Jump to content

Motor performansı


sinansimsek07

Tavsiye Edilen Mesajlar

Arkadaşlar merhabalar. 2006 model Manuel vites mazda 3 üm var. Aracı alalı bir yıl oldu. Aracı ilk aldığımda motor performansının düşük olduğunu sonradan fark ettim. Bir kaç ustaya sorduğumda bu araçların böyle olduğunu, motorun gövde ağırlığını ancak kaldırdığını söyledi. Kısacası araç 100 km hızdan sonra çok bağırıyor ve bağırdığı kadar gitmiyor. Bunu da aynı aracı kullanan başka bir arkadaşla tespit ettik. Yakıtı LPG de normal. Bu konuda ne yapabiliriz. Ankaradayım yardımcı olursanız sevinirim 

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
35 dakika önce, sinansimsek07 :

Arkadaşlar merhabalar. 2006 model Manuel vites mazda 3 üm var. Aracı alalı bir yıl oldu. Aracı ilk aldığımda motor performansının düşük olduğunu sonradan fark ettim. Bir kaç ustaya sorduğumda bu araçların böyle olduğunu, motorun gövde ağırlığını ancak kaldırdığını söyledi. Kısacası araç 100 km hızdan sonra çok bağırıyor ve bağırdığı kadar gitmiyor. Bunu da aynı aracı kullanan başka bir arkadaşla tespit ettik. Yakıtı LPG de normal. Bu konuda ne yapabiliriz. Ankaradayım yardımcı olursanız sevinirim 

Biz ne desek boş. Rem otoya gidin. 

Tahmin yürütürsek, lpg ayarı bozuk olabilir, bujilerin değişme zamanı çoktan gelmiş olabilir, hava filtresi kirlenmiş olabilir.

100km hızda 3000 devirde olacak aracınız. Haliyle bağırması da normal.

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

Bujilerin tırnak aralığıyla oynandı mı? Yağ eksiltme var mı? Subabların durumu nasıl? 

5500 devir üstüne çıkıyorsunuz da mı araç gitmiyor? Yoksa 3500-4000 devir civarında tam gaz yapıp mı gitmiyor diyorsunuz? 

Araçta gereksiz ağırlık var mı? Kaç kişiyken gitmiyor? 4-5 gün benzinde kullanınca gitmeye başlıyor mu, bir değişiklik hissediyor musunuz? Lastiklerin durumu nasıl? Gereğinden büyük jant kullanılıyor mu?

Önceki aracınız dizel ya da turbo benzinli bir motoru olan araç mıydı?

Sorular uzar gider.

  • Beğen 1
Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

Bende anlamadım herkes şuan manifodurdan gelebilir diyor sonra dediler rölanti ayarı bozuk dediler anlayamadım ustam herşeyi bujileri filan değiştirdi sanki motor bağırıyor 

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
3 saat önce, Mutlu Tekir :

Bujilerin tırnak aralığıyla oynandı mı? Yağ eksiltme var mı? Subabların durumu nasıl? 

5500 devir üstüne çıkıyorsunuz da mı araç gitmiyor? Yoksa 3500-4000 devir civarında tam gaz yapıp mı gitmiyor diyorsunuz? 

Araçta gereksiz ağırlık var mı? Kaç kişiyken gitmiyor? 4-5 gün benzinde kullanınca gitmeye başlıyor mu, bir değişiklik hissediyor musunuz? Lastiklerin durumu nasıl? Gereğinden büyük jant kullanılıyor mu?

Önceki aracınız dizel ya da turbo benzinli bir motoru olan araç mıydı?

Sorular uzar gider.

Bujiler in tırnak ayarıyla oynanmadı bende iken yağ eksiltme yok subapların durumu iyi 3500 4000 devirde iken tam gaz yapmıyorum ama motor sanki 5000 devrin üstüne çıkmış gibi bağırıyor. Normal de zorlanıyor artı araçta 4-5 kşi varken daha zorlanıyor yani deyim yerindeyse daha ağırlaşıyor. Benzinde de aynısını yapıyor. Araçta orijinal jant yerine 17 spor jant var 

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
6 saat önce, sinansimsek07 :

Bir kaç ustaya sorduğumda bu araçların böyle olduğunu, motorun gövde ağırlığını ancak kaldırdığını söyledi. 

Bu tarz ön yargili ustalara hiç gitmeyin.  Bilen bilmeyen de sanir ki usta motor dizayni konusunda Stanford'dan Ph.D. yapmis.  Bunun yerine daha bilgili ve becerili ustalara gidin.  Bu komplike bir sorundur ve birçok noktadan kaynaklanabilir.  Yukarida ilk akla gelen bazi öneriler verilmis (hava filitresi, buji, vs).  Sorunun kaynagini bulmak ciddi bir analiz gerektirir.  Ben olsam Mazda yetkili servise bir giderdim ama tabii sizin bileceginiz bir konu.  Servis konusunda daha seçici olmaniz gerekir.  Kolay gelsin.

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
5 saat önce, sinansimsek07 :

Bujiler in tırnak ayarıyla oynanmadı bende iken yağ eksiltme yok subapların durumu iyi 3500 4000 devirde iken tam gaz yapmıyorum ama motor sanki 5000 devrin üstüne çıkmış gibi bağırıyor. Normal de zorlanıyor artı araçta 4-5 kşi varken daha zorlanıyor yani deyim yerindeyse daha ağırlaşıyor. Benzinde de aynısını yapıyor. Araçta orijinal jant yerine 17 spor jant var 

17 jantın etkisi olabilir. 

Düz bir yerde redline ı görerek 0-100 hızlanma testi yapın derim. En doğrusu böyle olur.  Havafiltresini orjinal kullanın, kaçak var mı diye kontrol ettirin, ses ondan kaynakanabilir.

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
11 saat önce, Mutlu Tekir :

17 jantın etkisi olabilir. 

Düz bir yerde redline ı görerek 0-100 hızlanma testi yapın derim. En doğrusu böyle olur.  Havafiltresini orjinal kullanın, kaçak var mı diye kontrol ettirin, ses ondan kaynakanabilir.

Redline testi ne anlamadım. Hava filtresi orijinal. Ama kacak olup olmadığını kontrol ettirmedim. Aracta daha fazla kişi varken özellikle rampalarda iyice çekişten düşmesi de janttan mı kaynaklanır acaba 

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
7 dakika önce, sinansimsek07 :

Redline testi ne anlamadım. Hava filtresi orijinal. Ama kacak olup olmadığını kontrol ettirmedim. Aracta daha fazla kişi varken özellikle rampalarda iyice çekişten düşmesi de janttan mı kaynaklanır acaba 

Düz bir yerde redline ı görerek 0-100 hızlanma testi yapın dedim. 

devrin sonunu görerek.

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
06.02.2019 at 13:50, Mutlu Tekir :

Biz ne desek boş. Rem otoya gidin. 

Tahmin yürütürsek, lpg ayarı bozuk olabilir, bujilerin değişme zamanı çoktan gelmiş olabilir, hava filtresi kirlenmiş olabilir.

100km hızda 3000 devirde olacak aracınız. Haliyle bağırması da normal.

4 ileri otomatik şanzımanla düz egimsiz yolda durum videodaki gibiyken, 5 ileri manuel de 100 km/s hızla devir saati daha düşük olmalı sanki. 

Sente ayarı kaçmış olabilir mi acaba?

 

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
1 saat önce, quiteguide :

4 ileri otomatik şanzımanla düz egimsiz yolda durum videodaki gibiyken, 5 ileri manuel de 100 km/s hızla devir saati daha düşük olmalı sanki. 

Sente ayarı kaçmış olabilir mi acaba?

 

Hayır abi, otomatiğin oranı daha uzun olduğu için yüksek hızda daha düşük devirde.

  • Beğen 1
Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

 

 

06.02.2019 at 12:15, sinansimsek07 :

Arkadaşlar merhabalar. 2006 model Manuel vites mazda 3 üm var. Aracı alalı bir yıl oldu. Aracı ilk aldığımda motor performansının düşük olduğunu sonradan fark ettim. Bir kaç ustaya sorduğumda bu araçların böyle olduğunu, motorun gövde ağırlığını ancak kaldırdığını söyledi. Kısacası araç 100 km hızdan sonra çok bağırıyor ve bağırdığı kadar gitmiyor. Bunu da aynı aracı kullanan başka bir arkadaşla tespit ettik. Yakıtı LPG de normal. Bu konuda ne yapabiliriz. Ankaradayım yardımcı olursanız sevinirim 

Debriyaj kaçırıyor olabilir, baskı-balata kontrol edilmeli, yanlış motor yağı konmuş olabilir. Sente ayarı bozuk olabilir, (mesala klimayı açınca motor stop edecek gibi oluyormu?) Daha başka lambda sensörü arızalı olabilir, bobin arızası dolasıyla bujilerden biri yetersiz ateşliyor olabilir. Ama sanki, sente ayarı veya  baskı-balata sorunu gibi  görünüyor.

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

Yukarıda arkadaşların sıraladığı olası sebeplere ilave olarak aklıma gelen katalizörün tıkanmış olabileceği.

En iyisi REM otoya bir uğrayıp şikayetinizi iletin derim.

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
×
×
  • Yeni Oluştur...