Jump to content
metedaredevil

Fikirlerinizi Bekliyorum Turbo 626

Tavsiye Edilen Mesajlar

metedaredevil

Merhaba 1998 yılında babam Mazda 626 araç aldı 0 olarak ancak Mazda 626 hiç özendiğim bir araç olmadı açıkcası çünkü çıkan problemlerde hiç bir zaman ben ilgilenmedim ve babamda eşşek niyetine bindi . Önce motor sonra şanzıman problemleri ve kimsenin anlamaması çanımızı sıktı ve bir köşeye bıraktık senelerdir yatıyordu. 2 3 ay önce YouTube da gördüğüm bir videoda Ford probe model bir araç gördüm turbolanmış ve çok ciddi yürüyordu motoru tanıdık geldi daha sonra Mazda’nın kaputun açtığımda aynı araç olduğunu gördüm ve anladım sorun Mazda’da değil biz türklerdeymiş . Camarosundan a5 e bir çok araç topladım bu güne kadar bu kadar potansiyeli bilinmeyen ve Ustası olmayan bir araç görmedim ben gösterdiğim her usta bu turbolanmaz bu kaporta düzelmez ve değmez dedi sinirlendim ve inat ettim ve yurt dışı forumlarını araştırmaya başladım 

ilk önce yaptıklarımı anlatmak isterim .

* ilk olarak alt takımı ve yola basma sistemini çözmeliydim aracı çektim garaja ve soymaya başladım çamurluk kenarlarını çamurluk altlarındakı küfleri kazıdım ve parça kaynakladım kapı içlerini söküp yalıtım malzemeleri ile yalıtımını yaptım ön konsolu söktüm ve temizlik ve trim seslerine neden olan parçaları temizleyip parça araçlarındaki yıllanmadan kaynaklı Aralık’ları silikon ile doldurdum.

* alt takımda ne kadar parça varsa söktüm ve orijinal parçaları ile yeniledim ve şase bağlantılarını güçlendirdim ve aracın altına zift kapladım egzoz hattını yalıtmak suretiyle ısı duvarı ile kapladım yani hem ses hemde ısı yalıtımı yaptım ve küflenme ihtimalini ortadan kaldırdım .

*amortisör kulelerini içten tornacıda yaptırdığım Çelik 30 mm braket ile güçlendirdim . Ve monroenin yağlı amortisörlerini taktım. 

*arka viraj demirinin yanında geçirdiğim Çelik boruyu arka amortisör kulelerine bağladım . 

*iç aks başlarını tornacıda doldurtup çok daha kuvvetli ve sıkı olmasını sağladım 

* Mazda 3 ün tüm fren sistemini aldım ve aracıma taktım ve çelik fren hortumlarıyla destekledim

* dış aks kafalarını Mazda 3 ile değiştirdim bu kadar kolay anlatılsada bunlar zorlu işlemler ve çok uzun işçilik süreleri ve sabır istiyor ama aracım gidecekse durmasınıda isterim ve orijinal olmasını isterim.

        İşte şimdi arabam gitmeye o virajdan bu viraja atılmaya hazırdı.

Ama gidemiyordu çünkü berbat ustaların elinde harcanmıştı ve bitikti. İlk olarak şanzımanı indirttim  ve kendi dükkanıma götürdüm arabamı köşeye çektim . Neden kendin yapıyorsun derseniz 3 kez şanzıman indirdiler ve yapamadılar .

referansım çılgın bir YouTube adamıdır ve çok basit bir işlem kendiniz yapabilirsiniz eş zamanlı izleyerek link aşağıda ve aldığım parçalar aşağıda .

 

https://www.amazon.com/CD4E-Mazda-LA4AEL-Transmission-Rebuild/dp/B01D0GKII4

https://www.amazon.com/CD4E-TRANSMISSION-SOLENOID-ASSEMBLY-BORG/dp/B01HDRPHCS

şanzımanı topladım ve tüm takozlarını orijinal arka takozunu 1. Sınıf taiwan ile yeniledim yenisi çok pahalıydı. 

Evet şanzımanı YouTube ile toplamıştım ve kusursuz idi 500 km sonra filtre ve yağını yeniledim .

kusursuz bir şanzımana sahip olduğuma göre motorada sahip olabilirdim  ve motoru indirtmedim motoruma daha önce yapılan bir soğuk kaynak olduğunu ve üst kapağın çatlak olduğunu biliyordum . Gaziantep’te 80.000 km’de kaza yapmış  bir Mazda buldum ve 136 ilk olduğunu teyit ettikten sonra aldım motoru tamamen kendi dükkanımda parçaladım ve bu sırada şanzımanla Antep’e gittiğim için izmirden 3000 km yi tamamladım ve tekrar şanzıman filtresini ve yağını değiştirdim artık içim rahattı şanzıman konusunda . Parçalandığım motor dayanıklı olmalıydı bunun için bloğun röntgenini çektirdim  ve emin oldum çatlak vs yoktu

*güzel bir temizlik yaptım ve yağ jetlerini değiştirdim. Ve su kanallarına kamera kontrolü ile temizlik yapıldı. Link aşağıda 

https://www.jimellismazdaparts.com/products/Mazda/626/VALVE--OIL-JET/1885308/JE0110590.html

* krank tornada talaş alındı ve balansı yapıldı 

* blok tornada gömleklerden 0.25 talaş alındı ve su kanalları 

*  Amerika’daki arkadaşımdan ricam üzerine forget piston krank yatakları ve piston yatakları vs. Tüm parçalarını aldım 

https://manuals.co/workshop/mazda/626 linkteki workshop ile gerekli vida tork bilgilerini aldım ve ana bloğu topladım .

* üst kapak sevdiğim ve saydığım ustam izmir fehmi tekin tarafından yapıldı ve talaş kaldırılarak kusursuz hale geldi ve yeni Çelik forget (sağlamlaştırılmış) subap ve egzantiriği ile toplandı . Ve yeni orijinal contalar ile monte edildi triger seti vs orijinal alınarak monte edildi yağ pompası devirdiğim sıfır ve orijinal takıld ve ngk marka bujiler takıldı

* yağ karteli kapasitesi daha fazla olması amaçlı ile Ford ranger marka model ile değiştirildi Amerika’dan alındı.

* tüm takozlarını orjinalleri ile değiştirdim ve vizenin yolunu tuttum. Vizeden dönerken hafifçe kalkan hararet göstergesi beni sinirlendirdi ve radyatör termostat ve tüm radyatör hortumlarını değiştirdim . Bu sırada havalandırma radyatörünüde temizlettim ve yine fan açmıyordu hararet yükseliyordu ve fanı geç açıyordu bunun üzerine kablo bağlarını açıp fan müşürüne giden kabloyu başladım araştırmaya ve westinghouse altında bir noktada incecik bir yerden açıldığını ve küf yaptığını gördüm . Daha sonra müşür çalışma sistemini araştırdım sonuçta paslıda olsa çalışması gerekiyordu ama müşürün 5v gerilim ile çalıştığını ve ısı yükseldikçe direnç değişimi yapan bir sensör (ntc) ile çalıştığını ögrendim sensör küf yüzünden 4.2v gerilim gidiyordu ve direnç göstermesi ve beynin okuduğu direnç değişiyordu bu yüzden fanı geç açıyordu 20 cm’lik bir kabloyu yeniledim ve soğutma sistemi ve 2 fanda tam zamanında ve doğru açıldığında rahatladım ardından tüm kabloları kontrol ettim ve ilk önce su geçirmez duck tape ile ardından bez bant ile sardım . Ve tüm sensörleri kontrol ettim hata istemiyordum bu sırada akü kutuplarını ve şarj dinamosuna yeniledim ve marş motoruna bakım yaptırdım. 

Artık kusursuz ve turboya hazır bir motorum olduğuna göre rodaja hazırdım 1000 km yol katettikten sonra yağ yap filtresi ve benzin filtresini değiştirdim . 

*e tabi medya sistemsiz olmaz aracın tüm hoparlörlerini söktüm ve pandizotu alüminyum çubuklarla destekleyip döşemecide halı ile kaplattım 6 hoparlörlük yerim hazır olduğuna göre avgo marka (mazdalogosu yüklenebiliyor ve USB ile yeni nesil beyinler ile çalışabiliyor android olduğu için bu sayede araç içindeki tüm verileri su sıcaklığı oksijen oranı yağ sıcaklığı vs gösterebiliyor.) double din multimedyayı taktım ve hoparlör alanlarına ufak bir kaporta müdahelesi ile pionner marka ovallerimi yerleştirdim ve kapı içine yaptıgım yalıtım sayesinde mükemmel ses aldım . Amfi olarak sound magus marka 4x200 w bir dijital amfi kullandım ve amfiyi arka tek basına yatan koltuğun arkasına monte ettim ve geri görüş kamerası taktım . 

*yoğun iş tempom nedeniyle Konya’ya geldim ancak burda 626nın görüntüsünü düzeltmeye kararlıydım tüm boyasını kazıttım ve ardından 1 aylık yoğun bir zımpara deliliğinden sonra izmirden getirttiğim orijinal Mazda 3 jantları ve standox boya ve vernik sertleştirici ile arabamı fırında boyattım (deli ustam Nihat (Ceylan oto boya Akşehir ) . Ve internette devamlı takip ettiğim foruma abone olma kararı aldım ve burdayım bundan sonrakı süreçleri beraber katetmek dileğiyle artık aranızdayım. Şimdiki hedefim 3000 km sonra aracımı turbolamak . Ve eşsiz bir araç yapmak . Bildiğim ve almam takmam gereken parçalar enjektör benzin pompası beyin turbo timer basınç göstergeleri ve yağ soğutucu intercooler ve turbokit içinden aldığım ve yolda olan tek parça turbo kit diğer tüm parçalar ve şanzıman için önerilerinizi bekliyorum çünkü bu şanzıman tabii hedeflenen güçleri kaldırmayacaktır ve tabiki egsoz Sistemi ben bağıran araçları sevmem ama şaka yapmayı severim egzoz için önerilerinizi bekliyorum . Herkese iyi forumlar diliyorum.

 

 

 

 

 

 

A6073DDA-7B06-454E-9742-E795E02FC805.jpeg

8D638647-316B-4D92-BAA7-0672B09577D6.jpeg

EAFD528F-936E-4E85-AD1F-072FD8811F6A.jpeg

1751F796-BC92-495C-A1BA-8B3970711868.jpeg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
AKayhan

Araçta çok kisa bir sürede o kadar çok islem yapmissiniz ki, daha fazla islem yapmadan önce ben olsam hem kendim biraz dinlenir, hem de araci bu haliyle kullanarak ne olup bittigini özümserdim.  Mazda 626 tabii ki çok iyi bir arabadir, hemen hemen diger tüm Mazda modelleri gibi.  Ancak, kimse üstüne alinmasin ama ülkemizde gerçek anlamda otomobilden anlayan maalesef pek azdir.  Ustalarin çogu önyargilidir.  Bu ustalar halkin beynini yikamakta da ustadir.  Örnegin, "güvenilirlik" kavramini bildiklerini bile pek sanmam.  Bu nedenle ülkemizde "ustam bunu tavsiye etti" deyip bir Fransiz otomobili alanlar hiç az degildir.  Böyle bir ortamda sizin 1998 bir Mazda 626 araca yaptiklarinizi okumak gerçekten ilginç geldi.

Üstüne üstlük güzel ülkemizdeki vergi sistemi motor silindir hacmi ile orantili artar.  Yani bir aracin motoru ne kadar küçükse o kadar az ve ne kadar büyükse o kadar çok vergi ödersiniz.  Bunun sonucunda bizdeki otomobiller % 100 dört silindirli ve çogunlukla 1600 cc civarindadir.  Halbuki tüm dünyadaki motorlar böyle midir?  Tabii ki hayir.  Örnegin, ABD'de bir otomobil satin alirken seçenekleriniz boldur.  Dilerseniz 4 silindirli, dilerseniz 6 silindirli, dilerseniz 8 ve hatta 12 silindirli bir araç dahi alabilirsiniz.  Üstelik bunlari almak için çok zengin olmaniz gerekmez.  Peki ABD ile Türkiye arasindaki bu uçurumun nedeni nedir?  Çok basit: Vergi Sistemi.  Onlarda vergi sistemi motor büyüklügü ile orantili degildir.  Bu anlamda bence oradaki vergi sistemi daha adildir çünkü insanlara bir seçme özgürlügü tanir.  Ayrica, ABD'de bizdeki Motorlu Tasitlar Vergisi veya esdegeri yoktur.   Bence bu da daha adildir.  Bizde aracini çok az kullanan dahi full MTV öder ki bu hiç adil degildir.

Tüm bunlarin sonucunda ülkemiz olabilecek en küçük motorlarin (1600 cc ve alti) egemen oldugu ve ortalama araç yasinin oldukça yüksek oldugu bir ülkedir.  Malum, MTV bir aracin yasiyla birlikte azalir.  Buradan su sonucu çikartabiliriz.  Bir ülkedeki vergi sistemi ayni zamanda o ülkedeki araç profilini de ciddi anlamda etkiler.  Siz Türkiye'de 3.5 litre V6 motorlu araç kullanan kaç kisi biliyorsunuz?  Ben hiç bilmiyorum.  Bu gayet dogaldir çünkü vergi sistemi bunun önüne geçer, yani engeller.  Halbuki ABD'de bu tarz motorlar çok yaygindir.  Peki Türkiye'de politikacilarimizin kullandigi araçlarin motorlari sizce hangi büyüklüktedir?  Öyle ya, vergi sistemimiz yukarida bahsettigim gibi büyük motorlari caydiriyor.

Mazda 626 araca geri dönecek olursak, bence biraz soluklanin.  Bir anda çok fazla degisiklik yapmak bazen sorunlara yol açabilir.  Ben olsaydim araci atmosferik kullanirdim ama siz turbo yapmak istiyorsunuz.  Tabii bu sizin tercihiniz.  Ama turboya geçmeden önce araci bu haliyle kullanin.  Çok fazla degisiklik yapmanin bir dezavantaji, olur da bir sorun çikarsa sorunun kaynagini bulmak zorlasabilir çünkü arabada hemen hersey degismisdir.  Bir de ben orijinal dizayndan çok fazla uzaklasmayi da sevmem.  Eger basarabiliyorsaniz original dizayna da sadik kalmayi deneyin.  Aracin bu halinin zevkini çikarin.

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Renegade

Genç Mete kardeşimizin yaptıklarını okuyunca sanki D-MAX Tv. deki Tamirat-Tadilat proğramını izlemiş gibi oldum. Cesaretli insanları herzaman takdir ederim. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
metedaredevil
7 dakika önce, AKayhan :

Araçta çok kisa bir sürede o kadar çok islem yapmissiniz ki, daha fazla islem yapmadan önce ben olsam hem kendim biraz dinlenir, hem de araci bu haliyle kullanarak ne olup bittigini özümserdim.  Mazda 626 tabii ki çok iyi bir arabadir, hemen hemen diger tüm Mazda modelleri gibi.  Ancak, kimse üstüne alinmasin ama ülkemizde gerçek anlamda otomobilden anlayan maalesef pek azdir.  Ustalarin çogu önyargilidir.  Bu ustalar halkin beynini yikamakta da ustadir.  Örnegin, "güvenilirlik" kavramini bildiklerini bile pek sanmam.  Bu nedenle ülkemizde "ustam bunu tavsiye etti" deyip bir Fransiz otomobili alanlar hiç az degildir.  Böyle bir ortamda sizin 1998 bir Mazda 626 araca yaptiklarinizi okumak gerçekten ilginç geldi.

Üstüne üstlük güzel ülkemizdeki vergi sistemi motor silindir hacmi ile orantili artar.  Yani bir aracin motoru ne kadar küçükse o kadar az ve ne kadar büyükse o kadar çok vergi ödersiniz.  Bunun sonucunda bizdeki otomobiller % 100 dört silindirli ve çogunlukla 1600 cc civarindadir.  Halbuki tüm dünyadaki motorlar böyle midir?  Tabii ki hayir.  Örnegin, ABD'de bir otomobil satin alirken seçenekleriniz boldur.  Dilerseniz 4 silindirli, dilerseniz 6 silindirli, dilerseniz 8 ve hatta 12 silindirli bir araç dahi alabilirsiniz.  Üstelik bunlari almak için çok zengin olmaniz gerekmez.  Peki ABD ile Türkiye arasindaki bu uçurumun nedeni nedir?  Çok basit: Vergi Sistemi.  Onlarda vergi sistemi motor büyüklügü ile orantili degildir.  Bu anlamda bence oradaki vergi sistemi daha adildir çünkü insanlara bir seçme özgürlügü tanir.  Ayrica, ABD'de bizdeki Motorlu Tasitlar Vergisi veya esdegeri yoktur.   Bence bu da daha adildir.  Bizde aracini çok az kullanan dahi full MTV öder ki bu hiç adil degildir.

Tüm bunlarin sonucunda ülkemiz olabilecek en küçük motorlarin (1600 cc ve alti) egemen oldugu ve ortalama araç yasinin oldukça yüksek oldugu bir ülkedir.  Malum, MTV bir aracin yasiyla birlikte azalir.  Buradan su sonucu çikartabiliriz.  Bir ülkedeki vergi sistemi ayni zamanda o ülkedeki araç profilini de ciddi anlamda etkiler.  Siz Türkiye'de 3.5 litre V6 motorlu araç kullanan kaç kisi biliyorsunuz?  Ben hiç bilmiyorum.  Bu gayet dogaldir çünkü vergi sistemi bunun önüne geçer, yani engeller.  Halbuki ABD'de bu tarz motorlar çok yaygindir.  Peki Türkiye'de politikacilarimizin kullandigi araçlarin motorlari sizce hangi büyüklüktedir?  Öyle ya, vergi sistemimiz yukarida bahsettigim gibi büyük motorlari caydiriyor.

Mazda 626 araca geri dönecek olursak, bence biraz soluklanin.  Bir anda çok fazla degisiklik yapmak bazen sorunlara yol açabilir.  Ben olsaydim araci atmosferik kullanirdim ama siz turbo yapmak istiyorsunuz.  Tabii bu sizin tercihiniz.  Ama turboya geçmeden önce araci bu haliyle kullanin.  Çok fazla degisiklik yapmanin bir dezavantaji, olur da bir sorun çikarsa sorunun kaynagini bulmak zorlasabilir çünkü arabada hemen hersey degismisdir.  Bir de ben orijinal dizayndan çok fazla uzaklasmayi da sevmem.  Eger basarabiliyorsaniz original dizayna da sadik kalmayi deneyin.  Aracin bu halinin zevkini çikarin.

 

Maalesef bizde arabadan korkmak ve tekniğini anlamakla ilgili bir sorun var sanırım ustalarımız okumayan araştırmayan insanlar kalıplara göre hareket ediyorlar bir arıza yada problem varsa örneğin otomatik şanzıman bir kalıp haline gelmiş çok zor iş kimse yapamaz vs. Birde dil problemi tabiki örneğin Amerika’da arabanı garaja çekip kendin tamir etmen çok doğalken bizde anormal bir durum olarak değerlendiriliyor ben bir teknik servis işlettiğim için elimde çoğu anahtar ve ekipman var ama Temini zor ürünler değil tabiki ama sadece kılavuzlar ve videolarla bir otomatik şanzımanı söküp burda ustaların yapamadığı çünkü yaparken ezbere kalıplara göre yapıyorlar toplayabildim ve gayet sağlıklı oldu işte bu bilinci anlamak mevzu nasıl çalıştığını anla her parçanın bir yeri olduğunu bileceksin ve mantıken doğru olanı bulacaksın bence daha öncede bir çok araba topladım atmosferik olarak binmememin nedeni sadece inat çünkü kimle konuştuysam olmaz cevabı aldım ve bu beni kızdırıyor neden bir İngiliz’in yada Amerikalının yaptığını yapamayalım. Emin olun bizde onlardan çok daha yetenekli ve güzel iş yapan ustalar var ben bir aracı toplarken maliyet hesaplıyorum ve ona göre hareket ediyorum bütçemi ayarlamadan böyle bir işe girişmiyorum ve açıkcası işten vakit bulduğumda yapmama rağmen bu kadar zamanımı aldı rodaj sürelerini bekledikten sonra ve aldığım kit elime geçtikten sonra tekrar düşünüp karar vericek sanırım hemenmiyoksa daha sonramı yapsam diye .

15 dakika önce, Renegade :

Genç Mete kardeşimizin yaptıklarını okuyunca sanki D-MAX Tv. deki Tamirat-Tadilat proğramını izlemiş gibi oldum. Cesaretli insanları herzaman takdir ederim. 

Teşekkür ederim 😊

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
vethekim

valla bravo kardeş eline emeğine sağlık.bir solukta okudum yaptıklarını. ben olsam atmosferik kullanmaya devam ederdim. lakin iş biraz istek ve birazda inada binmiş anlaşılan. turbo olarak ne düşünüyorsun, kaç bar basacaksın, mevcut motordan ne kadar bg ve tork artışı düşünüyorsun acaba? bu arada bence aracın dışı orjinal kalsın. turbo takıldıktan sonra yanından geçtiğin araçlara bu ne boyle dedirttirirsin. Almanyadaki eniştem geldi aklıma. gençken kendinin topladığı akıllara zarar bir golf vardı. 

neyse dostum mevzu uzamasın. yaptığın işlerin detay fotosu varsa koyar mısın siteye? forumda çok sağlam arkadaşlar var. mutlaka yardımları dokunacaktır. 

projende başarılar dilerim sana😍

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
metedaredevil

Foruma koymak gibi bir fikrim olmadığı için çok detay çekmedim ancak fotoğrafları var  yukleme yaparım PC başına geçtiğimde . Turbo basıncını şu anda ne kadar olacağını söyleyemem çok fazla etmen var tabiki PC başında dynoda ayar ile belli olur ve düzen uğraştıracaktır  ancak 0.8 bar gibi olucağını düşünüyorum 280 ps civarında güç olacaktır muhtemelen ama zarar vermemek maksadıyla düşük tutarım muhtemelen 40 50 ps kadar yani kullanım gücünü 240 larda tutmayı düşünüyorum .

http://www.wiki-ford-probe.com/index.php/Montage_d'un_turbo_sur_ford_probe_16V

Sadece westgate ve standart motor içi ile garett t3ile ateşleme zamanı ayarlamadan ve benzin basıncını  190 HP 280 Nm tork almışlar (5000dd da almalarının nedeni gereksiz büyük bir intercoolar ve boru bence) benim düşüncem bende t3 aldım

https://www.ebay.com/itm/T3-T4-T04E-HYBIRD-TURB0CHARGER-STAGE3-TURBO-450-MIATA-MX5-90-05-1-6L-1-8L-NA-NB/380734863400?_trkparms=aid%3D222007%26algo%3DSIM.MBE%26ao%3D2%26asc%3D20160323102634%26meid%3D5a17141eb7e14b30aa824efc7f7d13a7%26pid%3D100623%26rk%3D3%26rkt%3D6%26mehot%3Dpp%26sd%3D181809856759%26itm%3D380734863400&_trksid=p2047675.c100623.m-1

ve çok daha profesyonel olan bu egsoz manifoldunu aldım 

https://www.ebay.com/itm/Stainless-Steel-Performance-Exhaust-Turbo-Manifold-For-99-09-Mazda-Portege-626-/181809856759 

araya bu flansı koyucam 

https://www.google.com/search?q=turbo+westgate+electronic+t3&tbm=isch&ved=2ahUKEwink7jg5K_gAhWLI1AKHTvYATsQ2-cCegQIABAC&oq=turbo+westgate+electronic+t3&gs_l=mobile-gws-wiz-img.3...17218.18214..18964...0.0..0.149.439.0j3......0....1.6xdYRNzgBxo&ei=1V9fXOfUGIvHwAK7sIfYAw&bih=915&biw=768&prmd=sivn&rlz=1C9BKJA_enTR834TR834&hl=tr#imgrc=jjlu_KvM3tqU0M

Bu cihazı kullanarak 

http://www.turbosmartdirect.com/Product-Categories/Manual-Boost-Controllers/In-Cabin-Boost-Controller-Black.html

Bu westgate i kontrol edicem 

https://turboparts.ecrater.com/p/15495751/turbo-wastegate-actuator-t3-t4

Bu intercooler ile küçük olduğu için ve abartılı olmadığı için yeterli olucak ve daha kısa boru kullanabilicem üstündeki ayak montajı kolaylaştırıcak 

https://urun.gittigidiyor.com/otomobil-motor-aksesuar/volkswagen-polo-2003-2005-1-4tdi-turbo-intercooler-radyatoru-ithal-marka-411323592

Daha az turbo lag ve doğrusal bir torkla zevkli sürüş elde edeceğimi düşünüyorum.

ecu ilede bunu ayarlamak için ve düzgün bir yazılım için 

ecu kablo dönüştürücü 

https://www.speedcircuit.net/index.php/boomslang-pnp-haltech-elite-1000-wiring-harness-for-mazda-protege.html

Ve bu ecu yu kullanıcam 

https://www.speedcircuit.net/index.php/haltech-elite-1000-standalone-ecu-for-2001-mazda-protege.html

şu anda ecu için para biriktiriyorum ondan sonrasında walbro benzin pompası ve enjektörleride mondeo enjektörleri ile değiştiricem 

egsoz ve hava filtresi hortumları 3. Sanayideegzozcu Okan abinin elinden geçer bilenler bilir İzmir’de meşhur biridir .

düzgün bir ayarla 240 250 pslerde Çok stabil olacağını düşünüyorum.

şanzıman içinde 

Otomatik olarak kullanabilirsem kullanıcam sonuçta cd4e ford escape gibi 2 tonluk 200 HP  200nm torklu bir aracı kaldırıyordu kaliteli malzemelerle ve debriyaj setleri ile yenilendiği için (Borg Warner) bizim şanzımancıların dandik altosu gibi değil kaldırabilir ama kaldırmazsa Manuel’e dönücem mecburi senkromeçleri kuvvetlendirip binicem.

bakalım gelişmeleri buraya yazıcam teşekkür ederim inşallah herkese cesaret vermiş olurum.

 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
vethekim

otomatik sanzuman için kaldırabileceği tork değeri nedir tam bilmiyorum ancak ciddi maliyet söz konusu olabilir. teknik ve mekanik bilgisi olan baya hasta arkadaş var forumda. en azından aklınızdaki fikirleri olgunlaştırırsanız problemsiz yükleyebilirsiniz. araba işi zevk işidir. işin sonunda umarım istediğiniz gibi bir araç olur. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mutlu Tekir

Maşallah 41.5 kere. Çok iyi ilgilenmişsiniz.

Turbo olayını merakla bekliyorum. Araçla çok oynamadan, ek beyin, intercooler, benzin pompası, enjektör gerektirmeden sadece turbo ekleyerek 20-30 hp, 50-100 nm tork alsam bana yeter. 

Çok güzel bir proje, resimli anlatımlarınızı bekliyor olacağım.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Çağlar Bayur

okurken çok keyif aldım, yaptıklarınız hiç te kolay olmayan işlemler, detaydaki özene bayıldım. ellerinize sağlık.

Turbo olayında çekimser kalırım, zira başarırsınız motoru sorunsuz da çalıştırısınız bu çalışma ile ancak o kadar güç gerekli mi ve türbinli otomatik şanzıman zaten törpüleyecek ve dayanamayacak.

Güç artırımı için egzantrik mil değişimi, büyük subap ve enjektör e yönlenirdim ben olsam. Atmosferikten de 200 Ps ler alınır. şannzıman ve kasa ile de uyumlu olur, keyfi daha fazla yaşarsınız derim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
zoptrik

Hiç korkmadan devam. Elinize sağlık. Çok absürt bir olay olmadıkça yani (Allah korusun) avans vurup krank kırmadıkça, fakire düşüp piston-subap eritmedikçe vs. hiçbirşey olmaz. Bu blok stok olarak 0.9 barı günlük kullanımda bile kaldırıyor. Denendi. goodless commie adlı üyemiz seneler önce bu bloğun 1.8 lik olanı ile harikalar yarattı baştan yaptı bindi paylaştı. Ki siz stok motorun üzerine baya bir yüklenmişsiniz. Merakla bekliyorum. Başarılarınızın devamını dilerim. Mazda ile uğraşmak keyiftir. Mühendisliği çok sade ve güzeldir. Ben şahsen çok araba söktüm. Belki eski mercedesler bu kadar ince tasarlanmıştır. Piyasadaki bir çok araç ekonomik tereddütler yüzünden mühendislik açısından zayıf üretiliyor artık. Özetle keyfini çıkarın. Tebrikler. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
metedaredevil

mazda gerçekten araştırıldığında motor ve diğer aksamlar açısindan yapması kolay bir araç ama özen isteyen bir yapıda bundan sonraki işlemleri detayli bir şekilde fotoğraflıyarak ekliyeceğim biraz yalıtım konusunda çalısma yapmayi düşünüyorum malzemeleri internetten satın aldım ve sizinle paylasicam yapmaya başladığımda . Destekleriniz için teşekkür ederim. Iyi akşamlar dilerim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×
×
  • Yeni Oluştur...