Jump to content

2010 Mazda 3 1.6 aracımda düşük devirde silkeleme problemi


hfmtekin
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Arkadaşlar herkese merhaba .  Öncelikle aracımı tanıtıyım; Aracım 162 bin km de 90bin de brc marka lpg takılmış manuel vites mazda 3 1.6 dır. Son zamanlarda yağ ve filtre bakımları yapıldı ve geçenlerde bujileri iridyum buji olarak yeniledim . Şimdi problemimden bahsetmek istiyorum 1. Ve 2. Vitesde çok net belirgin olmak üzere 1000 ve 3000 rpm arasında ayağımı gazdan çektiğimde araç birden yığılırmış gibi oluyor ve çektiğim an silkeleme yapıyor tabi bu silkeme sürmüyor bas çek yaptığım an geliyo ve gidiyo bu dalgalanmayı devir saatinde de görebiliyorum . Bu sıkıntıyı bazen yapıyor bazen yapmıyor benzinde daha az belirgin olan bu silkeleme lpg de çok daha sert hisdediliyor gaz ayarları ve filtreside yeni yapıldı. Bide bazen ilk çalıştırmada boğulurmuş gibi çalışıp normal rölantiye yükseliyor. Daha önceden başına gelen yada bilgisi olan arkadaşların fikirlerini merak ediyorum ilginiz için teşekkürler iyi forumlar dilerim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Öncelikle subap zamanı yaklaşmış.

Lpg ayarını yolda yaptırmadıysanız o ayardan hayır gelmez, sorununuz büyük ihtimale ondandır.

Boğulma geç marş almaysa, regülatör gaz sızdırıyor olabilir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Buji kablolari ve bobinleri kontrol ettirin oncelikle. Bence sorun ateslemede. 

Mumkunse degil, zorunlu olarak orjinal olanlari kullanmalisiniz. Yan sanayi olanlar dayanmiyor. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

KAputu açın motoru dinleyın 2-3 dakkada,  rolantide araç çalışsın. Motoru dinleyın saat gıbı çalışması lazım, eğer  motorda farklı bı tıslama ve kasılma ara ara yapıyorsa supaplar sorunu başlamıs. Saat gıbı kendı melodısınde çalısması lazım

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, Lupara :

Buji kablolari ve bobinleri kontrol ettirin oncelikle. Bence sorun ateslemede. 

Mumkunse degil, zorunlu olarak orjinal olanlari kullanmalisiniz. Yan sanayi olanlar dayanmiyor. 

Teşekkür ederim ilk boş zamanımda bende onları kontrol etmeyi değiştirmeyi düşünüyorum .

 

10 dakika önce, ozgur35 :

KAputu açın motoru dinleyın 2-3 dakkada,  rolantide araç çalışsın. Motoru dinleyın saat gıbı çalışması lazım, eğer  motorda farklı bı tıslama ve kasılma ara ara yapıyorsa supaplar sorunu başlamıs. Saat gıbı kendı melodısınde çalısması lazım

Sanırım onu kompresyon testiylede öğrenebiliyorlar ama o da bi yöntemdir teşekkür ederim

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

12 saat önce, hfmtekin :

Anladım peki yolda sürüş esnasındamı yapılıyor lpg ayarı 

Evet. Arkadaşların dediklerini de dikkate alın. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...