Jump to content

3. Nesil Mazda 3 - Arac altı pütür (Bursa)


g3z3g3n1616

Tavsiye Edilen Mesajlar

çamurluk içi mi? taban mı?

pütür genelde eski araçlarda tabanda kaynak işlemi sonrası yaparlar? Amaç nedir?

pütür atılmasında yoğun bir teknik detay yok, lifte kaldırmak ve  biraz da el göz koordinasyonu kafi.

  • Beğen 1
Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

Pütür ve taban altı yapılan işlemler çözüm değildir komple bitümself ve ses odalarında kullanılan sünger malzeme ile komple kaplama yapılırsa bagaj dahil Mercedes den bile daha iyi yalıtım olur zamanında yapmıştım 9 sene önce fiesta aracıma o zamanlar biraz kırıktım 😅 ama sonuç nirvana olmuştu 

Tabi bunun için tüm koltuklar sökülüp taban halısı sökülecek sacın üstüne bitümself ısı tabancası ile yapıştır üstüne ses izalasyonu yapıştırılacak sonra taban halısı üstüne pot yapabilir ama halledilir 

  • Beğen 1
Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

@Katil Balina çamurluk içlerine izolasyon malzemesi koymak daha sağlıklı sonuç verir. yanmaz ve su tutmaz ses bariyerleri tavsiye ederim. araç tabanına pütür attırabilirsiniz. ses izolasyonu için özel pütürler var ( whürt, ziebart v. s. gibi) buradaki amaç araç altındaki metal uzun plakaların titreşiminden kaynaklanan rezonans seslerin azaltılması veya oluşan sesin daha az yakılanmasını. yüzeyi kalınlaştırmak ve toklaştırmak. araç altı pütürün ses yalıtımına etkisi az. beklenti yüksek olmasın. daha doğrusu aracın mühendisliği önemli faktör. çok fayda sağlayabileceğiniz gibi realitede çok bir farkınıda görmeyebilirsiniz. 

  • Beğen 1
Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
3 saat önce, vethekim :

@Katil Balina çamurluk içlerine izolasyon malzemesi koymak daha sağlıklı sonuç verir. yanmaz ve su tutmaz ses bariyerleri tavsiye ederim. araç tabanına pütür attırabilirsiniz. ses izolasyonu için özel pütürler var ( whürt, ziebart v. s. gibi) buradaki amaç araç altındaki metal uzun plakaların titreşiminden kaynaklanan rezonans seslerin azaltılması veya oluşan sesin daha az yakılanmasını. yüzeyi kalınlaştırmak ve toklaştırmak. araç altı pütürün ses yalıtımına etkisi az. beklenti yüksek olmasın. daha doğrusu aracın mühendisliği önemli faktör. çok fayda sağlayabileceğiniz gibi realitede çok bir farkınıda görmeyebilirsiniz. 

kısaca bulaşmayın değmez diyorsunuz:)

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
1 saat önce, Katil Balina :

kısaca bulaşmayın değmez diyorsunuz:)

nokta atışı daha iyi sonuç verir. sonuçta araçlarımız çok eski araçlar değil. arabanızda lastik sesi ve yol sesi alıyorsanız davlumbaz işlerindeki yalıtımı iyileştirin. daha yumuşak lastikler kullanın. kapı pandizotlarına yapacağınız ekstra ses yalıtımı hem hoparlörlerden daha iyi ses almanızı hemde arabanın daha sessiz olmasını sağlar. keza emisyon ve araç ağırlık azaltımı nedeniyle tavan sacından yağmurda ciddi ses alırsınız. fabrika maliyetlerini düşürmek adına arka koltuk altı ve bagaj ile arka teker davlunbazlarından izolasyon malzemesi ya çok azdır yada hiç yoktur (markaya bağlı değişiyır geeçi). lokal çalışmanız hem daha az maliyet çıkartır hemde istenilen sonuç kolay elde edilir. aracın dizayn ve argesi belirliyor durumu. camlara, fitillere veya süspansiyon sistemine yapacağız pek birşey yok. ya profesyonel bir yere yaptırın yada benim gibi kendiniz yapın. eski halinden daha iyi olur ancak beklenti çok yüksekse bir üst sınıf araç alın daha kolay ve basit bir çözüm olur. 

  • Beğen 1
Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
18 saat önce, Katil Balina :

söküp sadece camurluklara pütür attirsak?

ben çamurluk dablumbazlarını söküp bitümselfle kaplayıp birde ses odası sünger ile kaplamıştım ama dediğim gibi yaptığım şeylerden sonra mercedes daha çok ses almaya başlamıştı :D

  • Şaşkın 1
Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
5 saat önce, kadirgündüz :

ben çamurluk dablumbazlarını söküp bitümselfle kaplayıp birde ses odası sünger ile kaplamıştım ama dediğim gibi yaptığım şeylerden sonra mercedes daha çok ses almaya başlamıştı :D

enteresan.. dememki bazen dokunmamak gerekiyor. 

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
16.02.2019 at 21:02, Çağlar Bayur :

çamurluk içi mi? taban mı?

pütür genelde eski araçlarda tabanda kaynak işlemi sonrası yaparlar? Amaç nedir?

pütür atılmasında yoğun bir teknik detay yok, lifte kaldırmak ve  biraz da el göz koordinasyonu kafi

Yalitim icin degil. Pas tutmamasi icin yaptiracagim. Devamli yagmur yagan ve nemi yuksek bir ulkede yasiyorum. Hatta tuzunda etkisi var. Kar yagdiginda cok fazla tuzlama oluyor. Arabayi aldigim yetkili satici tarafindan yapilmisti. Her 3 senede bir yapilmasi tavsiye ediliyor. Bu sene ile 4. sene oluyor. Turkiyeye yaz izni icin geldigimde yaptirip gideyim diye dusundum.

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
×
×
  • Yeni Oluştur...