Jump to content

2009 Mazda 6 Exclusive


Altun

Tavsiye Edilen Mesajlar

Arkadaşlar merhaba,

Mazda 3'ten Mazda 6'ya geçiş yapmak istiyoruz : )
Arkadaşımın 6 senedir kullandığı 2009 model mazda 6 var ama 6 senedir sadece sanayide bakım yaptırmış ve 6 senedir de tüp takılı kullanmış.

ses sisteminin sesi çok yüksek çıkmıyor, anfisi bozuk dedi. yani gümbür gümbür ses vermiyor.

yedek anahtar yok

kilometre 180bin.

şimdi ben kendi kafamda şöyle bir plan yaptım

eğer bu arabayı alırsam kesinlikle 200bin ağır bakımı yaptırmam(LPG dahil) ve yedek anahtarı almam gerekli.

araçta değişen yok, cüzi miktarda tramer kaydı var.

şimdi sormak istediklerim;

  • Ağır bakımı yaptırıp gönül rahatlığıyla binmek istersem ağır bakım bize kaç paraya mal olur?
  • Yedek anahtar kaç paradır?
  • Sesin az çıkmasına neden olan arızalı parçanın adı nedir, kendisi kaç paradır?
  • Siz olsanız bu bilgiler ışığında bu işe girer misiniz?

Dip not: Fiyat, arkadaş fiyatı :)

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

-Ağır bakım ne olabilir ki? Araç zaten zincirli. En fazla v kayışı değştirirsiniz. Belki balata vs. Tüp ile ilgili de 10 yılda bir kazan değişiyor. Burada asıl sorun subap sorunu. Tabi bu ihtimal lpgli ise sizin araç için de geçerli.

- Yedek anahtar zorunlu değil. Önceki aracımda 8 sene, mevcut aracımda 2 senedir tek anahtar kullanıyorum. Fiyat serviste 1500 tl den aşağı olmaz. Dışarıda 500 diyelim.

-Sesin az çıkması konusunu bilmiyorum.

- Normalde değiştirmek mantıklı değil. Ancak bu işler mantığa bakmaz. 3 günlük dünya. Araba hoşunuza gidiyorsa, işinizi de görecekse alın geçin. 

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

6'nın iç hacmi 3'ten daha büyük olduğu için fena tavladı bizi.
e malum memleket de taaaa karadenizin en köşesi, uzun yolda doyum olmaz : )

sübap olayıyla ilgili bir bilgim olmadığı için o konuyu da ben bakımın içine katmıştım zaten.
sonuçta kaç senedir yetkili servis yüzü görmemiş, 200binde ne yapılacaksa yaptırma niyetindeyim ama fiyat ne olur bilmiyorum.

sonuç olarak yeni bi heyecan içindeyiz : )
eğer olursa bu zamana kadar sahip olduğumuz 4. Mazda'mız olacak : )

ilgin için teşekkür ederim

  • Beğen 1
Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

Aracın bakım fiyatı konusunda en net bilgi yetkili servise göstermek olacaktır. Gebzede oturuyorsanız en yakın Musluoğlu var. Çok eski bir servis değil. Daha tecrübeli servislerin biri İzmit'te diğeri Ümraniye tarafında. Aracı almadan önce ne masraf çıkarır götürüp bi gösterin. 

Ses sistemi konusunda zaten amfi bozuk demiş arkadaşınız. Geçenlerde bi ilanda görmüştüm amfi çalışmıyor servis 500 TL demiş fiyatına. Öyle yazıyordu açıklamada. 

Yedek anahtar bence de zorunlu değil. 

En can alıcı nokta @LuparaLupara arkadaşımızın da dediği gibi subap değişimi olur. Onunla ilgili detaylı açıklamada da forumda bolca var. 

Umarım adınıza hayırlısı olur.

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

ağır bakımla alakalı olarak izmit haldızla görüştüm.
6000-6500TL fiyat verdiler.
en pahalı kalem olarak 3 tane gergi rulmanı varmış.
şarj kayışı, termostatı, şanjıman yağı gibi nisbeten küçük kalemler fiyata dahil.

yedek anahtar 1800 lira dedi

lpg ile ilgili sıkıntı olacağını sanmıyorum dedi. mazda 6 ile lpg sorunu yaşamadık dedi.

özel servise de sordum aynı işlemler için 4bin fiyat çıkardı.

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
Bir saat önce, Altun :

ağır bakımla alakalı olarak izmit haldızla görüştüm.
6000-6500TL fiyat verdiler.
en pahalı kalem olarak 3 tane gergi rulmanı varmış.
şarj kayışı, termostatı, şanjıman yağı gibi nisbeten küçük kalemler fiyata dahil.

yedek anahtar 1800 lira dedi

lpg ile ilgili sıkıntı olacağını sanmıyorum dedi. mazda 6 ile lpg sorunu yaşamadık dedi.

özel servise de sordum aynı işlemler için 4bin fiyat çıkardı.

Hiç gerek yok. İstanbul Merter'e Adem ustaya gidin. çok daha ucuza bitirin işi.

Gergi kasnağının rulmanı değil tümden kasnak değiştiği için çok pahalı. Onun yerine rulman çıkarılıp yerine ntn kaliteli japon rulmanı tornacıda çakılıyor. RUlman 40-50 tl birşey, tornacı da 10-20 tl alır. 

Termostat sorun çıkarasıya kadar kullanılabilir, araca özel değişmesi belirtilmemişse.

Yedek anahtarı orjinal anahtarın kodunun aynısını aliexpressten getirtebilirsiniz. Kodlanması gerekir ama.

 

  • Beğen 1
Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
Bir saat önce, Mutlu Tekir :

Hiç gerek yok. İstanbul Merter'e Adem ustaya gidin. çok daha ucuza bitirin işi.

Gergi kasnağının rulmanı değil tümden kasnak değiştiği için çok pahalı. Onun yerine rulman çıkarılıp yerine ntn kaliteli japon rulmanı tornacıda çakılıyor. RUlman 40-50 tl birşey, tornacı da 10-20 tl alır. 

Termostat sorun çıkarasıya kadar kullanılabilir, araca özel değişmesi belirtilmemişse.

Yedek anahtarı orjinal anahtarın kodunun aynısını aliexpressten getirtebilirsiniz. Kodlanması gerekir ama.

 

Adem usta’dan ucuza çıkmaz bence. Buji değişimi, hava, yağ, polen filtre değişimi, fren hidroliği değişimi, v kayış ve 2 adet bilya değişimi için 400 lira işçilik istendi benden. Bunların aynılarını 100 liraya yaptırdım başka bir mazda ustasına. Bilya çakma işi de 5 dklık iş. Aynı yerde kendisi yaptı öyle torna parası falan da almadı. 

Adem usta’ya saygım var. Bilgi ve çözüm anlamında iyidir lafım yok ama basit bakımda işçilik için istenilen fiyat beni maalesef başka yere yönlendirdi. 

Mesela şanzıman yağı, filtresi, 4 adet z rot, ön balata değişimine 450 lira işçilik vermiştim adem usta’ya. Açıkçası bana abartılı geliyor. 

Ama ustalık gerektiren konuda tecrübesini ve işçiliğini satarken fiyatı kendi biçer, haklıdır ona bir şey diyemem. 

Bu arada gh kasa için direksiyon pompası kronik diyorlar. Göğüs erimesi bizim m3’erde olduğu gibi 6’larda da var. 

Supaplara gelince, kompresyon testi yaptırın. Erime çok ilerlemiş ise ortaya çıkar. Motorunuz sıralı sistem olduğu için supap erimesi konusu 2-3 bin liraya halledilecek bir sorun. Arkadaşınız aracı sakin kullanmışsa erime  geç olur  

Ağır bakım olarak şanzıman yağ, filtre, gergi kayış, bilyalar, z rotlar belki rot başları, balata disk, antifriz (hiç koyulmamışsa direkt kırmızı koymayın) hava, yağ, polen, ön arka yay kontrolü, fren ve direksiyon hidroliği  özellikle fren hidroliği.

termostat, dinamo gibi parçalar arkadaşların dediği gibi sorun çıkarana kadar kullanılmalı. 

Eğer çekişte, devir göstergesinde sorun yoksa maf temizliği boğaz sensörü temizliği şart değil. 

 

Mazda 6 benim de istediğim ama vergiden dolayı yanaşmadığım bir araç

  • Beğen 2
Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
15 dakika önce, tansu87 :

Adem usta’dan ucuza çıkmaz bence. Buji değişimi, hava, yağ, polen filtre değişimi, fren hidroliği değişimi, v kayış ve 2 adet bilya değişimi için 400 lira işçilik istendi benden. Bunların aynılarını 100 liraya yaptırdım başka bir mazda ustasına. Bilya çakma işi de 5 dklık iş. Aynı yerde kendisi yaptı öyle torna parası falan da almadı. 

 Adem usta’ya saygım var. Bilgi ve çözüm anlamında iyidir lafım yok ama basit bakımda işçilik için istenilen fiyat beni maalesef başka yere yönlendirdi. 

Mesela şanzıman yağı, filtresi, 4 adet z rot, ön balata değişimine 450 lira işçilik vermiştim adem usta’ya. Açıkçası bana abartılı geliyor. 

Ama ustalık gerektiren konuda tecrübesini ve işçiliğini satarken fiyatı kendi biçer, haklıdır ona bir şey diyemem. 

Bu arada gh kasa için direksiyon pompası kronik diyorlar. Göğüs erimesi bizim m3’erde olduğu gibi 6’larda da var. 

Supaplara gelince, kompresyon testi yaptırın. Erime çok ilerlemiş ise ortaya çıkar. Motorunuz sıralı sistem olduğu için supap erimesi konusu 2-3 bin liraya halledilecek bir sorun. Arkadaşınız aracı sakin kullanmışsa erime  geç olur  

Ağır bakım olarak şanzıman yağ, filtre, gergi kayış, bilyalar, z rotlar belki rot başları, balata disk, antifriz (hiç koyulmamışsa direkt kırmızı koymayın) hava, yağ, polen, ön arka yay kontrolü, fren ve direksiyon hidroliği  özellikle fren hidroliği.

termostat, dinamo gibi parçalar arkadaşların dediği gibi sorun çıkarana kadar kullanılmalı. 

Eğer çekişte, devir göstergesinde sorun yoksa maf temizliği boğaz sensörü temizliği şart değil. 

 

Mazda 6 benim de istediğim ama vergiden dolayı yanaşmadığım bir araç

peki hangi ustaya gittiniz? memnun kaldınız mı işçiliğinden. hatırımızda alternatif olarak bulunsun

birde aracım yüz bine yaklaşıyor. periyodik (yağ, filtre) bakımları hariç neler yaptırmamı önerirsiniz? araç manuel, bl kasa.

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
21 dakika önce, tansu87 :

Adem usta’dan ucuza çıkmaz bence. Buji değişimi, hava, yağ, polen filtre değişimi, fren hidroliği değişimi, v kayış ve 2 adet bilya değişimi için 400 lira işçilik istendi benden. Bunların aynılarını 100 liraya yaptırdım başka bir mazda ustasına. Bilya çakma işi de 5 dklık iş. Aynı yerde kendisi yaptı öyle torna parası falan da almadı. 

Adem usta’ya saygım var. Bilgi ve çözüm anlamında iyidir lafım yok ama basit bakımda işçilik için istenilen fiyat beni maalesef başka yere yönlendirdi. 

Mesela şanzıman yağı, filtresi, 4 adet z rot, ön balata değişimine 450 lira işçilik vermiştim adem usta’ya. Açıkçası bana abartılı geliyor. 

Ama ustalık gerektiren konuda tecrübesini ve işçiliğini satarken fiyatı kendi biçer, haklıdır ona bir şey diyemem. 

Bu arada gh kasa için direksiyon pompası kronik diyorlar. Göğüs erimesi bizim m3’erde olduğu gibi 6’larda da var. 

Supaplara gelince, kompresyon testi yaptırın. Erime çok ilerlemiş ise ortaya çıkar. Motorunuz sıralı sistem olduğu için supap erimesi konusu 2-3 bin liraya halledilecek bir sorun. Arkadaşınız aracı sakin kullanmışsa erime  geç olur  

Ağır bakım olarak şanzıman yağ, filtre, gergi kayış, bilyalar, z rotlar belki rot başları, balata disk, antifriz (hiç koyulmamışsa direkt kırmızı koymayın) hava, yağ, polen, ön arka yay kontrolü, fren ve direksiyon hidroliği  özellikle fren hidroliği.

termostat, dinamo gibi parçalar arkadaşların dediği gibi sorun çıkarana kadar kullanılmalı. 

Eğer çekişte, devir göstergesinde sorun yoksa maf temizliği boğaz sensörü temizliği şart değil. 

 

Mazda 6 benim de istediğim ama vergiden dolayı yanaşmadığım bir araç

Evet doğrudur. Fakat ben sürekli usta değişmekten, başka ustaların yaptığı parça ya da işçilik hatalarını başka ustalar çözmeye çalışmaktan sıkıldığım için deneyimli ve kendim gibi çatlak ustalar istiyorum. Subap değişimini Karabük'te belki de çok ucuza bitirebilirdim, ama içim rahat olmazdı. Bilya değişimini 5 dk da değiştirdi diye basit görme, o bilyayı düz yerleştirmek bir beceridir. Biraz kaysa o bilyanın ömründen yer. 

Dediğin gibi v kayışı, filtreler vs değişimi gibi basit şeyler diğer ustalara yaptırılabilir ki ben de yaptırıyorum Karabük'teki ustama.

V kayış bilyaları değişmesi zorunlu değil ama genelde ömrünü 100bin de tamamlıyor, 100binde bitmezse 120-130 gibi biterse ek işçilik çıkartacağı için aradan çıkartılıyor. Z rotlar bozulacak diye kaide yok, o da bozulasıya kadar kullanılır. Aynı şekilde balata disk de kontrol edilir. Tüm sıvılar, tüm filtreler, v kayışı değişir. 

15 dakika önce, abcsefa :

peki hangi ustaya gittiniz? memnun kaldınız mı işçiliğinden. hatırımızda alternatif olarak bulunsun

birde aracım yüz bine yaklaşıyor. periyodik (yağ, filtre) bakımları hariç neler yaptırmamı önerirsiniz? araç manuel, bl kasa.

Manuel şanzıman yağını değiştirmeni tavsiye ederim geç kalmadan. Yine tüm sıvılar değişir. V kayış değişir başka bir şey yok. 90bin km.den itibaren parçaları alıp yavaş yavaş parça parça da değiştirebilirsin bütçe dostu olur.

14 saat önce, Altun :

Arkadaşlar merhaba,

Mazda 3'ten Mazda 6'ya geçiş yapmak istiyoruz : )
Arkadaşımın 6 senedir kullandığı 2009 model mazda 6 var ama 6 senedir sadece sanayide bakım yaptırmış ve 6 senedir de tüp takılı kullanmış.

ses sisteminin sesi çok yüksek çıkmıyor, anfisi bozuk dedi. yani gümbür gümbür ses vermiyor.

yedek anahtar yok

kilometre 180bin.

şimdi ben kendi kafamda şöyle bir plan yaptım

eğer bu arabayı alırsam kesinlikle 200bin ağır bakımı yaptırmam(LPG dahil) ve yedek anahtarı almam gerekli.

araçta değişen yok, cüzi miktarda tramer kaydı var.

şimdi sormak istediklerim;

  • Ağır bakımı yaptırıp gönül rahatlığıyla binmek istersem ağır bakım bize kaç paraya mal olur?
  • Yedek anahtar kaç paradır?
  • Sesin az çıkmasına neden olan arızalı parçanın adı nedir, kendisi kaç paradır?
  • Siz olsanız bu bilgiler ışığında bu işe girer misiniz?

Dip not: Fiyat, arkadaş fiyatı :)

Km. si yüksek araçların maalesef bakımları zorlar. Ama iyi bakımlı bir araç da zaten fazla masraf açmaz, fakat km.ye bağlı sorunlar illaki çıkacaktır. Bunlar porya bilyeleri, v kayış bilyeleri, aks boşlukları, alt salıncak burçları vs... Ama bir kez de değişince uzun süre götürürler. Bu noktada sizin aracı alacağınız fiyat önemli. Bu bakımları yaptırmaya değer mi değmez mi kararını vermelisiniz.

Aracı bir kez tüm sorunlarını çözüp olası sıkıntı çıkarabilecek parçaları değiştirip uzun süre boyunca kafa rahat binmek mi, ama aynı zamanda yüksek fiyata mal olması mı? Yoksa daha düşük fiyata mal edip bu sorunları orta vadede ortaya çıktıkça çözmek mi olarak düşünebilirsiniz.

Yedek anahtar için elinizdeki anahtarı açıp kodunu aliexpresste aratarak bulabilirsiniz. Aynı zamanda immo chip ihtiyacı da var. Bunun da koduyla aratmanız lazım. 

Orjinal bose amfisi pahalıdır, ya da Almanya'dan 2. el bakacaksınız. Ya da direk kaliteli bir amfi alıp takarsınız. Bence daha uyguna gelir.

Bu işe girilir mi, sizin arabayla ilgilenme seviyenize bağlı, araçla uğraşı sevip sevmemenize, bakımların masraflarını göze alıp alamayacağınıza bağlı. Ama 180bin km.de bir araç alıyorsanız zaten bakımları göze almışsınızdır. Zira düşük km.li araçların da fiyatları yüksek oluyor.

  • Beğen 1
Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
33 dakika önce, Mutlu Tekir :

Evet doğrudur. Fakat ben sürekli usta değişmekten, başka ustaların yaptığı parça ya da işçilik hatalarını başka ustalar çözmeye çalışmaktan sıkıldığım için deneyimli ve kendim gibi çatlak ustalar istiyorum. Subap değişimini Karabük'te belki de çok ucuza bitirebilirdim, ama içim rahat olmazdı. Bilya değişimini 5 dk da değiştirdi diye basit görme, o bilyayı düz yerleştirmek bir beceridir. Biraz kaysa o bilyanın ömründen yer. 

Dediğin gibi v kayışı, filtreler vs değişimi gibi basit şeyler diğer ustalara yaptırılabilir ki ben de yaptırıyorum Karabük'teki ustama.

V kayış bilyaları değişmesi zorunlu değil ama genelde ömrünü 100bin de tamamlıyor, 100binde bitmezse 120-130 gibi biterse ek işçilik çıkartacağı için aradan çıkartılıyor. Z rotlar bozulacak diye kaide yok, o da bozulasıya kadar kullanılır. Aynı şekilde balata disk de kontrol edilir. Tüm sıvılar, tüm filtreler, v kayışı değişir. 

Manuel şanzıman yağını değiştirmeni tavsiye ederim geç kalmadan. Yine tüm sıvılar değişir. V kayış değişir başka bir şey yok. 90bin km.den itibaren parçaları alıp yavaş yavaş parça parça da değiştirebilirsin bütçe dostu olur.

Km. si yüksek araçların maalesef bakımları zorlar. Ama iyi bakımlı bir araç da zaten fazla masraf açmaz, fakat km.ye bağlı sorunlar illaki çıkacaktır. Bunlar porya bilyeleri, v kayış bilyeleri, aks boşlukları, alt salıncak burçları vs... Ama bir kez de değişince uzun süre götürürler. Bu noktada sizin aracı alacağınız fiyat önemli. Bu bakımları yaptırmaya değer mi değmez mi kararını vermelisiniz.

Aracı bir kez tüm sorunlarını çözüp olası sıkıntı çıkarabilecek parçaları değiştirip uzun süre boyunca kafa rahat binmek mi, ama aynı zamanda yüksek fiyata mal olması mı? Yoksa daha düşük fiyata mal edip bu sorunları orta vadede ortaya çıktıkça çözmek mi olarak düşünebilirsiniz.

Yedek anahtar için elinizdeki anahtarı açıp kodunu aliexpresste aratarak bulabilirsiniz. Aynı zamanda immo chip ihtiyacı da var. Bunun da koduyla aratmanız lazım. 

Orjinal bose amfisi pahalıdır, ya da Almanya'dan 2. el bakacaksınız. Ya da direk kaliteli bir amfi alıp takarsınız. Bence daha uyguna gelir.

Bu işe girilir mi, sizin arabayla ilgilenme seviyenize bağlı, araçla uğraşı sevip sevmemenize, bakımların masraflarını göze alıp alamayacağınıza bağlı. Ama 180bin km.de bir araç alıyorsanız zaten bakımları göze almışsınızdır. Zira düşük km.li araçların da fiyatları yüksek oluyor.

Mekanik sorun oldu mu ben de usta gibi ustaya giderim. Bir sefer para verip aracın orasını burasını oynatmadan nokta atışı ile çözülmesi kadar rahatlatıcı bir şey yok. Tercihim adem usta olur. Ama sıvı filtre değişimi için o ücretleri vermeye acırım yani. 

 

48 dakika önce, abcsefa :

peki hangi ustaya gittiniz? memnun kaldınız mı işçiliğinden. hatırımızda alternatif olarak bulunsun

birde aracım yüz bine yaklaşıyor. periyodik (yağ, filtre) bakımları hariç neler yaptırmamı önerirsiniz? araç manuel, bl kasa.

İkitelli dolapdere sanayi yüksel usta. Mazda servisten, hatta adem ustanın yanında yetişmiş biri. 

  • Beğen 1
Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

fikirleriniz ve önerileriniz için çok teşekkür ederim.
bu olaydan, kimseyi üzmeden ve incitmeden tanıdık olmayan bir kişiden almak daha mantıklı olacağı kanaatine vardım.
bu süreçte güzel bilgiler edindim.

örneğin bazı 6larda kronik direksiyon sıkıntısı olabiliyormuş. hele bazıları direkt direksiyon kutusu değişerek çözülebiliyormuş.
kendini toplamayanlar da varmış.
bagaj kapanma sorunu ve torpidonun derisi ile ilgili sıkıntılar da olabiliyormuş.

bundan sonraki arama kıstaslarımda dikkat edeceğim hususlar çoğaldı.
kitapçık ve yedek anahtarı da dert etmeyeceğim.

ayrıca, sanayide bu işin içinde yıllardan beri olan, mazisinde mazda servisinde çalışıp kendine yer açan abilerimiz de var evet.
ama benim şahsi düşüncem mazda, her zaman yetkili servisi hakeden bir araba.
yetkili servisten çıktıktan sonra kafamda soru işareti kalmadan yoluma devam edebiliyorum.

hele işin içinde boya ile ilgili bir durum varsa. yetkili servisin tek seferde tutturduğu fabrikasyon rengi sanayide tutturmak neredeyse imkansız.(bahsettiğim durum düz renkler için değil özellikle özel renkler için geçerli)
bunları, hem sanayi hem de yetkili servislerde bizzat tecrübe edindiğim bilgilerimle söylüyorum.

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
1 saat önce, Altun :

fikirleriniz ve önerileriniz için çok teşekkür ederim.
bu olaydan, kimseyi üzmeden ve incitmeden tanıdık olmayan bir kişiden almak daha mantıklı olacağı kanaatine vardım.
bu süreçte güzel bilgiler edindim.

örneğin bazı 6larda kronik direksiyon sıkıntısı olabiliyormuş. hele bazıları direkt direksiyon kutusu değişerek çözülebiliyormuş.
kendini toplamayanlar da varmış.
bagaj kapanma sorunu ve torpidonun derisi ile ilgili sıkıntılar da olabiliyormuş.

bundan sonraki arama kıstaslarımda dikkat edeceğim hususlar çoğaldı.
kitapçık ve yedek anahtarı da dert etmeyeceğim.

ayrıca, sanayide bu işin içinde yıllardan beri olan, mazisinde mazda servisinde çalışıp kendine yer açan abilerimiz de var evet.
ama benim şahsi düşüncem mazda, her zaman yetkili servisi hakeden bir araba.
yetkili servisten çıktıktan sonra kafamda soru işareti kalmadan yoluma devam edebiliyorum.

hele işin içinde boya ile ilgili bir durum varsa. yetkili servisin tek seferde tutturduğu fabrikasyon rengi sanayide tutturmak neredeyse imkansız.(bahsettiğim durum düz renkler için değil özellikle özel renkler için geçerli)
bunları, hem sanayi hem de yetkili servislerde bizzat tecrübe edindiğim bilgilerimle söylüyorum.

Abi yetkili servis işinde sizlere katılmıyorum  2 3 yetkili servis hariç diğerleri beş para etmez. Mazdanın M sinden anlamıyorlar ne sıkıntılar çektim. Bizde dizel bl kasa mazda 3 var motor çoğu markanın kullandığı psa çıkışlı bir motor. Her neyse aracın enjektörleri bozuldu adamlar sisteme bağlayıp enjektör çalışma durumunu göremiyor neden mi Mazda servislerinde sistem yokmuş. 100K bakımında kayış devirdaim pompası vesaire değişiyor aracı götürdük 6 saat aracı söktüler saat 10dan 3 kadar ve bana gelip dedikleri stok yanlış bakmışlar parça yokmuş sonra gelin. Aynı şekilde aracı geri topladılar. Daha nice şeyler yaşadık başınızı şişirmeyeyim.Bu olayların hepsinide Haldızlarda yaşadık.Mazda markasını ve otomobillerini çok seviyorum. Benim gibi fanatik bir mazda severi bile soğutmayı başardılar... 

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

Bakımın birinde iyilik olsun diye otomatik şanzıman yağına biraz temiz yağ ekleyelim demişti oradaki bir usta. Bende tamam abi Allah razı olsun dedim ve şanzıman yağına temiz yağ ekledi bakım bitti çıktım.

aracı satma zamanı geldiğinde ekspere gittik, eksper şanjımanda yağ kaçakları var diye mide bulandırıcı bir not eklemiş : ) dedim ne kaçağı abi bakabilir miyim diye.  Meğerse usta şanjıman yağını eklerken sağa sola sıçratmış sağolun. Durumu alıcıya ve ekspere ilettim.

satış sorunsuz gerçekleşti tabi ama Liyakat denilen şeyin ülkemizde olmadığını bir kez daha gördüm.

amacım haldızı gömmek değil aksine benim en sevdiğim servistir her şeye rağmen.

yetkili servisler çalışanlarını yeni teknolojiler ve sıkıntılar için belli aralıklarla pahalı eğitimlere gönderir ama bu eğitimlerde insan eğitilmez, karakter değiştirilmez. Kişi umursuz ve işini sevmeyen biriyse eğitimler sadece sertifikada kalır ve o kişi gelir sizi bulur :/

  • Beğen 1
Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

Türkiye’de servisler maaşlı adam çalıştırır ve düşük maaş verirler. Düşük maaşa çalışacak iyi usta olmaz. Kendini geliştirmiş usta servisten ayrılır kendi yerini açar. Servislerde bu yüzden usta denilen kişiler çok nadir olur. Ustalar dışarıda. O yüzden bir markanın ustasını bulup gitmek daha mantıklı

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
52 dakika önce, tansu87 :

Türkiye’de servisler maaşlı adam çalıştırır ve düşük maaş verirler. Düşük maaşa çalışacak iyi usta olmaz. Kendini geliştirmiş usta servisten ayrılır kendi yerini açar. Servislerde bu yüzden usta denilen kişiler çok nadir olur. Ustalar dışarıda. O yüzden bir markanın ustasını bulup gitmek daha mantıklı

doğru söylüyorsunuz. ancak şöylede bir durum var. ben aracı yetkili servise bırakıyorsam bıraktığım usta işini hakkı ile yapmalı. az para alıyorum bu kadar paraya bu iş olur mantığı yanlış. zira zorla çalıştırılmıyorlar serviste. ha ben yetkili servis sahibi olsam iyi kişilikli ve deneyimli yetişmiş ustalarımı kimseye kaptırmam. yap işe ortak bak keyfine. personel yönetimi ve sürdürülebilirlik konularına yeterince eğilen yok. oda ayrı konu.

İşinin hakkını yapacaksın. Yaptığın işin karşılığını alacaksın. ne eksik ne fazla. usta ister serviste, isterse dışarıda olsun işi hakkı ile yapıyorsa sıkıntı yok. yoksa adamı aracından bile soğuturlar... 

  • Beğen 1
Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
1 saat önce, vethekim :

doğru söylüyorsunuz. ancak şöylede bir durum var. ben aracı yetkili servise bırakıyorsam bıraktığım usta işini hakkı ile yapmalı. az para alıyorum bu kadar paraya bu iş olur mantığı yanlış. zira zorla çalıştırılmıyorlar serviste. ha ben yetkili servis sahibi olsam iyi kişilikli ve deneyimli yetişmiş ustalarımı kimseye kaptırmam. yap işe ortak bak keyfine. personel yönetimi ve sürdürülebilirlik konularına yeterince eğilen yok. oda ayrı konu.

İşinin hakkını yapacaksın. Yaptığın işin karşılığını alacaksın. ne eksik ne fazla. usta ister serviste, isterse dışarıda olsun işi hakkı ile yapıyorsa sıkıntı yok. yoksa adamı aracından bile soğuturlar... 

Ama servis arıza gidermez. Servis değişim yapar. Mesela katalizör değiştiren servis olmaz. Manifolddan egzoz ucuna kadar egzozu değiştirirler. Diskleri torna yapmaz değiştirir. Gergi rulmanına bilya takmaz komple değiştirir. Bunun için kalifiyeli ustaya da çok gerek yok ;) 

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
3 saat önce, tansu87 :

Ama servis arıza gidermez. Servis değişim yapar. Mesela katalizör değiştiren servis olmaz. Manifolddan egzoz ucuna kadar egzozu değiştirirler. Diskleri torna yapmaz değiştirir. Gergi rulmanına bilya takmaz komple değiştirir. Bunun için kalifiyeli ustaya da çok gerek yok ;) 

sanayide serviside iyi bilirim. doğrudur. ben ustaya giderim. usta ister serviste olsun isterse sanayide fark etmez. bu işler biraz bilgi birazda ilgi meselesi. servisin bazı durumlarda tamir yapmayıp komple parça değişimi  yoluna gitmesi bencede gereksiz. Ancak bu durum az işçilik ve yüksek kar marjı nedeniyle boyle. Serviste kalifiye usta yok olsada çok az soylemi fazla iddialı. bu ustalar mantar gibi yerden bitmiyor benim bildiğim. 

usta maliyetinin çok olduğunu düşünüyorsanız kendi bakımınızı kendiniz yaparsınız. Yağ ve birkaç filtre değişimi için servis veya sanayiye gerek yok sonuçta. biraz bilgi ve becerisi olan her insan rahatlıkla yapabileceği işler bunlar. 

geçmişini bilmediğim bir araçta bakım işini aksatmam şahsen.

  • Beğen 1
Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

tekrar merhaba arkadaşlar.

bahse konu aracı almaktan vazgeçtiğimi söylemiştim ama aynı klasmanda arayışlarım devam etti. görüştüğüm kişiler de nedense hep dolandırıcı çıktı. ilk arabada torpido gözünü matkapla oyar gibi oymuşlar ve üzerini örtmüşler anlaşılmasın diye. haldıza torpidonun yeni fiyatını sordum 4bin dedi(bilmiyorum ne kadar doğru).
neyse kaportadaki vuruğu kırığı saymıyorum bile, keza lastikler de öyle.
ve bu arkadaşımızın da amfisi bozukmuş ne tesadüfse!

hadi bakalım yolumuza devam edelim dedik.
2. bir araca daha bakalım dedik. araç 21 aydır kendisindeymiş, bakıma 3 ay var.(masraf kendisinde kalmasın diye satıyor)
* lastikler öyle bi haşat halde ki, çekici(ön) lastiklerle arkadakileri yer değiştirmiş masraf olmasın diye.
* camların tamamı otomatik olarak inmiyor, bozulmuş kapıyı söküp kendi tamir etmeye çalışmış.
* camların açılma ve kapanma hızları farklı(nası becermişse)
* sunroof kontrol tuşları hakkın rahmetine kavuşmuş, hepsi yerinde oynuyor, tuşları tutan çerçeve kırılmış uhu gibi bi şeyle tutturmuşlar(ve muhtemelen daha önce sökülmüş)
* far yıkamalar çalışmıyor, zenon farlar sökülüp çin malı led takmış, gündüz ledi olan yerler sökülüp boş bırakılmış(kabloları meydanda)
* direksiyon rölantideyken sola çevirdiğinizde deprem oluyor.( evet bildiğin deprem oluyor gibi sallıyor sizi)
sürüş esnasında sarsıntı daha az.
* 2 senedir kesinlikle bakıma götürülmemiş.
* orijinal boyası dahil 3 kat boya var.
* airbeg beyninde arıza olabilir diye daha önceki eksper not düşmüş.
* ilan fotoğrafına 2 sene önce aldığı sahibinin fotoğraflarını koymuş(şimdiki halinden eser yok)
* yüksek devire çıkarken daha kesiciye gelmeden motordan bir vuruntu geliyor.(sebebini anlamadım)
* konu uzar gider yine en önemli detaya geliyorum, bilin bakalım başka ne bozuk? evet konuyu bilenler tahmin etmiştir; AMFİ

bizleri oyalayarak, zamanımızı çalan, bizi kandırıp gerçekleri gizleyen herkesi Allaha havale ediyorum.
bu arada bu saydığım kusurların neredeyse tamamı bizzat araç başında benim gördüğüm ve ilanda belirtilemeyen hatalar.
ve sanki daha önce bu kusurlar yokmuş gibi, kendileri de sanki ne hikmetse o esnada öğrenmiş olduğu hatalarmış gibi davranmaları da cabası :)

teşekkürler herkese.

  • Beğen 3
Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
6 saat önce, Altun :

....bu arada bu saydığım kusurların neredeyse tamamı bizzat araç başında benim gördüğüm ve ilanda belirtilemeyen hatalar...

maşallah gerilim filmi gibi. sizin yerinize araçtan şener şen koşuşuyla ben uzaklaştım okurken:)

  • Haha 3
Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
×
×
  • Yeni Oluştur...