Jump to content
g3z3g3n1616

3. Nesil Mazda 3 - Arac altı pütür (Bursa)

Tavsiye Edilen Mesajlar

g3z3g3n1616

Bursa içi pütür işini temiz ve sağlam yapan bir firma ismi verebilirmisiniz bana.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
tansu87

Çok memnun kalınan bir işlem değil. Bitüself veya sp ürünleri ile yalıtım yapmanızı tavsiye ederim

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Leanback

Honda Civic'e ziebartta yaptırmıştı bir tanıdığım bir kaç yıl önce. Hiç memnun kalmadı, sadece sesin tonunu değiştiriyor. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Çağlar Bayur

çamurluk içi mi? taban mı?

pütür genelde eski araçlarda tabanda kaynak işlemi sonrası yaparlar? Amaç nedir?

pütür atılmasında yoğun bir teknik detay yok, lifte kaldırmak ve  biraz da el göz koordinasyonu kafi.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
kadirgündüz

Pütür ve taban altı yapılan işlemler çözüm değildir komple bitümself ve ses odalarında kullanılan sünger malzeme ile komple kaplama yapılırsa bagaj dahil Mercedes den bile daha iyi yalıtım olur zamanında yapmıştım 9 sene önce fiesta aracıma o zamanlar biraz kırıktım 😅 ama sonuç nirvana olmuştu 

Tabi bunun için tüm koltuklar sökülüp taban halısı sökülecek sacın üstüne bitümself ısı tabancası ile yapıştır üstüne ses izalasyonu yapıştırılacak sonra taban halısı üstüne pot yapabilir ama halledilir 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Katil Balina

söküp sadece camurluklara pütür attirsak?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
vethekim

@Katil Balina çamurluk içlerine izolasyon malzemesi koymak daha sağlıklı sonuç verir. yanmaz ve su tutmaz ses bariyerleri tavsiye ederim. araç tabanına pütür attırabilirsiniz. ses izolasyonu için özel pütürler var ( whürt, ziebart v. s. gibi) buradaki amaç araç altındaki metal uzun plakaların titreşiminden kaynaklanan rezonans seslerin azaltılması veya oluşan sesin daha az yakılanmasını. yüzeyi kalınlaştırmak ve toklaştırmak. araç altı pütürün ses yalıtımına etkisi az. beklenti yüksek olmasın. daha doğrusu aracın mühendisliği önemli faktör. çok fayda sağlayabileceğiniz gibi realitede çok bir farkınıda görmeyebilirsiniz. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Katil Balina
3 saat önce, vethekim :

@Katil Balina çamurluk içlerine izolasyon malzemesi koymak daha sağlıklı sonuç verir. yanmaz ve su tutmaz ses bariyerleri tavsiye ederim. araç tabanına pütür attırabilirsiniz. ses izolasyonu için özel pütürler var ( whürt, ziebart v. s. gibi) buradaki amaç araç altındaki metal uzun plakaların titreşiminden kaynaklanan rezonans seslerin azaltılması veya oluşan sesin daha az yakılanmasını. yüzeyi kalınlaştırmak ve toklaştırmak. araç altı pütürün ses yalıtımına etkisi az. beklenti yüksek olmasın. daha doğrusu aracın mühendisliği önemli faktör. çok fayda sağlayabileceğiniz gibi realitede çok bir farkınıda görmeyebilirsiniz. 

kısaca bulaşmayın değmez diyorsunuz:)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
vethekim
1 saat önce, Katil Balina :

kısaca bulaşmayın değmez diyorsunuz:)

nokta atışı daha iyi sonuç verir. sonuçta araçlarımız çok eski araçlar değil. arabanızda lastik sesi ve yol sesi alıyorsanız davlumbaz işlerindeki yalıtımı iyileştirin. daha yumuşak lastikler kullanın. kapı pandizotlarına yapacağınız ekstra ses yalıtımı hem hoparlörlerden daha iyi ses almanızı hemde arabanın daha sessiz olmasını sağlar. keza emisyon ve araç ağırlık azaltımı nedeniyle tavan sacından yağmurda ciddi ses alırsınız. fabrika maliyetlerini düşürmek adına arka koltuk altı ve bagaj ile arka teker davlunbazlarından izolasyon malzemesi ya çok azdır yada hiç yoktur (markaya bağlı değişiyır geeçi). lokal çalışmanız hem daha az maliyet çıkartır hemde istenilen sonuç kolay elde edilir. aracın dizayn ve argesi belirliyor durumu. camlara, fitillere veya süspansiyon sistemine yapacağız pek birşey yok. ya profesyonel bir yere yaptırın yada benim gibi kendiniz yapın. eski halinden daha iyi olur ancak beklenti çok yüksekse bir üst sınıf araç alın daha kolay ve basit bir çözüm olur. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
kadirgündüz
18 saat önce, Katil Balina :

söküp sadece camurluklara pütür attirsak?

ben çamurluk dablumbazlarını söküp bitümselfle kaplayıp birde ses odası sünger ile kaplamıştım ama dediğim gibi yaptığım şeylerden sonra mercedes daha çok ses almaya başlamıştı :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
vethekim
5 saat önce, kadirgündüz :

ben çamurluk dablumbazlarını söküp bitümselfle kaplayıp birde ses odası sünger ile kaplamıştım ama dediğim gibi yaptığım şeylerden sonra mercedes daha çok ses almaya başlamıştı :D

enteresan.. dememki bazen dokunmamak gerekiyor. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
g3z3g3n1616
16.02.2019 at 21:02, Çağlar Bayur :

çamurluk içi mi? taban mı?

pütür genelde eski araçlarda tabanda kaynak işlemi sonrası yaparlar? Amaç nedir?

pütür atılmasında yoğun bir teknik detay yok, lifte kaldırmak ve  biraz da el göz koordinasyonu kafi

Yalitim icin degil. Pas tutmamasi icin yaptiracagim. Devamli yagmur yagan ve nemi yuksek bir ulkede yasiyorum. Hatta tuzunda etkisi var. Kar yagdiginda cok fazla tuzlama oluyor. Arabayi aldigim yetkili satici tarafindan yapilmisti. Her 3 senede bir yapilmasi tavsiye ediliyor. Bu sene ile 4. sene oluyor. Turkiyeye yaz izni icin geldigimde yaptirip gideyim diye dusundum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×
×
  • Yeni Oluştur...