Jump to content

Japon ve Alman otomobillerinin kıyaslanması


atabey1

Tavsiye Edilen Mesajlar

Net animsayamiyorum ama bir Amerikan filminde bir karakter Japon otomobilinden bahsedince karsisindaki kisi ona "Pearl Harbor'i ne çabuk unuttun" gibi bir yorumda bulunmustu.  Tarihe ilgisi olanlar bilir, 1941 senesinde Japonlar Pearl Harbor limaninda bulunan Amerikan deniz üssüne sürpriz bir baskin yapip Amerikan donanmasini yerle bir etmisti.  Bugün ABD'de bol miktarda Japon arabasi vardir.

Fransizlar da tarihte Osmanlilara ve Türklere yapmadiklarini koymadilar ama biz Türkler hala bol miktarda Fransiz arabasi almaya devam ediyoruz.

  • Beğen 1
Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

her muhabbet dönüp dolaşıp ekonomiye bağlanıyor ya. bu parayı icat eden Lidyalıyı bulsam bir kaç soru sorardım herhalde..... :geyik:

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
10 dakika önce, vethekim :

her muhabbet dönüp dolaşıp ekonomiye bağlanıyor ya. bu parayı icat eden Lidyalıyı bulsam bir kaç soru sorardım herhalde..... :geyik:

Eminim sadece soru sorardınız :) 

@atabey1

Standart alman arabaları, isterse mazdadan 10 kat daha iyi olsun, sırf aracın tipi ve kullanıcı tipi nedeniyle almam. Pejo modellerindeki tipin yarısı ortadirek alman arabalarında olsa, fiyatı 20bin daha fazla olurdu.

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

Yıllar önce memleketteki yakınım, sabancı distiribitörlüğünde kurulan temsa  ve japon mitsubishi prensesmiydi, prestijmiydi öyle otobüs ürettiği otobüsten satın aldı. 1 veya 2 yıl sonunda çorum civarında motor arızası verir ve otobüs yolda kalır, yedek otobüsle yolcular yerlerine ulaştırırlar. Temsaya haber verirler ekip gelir, 1 gün uğraşırlar tamir olmaz, araç çalıştıralamaz, ikinci gün içlerine japon teknisyenlerde gelir yine olmaz, japonyaya bildirirler. Mitsubishi firması motora dokunmayın yeni motor takın, arızalı motoru japonyaya gönderin der. Sorun hallolur, mercedes benz o yıllarda yolda kaldınmı sök motoru, şanzumanı gönder konyalı ustalara olayı vardı. İki ülke iki düşünce.

  • Beğen 2
Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

Adam japonları övmüş övmüş sonra da alman biniyorum demiş. 

Benim için alman konfordur, Teknolojidir,  elektroniktir ve her an şansa ve aracı kullanıma bağlı kucağında arıza bombası taşıyandır. 

Japon ise sağlam parça, uzun ömür, az sorun, basit sorundur.

ülkemizde döviz kurlarından dolayı parça fiyatları pahalı. Ayrıca kendilerine usta diyen güruhun %90’ının çöp olmasından ötürü tercihim hep atmosferik sıralı benzinli araçlar oluyor. Hatta yarı otomatik yerine de tam otomatik seçiyorum. 

Bakın focus 2019 yeni kasasında hala daha daha sıralı atmosferik motor seçeneği çıkarıyor. Sebebi belli  biraz daha fazla yakıt ama uzun ömür. Bu ne demek? Arkadaş ben turbolu araç çıkarıyorum ama sorun olabilir. Sorun istemeyenler atmosferik ve tam otomatik alabilir. Bunun resmen ilanıdır bu motor ve şanzıman seçeneği. 

Japonlardan tek şikayetim yalıtım. Umarım kapı içleri, davlumbazlar ve bagaja uygulayacağım bitüself ile %30 azalır. O da bana yeter. 

 

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

@tansu87

O motoru Lpg müşterisi için getirdiler, bu ülke LPG'nin en avantajlı oduğu ülkelerden biri, onlar fabrikasyon LPG olsa da Civic satışları ağzını sulandırıyor herkesin. Toyota ve Honda 1.33'leri, 1.6 eski atmosferiklerini LPG için tutup, yeni 1.0, 1.2 turbo motorlarını getirmiyorlar bile. 

Ford 1.0 ecoboost getiriyor ilk nesilde olduğu gibi ama hiç satamayacak. Çok pahalı çünkü araç, pahalıya geliyor bu motorlar, öyle oluncada müşteri dizele kaçıyor. 

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
2 dakika önce, Leanback :

@tansu87

O motoru Lpg müşterisi için getirdiler, bu ülke LPG'nin en avantajlı oduğu ülkelerden biri, onlar fabrikasyon LPG olsa da Civic satışları ağzını sulandırıyor herkesin. Toyota ve Honda 1.33'leri, 1.6 eski atmosferiklerini LPG için tutup, yeni 1.0, 1.2 turbo motorlarını getirmiyorlar bile. 

Ford 1.0 ecoboost getiriyor ilk nesilde olduğu gibi ama hiç satamayacak. Çok pahalı çünkü araç, pahalıya geliyor bu motorlar, öyle oluncada müşteri dizele kaçıyor. 

Almanya fransa gibi ülkelerde atmosferik yok ama servis ürünleri de uygun. Müşteri hakları belli. Dsg ilk 1000km de bozulunca doğuş gibi, sırtını dönme tarzı şeyler yapamazlar. 

Türkiye’de öyle değil. 1.0 ecoboost bir yerinde sıkıntı çıkarmaya başlayınca masrafın arkası kesilmiyor. Markalar da bu yüzden pazar ve marka kaybı yaşamamak için mecbur getiriyor atmosferik motoru. 

Direkt lpg uyumdu da değil gelen motor. Supaplar ve diğer parçalar yine standart geliyor. Güncelleme yok yani. 

Egea için konuşursak sanırım aracın yazılımı nasıl yapılmışsa lpg’de de sürekli ideal yakıt hava karışımını yakalamaya çalışıyor. Lpg ayarları ayarları kötü olsa bile. 

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

Dediklerin doğru dostum da, firmaların böyle davranma motivasyonları farklı. Avrupa'ya 1.5 atmosferik gitmiyor çünkü karbon salınımı yüksek. Avrupada markaların ortalama satış adedine göre uymaları gereken bir "fleet average" skoru var. Örneğin Ford için 120g/km'nin ( değeri atıyorum) üstünde sattıkları her araca araç başı 15 euro penaltı ödeniyor. Bu yüzden avrupada üreticiler sadece en modern motorlarını satabiliyor, Toyota ve Honda'nın da aslında 1.2-1.0 turbo geliştirme sebebi bu "fleet average" ortalamasını düşürmek. Avrupa birliğinin test prosedürleri düşük hacim direkt enjeksiyon turbo araçları avantajlı kılacak şekilde dizayn edilmiş. 

Motor bizim skyactiv gibi daha gelişmiş (direkt enjeksiyon, yüksek sıkıştırmalı) olsaydı, yani emisyonu 110-115g/km civarı olsaydı oda satılırdı orada ucuz seçenek olarak, bizim 1.5ler de ucuz opsiyon olarak satılıyor bazı ülkelerde. Ancak 147-150g/km emsiyonu gözüküyor ki bu değer çok yüksek. 1.6 turbo 200hp araçların bile emisyonu bu kadar fazla değil. Zaten bu makina da Hindistanda geliştirilmişti, orası veya bizim ülkeler gibi bu AB regülasyonuna tâbi olmayan ülkelere özel geliştirilmiş bir makina. Tam LPG uyumu yok evet ama direkt enjeksiyon olmadığı için takan olacaktır baya.

  • Beğen 1
Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
5 saat önce, tansu87 :

Adam japonları övmüş övmüş sonra da alman biniyorum demiş. 

Benim için alman konfordur, Teknolojidir,  elektroniktir ve her an şansa ve aracı kullanıma bağlı kucağında arıza bombası taşıyandır. 

Japon ise sağlam parça, uzun ömür, az sorun, basit sorundur.

ülkemizde döviz kurlarından dolayı parça fiyatları pahalı. Ayrıca kendilerine usta diyen güruhun %90’ının çöp olmasından ötürü tercihim hep atmosferik sıralı benzinli araçlar oluyor. Hatta yarı otomatik yerine de tam otomatik seçiyorum. 

Bakın focus 2019 yeni kasasında hala daha daha sıralı atmosferik motor seçeneği çıkarıyor. Sebebi belli  biraz daha fazla yakıt ama uzun ömür. Bu ne demek? Arkadaş ben turbolu araç çıkarıyorum ama sorun olabilir. Sorun istemeyenler atmosferik ve tam otomatik alabilir. Bunun resmen ilanıdır bu motor ve şanzıman seçeneği. 

Japonlardan tek şikayetim yalıtım. Umarım kapı içleri, davlumbazlar ve bagaja uygulayacağım bitüself ile %30 azalır. O da bana yeter. 

 

Bu ülkede herkes mazda tavsiye eder, vw alır diye bir atasözü var :)

Bu sayede kaliteli arabaları ucuza alabiliyorduk. Tabi eskiden.

Bir tane mazda 6 alayım diyorum. Fiyatlar inanılmaz. Aracın ş.içi yakıtı, yakıt, parça ve vergi fiyatları ortadayken mazda 6 ların bu kadar yüksek fiyattan satılmak istenmesi ilginç. Mecbur biz de passatlara yöneleceğiz. En azından satarken sorun olmaz.

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
48 dakika önce, Lupara :

Bu ülkede herkes mazda tavsiye eder, vw alır diye bir atasözü var :)

Bu sayede kaliteli arabaları ucuza alabiliyorduk. Tabi eskiden.

Bir tane mazda 6 alayım diyorum. Fiyatlar inanılmaz. Aracın ş.içi yakıtı, yakıt, parça ve vergi fiyatları ortadayken mazda 6 ların bu kadar yüksek fiyattan satılmak istenmesi ilginç. Mecbur biz de passatlara yöneleceğiz. En azından satarken sorun olmaz.

Tsi’ların piston kolu kırma olaylarını okumadan almayın :) sadece şikayet var’da bir sürü şikayet var. 50-60 bindeki servis bakımlı araçlar piston kırıyor. Garantileri bittiği için servis de sırtını dönüyor. Şanzımanı iyileştirdiler ama 2014’e kadar yine sıkıntı şanzımanlar çok. 

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

Yukaridaki yorumlara bakarsak Almanmi Japonmu tartismasi Turkiye de de var:)))

Okudugum kiyaslamada otomobil kullanicilari icin yapilan aciklama cok dusuk seviyede (avam agizi ile) olmasi disinda elestirebilecegim bir nokta yok.

Dogrudur.

Aslinda cok kisa olarak aciklamak gerekirse:

Japonlar once testlerini tam manasi ile yapip cok ufak ariza veren araclar yaparken Almanlar apar topar otomobili cikartip gerekli butun tamirlerini kullanicilarin karsilasmasi sonucunda cozuyorlar. Kervani yolda topluyorlar.

Japon otomobilleri agirlikli olarak saglamliga onem verirken Alman markalari havali, goze ve komfora onem veren otomobil yapiyorlar.

Alman otomobillerinden ufak tefek arizalar ile kurtulabilen kullanici benim cevremde hic yok.

Japon otomobili kullanipta buyuk sorunlar ile karsilasan tanidigim hic yok.

Japon otomobil kullanipta ic dizaynindan cok memnun olan tanidigimda yok:))

(bende dahil)

Sehirler arasi uzun yola giderken (1000-2000-3000km) hangi arac ile gidersiniz sorusunun cevabi genelde Japon markalar oluyor.

Sukur 2013-2015 ten itibaren Japon markalari oto ic dizaynina onem vermeye basladilar. Tabi bu zaman zarfinda Kore markalarida cok buyuk atilimlar yapti ve bazi modellerde bazi ay araliklarinda Toyotaya kafa tutar hale geldiler...

Ben Alman otomobil alacak olsam (olmazda hadi olursa) sececegim model ve markalar bellidir. Detayli incelerseniz basinizi digerlerine nazaran az agriacak 3-5 model ve kasa var. 

Gerisi devamli servisi ziyaret.

  • Beğen 1
Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
3 saat önce, Lupara :

Mecbur biz de passatlara yöneleceğiz. En azından satarken sorun olmaz.

İki yıl Passat  1.6 TDi BlueMotion kullandım. 60.000 km yaptım ve hiç bir sorunla karşılaşmadım. Yol tutuşu ve kabin sessizliği de gayet başarılı idi. Şu aralar ise Opel Insignia Grand Sport 1.6 Turbo Dizel kullanıyorum. Estetik görünüm olarak Insignia daha hoşuma gitmesine rağmen Passat daha oturaklı gelmişti bana. Bu araç daha 10.000 km ama sanki çabuk dökülecek hissi uyandırıyor. Gaz pedalından gıcırtı geliyor. Gaza basmayarak düşük hızlarda giderken ise tuhaf bir uğultusu var.  Ara sıra şarj turu için Mazda3'e bindiğimde ise benzinli aracın zevkinin bir başka olduğunu hatırlamış oluyorum. İlk saydığım ikisi ile segmentleri tutmadığı için kabin gürültü seviyesini karşılaştırmak elbette doğru değil ama mazda3'e bindiğimde sanki camlardan birisi açıkmış hissi uyandırıyor.

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
4 saat önce, Fatih_cx9 :

Ben Alman otomobil alacak olsam (olmazda hadi olursa) sececegim model ve markalar bellidir. Detayli incelerseniz basinizi digerlerine nazaran az agriacak 3-5 model ve kasa var. 

Gerisi devamli servisi ziyaret.

Hangisi onlar?

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

Taşıtı almadan önce hangisini kolay elden çıkarırım düşüncesi olan Alman alır, alırım ama ömürlük diyen abd veya japon alır. Ekmak yiyorum sırtında diyen Fransız alır 

  • Beğen 2
Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
4 saat önce, tansu87 :

Hangisi onlar?

Her araba ileride az kayipla (kullaniminda az masrafli) aynen gayrimenkul gibi zamani geldiginde satilmak uzere alinir.

Kullandiklarim ve digerlerine gore daha az sorunlu olan otomobiller:

X5 3.0 dizel(kasalardan 2 tanesi acayip sikintili idi ama simdi hatirlamiyorum)

Q7 3.0 dizel

Touareg 3.0 dizel (yeni kasasi nasildir bilgim hic yok. Daha cok erken)

Bunlarinda basinizi agritmamasi icin dizel seciminizin iyi olmasi, bilmediginiz yerden benzin almamaniz sarttir.

Baskasina ben sahsen pek bakmam. 

Aradaki ortak noktayi farkettinizmi? Hepsinin motoro ayni motor. 3.0dizel.

Sahsen dizel motorlar arasinda en iyi motor oldugunu dusunuyorum.

 

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
3 saat önce, Fatih_cx9 :

Her araba ileride az kayipla (kullaniminda az masrafli) aynen gayrimenkul gibi zamani geldiginde satilmak uzere alinir.

Kullandiklarim ve digerlerine gore daha az sorunlu olan otomobiller:

X5 3.0 dizel(kasalardan 2 tanesi acayip sikintili idi ama simdi hatirlamiyorum)

Q7 3.0 dizel

Touareg 3.0 dizel (yeni kasasi nasildir bilgim hic yok. Daha cok erken)

Bunlarinda basinizi agritmamasi icin dizel seciminizin iyi olmasi, bilmediginiz yerden benzin almamaniz sarttir.

Baskasina ben sahsen pek bakmam. 

Aradaki ortak noktayi farkettinizmi? Hepsinin motoro ayni motor. 3.0dizel.

Sahsen dizel motorlar arasinda en iyi motor oldugunu dusunuyorum.

 

Türkiye 3.0’a verilen vergi zaten tek başına yeter zarar için :) yüksek vergiyi düşünmeyen biri de zaten alırken satışını düşünmez. 3.0 için Makul bi vergi 12 yaşını geçmiş araçlarda var. 12 yaşındaki jiplerin de temizini bulmak çok zor. Beklemek veya tanıdık olması lazım. Zaten 12 yaşından sonra alan razı satan razı. İkinci eli çok farketmez. 

 

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
11 saat önce, Fatih_cx9 :

Her araba ileride az kayipla (kullaniminda az masrafli) aynen gayrimenkul gibi zamani geldiginde satilmak uzere alinir.

Kullandiklarim ve digerlerine gore daha az sorunlu olan otomobiller:

X5 3.0 dizel(kasalardan 2 tanesi acayip sikintili idi ama simdi hatirlamiyorum)

Q7 3.0 dizel

Touareg 3.0 dizel (yeni kasasi nasildir bilgim hic yok. Daha cok erken)

Bunlarinda basinizi agritmamasi icin dizel seciminizin iyi olmasi, bilmediginiz yerden benzin almamaniz sarttir.

Baskasina ben sahsen pek bakmam. 

Aradaki ortak noktayi farkettinizmi? Hepsinin motoro ayni motor. 3.0dizel.

Sahsen dizel motorlar arasinda en iyi motor oldugunu dusunuyorum.

 

Fatih bey neler diyorsunuz öyle !!!!

X5 ler, Q7 ler, Touareg ler hahahahhaha :) 

Burası orta halli bir forum..

 

  • Haha 2
Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

x5 kadar güzel ve problemli bir araç yoktur herhalde. eniştem ocağına incir ağacı dikilmesini istiyorsan al tavsiyesi üzerine buz gibi soğuduğum araçtır kendileri... 

Q7 güzel araç. aracı alması değilde bakması zor. vergi, yedek parça, malum lastiklerinin fiyatı filan derken orta direk zengine bile çok lüks bu ülkede. 

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
×
×
  • Yeni Oluştur...