Jump to content

Mazda 2 1.3 - Gaz Pedalının Ani Gaz Tepkimesi


anilmulk@gmail.

Tavsiye Edilen Mesajlar

Selam ,

Aracım 2009 Mazda 2   1.3 lt. MT şuan 90.000 kmde , aracı 2018 yılının başlarında aldım , aracı aldığımdan beri çözemediğim bir problem var , araçla normal seyrederken vites farkı olmaksızın gaz pedalından ayağımı ani çektiğimde araçta yüksek bir kompresyon oluyor  araç beşik gibi ileri geri sallanıyor , bu tepki gaz pedalına hızlı basınca da oluyor , pedala hızlı dokununca birden ivmelenip koltuğa yaslıyor , yüksek viteslerde orandan dolayı daha az hissediliyor fakat düşük viteslerde eğer yavaş pedala dokunmazsam aracın içinde sallanıyoruz , özellikle trafikte çok zorlanıyorum ,

Motor takozlarını değiştirdim ( takozları bulmakta oldukça problem üçünü de Ford fiesta takozlarını modifiye ederek uydurdum ) maf ve map sensörlerini temizledim , kelebek boğazını sökmeden üstünde  temizledim , bujiler ,  baskı balata da değişti , yürüyen aksamı da elden geçirdim fakat sorunu hala çözemedik , 

Şöyle bir şey fark ettim motor suyu soğuk iken sallantı neredeyse hiç olmuyor.

Konu ile ilgili yabancı kaynaklarda da bir çözüm yok , bilgisi olan varsa yardım rica ediyorum

 

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu bana sanki normal bir manuel sanzimanli araç tepkimesi gibi geliyor.  Acaba bundan önce kullandiginiz araç manuel miydi, yoksa otomatik miydi?  Manuel vitesli bir araç (özellikle de aracin kütlesi nispeten küçükse) ayaginizi gazdan çektiginizde bir miktar "frenleme" yapar.  Bu normaldir ve hatta bence yararlidir çünkü bu sekilde araci etkin bir sekilde yavaslatabilirsiniz.  Yine manuel bir araç gaza bastiginizda otomatik bir araçtan daha ani bir reaksiyon verir.  Bu baglamda sizin bahsettiginiz gaz pedali tepkimesi de bana göre normal.  Insanlar araçlari gaz pedalina bastiginizda böyle tepkime versin diye bazen araca yapmadik birakmazlar.  Eger aracinizin ivmelenmesi iyi ise pek endise edecek birsey yok demektir.  Otomatik vitesli araçlar ise bu tepkimeleri manuel araçlar gibi vermezler, biraz daha yumusak verebilirler.

  • Beğen 1
Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

Benim arabayı da 3. Viteste zaptedemiyorum mesela. Böyle tepkiler normal olabilir belki manuel vites arabalarda. Aynı sizin sıkıntınıza benzer bir şey @zoptrik arkadaşımızın arabasında da var. Ona göre sıkıntının nedeni lpg kalibrasyonu. 

  • Beğen 1
Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
9 saat önce, zoptrik :

Araç LPG li mi? 

Araçta LPG yok , 

13 saat önce, AKayhan :

Bu bana sanki normal bir manuel sanzimanli araç tepkimesi gibi geliyor.  Acaba bundan önce kullandiginiz araç manuel miydi, yoksa otomatik miydi?  Manuel vitesli bir araç (özellikle de aracin kütlesi nispeten küçükse) ayaginizi gazdan çektiginizde bir miktar "frenleme" yapar.  Bu normaldir ve hatta bence yararlidir çünkü bu sekilde araci etkin bir sekilde yavaslatabilirsiniz.  Yine manuel bir araç gaza bastiginizda otomatik bir araçtan daha ani bir reaksiyon verir.  Bu baglamda sizin bahsettiginiz gaz pedali tepkimesi de bana göre normal.  Insanlar araçlari gaz pedalina bastiginizda böyle tepkime versin diye bazen araca yapmadik birakmazlar.  Eger aracinizin ivmelenmesi iyi ise pek endise edecek birsey yok demektir.  Otomatik vitesli araçlar ise bu tepkimeleri manuel araçlar gibi vermezler, biraz daha yumusak verebilirler.

Daha önce iki adet gazlı clio ve auris kullandım onlarda böyle bir sıkıntı yoktu , bu aracı aldığımda corollam vardı iki arabayıda aynı anda kullanıyordum aradaki tepki farkını aynı anda denedim corollada gazı bıraktığımda araç normal bir şekilde süzülüyodu yani kesinti yapmıyordu motor , 

Başka forumlarda kimi debriyaj pedalı sensörünü değiştirince çözmüş kimi vuruntu sensörünü değiştirmiş , ford fiestada yazılımı güncelletince sorun azalmış net bir çözüm yok , 

Obd cihazı aldım hafta sonu motor soğuk ve sıcakken grafik değerlerine bakacam 

 

 

 

  • Beğen 1
Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

 

10 saat önce, Akuma :

Bazı kullanıcılar gaz tepkisini daha iyi hissetmek için Sprint Booster gibi kitler taktırabiliyor. 

Genelde gaz pedalının altındaki sokete seri bağlanır. Bi kontrol edin.

Pedal komander olabilir bence de. Eğer o değilse pedalın komutatoru bozulmuş olabilir. Basit bir obd cihazıyla test edebilirsiniz. Gaz kelebeği takılıyor olabilir. Onu da kontrol edebilirsiniz. Gaz kelebek boğazı sökülür, arabayı çalıştırmadan kontağı açarsınız, biri gaza yavaş yavaş aynı oranda basar, diğer bir kişi gaz kelebeğinin hareketini gözlemler. Geçmiş olsun. 

  • Beğen 1
Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
×
×
  • Yeni Oluştur...