptırdım lifte kaldırıp baktım aracın altına foto çektim ama yükleyemiyorum.

Yağ yakma olayı var bence buna ilave motor karter ve keçesi ve otomatik vitesin kartelle birleştirği bir yer var oradaki contadan da kaynaklandığını düşünüyoruz. Adem ustaya gideceğim 1 2 hafta içinde. net bilgileri paylaşacağım. bu arada aks larımda boşluk var rotil ( z-rot)lerim değişecek vs vs hepsine baktırırım orada umarım uygun fiyat verir.

 

Mutlu abi hatırlar beni:) abi valla arabaya gözüm gibi bakıyordum eskiden sorunlar çıkmaya başlayınca ve tuzlu maliyetler oluşunca arabadan soğudum aman zaten yaptırsam baska sorunu çıkacak deyip yaptırmadım erteledim. Hor kullanmak konusuna gelince çok da hor kullanmadım aslında MAZDA beni HOR KULLANDI :)

 

Aksların nasıl boşluk oluştu? Körüklerin yırtıktı da değişmedin mi? 

Valla aks konusu önemli orjinal alacaksın, orjinaller de baya pahalı. Yoksa 2 sene içinde tan sanayi akslar bozuluyor diyor zealot Ufuk usta. 

Körüktür z rot tur vs bunlar yan sanayisi kaliteli bulabilirsin. 

En iyisi gitmeden 2 gün önce motor soğukken bir güzel yıkattır hiçbir yerinde yağ kalmasın. Adem ustaya gittiğinde de nereden sızdığı görülür. 

Şanzıman yağ atması motor keçesinden zannedilebiliyor dikkat etmek lazım. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
abcsefa

aracımı yeni aldım. satıcı on bin bakımını yaptıralı 3-4 bin km oldu dedi. Ancak kontrol ettirdiğimizde yarım litre eksik çıktı yağın durumu ise iyi. şimdilik eksik yağı tamamladık devam ediyoruz. sizce bir sonraki bakımda hangi yağı ve hangi incelik/kalınlıktaki yağı kullanmalıyım? 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
tansu87
3 saat önce, Mutlu Tekir :

Aksların nasıl boşluk oluştu? Körüklerin yırtıktı da değişmedin mi? 

Valla aks konusu önemli orjinal alacaksın, orjinaller de baya pahalı. Yoksa 2 sene içinde tan sanayi akslar bozuluyor diyor zealot Ufuk usta. 

Körüktür z rot tur vs bunlar yan sanayisi kaliteli bulabilirsin. 

En iyisi gitmeden 2 gün önce motor soğukken bir güzel yıkattır hiçbir yerinde yağ kalmasın. Adem ustaya gittiğinde de nereden sızdığı görülür. 

Şanzıman yağ atması motor keçesinden zannedilebiliyor dikkat etmek lazım. 

Körük dediğin? Sol Rot başının lastiği yırtık bende. Körük dediğin o değil değil mi?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Çağlar Bayur
3 saat önce, abcsefa :

aracımı yeni aldım. satıcı on bin bakımını yaptıralı 3-4 bin km oldu dedi. Ancak kontrol ettirdiğimizde yarım litre eksik çıktı yağın durumu ise iyi. şimdilik eksik yağı tamamladık devam ediyoruz. sizce bir sonraki bakımda hangi yağı ve hangi incelik/kalınlıktaki yağı kullanmalıyım? 

neye göre eksik? önceki dolumda ne kadar konduğu biliniyor mu?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mutlu Tekir
2 saat önce, tansu87 :

Körük dediğin? Sol Rot başının lastiği yırtık bende. Körük dediğin o değil değil mi?

Aks körüğü

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
tansu87
9 dakika önce, Mutlu Tekir :

Aks körüğü

Anladım. Benim rot başının körüğü yırtık. Adem usta değiştirmeye gerek yok. Takacağımız rot başı bundan iyi olmayacak dedi. Gittiği yere kadar gitsin demişti. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mutlu Tekir
11 dakika önce, tansu87 :

Anladım. Benim rot başının körüğü yırtık. Adem usta değiştirmeye gerek yok. Takacağımız rot başı bundan iyi olmayacak dedi. Gittiği yere kadar gitsin demişti. 

Orası öyle. Z rotlarda sıkıntı olmaz. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
abcsefa
1 saat önce, Çağlar Bayur :

neye göre eksik? önceki dolumda ne kadar konduğu biliniyor mu?

Hayır bilinmiyor bakımını bizzat ben yaptırmadım

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×
×
  • Yeni Oluştur...