Jump to content
Bariscl

Mazda 2 Projem

Tavsiye Edilen Mesajlar

Bariscl

Herkese Merhaba

Adım Barış

Endüstri Mühendisiyim. Dolum makineleri üreten bir firmada çalışıyorum.

Arabamın Hikayesine gelirsek 😅

2007 sonu üretilen 2008 yılında babam ve kız kardeşim tarafından tamamen benden habersiz ( haberim olsaydı; 1.5 en dolu paketin ısrarını yapacaktım, yaş 25 tabi😁...) velhasıl 1.3 silindir hacimli 86 beygirlik motor seçeneğini tercih etmişler.
Babam, araba konusunda kendi fikirlerine sahiptir, ben de  okul ve işler dolayısı ile onların yanlarında uzun süreli kalamadığımdan dolayı babam, kafasına göre herşeyi farklı kullanmış 😉 araba bu zaman içerisinde; babam, kız kardeşim, kız kardeşimin eşi, annem, abim ve ben tarafından gerçekten çok sevilerek 😍 bu zamana kadar kullanıldı ve en son ben bu arabanın bir klasik olacak şekilde (benim için☺️...) 
tamirat/tadilat ve hatta geliştirmelerini yapmaya karar verdim.

Bu süreçte site içerisinde bir sürü yazı ile; deneyim, araştırmalarımı, yaptıklarımı paylaşacağım 🤔

Arabanın şu anki durumu;
197 000 Km'de, hala tüp aktif olarak kullanımda 😀

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mehmet Özdemir

aramıza hoş geldin barış. çalışmalarını görmeyi bekliyoruz.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Leanback

Hoşgeldin. Üniversitede bir arkadaşım almıştı Mazda 2 1.3, bende az bir kullanmıştım o zaman, çok çok keyifli gelmişti bana nedense. Vites orta konsolda pıt pıt oynayıp duruyorsun, motorda bir canlılık ve çabukluk var, hafifliği her halinden belli bir araçtı, pipi gibi egzozundan sinirli afacan bir ses çıkardı :) farklı ilginç bir otomobildi, bana Mazda ilgisi alakası zerkeden araçlardan biridir.

Kendisi yakıttan şikayetçi olmaya başladı aracı kullandıkça 120tl benzin 1 hafta anca gidiyor diyordu (o dönemin yakıt fiyatına göre hesap edin), fazla yakıyor bildiğim kadarıyla bu nesiller. Satıp dizel ceed aldı sonra, onu da kullanıp pek beğenmemiştim, çok daha iyi, oturaklı bir araçtı ama sıradan arabaydı işte :) Kıymetini bilin, güle güle kullanın.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Çağlar Bayur

Çok zevkli çalışmalar olur. nacizane temelde:

1. Hedefi belirleyin..

2. bütçeyi belirleyin..

3. bu ikisinin birbiri ile uyumunu denetleyin

4. Sonuçta varılacak hedefin maddi karşılığı olmayacağını kabullenin

5. fabrikada çalışır gibi zaman ve nakit akışı grafiğine bağlı kalın.

6. sanayide ustalara parçalanmayın araştırmacı olun, iş bitmeden para ödemeyin.

iyi çalışmalar.

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Bariscl

Çalışmış olduğum yer gerekçesi ile açıkçası istediğim, lazım olan veya özel yapılması gereken bir çok parçayı alüminyumdan tutun titanyuma kadar elde etmem ve işlemem mümkün :) ( belki sadece metale para veririm o kadar... 😀 )

Öncelikle şöyle söyleyeyim arabanın durumu bir çok kullanıcıya göre oldukça iyi durumda aslında ( Mazda sağlamlığını biliyorsunuz) fakat araba nereden baksanız 6 ay içerisinde toplasanız 100 Km yol yapmamış, araba kullanılmamaktan arıza vermeye başlayınca bu işe girişmeye karar verdim. Benim yapacağım değişimler/işlemler aslında birazcık da keyfe keder veya bir çok tamircinin "abi idare eder o..." isimli çalışmaları ile ilgili 😀
 

  • ön takım takozlar, salıncaklar ( çukurlarda tümseklerde çok gürültü çıkarmaya başlamış )
  • Anten (radyolar çekiyor fakat anten büyük makineli yıkama sırasında kopmuş)
  • Sigortalar ( hepsi çalışıyor ama sıcak sebebi ile aralarında erimeye/yamulmaya başlamış olanlar var)
  • motor, şanzıman, fren hidrolik yağları ( Fren hidroliği min çizgisinde; kesinlikle değişmesi gerekiyor, şanzıman ne zaman değişti ve babam hangi yağları tercih etti bilmiyorum bu sebeple hepsini değiştirmem lazım, motor yağını hiç sormayın yarı sentetik 10-40 LPG li araçlara uygundur yazıyor 😵)
  • hava, yağ, benzin, polen filtreleri ( polen filtresi koku yapmaya başlamış )
  • Radyatör petekleri/gözenekleri (rüzgarın en çok giriş yaptığı bölümdekilerin %85'i eğilmiş bükülmüş veya içi dolmuş
  • Sağ far buğu sorunu ( zamanında tamponu değdirerek yapılan küçük dokunuşların buna sebep olduğunu demişlerdi )
  • Lastik ebatları hak getire (ön lastiklerden biri 190 diğeri 195  😀)
  • Emniyet kemeri toplanmıyor ( eskimiş sonuçta )
  • Küçük çizikler ( bazı yerlere lokal boya, geneline de pasta cila yapılması lazım )
  • Sinyal/Far kolu ( işlevini yerine getiriyor fakat bir kısa devre oluşmuş içerisinde, yıllar boyunca böyle haftada 1 kere ayda 1 kere veya 10 senede 3-5 kere duyulmuş bi cızırdama sesi vardı ve bu sesler de emin olun toplasanız 4-5 saniyelik seslerdi. araba uzun zaman boyunca yatınca bu süreçte kısa devre kalıcı devre olmuş 😀 ve BCM dediğimiz arkadaşın devre elemanlarını kavurmuş, düzeltmeye çalıştık düzeltemedik, yeni modül ve sinyal kolu alana kadar kontağa bağladık farları, sorunsuz çalışıyor) ( parçanın orjinali 4 000 tl , yurtdışında 300-600 tl arasına 2. el olanlar var ama daha güvenebileceğim bir modele denk gelmedim )

Konsoldaki ampullerden bir kaçı patlamış  ( Bütün iç aydınlatmayı LED ampuller ile yapmayı planlıyorum fakat renk ve ışık lm değeri konusunda kafamda belirli bir karara varmış değilim )

 

Bu bahsettiklerim ile ilgili en kısa zamanda videolu görseller de paylaşacağım ve tamir tadilat aşamalarında da çekim yapacağım...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Çağlar Bayur
24 dakika önce, Bariscl :

hepsi çalışıyor ama sıcak sebebi ile aralarında erimeye/yamulmaya başlamış olanlar var

sigorta sıcaktan yamulmaz? devamlı akım çeken bir parça varsa plastiği şekil değiştirir. O yönden kontrol edin.

 

25 dakika önce, Bariscl :

özel yapılması gereken bir çok parçayı alüminyumdan tutun titanyuma kadar elde etmem ve işlemem mümkün

bu tip imkan var ise, burçları teflondan imal edin yol tututşa faydası çok olur, şanzıman ve motor takozunu daha rijit yapın, konforsuz ama ilk kalkışta iyi gelir

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Bariscl
14.01.2019 at 17:17, Çağlar Bayur :

sigorta sıcaktan yamulmaz? devamlı akım çeken bir parça varsa plastiği şekil değiştirir. O yönden kontrol edin.

Tamam işte içinden devamlı akım geçen bi parçada sonuç olarak ısı birikimi olur... 

 

14.01.2019 at 17:17, Çağlar Bayur :

bu tip imkan var ise, burçları teflondan imal edin yol tututşa faydası çok olur, şanzıman ve motor takozunu daha rijit yapın, konforsuz ama ilk kalkışta iyi gelir

Konfor olsun istiyorum ben arabada zaten :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mehmet Özdemir

@Bariscl burası tanışma konusu olduğu için bir süre sonra otomatik kilitlenecek. konunu mazda 2 bölümüne taşıyayım ne dersin?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Bariscl
1 saat önce, Mehmet Özdemir :

@Bariscl burası tanışma konusu olduğu için bir süre sonra otomatik kilitlenecek. konunu mazda 2 bölümüne taşıyayım ne dersin?

@Mehmet Özdemir Evet, çok memnun olurum ☺️

Evet bu sabah emektarı çekiciye aldık... :) 

Üzerindeki LPG enjektörleri neredeyse araba ile yaşıt olduğu için artık bir tanesi tıkanmış ve 3 piston ile çalışıyormuş araba... Krank arızası vererek motor kendini kapatmış.. Yeni bir enjektör ile sorunu çözdük (önceden kalkışlarda tüpte iken bir silkeleme yaparak kalkıyordu veya ara hızlanmalarda bi gaz keserek güç artırımına devam ediyordu, şu an bu sorun da ortadan kalkmış gibi görünüyor ama uzun vadedeki durumunu inceleyeceğim). 

Muhtemelen LPG deposunun içinde hala pislik mevcuttur ( depo temizleme sıvılarından da koydurmuştum zamanında ama ya temizlemedi ya da temizlenmesi gereken fazla pislik-tortu var ve açılıp  müdahele edilmesi gerekiyor olabilir) Bu sebeple kendim söküp temizliğin kontrol edeceğim.

2019-01-17 11.12.22.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×
×
  • Yeni Oluştur...